Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Lompos48

    nagyúr

    válasz draff #14015 üzenetére

    Az elektronikám megvan, melegszik is rendesen, mert egy teljesítménytranzisztoron át folyik az áram- és feszültség-szabályozás. A lényege egy 555-ös IC, amelynek a bemenetén két antiparalell dióda van, és közötte egy szabályozó trimmer. Ezzel lehet magát a kimenő fényerő nagyságát beállítani.

    Így természetesen megoldható. De ez nem egy diódával történő söntölés, aminek nevezed. A söntölés értelemszerűen egy dióda párhuzamosan kötése valamivel, amit így lesöntöl és "elviszi" az áram nagyobb hányadát. Tehát totál fogalomzavar!

    Csak féjszájjal említemém, hogy a "rendes melegedés" ugyancsak üzemanyagba kerül, mert valami meg kell termelje valamiből azt a teljesítményt (itt áramot), ami az elektronikát fűti.

    A románok például egyáltalán nem foglalkoznak vele. Hamarabb harapnak a gyorshajtásra.

    Ezt meg kellene kérdezned, olyanoktól is akik ott élnek és autóznak. :D

  • mr_ricsi

    veterán

    válasz draff #14015 üzenetére

    - 2011 január 1 óta az EU területén minden újonnan bevezetett gépjármű típusnál kötelező a nappali menetfény, aminek a járó motornál automatikusan világítania kell
    - Volt pillanatnyi fogyasztást mutató kocsim, és a lámpa kapcsolgatásától nem változott a fogyasztás (vagyis 0,1 liternél biztosan kevesebbel növeli)
    - az elektronikád amiatt is szabálytalan, mert izzónként kellene belőle 1-1 db, hogy a meghibásodása esetén ne maradjon fény nélkül a kocsi.

    "A másik okos megjegyzése szintén éjjelre vonatkozik."
    Az a megjegyzés nappalra vonatkozik.

    "Most meg, hogy a pórnép '89 után a Trabantjából rögtön átült a sokkal gyorsabb és erősebb Toyotába vagy Audiba"
    Miről beszélsz, ember! '90 óta a gépkocsik száma másfélszeresére nőtt, miközben az évenkénti baleseti halálozások a harmadára csökkentek. [link]
    1993 óta kötelező a lakott területen kívül a tompított használata. 1993-ban 20%-kal csökkent személyi sérüléses balesetek száma. Többek között emiatt is.

    "Én még téli gumit sem használtam soha, de nem érzem hiányát. Vezetni kell tudni és alaposan ismerni a kocsi erőátviiteli, gyorsulási-lassulási, kanyarodási és megcsúszási képességeit, valamint a mechanikát és a fizikát."
    A nyári gumiddal télen vagy folyamatosan túlvállalod magad, és így egy potenciális gyilkosként járod az utadat, vagy ha figyelembe veszed a felsorolt tényezőket, akkor egy mozgó forgalmi akadály vagy a közlekedés többi résztvevője számára. Ezt tapasztalatból mondom, mert részt vettem téli vezetéstechnikai tréningen, ahol kipróbáltam két ugyanolyan típusú autót téli- illetve nyári gumival.

    Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!

Új hozzászólás Aktív témák