ArcaniA: Gothic 4 bemutató

Grafika, játékélmény

A játék grafikájáról nem lehet sok rosszat mondani, maximális beállítások mellett a táj nagyon szép. Messzire el lehet látni, és a legjobb az, hogy amit távolról megpillantunk, az nem egy statikus háttér, hanem a pálya eleme, tehát egyszer majd valahogyan el fogunk jutni oda.

A különféle effektek is szépen meg vannak csinálva, habár néhol az érdes felületek túlzottan visszaverik a fényeket, ezért olyan érzés, mintha azok vizesek lennének. A varázslatok és egyéb képességek effektjei viszont nagyon szépek, pláne egy sötét helyen nagyon látványos, amikor a lángoló, fagyasztó, vagy éppen a sokkoló fegyverünkkel küzdünk. Az időjárás megvalósítása is szépre sikeredett, amikor esik az eső, akkor mindenhol folyik a víz, még a karakterek ruháján is.

Picit zavaró viszont, hogy amikor egy tető alatt állunk, akkor az általa takart terület nyílegyenesen különül el az eső áztatta tereptől. Magyarán, egy vonal mentén egyik oldalon ömlik a víz, a másik oldalon pedig porzik a talaj. Az NPC-k kidolgozása elfogadható, viszont kevés karaktermodell található - eddig - a játékban. Azaz van körülbelül tucatnyi férfi modell, és ugyanennyi női, és csak a ruházatuk különbözteti meg őket egymástól. Ez azért nagyon zavaró, mert ahogy haladunk előre a történetben, mindig deja vu érzésünk lesz, amikor már vagy a hatodik olyan karakterrel beszélünk, akinek ugyanolyan arca van.

Az irányítás elég könnyűre sikeredett, de ez a játék egészéről elmondható. Azt hiszem, nem túlzás kijelenteni, hogy a Gothic 4 normál nehézségi fokozaton egy szimpla akciójátékká avanzsál, ami abból is leszűrhető, hogy a magyar verzió egyik hatalmas hibája mellett is végigjátszható - de nevezhetjük bugnak is, habár már dolgoznak a javításon -, azaz, hogy szintlépéskor a skillek nevei és azok tulajdonságai nem jelennek meg a karakterlapon (Lásd a lenti képen), pedig elméletileg lennének közöttük olyanok is, amiket gyorsbillentyűkhöz rendelhetünk.

Azonban, ahogyan azt már korábban írtam is, akármennyire is zavaró így szintet lépni, a lényeg azon van, hogy képességek nélkül is végigjátszhatjuk a játékot, amennyiben a passzív skillek ereje növekszik. Például több csapást tudunk bevinni egyszerre, vagy nagyobbakat sebzünk a fegyverekkel, ilyesmi. Annyit kisilabizáltam így vakon is, hogy amennyiben növeljük a Fegyelem képességet, akkor megnövekszik az egészségünk, így harcosoknak ez ajánlott. Az Erély kisebb mértékben növeli a HP-t, és ad egy keveset az állóképességre is, így főleg kombókhoz kellene (Ha működnének), de ezt is érdemes fejleszteni, mert megnöveli az egymás után végrehajtható ütések számát.

A Vérmérséklet nem tudom, mire jó, ugyanis ahogy én láttam, nem ad egyik értékhez sem, viszont lehet, hogy van valami módosítója a karaktert illetően, így arra is adtam pár pontot. A Pontosság viszont a manát növeli, így elsősorban varázslásra való (Először azt hittem, hogy ez a nyilazáshoz kell, idétlen egy elnevezés). A Lopakodás gondolom egyértelmű, bár okulva az előzőből, nem vennék rá mérget.

A legalsó három "képességvonal" pedig a különféle varázslatokat aktivál(ná), a Fölény a villám, a Higgadtság a jég, míg a Buzgalom a tűz alapú mágiára épülő skilleket tartalmaz(ná). Minden szinten mindhárom vonal növeli a manát is, úgyhogy ez szintén a mágusoknak lenne jó (Ha működnének a skillek). Egyedül a három legelső skill működik, a Tűzcsapás, Fagycsapás és a Villámcsapás.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények