Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz reelc #2050 üzenetére

    Köszi...

    A Necromunda: Hired Guns a címe alapján elkezdett érdekelni, majd a videót megnézve hirtelen kitört belőlem, hogy miafészkesfrászkarikaez? Bakker, egy 12 pont egy tucat FPS-re ráhúztak egy Wh40k gúnyát, és ezzel akarják eladni. A falon futásnál már le is állítottam a videót...

    Talán még a Darktide, amiben egy picit bízom...

    Teszem hozzá, a legerősebb cím Fantasy-s (ugye a TW: WhF3...).

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Peace #2056 üzenetére

    A DarkTide-nál nekem is a Vermintide miatt van bizalmam, a hangulatot átadta az is. Szóval ha azt hozzák, akkor talán még jól is elsülhet.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz reelc #2105 üzenetére

    Tudom én vagyok a maradi, de nem értem, miért kell törekedni egy multis játéknál a jobb sztorira?

    A multis játékok azért a Counter-Strike szintél kicsivel tovább mutatnak. Egy co-op játék ugyan az a kategória is lehet, mint egy single player, csak más játékosokkal együttműködve játszasz. Hogy az MMORPG-ket még csak fel se hozzam...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz reelc #2108 üzenetére

    Egy multi játék háttértörténete is alapvetően meghatározó, hiszen lehet ész nélkül is csinálni, vagy konkrétan végiggondolva, hogy mi mivel függ össze, mit miért csinálsz.
    Nyilván nem lehet egy co-op multi játéktól elvárni, hogy háttértörténeti leírásokat olvasson a játékos, tehát nem fogsz egy Fallout vagy Cyberpunk 2077 szintű sztorit kapni.

    De ettől még kell sztori, hogy a játékosok miért csinálják azt, ahogy, kell a küldetésekhez háttértörténet (mert még egy Left 4 Dead szintű játéknál is ügyeltek erre) és így tovább.

    Csodára én sem számítok, és én is úgy vélem, hogy Dan Abnett nagy részt marketing miatt került a képbe, de ettől még lesajnálni nem kéne a multi játékok sztoriját. :D

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Phobion #2112 üzenetére

    A Trailer jó. Ennyit :D

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    Megnéztem a Battlesectort, és meglepetésemre nem is rossz.
    A Lore része persze hümmögős ( Papa Smurf megmenti a kis piroskákat, aztán a piroskák nekiindulnak a nida-írtásnak... ), de végül is az sem rossz.
    A játékmenet pont jól eltalált, se nem túl kevés, se nem túl sok irányítható egység ( legalábbis a demo alapján ), minden egyértelmű, nincs agyonbonyolítva, de nem is vér egyszerű. A grafika korrekt, a zene ugyan nem mestermű, de a hangulatot megadja.

    A Mechanicus után tehát itt egy újabb körrendszerű Wh40k játék, ami tényleg jól sikerült, nem pedig csak "elmegy" ( lásd pl. Gladius ) vagy "istencsászár-káromlás" ( pl. Adeptus Titanicus ). A játékmenet szórakoztató, és lehet kihívás vagy csak laza szórakozás a nehézségi szinttől függően.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Peace #2129 üzenetére

    Dunno, megnéztem, nekem most elindult a Demo...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Peace #2134 üzenetére

    Hogy egy kicsit érthetőbb legyen:

    -Új Warhammer (és 40k) animációk
    -Belső Warhammer hobby kiállítások, bemutatók, oktatóanyagok (modellezés, festés, stb.)
    -Digitálisan elérhetőek a korábbi Games Workshop kiadványok (White Dwarf-ok, stb.)
    -Warhammer (és 40k) telefonapplikációk
    -Battle Reportok, tehát asztali Wh és Wh40k csaták beszámolói (ahogy a White Dwarf-ban)
    -Ingyenes exkluzív modellek.

    Ebből a felhasználók uszkve 95%-át csak az animációk érdeklik szerintem...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Phobion #2143 üzenetére

    Jó ideje nem olvasok Wh40k novellákat, mert egyszerűen a lore-t nem tudják normálisan kezelni.
    Elolvastam pár véleményt a Godblight-ról, és csak nevetni tudtam rajta.

    -Ok, az IstenCsászár éledezik, nach so, az egész Plague Wars-ban ezt lengetik be.
    -Guilliam kinyirhatatlan. Pont.
    -Ezek után a Káosz Istenek és követőik pakolhatnak, mert esélytelenek a háborúban...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Phobion #2153 üzenetére

    Hogy a tabletop jàtékból élnek meg igazán, nos, efelől vannak kétségeim.

    Igen, az 1990-es években, még talán a 2000-es évek legelején lehet, hogy így volt. Nyitni akartak az ázsiai piacok felé, hát behozták a Taukat, japanimation mechekkel.
    A modellek és a Codexek úgy jöttek, mint a vízfolyás.

    Aztán fordult a helyzet, a Horus Heresy korszak szerintem pont azt jelentette, hogy jött egy új megközelítés, ahol nem feltétlenül a modellekből meg a Codexekből akarnak megélni. A novellák és a média jött, nagyjából itt indult a játéklicencek lapátszámra való kiosztása.

    Csak ezért nem értem az előfizetős rendszert. Ez egy szűk csoportnak hasznos. Szvsz a cél az, hogy a nagyközönségnek a képébe tolják azt, hogy nem csak rövidfilmek meg novellàk vannak, de lehetne asztali játékként is játszani

    Ami a Lore-t illeti, ott gáz van babám a hangulat. Nem látom igazán, hogy ezt hova akarják kifuttatni. Ha az IstenCsászár feláll az Arany Trónusból, akkor most vagy a Warpkaput már be tudják zárni, vagy pedig azon keresztül fog az egész hóbelevancra kiterjedő háborút indítani...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Peace #2158 üzenetére

    Nekem sem tetszik az, amerre kifutni látszik ez az egész.
    A HH zöldségeit elnéztem, mert legalább az "csak" a 30k történeteit vágta gallyra részleteiben, de igazán mélyen nem nyúlt bele a Lore-ba.

    Guilliman visszatérése merész volt, és a Primaris mariskák története is kicsit Deus Ex hangulat volt. Haldoklik az emberi birodalom, hát támogassuk meg bőszen. Nem mondom, hogy elolvadtam a gyönyörtől, de a HH szintjéhez képest ez még egész elviselhető 40k-s történetvonal.

    Amikor az Astronomicon pislákolását behozták, azt tippeltem, hogy no, IstenCsászárunk beadja végleg a kulcsot, kell egy új császár, és Guilliman vezényletével csinálnak valamit, talán még akár Elda segítséggel is (az AranyTrónushoz ugye Pszi kell, e téren Guilliman nem áll túl jól).

    Ehelyett egyre több jel mutat arra, hogy az IstenCsászárt fel akarják támasztani...
    Na ez nagyon meredek lépés lenne...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Phobion #2163 üzenetére

    Az Age of Sigmar reboot nem más, mint egy haldokló Lore faék egyszerűsítése, egyszersmind felrázása. Az AoS-el kvázi elfedték azt, hogy a WF zsákutcába kormányozta magát. Se erőforrás, se érdeklődés nem volt a régi Lore-ra. Ezért nyomtak egy reset gombot.

    A WH40k esetén ez egyfelől felesleges, mert a világ népszerű, másfelől folyamatosan reszelgetik most is. Ha itt is egy AoS-t akartak volna, akkor nem kellett volna visszahozni Guilliamot, nem kellettek volna a Primaris mariskák, hanem élből taposhatták volna páros lábbal a reset gombot itt is.

    Mivel a GW a WF-nél beleugrott a resetbe, a WH40K fanok egy része azóta várja, hogy mikor jön már a WH40k reset. Csak éppen a háttér nagyon más...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Frod #2165 üzenetére

    [A Topic elején Sagajr78-al értekeztünk bővebben róla, érdemes elolvasni (katt ide)]

    Tömören: a Warhammer Fantasy eredetileg történelem-rajongók készítették, akik a középkorra építettek egy fantasy világot (Bretonnia egy reneszánsz francia-brit hatást hozott, a Birodalom a Német-Római császárságból táplálkozott, Kislev a Cári oroszországból, stb.), történelemkönyveket megszégyenítő alapossággal felhúzott háttérrel.

    Ebből fakadóan a Fantasy-rajongók azon csoportja lett a rabja, akiknek ez bejött, és a GW az 1980-as évek végén és a '90-es években ezt ki is szolgálta, a WF világa bővült, de a bővülés minőségére oda volt figyelve, egy Fantasy Codex nagy része az adott faj háttérvilágát mutatta be, nagyon szépen és alaposan kidolgozott módon.

    Valahol az 1990-es évek legvégén, 2000-es évek elején a GW egyre inkább üzlet-szemléletre kezdett el átváltani, ami miatt a hajdani szerzők elkezdtek lelépni, ami magával vonta a Codex-ek és a szabálykönyvek minőségének mélyrepülése. A Warhammer Fantasy Battles 6th Edition után ez egyre markánsabb lett, ami miatt az eladások is elkezdtek lefele szánkázni. Öngerjesztő folyamat lett, a bevételek csökkentek, ami miatt kevesebb erőforrást fordítottak a Warhammer Fantasy világára (inkább a Wh40k-ra koncentráltak), ami miatt a régi rajongók elfordultak a világtól, újak meg nem nagyon jöttek a szükséges számban.

    A Lore terén kidolgozatlanok lettek a változások, és egyre inkább csak "natív csatározásokról" szólt, elhagyva a régi kiadásokban bőven használt cselszövéseket, fondorlatokat, különféle csavarokat. Jött egy Káosz Démon és le akarja igázni a világot. Ja, elbukott. Jön egy VámpirLord és le akarja igázni a világot. Ja, elbukott. A hangulatot pedig elkezdték a GrimmDark felé eltolni, tehát Wh40k-sítani a világot. No korábban sem arról szólt a dolog, hogy a WhF világa csillogó unikornis-csillámporos boldogságtól kicsattanó utópia, de azért nem is a Wh40k "minden elveszett már évezredekkel ezelőtt"' hangulata lengte át az egészet (ha nem a Nemes Elfek, akkor a Törpék, vagy mindent összefogva a Birodalom megmentett mindig mindent).

    Itt jött a képbe a Dark Times, ami egy mindenki-mindenki elleni szuper-háború lett, ami ugyan ki volt dolgozva, alaposan és részletesen, de mégis csak arról szólt, hogy egymás után esnek el a "jó" fajok területei a Káosz, az Élőholtak vagy éppen a Skavenek hordái alatt, a Slann (az "Ősi faj", vagyis a Gyíkemberek kvázi ide delegált faja, amely a "jó" oldalon harcolt a világért, csak folyton keresztbe tettek egymásnak az emberekkel) maradéka meg köszönte szépen, de elhúzott a világűrbe.

    Ebből lett ugye az Age of Sigmar, ami egy teljes reboot lett, aminél a Régi Világ elpusztult, az ottani fajok és hősök meg kvázi egy Aréna Harc szerű izében találták magukat négy nagy csapatra bontva ( Rend, Pusztítás, Káosz és Halál ).

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Cifu #2166 üzenetére

    Ehhez még annyit (csak közben már indulnom kellett), hogy a Warhammer Fantasy Battles-ből a 8th edition az utolsó, ami 2011-ben jelent meg. 2015-ben jött az Age of Sigmar.
    2019-ben a GW bejelentette a Warhammer: The Old World játékot, ami az előzetesek alapján egy WFB 9th editionnak tekinthető, és feltehetően az AoS előtti idővel foglalkozik.

    A dolog fonákja az, hogy a Total War: Warhammer széria továbbra is a 8th editionra épít, így pedig kicsit róka fogta csuka esete lett, mert igazából a "megtörtént" eseményekre építhetnek, nehéz újdonságot belevinni a Lore-ba, mert hát jött az End Times és az AoS.

    A Total War: Warhammer III. esetén is Kislev mellett meg lett említve Cathay, ami egy távol-keleti beütési régió (olvasd: Kína, egész pontosan Észak-Kína), amelyről igazán sokat nem értekeztek eddig. A TW: WIII esetében viszont ezt elkezdték kidolgozni, amit a GW rögtön canon Lore-nak is kiáltott ki.

    Csak hogy érthetőbb legyen: a Káosz a Warhammer világában nagyjából ki sem tud törni az északi-sarkról, mert hát itt korántsem olyan meghatározó erő, mint a Wh40k-ban ( a "fő gonosz" címért pedig versenyezniük kell az Élőholtakkal, Vámpírokkal, Sötét Elfekkel, de még a Skavenekkel is). Így az Északi régióban lévő vidékek csatároznak velük első sorban...
    A TW: WIII esetében Kislev (cári oroszország, amit egy jégkirálynő irányít) és immár Cathay (észak-Kína, ázsiai sárkányokkal vegyítve) lesz a fő említett irány, bár szóba került a Birodalom és Bretonnia is.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    Na, várom, várom, hogy holnap elkezdjek játszani a Battlesectorral, erre nézem, hogy júli 22 lett belőle... :DDD

    Megyek is vissza inkább Cyberpunkozni... ;]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Peace #2177 üzenetére

    Július 15.-e volt, amikor a demo után megvettem elővételben, akkor még azt írta.
    Ma néztem rá, akkor láttam, hogy hopp, még egy hétig lehet rá várni...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Phobion #2178 üzenetére

    A 3. karakteremmel játszom éppen, eddig 328 óra van benne a Steam szerint, szóval soha rosszabb játékot...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Giovan! #2183 üzenetére

    Amiben a játék piszok erős, az a hangulat és a történetek. Ha a Witcher 3 tetszett, akkor nem fogsz csalódni benne.

    Az AI szerintem itt sem olyan vészes, de a The Witcher 3 sem a jó AI-ról volt híres. Nekem nem rombolta különösebben a játékélményt, ráadásul ahhoz képest itt kismillió féle képen lehet játszani. A The Witcher 3 nálam a gyenge harcrendszer miatt nem tetszett elsőre, aztán abban is elmerültem. Itt tényleg sok féleképpen lehet játszani (ökölharc, közelharc, pisztolyos, géppisztolyos, gépkarabélyos Rambo, lopakodás, gránátharc (viccen kívül), hackelés (kb. fantasy varázslat kategória) és így tovább).

    De ha kérdésed van, [itt a játék topicja], tedd fel bátran a kérdéseidet...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    [Warhammer 40k: Kill Team cinematic trailer]

    A Kill Team egy újrázása a GW-től, hasonlóan a Space Hulk-hoz vagy a Necromunda-hoz, egy leegyszerűsített, "dobozból játszható" Wh40k folyomány, egy táblás játék (alapvetően) két játékosnak. Az alapdobozban egy Imperial Guard Death Korps of Krieg, illetve egy Orkz Kommandoz egység harcol egymással, és az egész játék alapja, hogy itt nem valami nagy volumenű csatát vívnak meg a játékosok, hanem egy adott célfeladat végrehajtása a feladat két kisebb speciális egység között.

    Később több frakció is csatlakozik, a honlap szerint például az Orkz Kommandoz mellett lesz külön "Zöldbőrűek" (Greenskinz) frakció, de lesznek űrgárdisták, Tau, Eldar, de még Kroot is.

    A játékszabályok le vannak egyszerűsítve, és alapvetően a rövid távú harcra (Close-Quarter Combat, CQC) koncentrál, így a közelharc és a rövid távú fegyverek, mint a lángszóró igencsak hangsúlyos elemek. Egy karakternek "csak" hat fő jellemzője van (Mozgás, Akciópont, Támadóérték, Védőérték, Mentődobás és Életerő, illetve a fegyvereknek van még egy találati értéke, sebzése és lőtávolsága (a Lasgun például keresztüllövi a teljes táblát). Ezen túl még lehetséges extra egyedi képességlapokat kiosztani, amelyek extra mentődobást, plusz Akciópontokat, stb. adhatnak.

    Az egésznek persze kellett adni egy hátteret, ez az Octarius Harci Zóna, ahol a legkülönfélébb frakciók harcolnak egymással. Az Octarius alapvetően Ork fennhatóság alá esik, de közel van a The Maelstrom, illetve akkor került a "képbe", amikor a háttértörténet szerint egy Inkvizítor, bizonyos Kryptman elérte, hogy a Tyranid Hive Fleet Leviathan egy ága leválva erre vegye az irányt, egy Ork-Tyranida háborút kirobbantva, hogy így lekösse az Ork erőket. Annyira jól sikerült a művelet, hogy a 'Nagy Hasadék' (Great Rift, ami a 13. Black Crusade után született) megszületése után a Khrone követői is megjelentek, három szereplősre bővítve a régióért folyó harcok szereplőit.

    Ezt bővítették most tovább, aminek egy külön novella sorozatot is szentelnek, melynek az első fecskéje a War Zone Octarius: Book One – Rising Tide.

    Az egészhez persze jött egy sor (változó minőségű) koncepciórajz is:

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Peace #2195 üzenetére

    Sajnos péntek-szombat a meló lenyomott, mint egy Tyranida Warrior egy Gretchin standard bearert...
    Most települ csak a játék.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Cifu #2196 üzenetére

    Az első két küldetés ugye ugyan az, mint a demóban volt. Sajnos későn vettem észre, hogy a demo mentései megmaradtak, szóval nem kellett volna újra játszanom... shit happens.

    -Hangulat: eddig elég korrekt.
    -Grafika: nem lenyűgöző, de RTS szinten nem olyan rossz.
    -Zene: korrekt
    -Játékmenet: eddig korrekt, tetszik a HQ fejlődése

    Összeségében mondjuk egy erős 3-as egy 5-ös skálán.Az utóbbi időben (számomra) két körrendszerű Wh40k játék maradt meg valamennyire (de több is volt, csak a többség rövid úton uninstallra jutott).

    A Gladius számomra érthetetlen módon sokaknak bejön, ami nem baj, nem vagyunk egyformák, de ettől függetlenül én egy gyenge, de jól csomagolt eresztésnek tartom. Nem is vesztegetnék rá több szót.

    A Mechanicus az, ami iszonyatosan pozitív meglepetés volt (az én listámon egy nagyon erős 4-es szinten van, többször végigjátszottam már). Egyszerűen érezni rajta, hogy olyanok csinálták, akiknek a szívük-lelkük a Warhammer 40k, és nem kötik (még) gúzsba őket a manager-vezetők ostoba elvárásai, sem a Games Workshop mindenfelé nyakatekert és Guilliman köré épített lore-ostora. Ráadásul a zenéje önmagában olyan hangulatbomba, hogy az valami zseniális.

    Na most eddig a BattleSector esetében egyfelől érezni, hogy itt kvázi "polcról" dolgoztak, nincs innováció, kreativitás terén olyan dolog, ami meghatározó lenne. Fogták az egyik legismertebb First Founding Chaptert, és köré vágtak egy körrendszerű játékot. Szinte lehet rámutogatni, hogy hol és hol mi volt az utasítása a projektvezetőnek...

    Másfelől a GW-ostor érezhető, kellett Baal-nak egy Hive Fleet Leviathan invázió, hogy Lord Commander Dante (az egyik legrégebbi Wh40k "hős") utolsó hívószóként a Blood Angels utódrendeket is haza rendelve (hol is van a Legió méretet korlátozó szabályrendszer, kérdem én, ha működésében mégiscsak Légió szinten mozognak ma is az First Founder Chapterek...), hogy aztán az éppen végleg elesni készülő Baal-t nem más, mint Robotue Guilliman mentse meg.

    Deus Ex Machina...

    Na e mellé épül fel ugye a BattleSector, legalábbis a játék elején még Dante-t nem kapjuk meg, de ezek után nem lennék meglepve azon se, ha ő is előkerülne egyszer...
    Szóval a történet alapja nekem kicsit (nagyon) elcsépelt, kíváncsian várom, hány, meg hány neves karaktert és bolygót fog megmenteni még Guilliman?

    Az intró rajzolt mivolta kicsit olcsó, de legalább tisztességesen megcsinált kategória.
    A menü küldetések közötti átvezető beszéd viszont csalódás, nagyon olcsó és látványosan fantáziátlan - ez az, amit a Mechanicus például egyszerűen és mégis frappánsan oldott meg.

    Ami a játékmenetet illeti, az Agressorokat gyorsan ki is vettem az Army List-ből, mert számomra egyszerűen rondák és unszimpatikusak ( kicsit érthetetlen, hogy az egyébként szintén nem túl népszerű Centurion-ok mellé behozták a Centurion Light-okat, de hát a GW nem jeleskedik a visszajelzések értelmezésében ), így viszont nehéz egységek nélkül egy picit más a játékmenet (a játék elején, aztán majd meglátjuk).

    Mit is írhatnék még róla...
    Korrekt játék, ezt kihangsúlyozom. Az utóbbi idők Wh40k játékai közül egyértelműen a legjobbak közé tartozik, csak hát továbbra sem olyasmi, amit évek múlva is fel fogunk emlegetni szerintem (várhatóan - aztán majd meglátjuk).

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Frod #2199 üzenetére

    Márpedig nem azt hegesztik, hanem az [Ixion elnevezésű városépítépítős - űrkolónizációs játékot].

    A Bulwark stúdiót 2021 májusában kvázi megvette (többségi tulajdont szerzett) a Kasedo Games nevű kis "független" kiadó (igazából ismert címeik nincsenek), akik a Calypso Media Group része (Tropico, Port Royale, Disciplines).
    Ha jól tudom, a Mechanicus iOS és Android portjaihoz se volt már közük.

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    Battlesector tervek a fejlesztői naplóból. Ami számomra hiányzik, az a single player tartalom kiemelve, talán a DLC-k között az is lesz...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Peace #2206 üzenetére

    Nekem egy dolog nem tetszik, mégpedig a zene.
    Talán a 4. küldetésnél olyan idegesítő nyekergés volt, hogy le is kapcsoltam.
    A főmenű, meg néhány küldetés zenéje egész hangulatos, de azért kiemelkedőnek nem mondanám... :(

    Csak a Mechanicus zenéje nagyon nem íllik a mariskák alá... :P

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Peace #2210 üzenetére

    Én most kaptam meg az első harckocsit, ráadásul rögtön Baal Predator. LoL. :)

    Egyébként tényleg jól sikerült, ha mindezt megpörkölték volna igényes átvezető animációkkal, egy fokkal jobb menüvel és animációval, AAA szintig lehetett volna vinni.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Hintalow #2233 üzenetére

    Pont a rajongói támogatás volt az, ami miatt a WHF is visszajövetelbe fordult a jelek szerint a Age of Sigmar után.
    A GW ha lassan is, de felfogta, hogy a rajongók nem ellenségek, és ha értelmes kritikákat fogalmaznak meg (ahogy az AoS esetén nagyon sok irányból megkapták), akkor esetleg legalább el kellene gondolkozni azon, hogy nem-e csinálnak rosszul valamit.

    Mondom mindezt úgy, hogy én is inkább olvasgatom a különféle WHF és WH40k wiki oldalakat, mint a különféle youtuberek magyarázó videóit. De el kell fogadni, hogy van erre kereslet - így pedig kínálat is.
    A GW-nek pedig az az érdeke, hogy beszéljenek és írjanak a világaikról (IP-iről), mert így tudja a rajongói bázisát növelni. Hozzáteszem ez már pálfordulás - az 1990-es és 2000-es években annyira feketén-fehéren látták a világot, hogy a különféle nemzetközi képviseleteknek elő volt írva, hogy üldözzék a nem hivatalos oldalakat, leszedessék a videómegosztó oldalakról a fan-made videókat, és így tovább.

    Azzal együtt, hogy én továbbra is visszasírom azt a GW hangulatot, amit az 1990-es évek elején és közepén nyújtottak, meg kell valljam, hogy az utóbbi időben több olyan döntést is látok tőlük, amire azt mondom, hogy na, végre valami jó és pozitív dolog.

    A WH+ ugyanakkor megint elkésett reakció. Érdemes felidézni, hogy a Lord Inqusitor [első trailere] csaknem 10 éve jött ki. Ha mellé rakjuk, hogy a "saját" [Ultramarine] CGI videójuk egy évvel korábbi mindössze, el kellett volna kezdeni csilingelni annak a bizonyos csengettyűnek, hogy hoppá, itt van valami, ami igencsak ígéretes. Lehetett volna felkarolni, támogatni, köré építeni valamit, amire később a WH+ koncepciót fel lehet . Ez a hajó elúszott...

    Megint csak futnak a trendek után, de legalább látni, hogy már (talán) nem csak az üres pénzhajhászás a cél. Legalábbis szeretném ezt látni...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Cifu #2236 üzenetére

    Bár tegnap megnyitottam, nem olvastam végig a [GW IP-re vonatkozó szabályokat].
    Elolvasva azt kell mondjam, hogy továbbra sem látom azt, hogy nyitna a rajongói bázis felé...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    Túl vagyok a Battlesectoron, és tényleg korrekt játék. De...

    Vegyük a hátteret, a Blood Angels Space Marine rend körül pörög a történet, akiket a Tyranidák éppen maguk alá gyűrnék, mire megérkezik Guilliam, és Deus Ex Machina-ként megmenti az egyik legpatinásabb First Founding Chapter-t. Mellesleg három marék Primaris űrgárdistát is hozott, ha már erre járt. Ugye tudjuk, hogy csak a First Founding chapterek kaptak Primaris-okat?

    Az intro, átvezetők és outro alapvetően közepesen gyengén megrajzolt állóképekből áll, amelyek nem rosszak, de látszik, hogy nem egy AAA címmel van dolgunk.

    A játékmenet jól felépített, a csapat és a HQ összeállítása és fejlesztése szépen kidolgozott (külön dicséret, hogy ha utólag is, de belekerült az egységek veterán-besorolása is). Azért némileg (nagyon) fáj, hogy a Games Workshop aktuális trendjeként a Primarisokról és az Mk.X. Gravis páncélokról szól a gyalogság jó része. Nincsenek nemhogy Devastator (nehéz fegyveres) osztagok, de még Terminátor-páncélosok se. Ami minimum furcsa, mivel ugyanakkor nem csak a Dreadnought, de még a Baal Predator is ott a kiválasztható egységek listáján. Auu…

    Az Adepta Sorotias terén továbbra se tudunk elszakadni a bevett dolgoktól. Nem vörös, fehér vagy ezüst páncélos amazonok jönnek, hanem fekete páncélosok. Akiket folyton meg kell menteni (ha jól emlékszem a küldetések közül 3 olyan is van, ahol a cél az, hogy megmentsük / leváltsuk őket). Nesze neked erős és bátor, Űrgárdistához fogható katonai erő (szegény GW sose fogja engedni, hogy a Sisters of Battle a köréjük épült prekoncepciókból kitörjenek...).

    Az ellenséges erők pusztán Tyranidák képviselik, és a változatosság viszonylagos. Hiányoznak az olyan „alap” egységek, mint a Lictor vagy a Carniflex, viszont ezt leszámítva jól felépített, beleértve a Termagant / Hormagaunt párost, a Tyranid Warrior vagy a Tyrannoflex-t.

    A küldetések közötti menü faék egyszerűségű, ami mondjuk nem akkora baj, de egy Mechanicus után azért keserű szájízzel vehetjük csak tudomásul. Ott megmutatták, hogy lehet egyszerű és látványos játékmenüt csinálni.

    A harcok előtti seregösszeállítás alapvetően korrekt, de a ponthatáron túl van egy egységszám-határ is (max. 20 egység lehet a seregben), ami megakadályozza, hogy „falka” taktikát használjunk (ie.: pl. telerakni 50 pontos Sister of Battle egységekkel a sereget). Ugyanakkor semmi akadálya annak, hogy például csak járművekből (Tempest, Dreadnought és Predator) építsük fel. Ez azért furcsa…

    A harc közbeni kezelőfelület teljesen rendben van, rövid idő alatt kiismerhető, nincsenek nagy csodák benne. A játékmenet jól felépített, és normál nehézségen számomra legalábbis pont ideális kihívást jelentett (pár visszatöltést leszámítva nem akadt el sehol).

    A hangok az elején szórakoztatóak, de nagyon hamar unalmassá válnak, főleg a Tyranidák sérüléskori sikolyai. A fő karakterek szinkronhangjai ugyanakkor számomra legalábbis eltaláltak voltak.

    A zene még kényes téma, mert az fő téma nagyon hangulatos lett, de például a 4. küldetésnél három perc után kikapcsoltam, annyira idegesített.

    Végszó? A Wh40k:Battlesector a Wh40k:Mechanicus után az utóbbi idők legjobb Warhammer 40k játéka, ez kétségkívül dicséretes. Ugyanakkor nem éreztem késztetést, hogy na, akkor rögtön kezdjem el újra végigjátszani. Ez pedig nálam azt jelenti, hogy egy középszerű játék, amit egyszer érdemes volt végigjátszani. Szomorú, mert volt, van benne potenciál, de valahogy hiányzik belőle a lélek…

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Peace #2238 üzenetére

    Egész pontosan a Hammer and Bolter animációk közül az Old Bale Eye. :)

    Egyébként le a kalappal, tényleg zseniális. Egyedül a túl sok állókép és alacsony animációs ráta (framerate) zavart egy kicsit, de összeségében tényleg legalább ezt a szintet kell hozniuk, ha előfizetőket akarnak bezsebelni... Bevallom most én is elgyengültem kicsit...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Peace #2260 üzenetére

    Nope. A THQ 2012/2013-ban csődbe ment, a Relic Entertainment és a Warhammer 40k IP-ket a Sega vette meg 2013-ban, ezért pl. a Steam-en is jelenleg már a Sega látható kiadóként a Space Marine alatt is.

    A THQ Nordic egy mutáns-kiadó, maga a Nordic jött létre 10 éve, 2013-ban megvett egy marék IP-t a csőd miatt széthulló THQ-ból (ami másnak nem kellett kb.), majd később a THQ logó és név licenszét is megvették, hogy az ismert márka utódjának képében tetszeleghessenek. Szóval ez a THQ Nordic nem az a THQ, amely anno kiadta a Space Marine-t, és mivel a THQ Nordic-nál nincs Wh40k licensz (legalábbis eddig nem olvastam róla, hogy lenne), így ne nagyon számíts tőlük SM2-re...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Peace #2266 üzenetére

    Sega.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Szőrös  #2269 üzenetére

    Nagyon fanatikusoknak esetleg. De nekik is csak feltételekkel. Elég gyatra a játékmenet (kvázi mint egy random "gyors csata" lenne a többség), a grafika és az animációk is, a kampány története erősen kétdimenziós és gyakorlatilag semmi maradandót nem sikerült belecsempészni (zene, grafika, átvezetők, bármi...).

    Nem kellett volna sok, hogy egész játszható játék legyen, de a lécet leveri és nem megugorja.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Szőrös  #2281 üzenetére

    Nagy Wh40k rajongó vagyok, de az élet túl rövid ahhoz, hogy rossz játékokra pazaroljuk el.
    Az Armageddon nekem is megvolt, arra még azt mondom, hogy megéri egyszer végigtolni, ha szereted a kör rendszerű játékokat és sok a szabadidőd.
    A Sanctus Reach szerintem időpazarlás.

    Akkor vedd elő inkább a Dawn of War 1-2-őt, a Battlefleet Gothic: Armada 1-2-őt, a Space Marine-t, ha bírod a Retro-t, akkor a Chaos Gate vagy Final Liberation is talán bepróbálkozhat...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Phobion #2288 üzenetére

    Ahogy írtam, a kiadó a Sega. De legalábbis bejelentés nem érkezett semmi új játékról évek óta. Az egyetlen Sega időszakban érkezett WH40k játék a DoW3 volt 2017-ben, emlékszünk rá, ugye? Nem volt egy sikertörténet.

    Sajnos fogalmam sincs, hogy mi a célja a Segának. Azt látjuk, hogy minimális munkával azért a megvett THQ játékokat újra és újra felmelegítik. De ennél többre a jelek szerint nem vállalkoznak...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Szőrös  #2290 üzenetére

    Az első rész negatív értékelései leginkább olyan bugoknak köszönhetőek, amiket a fejlesztők nem javítanak ki, kimondatlanul azért, mert ott a második rész, akkor játsz azzal.
    A játék ettől játszható, de értelemszerűen vannak gyermekbetegségei, kicsit néha tényleg ilyen béta hangulata van.
    Ugyanakkor a játék más szempontokból nekem jobban tetszik, mint a második rész, mert ez esetben egyetlen kis flottilát vezénylünk, "személyesebb" a hajókkal a kapcsolatunk, és lehetőség van a hajók fejlesztésére, egyéni változtatásokra (plusz kapitányaik is vannak, stb.).

    A második rész kiforotabb, de sokkal grandiózusabb is lett, egy csomó, már kissé személytelen flottilát irányítunk (amelyeknek csak a flottaparancsnoka van meg), a hajók egyéni fejlesztése ki lett véve, ráadásul folyton oda-meg-vissza rohangálunk a rendszerek között, és kissé nevetséges volt már, hogy az egész szektort kell biztosítani...

    Nekem minden hibájával az első rész hangulata jobban adta, de tény, hogy a második összeségében egy "készebb", általánosságban jobb játék.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Phobion #2301 üzenetére

    Szkeptikus voltam igazából, de ez eléggé meggyőző videó volt.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz reelc #2320 üzenetére

    A CGI videó ütős.
    A játékmenetből viszont túl keveset láttattak.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Szőrös  #2341 üzenetére

    Annyira kedvcsináló, hogy Primaris Mark X. Power Armour-ban mászkál már Captain Titus (aki eddig nem volt Primaris), a sisakján pedig Lieutenant (hadnagyi) rendfokozat színösszeállítása látható... :B

    Anno a Space Marine első részénél is sikerült a lore-ba jól belemászniuk, mert valahogy Titus pont akkor lenne a 2nd Company parancsnoka, amikor Cato Sicarius lenne az a Wh40k Codex-ek és mellesleg egy pár novella szerint.
    Szóval hogy ezt a blamát valahogy elsikálják, képesek voltak kitalálni, hogy a Space Marine egy alternatív Wh40k univerzumban játszódik. Ahol Titus a 2nd parancsnoka... :DDD

    Kíváncsi vagyok, hogy itt hány ilyen lore-pofonba fognak beleszaladni ezek után... :P

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Phobion #2343 üzenetére

    Lényegében egy RDR2, csak a Warhammer 40k univerzumában. :DD

    Hát especiel az RDR2 és a Space Marine 1 között azért nem sok közös vonás volt.
    Az RDR open world játék, a Space Marine egy "szimpla" csőjáték. :)

    Ha álmodozni kellene, akkor jöhetne FPS nézetben CP2077 szinten is. :DDD
    Bár ha már ott tartunk, hogy a Quantic Dreams Star Wars játékot készít... bármi lehet. :D

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Djuree #2366 üzenetére

    Mint a Mechanicus, vagy a TW: Warhammer széria? :)

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Frod #2374 üzenetére

    Kritikus voltam, na.... :D

    Őszintén szólva az elmúlt 10 év legjobb, leghangulatosabb Wh40k játéka.
    Tényleg nagyon sajnálom, hogy a fejlesztők nem egy második résznek fogtak neki. Az első bittől kezdve bármelyik akkordok át az utolsó pixelig érezni, hogy szívvel és lélekkel készült. Egy kis fejlesztő csapat kis pénzből egy tényleg élvezetes játékot tett le.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz wednesday #2404 üzenetére

    Amennyire "sikeres" volt az Age of Sigmar féle tisztítótűz, nem csodálkoznék, hogy ha azt az irányt el is engedné a GW. A TW:Wh sorozat bebizonyította, hogy a sima fantasy tabletop működik, csak normális tartalmat kell hozzáadni. Meg rendes játékokat...

    Lehet eljutunk oda, hogy a sok közép- vagy alsó polcos fejlesztők helyett elkezdik esetleg a nagyobb és igényesebb csapatok felé tolni a Wh40k szekerét...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Giovan! #2409 üzenetére

    A gond annyi, hogy nem a GW-nek kellene rá áldoznia, hanem tárgyalniuk kellene valakivel (hahó, Netflix...), aki szánna ilyesmire pénzt.
    Az Eisenhorn TV sorozatot 2019-ben jelentették be, két és fél év után konkrétan semmi érdemlegeset nem tudunk róla, sem a szereplőket, sem a forgatást nem jelentették be, így esélyesen a közeli jövőben nem is jön a képernyőkre.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz WayneGace #2414 üzenetére

    Ez megint mély fluff. Nincs pontosan, egyértelműen leírva, meghatározva.

    Ha nagyon mélyre megyünk, akkor az is egy lehetséges magyarázat, hogy az IstenCsászár egyenlő lehet Zeussal, Wolunddal, Jézussal, a Prófétával és minden más hasonló mitológiai istenként ábrázolt entinitással. Egyszerűen a különböző időkben különböző módon jelent
    meg az emberiség előtt, más-más módon befolyásolva fejlődésüket, óvva, irányítva őket.

    Egy korai fluff magyarázat alapján a Warp energiái az ősi Földön sámánokon keresztül áramlottak, ez esetben a sámánok valójában Pszi-használók voltak. A Káosz még csak formálódott, de nagy hatással voltak rájuk a fejlődő fajok által felszabadított energiák, így bizonyos értelemben táplálták azt. Ahogy a Káosz egyre nőtt és nőtt, a Földi sámánok úgy kezdték el elveszíteni korábbi képességeiket, például a reinkarnációt. A sámánok ha lassan is, de ráébredtek, hogy a Káosz előbb-utóbb elragadja őket mind, és onnantól az emberiség kiszolgáltatott lesz számukra.

    Ezért ezernyi sámán összegyűlt, hogy egy rituálé keretében öngyilkosságot kövessen el, mely árán egy emberi testbe létrejön egy szuper-ember, hatalmas Pszi-erővel és még nagyobb hatalommal, a Warp-ból (és vele a Káoszból) nyert energiákat összefogva. Ő lett a későbbi IstenCsászár.

    Ez azonban "régi" fluff, lehet, hogy mára nem GW kompatibilis már...

    A HH novellasorozatban van állítólag utalás arra, hogy az IstenCsászár a Káosz istenekkel egy nem részletezett egyezséget kötött, amely új képességeket és tudást jelentett, amellyel létre tudta hozni a Primach-okat.

    A feltételezésem az, hogy itt erre utalhattak.
    (Szerk.: Most látom, hogy Habib ezt már leírta, sorry)

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz reelc #2418 üzenetére

    Pontosan nem tudjuk, de több ezer éves alsó hangon, de akár több tízezer éves is lehet.

    A Dan Abnett féle fluff szerint ő egy Örökkévaló (perpetual), tehát nem öregszik (a sejtjei folyamatosan megújulnak).

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    Nézegetem ezeket a Hammer & Bolter videókat, és felemás a véleményem...

    Általános a legfeljebb közepes grafika, amit gyenge animáció kísér. Az iszonyú kevés FPS, nagyon olcsó trükkökkel való manipulálás, pl. egy-egy snitt hosszú másodpercekig való képernyőn tartása, állóképek, amelyeken csak a lövések animáltak, stb..

    A történetek jobbára biztosra mennek - klisés a Wh40k szintjén, de éppen elég téren térnek el az ezerszer emlegetett, leírt, játékba rakott történetektől, hogy szórakoztatóak legyenek.

    Bevezetőnek nem volt rossz az első epizód ("Death's Hand" - a Callidus orgyilkosnő), a fentiek mellett sem, de igazából annyira jó sem.
    A 3. epizód (The Old Bale Eye), amely a Yarrick féle történetet ŰrOrk szemszögből mutatja be, szintén tényleg élvezetes és szórakoztató ( ez volt, amit nyálcsorgatónak megosztottak próbaidőben ).
    Nagyon becsülendő, hogy a mertek eltérni a bevett toposzoktól, és az Ultramariskák határozottan barbár gyilkosoknak lettek beállítva például az In the Garden of Ghosts epizódban (az Eldar Warlock története).
    Szintén jó volt a Kill Protocol, ami egy magányos Mechanicus TechPriest és robotjának viszontagságait meséli el a harctéri logika útvesztőjében.
    A gyenge animációt igazából az 'Artefacts' epizódnál nem bántam igazán - ez volt az, ami egyszerűen zseniálisan volt felépítve és van benne annyi csavar, hogy tényleg ütött.

    De ezek mellett nem egy tényleg gyenge videó is akadt. Önmagában az, hogy véres-belezős rajzfilmet csinálsz, még nem ad Warhammer 40k hangulatot. A 'Bound for Greatnes' a mélypont, mert bár jó ötlet lenne, de pocsék a kivitelezés történetvezetés terén is.

    Ha őszinte akarok lenni, akkor a GW megint mellényúlt. Ezekért az epizódokért nem fizetnék elő a szolgáltatásukra.

    A baj pedig az, hogy tényleg nem kellett volna sok ahhoz, hogy valóban üssön. Akad egy-két tényleg szórakoztató (a top 3 az Artefacts, a Kill Protocol és a The Old Bale Eye nálam), de azok sem olyan minőségűek, amitől letettem a hajam. Ha kicsit többet költenek a grafikára, akkor ezek tényleg lehettek volna olyan videók, amiről mindenki beszélni fog évek múlva is. Így csak szép emlékek...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz WayneGace #2478 üzenetére

    Valahogy úgy érzem magam, mint anno az 'Ultramarines' CGI filmnél.
    Pusztán azért, mert Wh40k a témája, még nem fogok térdre borulni és minden felsőbbrendű létformának hálát adni érte.

    Örülnünk kellene, hogy legalább ilyen van?
    Persze, örülhetünk, és a tendencia örvendetes...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Peace #2484 üzenetére

    A történetek tényleg jók, de azért fáj, hogy sokszor kis költségvetésű rajzfilmek szintjén vannak rajzolva és animálva. Paradox módon a hangok viszont a legtöbb esetben tényleg nagyon jók lettek - úgy tűnik ott nem spóroltak.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Peace #2513 üzenetére

    Ha nem lett volna a felhajtás, akkor feltehetően nem tették volna elérhetővé ingyen...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák