Alan Wake - PC verzió bemutató

Telepítés és beállítások

Mielőtt rátérnék a játék PC verziójának grafikájára, előrebocsátom, hogy mivel nem játszottam az XBOX360 kiadással, ráadásul még csak élőben sem láttam azt egy HDTV-n, ezért nem is áll szándékomban összehasonlítani a kettőt egymással. Az Alan Wake telepítést követően mintegy 7,5 GB helyet foglal el merevlemezünkön. A grafikai lehetőségek elég széles tárházát nyújtja a program, lássuk, milyen beállításokat érdemes használni a folyamatos játékhoz.

Az itt látható első három képet FRAPS segítségével készítettem, hogy FPS értékeket is tudjak mutatni. A játékot egy Intel Core i7-920 CPU, 6 GB DDR3 RAM és egy AMD Radeon HD 6870 1 GB VRAM kiépítésű gépen teszteltem. A legelső képen 1920x1200-as felbontásban, minden lehetséges beállítást maximumra állítva láthatjátok az Alan Wake grafikáját.

Nos, nálam mindent csutkára nyomva a játék FullHD felbontáson picit szaggatott, nagyobb területeken vagy több effekt hatására sokszor 30 FPS alá zuhant a sebesség. Sajnos ez már azt jelenti, hogy számomra így játszhatatlan az Alan Wake, lejjebb kell venni pár beállításból.

Sajnos a játék nem engedi teljesen kikapcsolni az élsimítást (Antialiasing), pedig annak segítségével lehetne legtöbbet növelni az FPS értékén. Kipróbáltam a Medium beállítást is, azonban miután abban is 4xAA szerepel, így hiába a csökkentett látótávolság és pár effekt butítása, ugyanúgy szaggatott a játék.

Végül arra jutottam, hogy egyedileg szabom testre a beállításokat. A harmadik képen láthatjátok, hogy miket vettem lejjebb a maximális grafikából. Ha teljesen ki lehetne kapcsolni az AA-t, talán még elbírná a kártya a full részletességet, így azonban ki kellett pár effektet kapcsolnom, hogy 60 FPS közelébe jussak sebesség tekintetében.

Az itt látható beállításokkal már vígan szaladgál az Alan Wake, szinte alig esik 50 alá az FPS mérő. Látvány tekintetében nem sok eltérés tapasztalható, a képeken talán ez jobban kijön, de játék közben még így is szép marad a grafika, nem kell levennünk a látótávolságból.

Miután nem láttam még élőben az XBOX360 verziót, így nem tudok nyilatkozni arról, hogy vajon mennyivel szebb a PC-s Alan Wake. Azonban annyit biztosra mondhatok, hogy a többi hasonló játék mellett nem kell szégyenkeznie, még az általam használt, picit butított látvány mellett is szépnek találom a játék grafikáját.

Miután az Alan Wake főleg sötétben játszódik, így a fényhatásokra érezhetően odafigyeltek a készítők. Megfelelően nyomasztó érzés járt el, miközben elemlámpám fénye jelentette az egyetlen védelmet számomra, és szinte örültem neki, amikor egy nagyobb megvilágított területre értem, ahol kicsit kifújhattam magam.

A sötét ködbe burkolózó ellenfelek megvalósítása is kellőképpen hátborzongatóra sikerült, bár miután megvilágítottuk őket lámpánk segítségével, felismerhetővé válik emberi mivoltuk és puskával le tudjuk őket lőni. Viszont addig kellően amorf, árnyékokkal borított sziluetteket látunk csak, ami nagyban növeli a játékos adrenalin szintjét, a torz, túlvilági hangjukkal együtt.

Összességében tehát elmondhatjuk, hogy az Alan Wake PC változatának grafikája nagyjából megfelel a mai követelményeknek, azonban van két dolog, amit mindenképpen meg kell említenem vele kapcsolatban. Először is, a szájmozgás animációja nem lett éppen tökéletes, azért 2012-ben erre odafigyelhettek volna, hogy a szöveggel szinkronban mozgassák a szereplők ajkait.

A másik - bár nem kapcsolódik közvetlenül a grafikához, de a látványban közrejátszik - a kamerakezelés. Valamilyen okból a Remedy úgy gondolta, hogy az eddig látott TPS játékokkal ellentétben a kamerának nem Alan jobb, hanem a bal válla fölött kell lennie alapértelmezettként. Számomra így roppant zavaró volt, szédültem, megfájdult a fejem, egyszerűen nem tudtam így vele játszani. Íme, ezen a képen jól látható:

Szerencsére a TAB billentyűvel akármikor válthatunk a bal és jobb váll feletti nézet között, azonban hiába állítjuk be a nekünk tetsző nézőpontot, a játék minden átvezető után visszarakja bal oldalra a kamerát. Ez pedig - miután nagyrészt az átvezetők után harc következik - nagyon zavart tesztelés közben.

Most pedig térjünk rá a játékélményre, azaz hogy milyen érzés volt játszani végre az Alan Wake PC verziójával. Miután majdnem két évet kellett rá várni, így természetesen kíváncsi voltam arra, vajon milyen lehet vele játszani. Lássuk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények