ArcaniA: Gothic 4 bemutató

Demó tapasztalatok

Habár a fantasy szerepjátékokon kívül sok más nem igazán szokott érdekelni, mégis, az utóbbi idők terméséből nálam kimaradt a Two Worlds, valamint a Gothic 3 is. Utóbbiról főképp a nehézkes irányítás miatti folyamatos elhalálozások miatt mondtam le, míg a Two Worlds-nél a bugok sokasága tartott vissza. Az ArcaniA: Gothic 4 demóját kipróbálva azonban hamar rájöttem, hogy végre sikerült a JoWood-os srácoknak összehozni egy épkézláb irányítást, ahol is nem csontoz ki az első utadba kerülő vaddisznó. A harcra fokozatosan vezetnek rá, előbb egy tanítóval kell megküzdeni, majd két goblint kell legyőzni, és később már akár négy-öt ellenféllel szemben is helyt kell majd állnunk.

A demó sajnos csak egy rövid ideig engedett kalandozni, arra azonban pont elég volt, hogy elkapjon a játék hangulata. Személy szerint a szerepjátékokban én legjobban a felfedezést szeretem, amikor is kedvenc karakteremmel elhagyom a falut, és bevetem magam a környező táj felderítésébe. Mindig izgalommal tölt el az elhagyatott épületek, barlangok, romok átkutatása mesés kincsek után, valamint hogy miféle őslakos állatkákkal kell megküzdenem.

Az ArcaniA: Gothic 4 (A továbbiakban: Gothic 4) ezen a téren egyáltalán nem szégyenkezhet. A táj nagyon szépen ki van dolgozva, ha maximálisra állítjuk a felbontást, még az egész messze fekvő helyszínek is kivehetőek. A fák levelei között átsüt a nap, miközben a lombok árnyékot vetnek a talajra és mindenre, ami alattuk van. A fűszálakat fújja a szél, és megbillennek, amikor átvágunk rajtuk. A vízfelszín is kellőképp csillog, valamint hullámokat kelt benne a karakterünk, valamint az összes beleeső tárgy.

A fény/árnyék rendszer másik nagyszerű példája a barlangokban mutatkozik meg, amikor a sötétségben fáklyát szorongatva haladunk előre, és dinamikusan mozgó árnyékokat vet minden tereptárgy. A varázslatok és egyéb effektek pedig szintén bevilágítják a környezetünket, például amikor felgyújtott az egyik csontváz mágus tűzgolyója, amíg égett a karakterem, az ide-oda mozgó lángnyelvek miatt mindenfelé kísértetiesen mozgó árnyékok látszottak.

Kezdetben picit tartottam a gépigénytől, hiszen a legújabb információk szerint elég erős vasra van szükség a játék futtatásához. A demó nagyjából igazolta a feltevésemet, miszerint lassan kevés lesz a videokártyám a játékokhoz, viszont egyedül csak az élsimítást kellett kikapcsolnom, minden egyebet hagyhattam maximális beállításon. Így aztán 1920x1200-ban, AA nélkül, de mindent maximumra húzva sem esett le az FPS értéke 25 alá, az pedig még a játszható értéken belül van.

Sajnos a Gothic 4 demójának magyar feliratos változata eléggé bugosra sikeredett, többek között mindjárt az indítást követően a főhős ruhájának textúrái hiányoztak, csak mindenféle színes kockák borították be a karaktert. Tekintve, hogy az angol verzióval semmi probléma nem volt, így nem minden aggodalom nélkül vártam a teljes változatot, hiszen Magyarországon csak a magyar, lengyel és (cseh) szlovák felirattal ellátott kiadás jelent meg, ami nem tartalmazott angol nyelvű telepítőt.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények