Új hozzászólás Aktív témák
-
gt0618
tag
Hi!
Már nem garis tápom portalanításakor az alábbi kép fogadott:
http://kepfeltoltes.hu/080416/P1010300_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080416/P1010301_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080416/P1010303_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080416/P1010304_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080416/P1010305_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080416/P1010306_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080416/P1010308_www.kepfeltoltes.hu_.jpgA táp tökéletesen működik, feszültségek jók, halk stb., gond ilyen szempontból nincs vele. Az utóbbi pár hónapban érezhetően jobban melegedett, de konfig az adatoknál.
A képeken jelölt kondikon kívül nincs égésnyom vagy púposodás sehol.Kérdés: érdemes a kondikat cserélni, mert az eltelt évek és a gyakorlatilag folyamatos üzem miatt mentek tönkre,
vagy ez csak tünet, és a hiba oka még nem füstölt el?
Előre is köszönöm a segítséget! -
gt0618
tag
válasz FoxiestFox #3713 üzenetére
Már kicseréltem, de ha csak kondicsere, akkor annyit megér a javítás, és megy a jóval ritkábban használt p4 alá egy codegen helyett.
[ Szerkesztve ]
-
gt0618
tag
válasz mr_ricsi #3718 üzenetére
Az összes kondi cseréjére én is gondoltam, mivel a képeken láthatókon kívül szerencsére kb. nincs is több. Széthajtogatni nem lesz könnyű, mert nem nagyon van hely máshova hajtani őket, eléggé zsúfolt az a rész, de hát egyszer élünk, majd kiderül mit lehet elérni. Kösz a választ.
-
gt0618
tag
válasz mr_ricsi #3726 üzenetére
A bordakonglomerátum alatt még azért akad, de úgy tűnik, hogy drámaian sok (az összes bordához csavarozott) alkatrész kiforrasztásával járna a leszerelés, mert a bordákon átmenő csavarokhoz máshogy még szerszámmal sem lehet hozzáférni.(Nem utólag szerelték az alkatrészekre a bordát az k.élet.) Csak ha nagyon-nagyon-nagyon akarok, és akkor visszafele ugyanez.
http://kepfeltoltes.hu/080418/P1010313_www.kepfeltoltes.hu_.jpgRövid szemrevételezés után úgy tűnik a szerelhetőség nem volt szempont a tervezőasztalon. Na majd keresek valami kiskezű segítséget.
A gépi munka mellett kézzel is bőven dolgoztak, muhaha jellegű forrsztási pontok:
http://kepfeltoltes.hu/080418/P1010310_www.kepfeltoltes.hu_.jpgMivel Szombathelyen korlátozottak a lehetőségek (azt mondja a csávó, 680µ200V még rendelni sem tud), marad a remek Lehel úti szaküzlet, ahol valószínűleg találok megfelelő méretűeket, és még Rohs is lesz. (Most nem nagyon fűlik a fogam az összes kis kondi cseréjéhez, de mivel úgysem ma megyek Pestre bőven ráérek kiforrasztgatni őket. Másrészt azokra közvetlenül fúj a venti; az jól látszik (illetve nem mert a borda takarja), hogy azon az oldalon elég jól néznek ki, a másikon pedig szinte az összes púpos v. kifolyt)
[ Szerkesztve ]
-
gt0618
tag
válasz mr_ricsi #3729 üzenetére
Kiszedtem már mindet, egy 45fokban hajlított csipesz segítségével.
a Lomexnél van listába 680mikro de 250V-os nem 200,
könnyű dolgom van mert már kivettem,márka nincs ráírva, csak egy lekerekített sarkú négyzetben M betű, utána CE(M), és az adatokon kívül az 5409B, és az egyik sajnos ezek közül is púpos.A többi JENPO feliratot visel.Hát igen, ami a tápválasztást illeti, de hol marad akkor az élet sava-borsa, ha mindenki a "tucat" fsp,corsair,seasonic stb. közül választ. :) (A cseredarab sem közülük való)
Ráadásul rájöttem, hogy azon az oldalon nem is fúj, hanem szív a venti.
Az utóbbi egy-két hónap kivételével a burkolat még kézmeleg sem volt.
Lehet hogy a Rohs-nak köszönhetjük ezt a "rendkívül hosszú" élettartamot?
[ Szerkesztve ]
-
gt0618
tag
válasz Hequila #3733 üzenetére
Mivel egész vasmegyében b@szik majd minden cég weboldalt üzemeltetni, ezért nem találtam, bár biztosan van. Az eljuttatós rész így már tárgytalan, mert jövő héten megveszem ami még kell, visszaforrasztom és annyi.
(Meg hát utazási ktsg, parkolás, telefon stb. már bőven egy új táp ára felett van, max anyagárat ér meg a javítás, az kb egy ezres, durva esetben még egy ezresért meg ki vállalná el a javítását, mert nem egyórás munkája lett volna vele, és az én arcomról égne a bőr ennyit fizetni bármilyen munkáért, amire persze elvárnám, hogy garanciát vállaljon, hívjon ha elkészült stb.. ) -
gt0618
tag
válasz mr_ricsi #3742 üzenetére
Így is úgy is utazok, úgyhogy nem gáz, csak még mindig nem szoktam meg a plussz köröket, ha valamit venni akarok, akkor elhajtanak az "ilyenről még nem is hallottak, de van helyette ez a kicsit más, ez nem lesz jó?", az "ilyet még rendelni sem tudunk", a "talán néhány hét, de az sem biztos" szöveggel, utána meg gyí Bp. Pedig próbálom a helyi mestereket támogatni, de így nehéz. Nem neheztelek ezért rájuk mert, az ilyen dolgok vagy gari időben jönnek, és akkor irány a Bp.szervíz, vagy azon túl és akkor kuka, erre készletet tartani felesleges.(Én két üzletet találtam, az egyikben voltam is, van viszont két kisüzem, ahol bármit legyártanak. Ez már arány. 2 üzlet-2 gyár).
"Nem műanyaggal van burkolva a teteje?"
De igen műanyaggal van burkolva, és az egyik jónak néz ki, de a másik határozottan púpos, és nem tudom visszanyomni . (Nem csodálom mondjuk, tényleg folyton ment a gép)Mindenestre köszönöm a segítséget!
-
gt0618
tag
válasz didyman #3755 üzenetére
Na tehát akkor egy kis felsorolás:
4700µF 10V 105°; 3300µF 16V 105°; 2200µF 10V 105°; 2200µF 16V 105°;
1000µF 10V 105°; 470µF 16V 105°; 220µF 16V 105°
47µF 16V 105°
47µF 35V 105°
47µF 50V 105°
22µF 16V 105°
22µF 50V 105°
10µF 25V 105°
4,7µF 50V 105°
1µF 50V 105°
0,47µF 50V 105°
Tehát mind legyen LOW-ESR, vagy csak 47µF-tól felfele?680µF 200V 85° (22x45 a jelenlegi, és max 27x50 fér be, ez lehet hogy mókás lesz, amikor 30x40 vagy a 35x45-t próbálom betenni)
22µF 400V 85° (gondolom szintén tanulságos, fuhjyyn feliratot visel, akár a remek jing-yang electronics is lehet a háttérben)Barnulás v. ilyesmi nincs.
(Csak halkan jegyzem meg, hogy azért tulajdonképpen itt az ideje szerepeltetni a nem ajánlott kategóriában) -
gt0618
tag
Nos halleluja, kicseréltem a kondenzátorokat, KÖSZÖNET a tanácsokért!
Ezen kívül valószínűleg nem működött a ventilátor hőmérsékletszabályzása a thermal sensor vezeték szakadása miatt (javítva), ill. a köv. már egyszer linkelt képen is mintha szakadás lenne (szabad szemmel nem tűnt frissnek):http://kepfeltoltes.hu/080426/P1010310mod_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Átmelegítettem a régebbi forrasztásokat is, most már nem úgy néz ki mintha a tengerből halászták volna ki.
Stabil feszültségeket ad, bár a legelső indításnál kicsit bizonytalankodott, de a tűrésen belül volt az is. Javulhatott a teljesítménytényező is, mert annak idején azért vettem nagyobb szünetmentest, mert p4 prescott+6600gt már (éppenhogy) meghaladta a kapacitását, most pedig bírja. (Szerencsére az abit alaplapon Rubycon kondenzátorok vannak )
-
gt0618
tag
A kiforrasztott kondenzátorok 22uF-ig (hidegen, multiméterrel mérve) max a felirat felét/kétharmadát tudták, működés közben gondolom annyit se , és a leváltott 1év körüli codegen Jen Fu kondenzátorai sem lehetnek jobbak (egy darab low-esr is jutott bele és az púpos is )
-
gt0618
tag
Üdv!
Feltételezve, hogy a tápom rendelkezik rövidzárvédelemmmel, és én remegő kézzel véletlenül rövidre zárom az 5v ágat egy pillanatra, le kellene kapcsolnia? (Nem tette meg...)
Kösz a választ
-
gt0618
tag
Én is beállnák azok közé, akik szerint a jelentéktelen (korszerű, műszakilag rendben levő gépnél max 1 dl) túlfogyasztással szemben a láthatóság messze fontosabb. Sima közúton, de még pályán is sokkal hamarabb észleled a többi autóst (motorosról nem is beszélve) nappal is, ha világít. A sebességét is sokkal pontosabban becsülöd meg. Szürkületben pláne. A gyalogos is jobban észrevesz minket.
Arról nem nyilatkozok, hogy az említett kapcsolással az összfogyasztás a világításra nézve kevesebb-e egyáltalán, biztos meg lehet mérni (gondolom a fényszórón kívüli égők led-re cserélése lehet többet hozna?).
Az viszont egészen biztos, hogy a vezetéstechnika alapvetően meghatározza a fogyasztást, és ez viszont nem 1-2 dl, hanem 1-2l 100km-en (sebesség, gyorsítások/lassítások intenzitása, előrelátás). Még egy jobb gumi, ami keményebbre fújható is több fogyasztáscsökkenést hoz (ha prémiumfelára van akkor persze ez nem térül meg). A másik, hogy Euro4-től már nem motorféküzemben fogyaszt legkevesebbet az autó, hanem alapjáraton. Én a lámpa halványítása előtt ezekkel foglalkoznék, a megnyert üzemanyagköltségből pedig fényesíteném a tompított fényt, hogy kevesebb baleset legyen. (már ha a többi közlekedő egyáltalán lát, mert nem szégyelli a szemüvegét)