2016 legjobban várt TPS játékai

A Ubisoft idei aprítói

Az első személyű vérontással szemben a harmadik személyű lövöldözés nem csak több taktikázási lehetőséget biztosít a fedezékhasználat révén, de a karakterünk megformálása és a játékos által való fejlesztése, öltöztetgetése és fazonírozása is sokat nyom a latba. Persze ez elég nagy általánosítás a TPS műfajra nézve, elvégre mostani összefoglalónk is számos olyan lövöldét vonultat majd fel 2016-ból, melyekben nem lesz fedezékhasználatra lehetőség. Egy azonban biztos, a műfaj kiapadhatatlan játékforrásnak bizonyul, az akciózás szerelmeseit elkényezteti majd Nathan Drake, Jack Joyce, Marcus Finex és csapata, a kopasz bérgyilkos vagy a legkeményebb maffiózók.

A franciák egyik legjobban várt alkotása 2016-ban egyértelműen a Tom Clancy's nevével fémjelzett The Division lesz, ami a tavasz közeledtével úgy fog berongyolni a játékiparba, mint ahogyan egy vírus döntene két vállra egy nagyvárost. A beépült ügynökök aktivizálódnak a kirobbant katasztrófát követően, a játékosok pedig elindulnak összeverődve, hogy visszaállítsák a rendet és a békét a bűnözők, anarchisták, önkényes katonai szervezetek és a tisztogatók által romokban heverő nagyvárosban. A csapatmunka elengedhetetlen lesz a biztonságos zónák és a civilek megmentése kapcsán, még szerencse, hogy technikailag fejlett eszközpark fog rendelkezésünkre állni. A többjátékos szórakozásra vágyóknak remek kikapcsolódást fog biztosítani a Dark Zone, ahol a siker érdekében idegen játékosokkal szövetkezhetünk, a nagyobb jutalom reményében pedig társainkat is lemészárolhatjuk. Sajnos ez fordítva is megtörténhet, így sosem lehetünk biztosak senki hűségében.

A franciák másik igencsak ígéretes alkotása a Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands, aminek 2016-os megjelenésében csak haloványan reménykedünk. A múltévben bemutatott alkotás egyrészről meghökkentő, míg másrészről lenyűgöző volt. Utóbbi kapcsán beszédes a videobeágyazás, míg előbbi esetében reméljük, sokatok tudja, hogy a Ghost Recon széria egy igazi taktikai lövöldeként volt eddig számon tartható, legalábbis a lassan 4 éves Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier még ebbe a kategóriába volt sorolható. A Wildlands viszont szakít a gyökereivel és nyíltvilágú akciójátéknak ígérkezik erős kooperatív móddal megtámogatva. Csapatunk ezúttal is szuper eszközökkel harcol majd a jó ügyért, pontosabban a Bolíviai drogkartell felszámolásáért, csak ezúttal komolyabb szerepet kapnak a döntések, a csapatmunka és a tömény akció. Az új Ghost Recon csapattal egy őrületes méretű szabadon bejárható non-lineáris világban ténykedhetünk, ráadásul a négyfős kooperatív módot biztosító alkotásba bármikor becsatlakozhatnak barátaink, hogy együtt vezényeljünk le egy droglabor felszámolását, egy orgyilkos küldetést, egy túszejtést vagy túszmentést, esetleg egy kokainnal megrakott teherautó elrablását.

Az akciókban minden játékos a saját stílusának megfelelően vehet részt, míg a lopakodásra fogékonyak besettenkednek a célterületre, addig a nagyobb tűzerővel rendelkező fedező tűzet biztosító mesterlövészek a távolból támogathatnak. Ha a szervezett akciónk balul sülne el és felpörögnek az események, bármilyen járművet elköthetünk a menekülés vagy az üldözés eszközeként. Motorcsónakok, dzsipek, helikopterek, motorkerékpárok, szóval földi, vízi és légi járművek széles palettája fogja biztosítani a kikapcsolódást. A Ghost Recon: Wildlands-ben megalkotott világ pedig óriási mérete mellett még felettébb látványosnak és változatosnak ígérkezik. A havas hegycsúcsoktól, a sziklás vidékeken keresztül egészen a tavas zöldellő terepekig mindenben részünk lesz, természetesen látványos napszak és időjárás váltakozás kíséretében.

A Sony-nál is lesz mivel lövöldözni

Nathan Drake negyedik kalandja fogja idén meghatározni a PlayStation 4 exkluzív játékkínálatát, nagyobb blockbuster nem várható a masinára közel s távol az elkövetkező hónapokban. Az eddigi látnivalók mindenkit biztosítottak arról, hogy a konzolból kihajtják az összes szuszt, megmutatva milyen látvánnyal kell 2016-ban egy videojátéknak rendelkeznie (az egyjátékos részleg 1080p-s felbontással és 30 FPS sebességgel, míg a multi 900p-s felbontással és 60 FPS sebességgel fog futni). A szériára jellemző akciókaland elemek is bőségesen és kifogástalan minőségben lesznek jelen, a gyönyörű átvezetőmozikat (melyek csak úgy pezsegni fognak a karakterek civódásaitól) tökéletes precízséggel megtervezett élvezetes fedezékrendszeres lövöldözős szakaszok színesítik, ha nem lélegzetelállító platform vagy akció szekvenciák csinálnak éppen tűzijátékot. Ezúttal már lehetőségünk lesz a dialógusokat alakítani különböző válaszainkkal (választásainkkal), de ezeknek nem lesz hatásuk a történet alakulására, csak az újrajátszhatóságot színesítik kismértékben.

A Thief's Endel a fejlesztők lezárnak egy korszakot, ami nem jelenti a széria végét, de Nathan Drake történetének végére biztosan pont kerül. Valószínűleg ezért kell majd hősünknek komoly döntéseket meghozni, ami veszélyes munkájával, valamint szeretteivel kapcsolatos, elvégre a két dolog nehezen összeegyeztethető. Nathan bátyja is feltűnik ezúttal a színen, aki segítségünket kéri, ugyanis Sam élete múlhat egy 17. századi ereklye megtalálásán. A történet mindig is meghatározója volt az Uncharted epizódoknak, így az utolsó Drake-es kalandban minden eddiginél komolyabb drámázásra lehet számítani, csak nehogy szentimentális ragacsos szirupot kapjunk végeredményül. Multiplayer fronton is várható fejlődés, nagyobb jelentősége lesz a csapatmunkának, eszköztárunkban megjelenik a csáklya, amivel meggyorsíthatjuk a közlekedésünket, ráadásul már különleges képességek (Mystical) is lesznek, melyek nagymértékben befolyásolhatják az eseményeket. Nyolc teljesen új többjátékos játszóteret készítenek az alkotáshoz és idővel még járművekkel is színesíteni fogják az online mérkőzéseket.

Az EPIC Games a Sony konzolja mellett PC-re is készíti legújabb TPS MOBA-ját, amit 2016 első felére ígérnek. A Paragon csatái a már ismert arénaműfaj szabályai szerint 5v5-ös küzdelmekben fognak zajlani és rengeteg különleges képességre lehet számítani. A karakterek kellően színesnek, olykor extrémnek ígérkeznek, ráadásul úgy alkotják meg a rendszert, hogy a tulajdonságaikat, támadásaikat mi magunk tudjuk összeválogatni a beépített kártyás mechanizmus révén. Ez egyrészről növelni fogja a játékosok szabadságérzetét, másrészről mélyíti a stratégiai és a variációs lehetőségek számát. Hőseinkkel a minion seregek ostromait kell elősegítenünk (vagy megakadályoznunk), közben pedig folyamatosan törni előre az ellenséges pontokat felszámolva (vagy megvédve), hogy elfoglalhassuk ellenfelünk bázisát (vagy megvédjük sajátunkat). A tucatnál is több hős gondoskodni fog a változatosságról, ugyanis már az előzetesek alapján hatásosnak és ígéretesnek tűnnek. Gideon nem csak egyszerűen teleportálódni tud, de kapuin keresztül a csapattagok is közlekedhetnek, sőt Cosmic Rift képességével egy meteort is az ellen nyakába zúdíthat, gyilkos feketelyukairól már nem is beszélve. Dekker kerítéssel körbezárhatja a harcoló feleket, Steel erőpajzsot emelhet védve társait, Grux pedig hatalmas kalapácsaival megrengetheti a talajt. Gadget a kütyük szerelmese lesz (felderítő és támadó drónokat vethet be), ezzel szemben Feng Mao a közelharcra esküszik, Rampage egy pusztító vadállat lesz (sziklákat vág az ellenfélhez), Kallari pedig brutálisan gyors láthatatlan támadásai és éles pengéi révén osztja majd a halált.

A Twisted Metal kapcsán ismerős David Jaffe idén egy gimis unatkozó tinédzser füzetét kelti életre. A firkák és szkeccsek egy hihetetlenül stílusos alkotásnak ígérkeznek, pedig csak egy egyszerű arénaharcokkal operáló multiplayer őrületről van szó. A négy játékos küzdelmeihez (free for all) extrém karakterek állnak majd rendelkezésre, különböző elvetemült képességek és fegyverek társaságában. A gyilkolóeszközök a távolsági sebzés mellett közelharcok terén is jeleskedni fognak, így lesz egy kis brawler stílusa is a Drawn to Death-nek. A hétköznapinak semmiképpen sem nevezhető vizualitás és játékmenet látványos összecsapásokat vetít előre, olykor még a rajzoló keze is feltűnhet a terepen veszélyeztetve az életünket. A játék kapcsán egyelőre a kompetitív multis lehetőség az, ami biztos, de a megjelenés után bővülhet még egyjátékos tartalommal is. Fontos információ még a Drawn to Death-el kapcsolatosan, hogy megjelenésekor teljesen ingyenes lesz, fizetéssel pedig nem juthatunk majd komoly előnyökhöz.

A Microsoft gyilkos felhozatala

A Microsoft egészen erős exkluzív mezőnyt vonultat fel 2016-ban melyek közül most a fogaskerekes brigádot tárgyaljuk elsőként. A háború kerekei lankadatlanul darálják az áldozatokat, legyenek azok emberek vagy az idegen sáska mocskok, a halál nem válogat. A múlt évben Xbox One-ra már megérkezett az első Gears of War kifejezetten jól sikerült felújított verziója, ami a Microsoftra eddig nem jellemző PC barát magatartás jegyében idén személyi számítógépre is meg fog jelenni. A Gears of War: Ultimate Edition egy korrekt minőségű munka, szinte alapjaitól építették újra, ennek megfelelően 2016-ban is megállja a helyét.

De egyértelmű, hogy a Gears of War rajongóknak a negyedik rész miatt lesz nevezetes az esztendő. Az Epic Games után (a Microsoft megszerezte a jogokat 2014-ben) a The Coalition (korábban Black Tusk Studios) újraindítja Xbox One-on a szériát, noha a címben szereplő szám a történet időrendiségét hivatott jelölni. Az év végén várható legújabb alkotás az eddig látott ízelítők alapján új szereplőket és ellenfeleket fog felvonultatni, megmutatja mire is képes valójában a fekete masina és a korábban bevált, már jól ismert játékmenetet polírozza tökéletesre. Bármennyire is furcsa, de az idén ősszel érkező háborús fogaskerekek csikorgása kapcsán alig tudni még lényegesebb részleteket, valószínűleg a nyári rendezvényekre tartogatják a puskaport. A fejlesztők nyilatkozata szerint az első rész sötétebb, morózusabb légköréhez szeretnének visszatérni az új felvonással, a multiplayer részleg esetében pedig a kitűzött cél a stabil 60 FPS.

Ezek szerint az erős egyjátékos történet mellett a többjátékos szekció szintén fontos részét képezi majd a játéknak, amiről tanúskodik továbbá a kooperatívban akár osztott képernyővel lenyomható kampány jelenléte is. Az Unreal Engine 4-nek köszönhetően a látványvilággal nem lesz probléma, az eddig kiadott néhány perces játékmenet felvételek lehengerlő részletességről, precíz animációkról és elképesztő effektekről tanúskodnak (részecske effektek, rombolhatóság). Ezekből egyébként továbbá leszűrhető volt a fedezékrendszer és a gunplay gördülékeny, brutálisan színvonalas megvalósítása, valamint, hogy a játékmenet továbbra is megtartja az izgalmas scripteket és QTE szekvenciákat. Az Xbox One tulajdonosok a folytatás megérkezéséig nem csak az Ultimate Editionnel melegíthetnek, de a Microsoft visszafelé kompatibilitási megoldásának köszönhetően az összes eddigi Xbox 360-as epizódot újraélvezhetik ezzel felkészülve az idei összecsapásokra. A tervek szerint a Gears of War 4 idén ősszel lát majd napvilágot és Xbox One mellett személyi számítógépekre is ellátogathat (Xbox 360-as kiadás nem lesz).

Kétség nem fér hozzá, már biztos, hogy tavasszal élvezhetjük az idő manipulálását. A Remedy ezúttal a pszichológiai horrort félretéve egy igazi akciójátékot hegeszt a Finnországi műhelyükben. Ezúttal az író hátborzongató túlélős agymenése helyett egy különleges képességgel megáldott tudós bőrébe bújhatunk. Történetünk egy amerikai egyetemen veszi kezdetét (Riverport University), ahol hősünk és antagonistája (köszönhetően a balul elsült időutazós kísérletnek) különleges képességekre tesznek szert. A két karakternek az idő manipulálásával eltérő terveik vannak, így jópofa megoldásnak tűnik, hogy az eseményeket nem csak a jó oldalról élhetjük majd át. Az idő megállításán felül (egy adott területen mindent megmerevíthetünk magunkon kívül) időpajzsot aktiválhatunk (a Time Shield egyfajta sérthetetlenség), gyors rajtaütéseket eszközölhetünk az ellenfeleken (Time Rush), míg meneküléshez a Time Dodge-nak fogjuk hasznát venni. Természetesen a képességeinket chrononok gyűjtögetésével fejleszteni is tudjuk, ezzel könnyítve meg a dolgunkat az egyre nehezedő kihívások során. A Quantum Break az időmanipulálós játékmenetén felül is próbálkozik valami újdonsággal, ugyanis a cselekményt epizódokra osztva fogja elmesélni. Nem véletlen, hogy a karaktereket valódi színészek alakítják (a főszereplőt például Shawn Ashmore), ugyanis minden fejezetet egy húsz perces élőszereplős minisorozat epizód fog átkötni. A játékban hozott döntéseink függvényében (Junction Moments) fog alakulni a sorozat története, szóval a Quantum Break esetében biztosított lesz a többszöri végigjátszás.

Ami a Square Enix-nek (és az Avalanche Software-nek) a Just Cause-t, az a Microsoftnak (és a ReAgent Gamesnek) a Crackdown. A rombolhatóság tökéletes megvalósítása igaz egyre kevésbé csal már könnyeket az egyszeri (és a hardcore) játékos szemébe, azonban a Crackdown 3-ban komoly szerepet szánnak neki a többjátékos ütközetek során. Míg az egyjátékos módban (amit más játékosokkal kooperálva is végigjátszhatunk) egy gyönyörű, színes, neonban úszó metropoliszt kapunk játszótérül (Gangland bűnözőktől való mentesítése lesz a fő feladatunk), ahol a gyűjtögetésé, a járműveké és a szuperképességeké lesz a főszerep, addig a többjátékos részlegben kiemelt szerephez jut a rombolhatóság. Elmerenghetnénk a témán, hogy megéri-e vajon szerverparkokat üzemeltetni azért, hogy minél részletesebb és parasztvakítóbb látvánnyal nyűgözze le az Xbox One felhasználókat a redmondi óriás, de mindenesetre példaértékű és újító elképzeléssel lesz dolgunk. Egy-egy játék megjelenése is tud összeomlásokat okozni a sok millió felhasználó egyszerre történő kiszolgálása okán, így jobb nem is belegondolni milyen problémákat okozhat majd ez a forradalmi próbálkozás. Állandó internetkapcsolat, stabil sávszélesség és tökéletesen üzemelő szerverpark. Bízzunk a legjobbakban.

2016-ban mindkét konzolgyártó előrukkol a saját MOBA-jával. Míg a Sony-nál a Paragonban csaphatunk össze különleges képességekkel megáldott hősökkel, addig a Microsoftnál a Motiga műhelyében egy rendkívül jópofa, rajzfilmes gyöngyszem van formálódóban. Szintén az 5v5-ös felállással zajlanak majd a harcok, viszont csavartak egyet az alap MOBA recepten, hiszen mindkét csapat egy-egy óriási lényt fog támogatni. Az őrzők (Guardian) szolgálnak majd bázisként, így az ellenfél monstrumjának leterítése lesz a csapatok főfeladata. Ezzel a húzással kicsit feldobják a már unalomig ismert receptet, így a Gigantic-ből még komoly meglepetés is kisülhet. A karakter felhozatal egyik felét már megismerhettük, stílusosak a harcosok, ráadásul mindegyikük megtud majd idézni valamilyen segítő lényt a különleges képességek mellett. Imani lesz a fegyveres amazon, The Margrave az óriási tomboló pusztító, Voden a Sherwoodiakat megszégyenítő íjász, Charnok a varázspálcás tűzmágus gyíklény, Tyto the Swift pedig egy madárszerű kardos harcos. Természetesen free-to-play mikrotranzakciókkal felvértezett modellre kell számítani a Gigantic esetében. Pontos megjelenési dátumot még nem tudunk, ami annak is köszönhető, hogy a fejlesztők komoly anyagi problémákkal küzdenek, sorban bocsájtják el az alkalmazottakat. Ha sikerül egyenesbe jönniük, akkor remélhetőleg még idén elkészülhet Xbox One-ra és PC-re (Windows 10) a Gigantic, melynek különlegessége, hogy a két tábornak együtt és egymás ellen is lesz lehetőségük harcba szállni.

Az Electronic Arts és a 2K Games gyöngyszemei

Mint tudjuk a Bioware műhelyében már jó ideje formálódik a legújabb Mass Effect, ami Andromeda alcímmel érkezik, a címválasztás pedig nem volt véletlen, ugyanis ezzel próbálják érzékeltetni, hogy bár a korábbi trilógia után járunk majd a történetben, de egy teljesen új cselekmény fogja kezdetét venni (ami akár újabb trilógiává is bővülhet). Több száz évvel a harmadik rész után veszik majd kezdetüket az események az Androméda rendszerben, ami egy hatalmas galaxis ezernyi égitesttel, planétával és űrállomással, így lesz majd mit felderíteni. Az alap konfliktusért a barbár Khet és a fejlett robotikus Remnant fog felelni. Ezzel és a totálisan új helyszínválasztással (meg az időben való ugrással) azt akarták elérni az alkotók, hogy maximálisan elszakadhassanak az előzményektől, így nagyobb alkotói szabadságot biztosítva maguknak. A játékos alkothatja majd meg a saját főhősét (szóval Shepardtól véglegesen elbúcsúzhatunk, maximum utalás szintjén kerülhet elő a neve), akivel az emberiség számára útnak indulunk új hazát keresni, útközben pedig nyersanyagokat zsákmányolva új kolóniákat alapíthatunk.

Ezúttal korábbi mentésünket már nem tudjuk implementálni, viszont arra azért lehet számítani, hogy valamilyen formában meghatározhatjuk az előzményeket, azaz korábbi döntéseink tükrében kezdhetünk majd neki a legújabb kalandnak. Új harcrendszert nem terveznek az alkotók, a legutóbbi rész mechanizmusát pofozgatják tovább, még gördülékenyebbé és tempósabbá téve a fedezékrendszeres akciót (parancsok kiadásának lehetősége ezúttal is adott lesz). Járművek sem fognak kimaradni a pakliból (Mako), de sokan pedzegetik az űrcsaták feltűnésének lehetőségét is, azonban erről a fejlesztők maximálisan hallgatnak. Egy gondolatot szánnék még a megvalósításra is, aminek a Frostbite 3-as engine révén megelőlegezhető a bizalom, simán mernénk kisebb összegekkel fogadni, hogy brutálisan látványos és izgalmas planétákra látogathatunk majd el (dinamikus napszak és időjárás változás kíséretében). Szóba került, hogy az Andromeda megjelenésig esetleg lehetőségünk lesz elütni az időt a korábbi trilógiával, de ezt egyelőre sajnos cáfolta az Electronic Arts. Szóval Mass Effect Trilogy nem várható, az Andromeda pedig valamikor idén év végén vagy jövő év elején landolhat PC-re, Xbox One-ra és PlayStation 4-re (ha nem hátráltatja a munkát a vezetőfejlesztők közül távozó egyének hiánya).

Idén is folytatódik az élőholtak megállíthatatlan csoszogása, így a PopCap Games és az Electronic Arts is lehúz még egy bőrt a növények és zombik groteszk, karikatúrista csatáiról. A kezdeti tower defense agymenés TPS akcióként is telitalálat lett, az előző felvonásra minden téren rálicitáló Plants vs. Zombies Garden Warfare 2 pedig már itt toporog a nyakunkon. Gyorsan foglaljuk is össze számokban, hogy mit is várhatunk a folytatástól. A tucatnyi új pálya mellett 6 teljesen új karakterosztály képviselteti magát, összesen pedig 100 különböző növénnyel és élőholttal apríthatunk majd az online meccsek mellett akár osztott képernyős módban is, sőt fabrikáltak egy Singleplayer lehetőséget is a Garden Warfare 2-höz. Karakterek tekintetében a kis Imp már gravitációs gránátokkal fog ügyeskedni, Citron tekegolyó módra tarol, Super Brainz pedig szuperhősöket megszégyenítő módon intéz majd el mindenkit. Rose varázslataival a támogatásból veszi ki a részét, Kernel Corn gyorsabban fogja eregetni kukoricaszemeit, mint korábban bármikor, Captain Deadbeard pedig a távolsági sebzés mellett megidézheti légicsapással operáló papagáját, de robbanóhordós vagy ágyúlovaglós támadásai sem hétköznapiak. A játékmódok között újdonságnak fog számítani a négyfős kooperálós Graveyard Ops, valamint a 24 fős durva Herbal Assault. Érdekes még a Garden Warfare 2 hubja is, amit Backyard Battleground névvel illettek. Ezen a szabadon bejárható terepen különböző összecsapásokhoz csatlakozhatunk, testre szabhatjuk karaktereinket, elmehetünk gyakorolni a lőtérre vagy egyszerűen csak kincsek után kutakodhatunk. A Plants vs. Zombies Garden Warfare 2 február 23-án már meg is jelent PC-re, Xbox One-ra és PlayStation 4-re.

Már négy évvel ezelőtt is lehetett arról hallani, hogy tőlünk nem is olyan messze a 2K Czech már dolgozik a jelenlegi generációs konzolokra a Mafia sorozat legújabb, pontosan harmadik felvonásán. Azóta már sok víz lefolyt a Dunán, a fejlesztők is megéltek több mélypontot és napjainkban már Hangar 13 néven dolgoznak tovább az 1960-as évek New Orleansában játszódó gengszter történeten. Főhősünk Lincoln Clay még a Vietnami háborúban elszenvedett sebeit nyalogatná, de az élet úgy hozza, hogy vendettát kell intéznie a helyi olasz maffia ellen (a kiskorában elárvult Lincolnt a feketék bandája fogadta be és nevelte fel, akiket az olaszok elárultak). A háborúzáshoz tehát minden adott lesz, hősünk új családot alapít és rendesen megkavarja a szószt a New Orleansi maffia életében. Segítőink között még régi ismerősök is feltűnnek, Vito Scaletta a Mafia 2 főhőse is tiszteletét teszi a játékban, aki az olaszokkal segít majd tartani a kapcsolatot. A hirtelen összeállt új család további tagjai Cassandra, aki a haiti bandát irányítja, Burke pedig az írek vezére lesz. James tiszteletes gyerekkori támaszunk igyekszik a jó útra terelni meg a város érdekeit is szem előtt tartani, és hasznát vesszük majd a háborús ismerősünknek, a volt CIA-s John Donovan jelenlétének is.

A küldetések megoldására több különböző alternatív lehetőséget biztosítanak. A lopakodás és csapda állítás mellett választhatjuk a nyers tűzerőt is, de ez esetben számolnunk kell a korrupt rendvédelmi szervek feltűnésével. Ilyenkor jönnek majd jól a segítőink, akik lefizethetik a kopókat, eltereléseket rendelhetünk, verőlegényeket vagy akár egy fedező tűzet biztosító mesterlövészt is bérelhetünk általuk. A játékmenet egészen komplexen fest, döntéseket hozhatunk, hogy kinek hagyjuk meg vagy vegyük el az életét, brutálisak lehetünk közelharcban gyors kivégzésekkel jutva helyzeti előnyhöz. Háborús veteránként Lincoln baromi jól bánik majd a fegyverekkel, ha arról van szó gránátvetővel intézi el a maffia embereinek járgányait és jól használja a fedezékeket. A járművezetés megvalósításától kicsit tartunk, de reménykedünk, hogy a GTA V-ben alkalmazott módszernél csak jobbat raknak a Mafia 3-ba (mintha túl könnyen borulnának a verdák az eddig látott felvételeken). Az autósüldözések megkönnyítése érdekében sokkal aktívabb lesz a célzásrásegítés ezeknél a részeknél, de megnyugtattak mindenkit, hogy még így is lesz bőven kihívás a játékban. Grafikailag úgy fest rendben lesz az alkotás, az 1960-as évek végének szabadon bejárható New Orleansa már most lehengerlően fest a változatos helyszíneivel. Neonfényben úszó belváros, drog áztatta perem kerületek, rasszok uralta városrészek és kihalt mocsaras vidéki terepek. A Mafia 3 kapcsán bíztatóak az előjelek, érződik, hogy új irányt vesz a széria, ami akár még a javára is válhat.

Vegyes-vágott TPS kínálat

A Capcom a Resident Evil világára alapozva egy érdekes TPS akciójátékon ügyködik. A címből sejthető (Resident Evil: Umbrella Corps), hogy az Umbrella egységeké lesz a főszerep, ők csapnak majd össze fertőzött területeken, zombikkal körülvéve. A kompetitív többjátékos élményekre fókuszáló alkotásban 3v3-as küzdelmek részesei lehetünk, az élőholtak pedig a megszokottnál jóval kisebb szerephez jutnak. A pályákon szinte csak díszítőelemként funkcionálnak, nagyobb csoportokban mondjuk lassíthatják a játékosokat, de még pajzsként is lehet használni egy-egy gusztustalan förmedvényt. A játékmenet a rövid néhány perces aprításról fog szólni, ahol a távolsági fegyvereken, gránátokon felül még közelharcban is igencsak komoly vérengzéseket tudunk majd véghezvinni (kivégzések). Az egészen aprónak tűnő helyszíneken lehetőségünk lesz fedezékrendszer használatára is. A pályákat a Resident Evil játékok ismertebb helyszínei fogják biztosítani, így gyilkolászhatunk az Umbrella laborjában, a Redisent Evil 4 kis falucskájában, vagy a Resident Evil 5-ből ismert Tricell létesítményén, illetve az afrikai városkában Kijujuban is.

Az Umbrella Corpsnak tény, hogy a többjátékos összecsapások adják majd a velejét, de az alkotók nem voltak restek és gondoltak a magányhoz szokott szóló harcosokra is. Nekik készül az egyszerű Horda módra emlékeztető The Experiment opció, melyben 20 körön keresztül kell állnunk a sarat. Hogy ne legyen annyira egyszerű dolgunk a hullámokban érkező ellenfelek gyilkolása mellett, még kisebb mellékküldetéseket is teljesítenünk kell a siker érdekében. Ehhez lesz nagyon hasonló a többjátékos Multi-Mission opció is, melyben a küzdelmek során fokozatosan változnak majd a feltételek (8 féle opció várható). Például egy adott személyre kell vadásznunk és védenünk a csapatunkon belül (Target Hunter), egy adott pontot kell tartanunk (Domination), zombikat kell mészárolnunk (DNA Hunter), vagy össze kell gyűjtenünk 5 aktatáskát (Collector). A Unity engine révén egy egyszerűbb, de kellemes megvalósításban lesz részünk, mondjuk egy multiplayer cím esetében sokkal nagyobb jelentősége van a stabil futásnak, meg a magas képfrissítéséi értéknek, mint a szemkápráztató vizuális megoldásoknak. A Resident Evil: Umbrella Corps néhány hónapon belül meg is érkezik, májustól kifejezetten kedvező 30 eurós áron elkezdhetik egymást aprítani a játékosok PC-n és PlayStation 4-en.

2016-ban a Warhammer 40.000 és az MMO játékok rajongóinak sem lesz okuk panaszra, hiszen érkezik a Warhammer 40.000: Eternal Crusade. A Behaviour Interactive letette a kisdobos esküt, hogy egy igazi AAA-kategóriájú MMO-n dolgoznak, aminek a kiadói munkálatait a Bandai Namco fogja ellátni. Eternal Crusade világában óriási csatákat vívunk majd a bolygó feletti hatalom megszerzéséért, ehhez pedig harmadig személyű nézetből fogjuk irtani a népet a squad központú taktikai shooterben. A Space Marine-ok, a Chaos Marine-ok, az Orkok és az Eldarok védik a saját előretolt állásaikat, valamint támadják az ellenség erődjeit, esetleg az alvilágban szállnak harcba a Tyranidok hordáival. Választott hősünkkel nem csak lövöldözhetünk, de közelharcból is alaposan kivehetjük a részünket, a különböző képességek megfelelő alkalmazásáról már nem is beszélve. Az Eternal Crusade-ben még járművek vezetésére is lesz lehetőségünk (Space Marine Rhino) köszönhetően az óriási ütközeteknek. Kooperálhatunk öten a gépi ellenfelek ellen (5 vs AI), vagy egymásnak feszülhetünk két harmincfős csapat egyik tagjaként (30 vs 30). Testreszabási lehetőségekből is akad majd dögivel, saját egységünket több száz felszerelésből, fegyverekből válogatva szerelhetjük fel. A Warhammer 40.000: Eternal Crusade az év folyamán fogja elnyerni végleges formáját, addig a kíváncsiskodók már kipróbálhatják korai hozzáféréssel a Steamen, de az alkotók a konzolos verziókat sem zárták még ki.

Míg japánban már az év elején megjelent a SEGA gondozásában az első PlayStation 2-es Yakuza felújítása (a 10 éves évforduló alkalmából) a hamarosan megjelenő legújabb hatodik rész előtt, addig mi európaiak csak reménykedünk, hogy esetleg idén kapunk majd a Yakuza HD-ből (Yakuza: Kiwami), valamint a Yakuza 6-ból. Sajnos utóbbira szinte nullával egyenlő az esély (kiindulva abból, hogy az ötödik rész laza három éves késéssel érkezett el hozzánk), mivel hazájában is csak 2016 őszére tűzték ki a premiert. Mindenesetre röviden megemlékezünk róla a TPS játékok kategóriájában, elvégre sosem lehet tudni, még a SEGA is megemberelheti magát. A Yakuza: Kiwamihoz mellékelt Yakuza 6-os demónak köszönhetően már belenézhettünk kicsit a játékba, így leszűrhettük az új motor képességeit (nem ájultunk el tőle), valamint ízelítőt kaptunk a játékmenetből is. Az utcai bandaháborúk során jócskán szórjuk majd a pofonokat Kazuma Kiryuval (minden eddiginél több mozdulatot pakoltak a játékba), a különleges képességek aktiválása során, pedig csak úgy repkednek majd az ellenfelek. Elméletileg a játékmenet kapcsán is számíthatunk néhány újításra. Igazság szerint ráférne a szériára már egy komolyabb előrelépés a megnövekedett ellenfélszámon és a nagyobb nyitott tereken felül is.

Az új Hitman játék körül is rendesen ment a kavarás, hiszen az eredeti tervek szerint 2015 december 8-án jelent volna meg először csak digitálisan és folyamatosan támogatták volna új tartalmakkal, de azóta már se a megjelenési forma, se a dátum nem stimmel. A 47-es ügynök ezúttal is az International Contract Agency megbízásait teljesítve járja majd be a világ legváltozatosabb és legegzotikusabb helyszíneit. A küldetések előtt részletesen tanulmányozhatjuk a környéket és a célterület felépítését, valamint testre szabhatjuk a 47-es arzenálját (fegyverek, mérgek, technikai kütyük) is, amivel elindul bevégezni a feladatát. A játékmenet legjelentőségteljesebb változása a helyszínek kapcsán érhető majd tetten, ugyanis totális szabadság lesz a bérgyilkolásra fogékony játékosok jutalma. Ehhez pedig brutális méretek és részletesség fog társulni. A Glacier 2-es engine-t alaposan megtuningolták, ugyanis óriási területeket fog megjeleníteni, ráadásul nem csak nagy tömeget fog egyszerre mozgatni, de akár 300 különböző, teljesen egyedi személyiséggel rendelkező karaktert jelenít majd meg. A Hitman tele lesz a fejlesztők által csak „élő tartalomnak” nevezett lehetőségekkel, ami különböző játékmódokat, kihívásokat, küldetéseket jelent. Visszatér például a Contracts opció, mellyel a felhasználók generálhatnak extrém tartalmakat. Az Escalation mode esetében különböző feladatokat állítanak össze nekünk speciális feltételekkel (megszabott fegyverhasználat vagy időtartam), az eredményeinkkel pedig ranglistákon versenyezhetünk. Az Elusive Targets pedig nem szól majd másról, mint korlátozott információk mellett az időre történő mészárlásról. Gyors és felelősségteljes döntéseket kell hoznunk, a rosszul megválasztott célpont likvidálásával már bukjuk is a zsíros jutalmakat.

A Hitman legmerészebb megoldása talán a megjelenésével kapcsolatos, hiszen eredetileg még a múlt év utolsó hónapjára datálták, akkor is csak digitálisan és nem is a végleges verziót. Ez még annak tudatában is bizalmatlanságot válthat ki a játékosokból, hogy a fejlesztők a minőségi munka értelmében fokozatosan ingyen bővítették volna újabb és újabb tartalmakkal a játékot. Ezt az elképzelést azóta elvetették és teljesen epizódikus megjelenésre váltottak, ami már sokkal felhasználóbarátabb üzletpolitika. Így március 11-én mindössze 15 dollárért bárki kipróbálhatja az első két küldetést, ami Franciaországban (Párizs) fog játszódni és komolyabb befektetés nélkül döntheti el, hogy akar-e többet. Ezt követően havonta 10 dollár fejében érkeznek majd az újabb küldetések, így Olaszország (Sapienza), Marokkó, Thaiföld, Egyesült Államok, és Japán lesz a sorrend. Szóval fejezetekre osztva fokozatosan teljesedik majd ki az orgyilkos kaland, sőt kisebb megbízásokat is kaphatunk időről-időre, amire csak egészen korlátozott időintervallum áll majd rendelkezésünkre. A Square Enix és az IO Interactive nagy fába vágja ezzel a fejszéjét, így reméljük a legjobbakat.

Rage23

Azóta történt

Előzmények