Aktív témák

  • válasz grunge #3931 üzenetére

    "As mentioned earlier the final drive for the whole series was meant to be at the rear of the vehicle. However none of the drawings of E-50/75 make any space allowance at all for a rear gearbox and final drive except for adding teeth to what was the idler. For instance the turret would probably have to be a couple of feet further forward on the hull top. Also they all show the standard Tiger II sprocket at the front of the vehicle as well! I think that the E-50 probably had the gearbox at the front: the E- 100 certainly did. I believe the projected rear drive motor was to have been the Maybach HL233P with ZF gearbox but my German isn't that good! "

    Ott a lényeg, a többi lényegtelen most.
    Azért írtam amit írtam, hogy a legjobb motorral/esetleg fejleszthető váltóval kerüljön a váltó hátulra.
    Vegyük észre, hogy nem a motor van benne elől, hanem a váltó. Azt meg szerintem nem nagy kunszt elrakni hátra, ha már összehánytak pár olyan meggymagköpködő dobozt ami az E75höz vezetett.

    [ Szerkesztve ]

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

Aktív témák