Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • reelc

    veterán

    válasz shotika #482 üzenetére

    Vannak kivételek, akik legalább két dologhoz kiemelkedően értenek/értettek.
    Leonardo da Vinci, Isaac Asimov és a korosztályából bármely tudós aki sikeres sci-fi író lett (ő hamarabb lett író, utána lett tudós), bármely énekes/énekesnő aki Grammyt és Oscart is birtokol.

    [ Szerkesztve ]

  • reelc

    veterán

    válasz shotika #483 üzenetére

    Ha régen az volt, akkor azok ellen volt, akik előre fizettek (Early Access).
    Meg ugye a Kickstarter miatt elég sokmindent fel kellett fedniük. Pénzt hogy szednél össze, ha semmit nem árulsz el? Kezdő csapatként (nincs referencia), pár fővel?

    Rossz kommunikáció alatt nem azt értem, hogy titkolták a sztorit, hogy üssön, ez ok. Hanem hogy pl. csak nemrég volt szó komolyabban a kraftingról és más alap dolgokról. De úgy látszik az újságírók felé is félrement most pár dolog, ha igaz.

    Tőkeerős stúdiónak is kell legalább 3-4 év.
    Tegye fel a kezét, aki a Wolcennél nem látott pl. Diablo 3 - PoE - Grim Dawn beütést! Ez nem baj, ha vesznek át máshonnan, sosem baj amíg egy normális mixet tudnak csinálni vegyítve a saját dolgaikkal. Én mindig örülök, ha olyat fedezek fel egy játékban, ami egy másikban tetszett!
    Egy ideje nekik is volt pénzük a sikeres Kickstarter, majd Early Access után valami partneri programba kerültek valamikor a Tencenttel. Úgy gondolom ekkor duzzasztották fel a létszámot kb. 38-ra.

    A mostani szitu az, hogy állításuk szerint nem a tesztváltozatot tesztelték a németek, hanem valami bemutató verziót. De bármi is volt, tőlük kapták.

    (Ezt korábban linkeltem. Másik csapat gondolkodásmódja.)

  • reelc

    veterán

    válasz shotika #485 üzenetére

    Értem.

    Szeretem a skillek újraosztását, mert van, hogy az ember a saját feje után megy, és nem jó az eredmény, meg kipróbálna mást... és ott lesz a tudat, hogy visszavonás lehetőségével már az első kari is sikeres lenne, nem kellett volna x karit felhúzni ami sokkal több idő, és kevesebb eredménnyel jár.
    Van olyan játék is, amiben konkrét leveling skillek vannak, amiket magasabb szinten build függően érdemes visszavonni és másra leosztani a pontokat, hogy a megfelelő cuccokkal hatékonyabb legyen.

    Anno akkor Diablo 2-őztem, amikor nem volt netem, fogalmam sem volt buildekről, stb. az utolsó nehézség elején olyan kínlódás volt már a kari, hogy nem hiszed el. Elszúrtam nem lehetett rendbehozni. Rengeteg időt öltem a kariba és semmire való volt. Később jött az a patch, amikortól lehetett visszavonni, de akkor már nem érdekelt.
    Na ezt nem akartam többet megismételni.

  • reelc

    veterán

    válasz shotika #488 üzenetére

    Nem csak a játékostól, konkrétan a játéktól is függ, hogy mennyire tudja megfogni az embert.
    Ha megtudja, mindegy hány kari és beleölt idő (a műfajra fogékonyaknak, nem a végigviszem a sztorit kis endgame, és mondjuk volt 40 óra de elég is volt többségnek). Viszont a megfogáshoz nálam az is kell, hogy ne legyen kínlódós, ahogy írtam.

    (#489) shotika: na de milyen szenzációs ötlet van ilyen a Wolcenben?
    Shapeshifting? - Diablo 2
    "Szabad" karifejlesztés? - PoE, és a nem akkora szabadságot adó de rengeteg lehetőséggel rendelkező Grim Dawn.
    Moddolt terület? - Victor Vran, Grim Dawn.
    Még a városépítős dolog is volt valami kezdetleges formában korábban máshol.
    Stb. Csak pár példa.
    Ahogy fentebb írtam nem baj, ha mix., csak legyen jó.

    Igen, a GD sem tökéletes, semmi sem az, mégis az elmúlt 4 év legjobb megjelenése. Nem csak én gondolom így, Steam játékosszám, kritikák, más játékosok véleménye alapján, stb. Vagy megfogja az embert, vagy nem. Ez minden játékra áll.

    A Wolcen sem tűnik kezdőbarátnak amúgy. :)

  • Har_melin

    addikt

    válasz shotika #489 üzenetére

    "egy fejlesztő sem örülne ha egy másik cég az ő ötletével termelne magának hasznot"

    Ez igaz lehet a megjelenés előtt egy évvel, de nem a hivatalosan bejelentett dátum előtt két héttel. A Wolcen fejlesztői olyan szinten kommunikációs lúzerek, hogy nyugodtan mehet bármelyik marketing tankönyvbe elrettentő példának. Ilyen hibát, hogy egy szaklapnak kiküldenek egy tesztverziót, majd amikor már megjelenik az értékelés, akkor közlik, hogy bocsi, az nem is az volt, írjatok új cikket, ilyet nem lehet elkövetni. Az, hogy az elmúlt 10-15 nap nem volt tele azzal, hogy mi minden lesz a végleges játékban, ami NEM volt benne az early accessben, hogy mik azok a dolgok, amit ők maguk a legnagyobb durranásnak tartanak, az egy pr katasztrófa magában is.

    "Az időbefektetésről annyit, hogy szerintem a rosszul megcsinált karik is a tanulás szerves része. LEgközelebb mikor karaktert építesz, már meg lesz valamekkora rutin, és szerintem csak magunkkal baszunk ki ha mások buildjeit nézegetjük. Valamennyire a játékélmény rovására megy."

    Ez maximum a D2 bonyolultságú játékokra igaz ma. Én hat éve játszom a PoE-val, annyi órám van benne, hogy gondosan titkolom a család előtt. A GD-vel nem vagyok ilyen szinten, de azért ott is kipróbáltam már jópár karaktert. Egyiknél sem állnék neki buildet építeni. Miért? Mert ha a fejlődési rendszer nem faék egyszerűségű, a loot nem fixen determinált és főleg, ha a játék maga is változik, időről időre módosítják a balanszot, új elemeket hoznak be, akkor már egy félig casual játékosnak sincs ideje kipróbálni a dolgokat, még napi egy-két óra játék mellett sem. Új játékosra ez hatványozottan igaz. A PoE fórumon tíz újoncból kilenc azzal kezdi, hogy ő inkább a saját feje után tanulja meg a játékot, aztán vagy eltűnik a kudarccal, vagy megjelenik, hogy akkor most mégis kellene egy build.

    Védd a fákat - egyél hódot!

  • Hokunda

    aktív tag

    válasz shotika #632 üzenetére

    Csak a név más! Egy CoDot visz a neve egy ideig - minőségtől függetlenül - még az IW-t is kiheverték! Itt, ha 2 hónapig folyik a szerencsétlenkedés be is zárhatják a boltot.

    Elég megnézni a hivatalos twitter csatornájukat! A tegnapi bejelentés után pozitív reakciókat kaptak a szerver problémákra, ahogy telik az idő úgy küldik egyre többen őket a francba.

  • Har_melin

    addikt

    válasz shotika #653 üzenetére

    Nekem semmilyen negatív élményem nincs, egy hangot nem mondtam a játékra. A fejlesztőkről beszéltem és arról, hogy ha egy új cég be akar törni a piacra, akkor ilyen végtelenül amatőr hibákat nem követhet el. Erősen kétlem, hogy a CoD mondjuk meg tudná őrizni a piaci szerepét, ha az új játék a kiadás után két napig gyakorlatilag hozzáférhetetlen lenne és csak "dolgozunk rajta" üzeneteket nyomnának. Pedig az egy bejáratott, tőkeerős franchise, évtizedek alatt rászoktatott rajongóbázissal.

    Fölösleges mentegetni, hogy de hát mások is szart csinálnak, mert a szarokkal nem játszanak az emberek. Amit az elmúlt 48 órában mutattak az arra utal nálam, hogy nem igazán tudják, mekkora a baj és hogyan kellene orvosolni. Kiforrhatja magát? persze. Bár van aki szerint borzasztóan sajnálni kellene őket anyagilag, ebből az indulásból úgy néz ki, hogy a vártnál nagyobb pénz jött be és valószínűleg nem kell majd visszafizetniük. lehet, hogy ez elég lesz egy második esélyre.

    Védd a fákat - egyél hódot!

  • reelc

    veterán

    válasz shotika #665 üzenetére

    "3.5 fél millióból akik eddig tolták" ezt honnan veszed?
    A Steamspy szerint: 500,000 - 1,000,000 Játék birtokosai. Szóval elvileg az össz. Steamen beaktivált példány ebben az intervallumban mozog. Nincs szó milliókról.
    Azt se feledd el, hogy gondolom aki egyszer negatívat nyomott, nem viheti később pozitívra.
    Márpedig az alfa verziónál sokan levitték, onnan tört fel, ahogy írtam.

    Nem szoktam likeolni se dolgokat.
    A Grim Dawnban majdnem 1800 órám van, és nem nyomtam neki egy pozitívot... nem vagyok az a fajta aki ilyesmivel foglalkozik. A pénztárcámmal és a beleölt órákkal mondtam véleményt elsősorban.
    Ami játékkal elégedetlen voltam, arra se nyomtam negatívot. Nem foglalkozom vele tovább.

    [ Szerkesztve ]

  • Har_melin

    addikt

    válasz shotika #675 üzenetére

    Azon hogy jön ki neked?

    "végül is az egyfajta kommunikáció, hogy keveset kommunikálnak, mert inkább dolgoznak." - rémesen elmaradott helyeken olyan alpári módon működik az ilyen, hogy van programozó, fejlesztő, aki a kódot buzerálja, és van egy ún. marketinges, aki kommunikál. Főleg akkor, hogy ha szar van. Főleg akkor, ha nemzetközi release-t csinálnak.

    [ Szerkesztve ]

    Védd a fákat - egyél hódot!

  • Daelion

    őstag

    válasz shotika #762 üzenetére

    Én is ezt vallom,Offline mindenki döntse el mit művel de Online felőlem mehetne a full 'Náci' rendszer is mert ott nagyon nincs helye ezeknek.
    Persze Offline is úgy ha nem tud online játszani,mint itt Wolcenbe.

    D2 hero editort még én is piszkáltam anno közép sulis koromba de már csak akkor amikor évek óta játszottam a játékkal rendesen és csak baromkodtunk haverral,hogy ki tud elcseszettebb karit csinálni. :D

    BL3-ba meg asszem 1x léptem be valami random partiba egy Arena runra de annyi elég is volt belőle és inkább maradok 100% solo meg self found mert nem akarom elrontani saját magamnak a játékot. :)

  • reelc

    veterán

    válasz shotika #790 üzenetére

    Ahogy korábban írtam, én örülök, hogy látok hasonló skilleket, stb.
    A játék legyen jó, és egyben.

    (#792) Totyakos: nézd meg légy szíves, ezt és azt a linket ami az utolsó sorában van.

    Nem tudom mennyire kísérted figyelemmel a játékot, de az alfa után teljesen átszabták, nem viccből írtam, hogy olyan számomra, mintha az utolsó 2 évben dolgoztak volna igazán a játékon.

    Azért én is voltam naiv, vagy mi, amikor azt hittem tartják majd az eredeti megjelenést, és de jó, hogy bővültek! :)

    [ Szerkesztve ]

  • reelc

    veterán

    válasz shotika #1046 üzenetére

    A fentit azért írtam, mert próbálok egy kis összegzést írni az ismerősöknek.
    Összegezve:

    + A sztori betölti a szerepét. ARPG-nél annyit várok, hogy fenntartsa az érdeklődést, érdekeljen a vége. Teljesítette.
    + Szépen néz ki.
    + Vannak benne jó ötletek.
    + Jók a skillek, a build variálás. és a harcok is.
    + A könnyű attrib és passzív visszavonás (bár az utóbbinál zavaró, hogy az egész fát törli, jó lenne egy pontonkénti visszavonás).
    + Elég egy karival lenyomni a sztorit, a következővel már nem kötelező.
    + Jó ötlet a város menedzselős rész, végre nem "csak" önmagában lootért és XP-ért megy a dolog, hanem olyanért amit fel lehet fogni plusszként, ami nem volt máshol. De más felfogásban egy hosszabb és gyötrelmesebb karifejlesztés.
    + Offline mód: ha 1-2 év múlva becsődölnek a fejlesztők, akkor is lehet játszani vele.
    + Lostprophet jóvoltából lesz benne magyar felirat.

    - Sokszor nehezen reagál a jobb egérgombra ez probléma a kereskedelemnél.
    - Most, 2020-ban gyenge egy ilyen árú játéknál a jelenlegi 2 féle mapozás, mint endgame. Főleg azokhoz képest amiket beígértek korábban. Már unom egy ideje, egyre kevesebb kedvem van leülni elé, 62 óra játékidő nem sok egy ilyen játékba.
    - Mapozás közbeni bugnál fennáll az esélye, hogy legalább 10 percet buksz, ha befejezhetetlen miatta. Ebben az esetben csak a közben szerzett lootod van.
    - Túl kicsi a hátizsák, és mivel az egyik játékmódban teleportálni sem lehet, helyben kell eldöntened mi kell. Pause nincs még szólóban sem. Sztori módban lehetett volna normális jutalom az Actos bossok halálánál, pl. egy hátizsák rekesz.
    - A mapozás szerintem nincs jól megoldva. Vagy az ellenség kevés, vagy kevés progresst adnak, vagy a pálya túl nagy mindehhez. Ha ez komoly karival és cuccal sokkal gyorsabb, számomra akkor is negatív, mert ne érezzem már kínlódásnak az alacsonyabb szinteken sem. Mod nélkül is az.
    Ráadásul ha lemész a pálya alatti járatba, akkor az nem progress.
    Ha rossz irányba mész, eljutsz a boss helyéhez, aki még nem spawnolt, így lehet visszamenni egy korábbi elágazáshoz, majd vissza a bosshoz.
    (Miközben ezt írom, nosztalgiával gondolok a Diablo 3 GR-re, szinte mindig a közeledben jelenik meg a boss.)
    - A föld alatti területek nagyrésze úgy lett tervezve, hogy ott forgatni kellene a kamerát, hogy jobban ráláss hordókra, ládákra. Nos a forgatást kivették korábban, a pályák designja maradt.
    Amiből úgy láttam, hogy nem opcionálisnak akarták, hanem hogy igenis használd.
    Ehhez kapcsolódik az, hogy számomra a déli haladási irány nem komfortos. Erről olvastam is korábban, hogy sokan nem érzik annak, de ezt nem tudom linkelni.
    - A minimap kb. használhatatlan, elnagyolt. Szomszédos utakat is mutat, a Fog of War használhatatlan.
    - Semmilyen zenét nem tudok felidézni belőle (ezt csak azért írom, mert jó drágán megcsinálták, bejelentéssel, meg minden, de nekem olyan semmilyen)
    -A beígértek hiánya a housingnak, a daily dungeonoknak,, az LB-nek, a gamepad támogatásnak.
    Ezek nem voltak benne startkor. Lehet később lesznek, de most ugye az energiájuk a bug írtásra megy. Pont azok maradtak ki, amiknek értelme is lett volna az Online módnak. Mert ahhoz. hogy együtt játssz valakivel ahhoz sima coop is elég lenne, multis szerver fenntartás nélkül.
    - Azt érzem, hogy az utóbbi 1-2 évben volt az érdemi fejlesztés, előtte úgy elvoltak az alfával, a titokzatos kommunikációval, aztán hoppá, átterveztük az egészet.
    Szerintem rájuk szólt pl. a Tencent, ha már öltek beléjük pénzt, hogy 2020 elején már látni akarják a befektetésüket. ;]
    Úgyhogy kiszedtek sokmindent, a többit összerakták ahogy tudták, tesztre már nem igazán volt idő.

    Az új PoE szeretett volna lenni, de fizetős változatban, emellett fizetős kozmetikákkal. A folyamatos content és support ígéretével.
    De a közelében sincs.
    Mindent összevetve nem katasztrófa kategória. Nem Warhammer: Chaosbane, vagy Vikings - Wolves of Midgard. Számomra ezek sikerültek a legjobban félre, de más is így gondolja nem csak én. :)
    Viszont az én szememben a Grim Dawnt sem éri el. Emlékszem az milyen volt bétában és kiadáskor teljesen játszható volt. Komoly bugok nélkül. Kis csapat, nem erőltetett bele multit. Coop van, nem vállalták túl magukat, hanem a maximumot nyújtották.

    Az én szememben kb. Warhammer 40,000: Inquisitor - Martyr kategória ez a játék. ;]
    Van benne potenciál, jó dolgok. De valahogy mégsincs egyben, sok a szerintem negatív dolog, amolyan "kompromisszumos" jó, a közepesnél jobb kicsivel.
    A Wolcen esetében ebben már az is benne van, hogy még javíthatják a dolgokat.

    A dolgok nagyrészét patchekkel meglehetne oldani, a kérdés az, ki marad addig, vagy jön vissza akkor? Nem konkrétan ránk gondolok, hanem aki venne is kozmetikát (support a fejlesztők felé), ill. az új játékosok? Akiket max. akcióval lehet majd becsábítani, ha meglátják az értékeléseket.

    Nyilván vannak más dolgok/szempontok is, ez az én véleményem. ;]

    Utoljára beszúrom ezt az egyik patch logból, egyszer már említettem ezt is:
    "We know that you appreciate the possibility to change Unique items into legendary items and to craft them, however, we have to remove these possibilities for the moment.
    We are definitely not against implementing it as a feature in the future, we find the possibilities that it offers interesting, but we want to spend time in designing it so the system works and is properly integrated with the rest of the game.
    We will also implement a new power tier of uniques for the end-game progression with better raw values in a future patch, we are aware that aside from a few exceptions, Uniques are currently not competitive for high-end content."'

    Funkció elvétele, és majd kaptok valamit. Mindez a megjelenés után.
    Az ilyen dolgokhoz képest sehol sincs 1-1 nerf jelentősége.

  • AtHoS

    nagyúr

    válasz shotika #1074 üzenetére

    Ha minden igaz, akkor a cuccba rakott gem általi tulajdonságot rádobja a cuccra, de az értékét a gem különböző elérhető minőségeiből random rakja rá.

    read-only mode on the forum

  • reelc

    veterán

    válasz shotika #1130 üzenetére

    A PoE erősen épít arra, hogy a currencyknek és egyebeknek külön stash-t fogsz venni, amennyiben annyira tetszik a játékuk, hogy hosszabb távra tervezel vele... ládahely és kozmetika - ebből van bevételük.
    De azt írtad korábban játszottál vele - szóval te is tudod.

    A Wolcen hatására :D nekem meg Grim Dawnozni támadt kedvem.

    [ Szerkesztve ]

  • reelc

    veterán

    válasz shotika #1132 üzenetére

    Igen, a GD egy igen régi grafikus motorral készült.
    A 2006-os Titan Quest motorja van felturbózva. Valóban nem fog soha úgy kinézni, mint a Wolcen és van akinek nem jön be a GD, ez természetes.
    De már 4 éves, 2 kieggel és egy aréna DLC-vel a háta mögött a műfaja egyik legjobbja. Még mindig érkeznek patchek is hozzá - hagyományos üzleti modell és még van support hozzá.
    Évek óta ajánlom bárkinek akár PoE akár Diablo 3 mellé.
    Reméltem, hogy 4 év után egy újabb játékot tudok ajánlani a műfajt szeretőknek a Grim Dawn óta. Voltak címek, más topikban felsoroltam korábban őket, de mindegyik elvérzett valamin, és az nem a grafika volt. Modern grafikus motorral és tehetséges művészekkel nem lesz csúnya a játék.
    A GD által használt engine régi, de ott is tehetséges művészek vannak.

  • Delávégá

    tag

    válasz shotika #1197 üzenetére

    Azért, hogy pár skill használható legyen a D3-ban éveket kellett várni és még így se mind az.

  • mr.perfect

    tag

    válasz shotika #1197 üzenetére

    De miért is kéne innen felállniuk? ez alapvetően nem egy online játék, tehát nincs havi díj, szóval aki már fizetett érte az a cég szempontjából tök mindegy hogy játtszik vagy nem.. sőt jobb ha online nem játtszik mert az plusz erőforrást igényel a cég részéről. szerintem ez már eddig is jó üzlet volt.. jöhet a következő cím..

    [ Szerkesztve ]

    az élet egy elég szar játék de kurva jó a grafikája...

  • Hokunda

    aktív tag

    válasz shotika #1197 üzenetére

    Nem védve a stúdiót - a játékuk maga a középszerűség - de bizalomvesztésről regélni, majd megemlíteni a Diablo3-at meg a Blizzardot azért kicsit vicces! A 2 után leraktak egy digitális környezetszennyezést, majd az Immortalt majd a Reforgeot, a 4-et 5 euroért kéne árulniuk, ha a bizalom szerepet játszana a játékiparban!

  • Ellia

    addikt

    válasz shotika #1330 üzenetére

    Nagyobba én se, csak ez a jutalom ablak amiertnmar reg ment a sírás... Es nem hinnem, hogy nehez lenne javítani.

  • Ellia

    addikt

    válasz shotika #1362 üzenetére

    Nem is írtam, hogy a Vikings rossz lenne, csak teljesen más kategória :) Örülök, ha neked tetszett.

Új hozzászólás Aktív témák