Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz PAtr0n #847 üzenetére

    A Bf-109 tervezése 1934-ben kezdődött és egy évvel később már átadták a prototípust, ekkor még az egyik legkorszerűbb vadász volt, de mire kitört a háború, már közel sem volt akkora az előnye. A nagy felületi terhelés akkor kezdett gondot jelenteni, mikor az ellenséges vadászok is egyre erősebbek lettek. Bár a sárkányszerkezet elméletileg bírja a 710 km/h sebességet (ez a típus sebességrekordja is egyben), de az ilyen sebességű manőverezésnél már beletörne a bicskája. Ezért a sorozatban gyártott gépeket nem szerelték fel a sebességrekord felállításában részt vevő 1650 lóerős motorral.

    Nem volt rossz konstrukció, bár sokkal több érzelmi alapon szőtt legenda kötődik hozzá, mint a valós teljesítményével kivívott elismerés. Van ez így, például a Tigris harckocsinak is volt bőven nyűgje. Lassú volt, nagyon nehéz volt vezetni (elég egyszerű volt egy óvatlan gázfröccsel tönkretenni az érzékeny motort, ami egy háborús célokra készült gép esetén több mint ciki, de arra is figyelni kellett, hogy a fordulatszámot egy alsó és felső küszöb között kellett tartani, különben nyekk).

Új hozzászólás Aktív témák