Új hozzászólás Aktív témák
-
ph_5.5
aktív tag
válasz SkyTrancer #8952 üzenetére
Szia
Nekünk van. Fotózáshoz nulla a fényereje- főfényként alkalmatlan.
A fény jellege jó, kb hozza az 5600 Kelvint. A bowens bajonett előny, de mivel fényformálót érdemes használni, úgy a kijövő fénymennyiség még kevesebb. 150W alatt szvsz nem igazán lehet fotózni a led dolgokkal. (írom ezt úgy hogy van 150W-os Godox led/vaku cuccunk. Az 1/1 vaku üzemmódban ISO100 1/125 értékhez nem adja ki az F5.6-ot még 1.5 m-re sem. (nem alaprefivel, de nem is 120-as parabolábol kijövet)
A 60W derítésre elég. Magasabb ISO használata mellett. -
ph_5.5
aktív tag
válasz SkyTrancer #8955 üzenetére
Egy átlagos tudású rendszervaku fényereje bőven nagyobb mint egy akár 150W-os LED lámpa ereje. Bár kicsit almát körtével eset... A rendszervaku 58-as kulcsszáma 105mm-es vagy még szűkebb fejállásra van megadva. 35mm-re zoomolva a kulcsszám már 30 vagy annál kisebb.
Ha beletesszük egy normális fényformálóba akkor az megszórva a fényét jól használhatóvá teszi (akár TTL üzemmódban is ) . A LED ehez képest nagyobb világítási szöge miatt szebben szórja szét a fényét. De itt is a fényformáló levesz a kimenő fénymennyiségből.
Igazából egy kis teljesítményű stúdióvaku a legjobb megoldás. 200-250Ws, bowens bajonett már elegendő derítésre. Hátránya a mérete, az állandó áramfüggősége. Az akkus cuccok meg hobby használatra drágák. És ugyan Li akkuk elviselik a ritka használatot, nem feltétlenül érdemes hónapikig elő sem venni. A LED előnye pedig hogy azonnal látod a derítés mértékét... Igazából ez izlés kérdése. -
ph_5.5
aktív tag
válasz SkyTrancer #8958 üzenetére
Ha beltérben derítésre akarod csak használni akkor egy ilyen szett elegendő tud lenni. Sokmindenre. Ha hobby, akkor felesleges többet áldozni rá. A ttl-t csak a kényel miatt írtam. Amikor nem gond ha 3x lősz meg valamit akkor a fénymérű nélkül egy manual rendszervakuval is el lehet lenni. Állványból azért ne az 5e-s kategóriából válassz. Az nem fogja elviselni egy box lengését. A másik véglet is felesleges persze... és a végén úgyis rájössz hogy semmi nem elég nagy, elég lágy vagy hasonló
-
ph_5.5
aktív tag
válasz SkyTrancer #8960 üzenetére
Egy fényformálóval nem igazán fogod tudni megoldani. Más a funkciója pl a "szögletes" és más a kerek formájú fényformálónak. A fotón ami csatoltam van egy 240cm-es parabola. Oda 600Ws alatti vaku semmi nem ér. De a jobb oldalon lévő 80X120-as szoftboxba se nagyon tennék 400Ws alatt semmit. Bár csak hozzávetőleges számítás... de egy erős rendszervaku kb 50 Ws stúdióvaku teljesítményét hozza. Szóval egy 100cm-es oktoboxba betéve a rendszervaku fullon villantva is kb nyitott rekeszes viszonylag magas ISO-s fotózást tesz lehetővé.
-
ph_5.5
aktív tag
Sem 1/16 sem 1/32 nem lesz megoldás nyitott rekeszes fotózáshoz.
Egy 400Ws-os vaku kulcsszáma 50 feletti. (1m, alaprefi) Ebből matekozva (és a gyakorlati tapasztalat is ezt hozz amint a fizika) F5.6 lesz kb a legtágabb amit ISO-on tudsz használni nem HSS képes vakuval ilyen 5Fé körüli teljesítmény szabályozásnál.
Az 1/256-ig menő vakuk és az F1.4-es obik is csak akkor partnerek általában ha átléped a vakuszinkront záridőben. -
ph_5.5
aktív tag
A Godox az Ms300-ra 58-as kulcsszámot ad.
A Godox MS 200-ra 53-t. Ha elfogadjuk helyesnek... akkor nem, sajnos nem megoldás.
Ha megmondod milyen fényformálód van, keresek holnap egy olyat a stúdióban és egy 200Ws körüli vakut, mérek egy pontos értéket ha ez megfelel.[ Szerkesztve ]
-
ph_5.5
aktív tag
válasz SkyTrancer #8963 üzenetére
Bocsánat, most láttam csak hogy kérdeztél délelőtt...
Nem tudok olyan oldalról ami 2020-ban összegyűjtötte volna a most kapható HSS képes vakukat. Annyi cég annyi néven gyárt már rendszervakut hogy ez lassan lehetetlen is lenne.
Én nem sok vaku típust merek ajánlani. Mármint a küsős gyártóktól.
Vakut "gyárt" (sok inkább csak cimkéz) a Meike, Godox, Yn, Nissin, Profoto ... meg egy halom más cég. (ez nem minőségi csak hasraütés sorrend volt)
A gyártó vagy sokszor a forgalmazó oldalán tudsz tájékozódni. Ha kiírják hogy tud hss-t akkor tényleg tudni fogja. Az más kérdés hogy pl Nikonnál simán az van (és Canonnál is így működik) hogy belépő szintű vázaknál nincs hss lehetőség. Mármint maga a váz nem támogatja, akkor sem ha a vaku tudja. A plusz csavar az hogy ha a váz is tudja és a vaku is... de a rádiós kioldó nem akkor megint nem lesz gyors vakuzásra lehetőség.
Kültéren HSS nélkül nappali világosságban nehz boldogulni. A Godoxnak tudom hogy vannak olyan manuális vakui amelyek nem tdják a TTL-t, de HSS képesek. És igaz ez stúdióvakuk egy részére is. De rendszervakunál ez nem jelentős tétel. Yn-ból pl a 685 széria tud ttl-t és hss-t is. És yn-ból a kioldók sem drágák. -
ph_5.5
aktív tag
Mai portrézás végén mértem egy F értéket neked. 400Ws-os 65-ös kulcsszámú vaku 1m-re 105 okton (dupla diffúzor, nem volt fent méhsejt) 1/16 -ra leszabályozva F 5.0-t ad.
A 200 Ws-os vaku 53-as kulcsszáma arányaiban akkor valahol F4 alatt kicsivel engedi a fotózást. Az még nagyon nem nyitott rekesz. -
ph_5.5
aktív tag
válasz SkyTrancer #8970 üzenetére
6D hiába belépő fullframe, tuti tudja a nagysebességű vakuzást, mert számos fotós használja/használta pénzkeresetre. Ott meg nem ússza meg a többség a vakuzást.
-
ph_5.5
aktív tag
Ad600 Pro-t Az 1/256-t is tud, kényelmesen megy nagysebességű módban, tartja a WB-t minden teljesítményfokozatban és nehéz kinőni
GS széria olcsó. És ha csak néha kell villogni akkor szerintem a 200-as is teljesen elég. Olyan GN50 körül tud, ami Kisebb fényformálóval még F11-t is tudhat.
Igazából hamar rá fogsz jönni hogy 1 vaku nem vaku... és akkor jön a költekezési hullám. Aminek csak akkor van értelme ha valaki ebből él. És ebből élni manapság elég reménytelen ha nincs már meglévő ügyfélkör. -
ph_5.5
aktív tag
A stúdióvakuk - mindegy mennyibe kerülnek- egyetlen dolgot tudnak, fényt adnak.
Erre alkalmas egy 10 éves használt olcsó kínai cucc is 15e/db áron.
A stúdióvakuk árazása két dologtól függ. Az egyik a "márka", a másik a tudás. A tudás pedig pont az rész amivel nem érdemes hobby szinten foglalkozni. Hálózatról működő vakunál lényegtelen funkció (most végig kedvtelésből vakuzásról fogok írni) a nagysebességű vakuzás. Lényegtelen az hogy rádiós kioldóról tudjak teljesítményt változtatni. Lényegtelen hogy +- 75 Kelvin eltéréssel dolgozik 1/128-1/1 között vagy +-150 Kelvinnel. Lényegtelen hogy hangos az aktív hűtés, lényegtelen hogy műanyag a ház vagy vastag alu. És még sorolhatnám...
Vakuzás próbálgatni, kedvtelésből a legolcsóbb technika is örömet fog okozni.
Teljesítmények: a vakuk teljesítményét manuálisan fogod szabályozni. Ha egy 200Ws-os vakut közelebb helyezel a témához, az maximális teljesítményre csavarva azonos fényformáló esetén jobban megvilágítja a témát mint egy 400Ws-os vaku amit mondjuk 3x olyan messzire helyeztél. De ha a 400Ws-os vakura csak egy alaprefit teszel, a 200-ra meg egy 200-as oktot akkor hiába lesz 3x messzebb a 400-as, mégis le kell szabályozni a másikhoz képest... (és jó sok ilyen aránypár állítható fel) És ezt csak azért írom mert lehet deríteni, főfényként használni, díszítőfényként alkalmazni egy eszközt, de sok függ a távolságtól, fényformáló mértétől... így az önmagában hogy mekkora teljesítményűt veszel nem jelenti azt hogy azonos teljesítményen tudod használni. És igen... amatőr szinten is jó ha van fénymérőd. Ami meg simán egy normális vaku ára.
Szóval én két dolgot nem tennék hobbyból. Nem vennék feleslegesen 3 új vakut drágán, amikor töredék áron vehetsz használtat. És nagyon jó dolog a rádiós kioldás, de ha 1 rádisó vevőt jack csatin bedugsz egy olcsó vakuba és a vázra meg felteszel egy 5e Ft-os rádiós kioldót, 1/160-ig pont olyan jól fog működni mint a Godox X Pro 29.000-ért.
Profi felhasznnálásnál is vannak eszelős túlárazások. De ott van olyan munkaterület aminél megéri a drágát, pontosat, színhelyes vásárolni. És persze ott is van aminél felesleges. -
ph_5.5
aktív tag
Azért ajánlottam amiért fent leírtam hogy a vaku egyetlen fontos tulajdonsága hogy fényt ad.
Erre a legolcsóbb vaku is alkalmas. Több pénzért általában üveggyüngyöt adnak csupán ami profi szinten értelmessé válik, de próbálgatni a stúdiófotózást teljesen felesleges árfelhajtó tényezők.
(vannak Ad600 vakuink, vannak Sk és MS szériások van Godoxból FV150 és sima 60 W-os ledünk, vannak rendszervakuink tőlük- ezért merek állástfoglalni. Hidd el, teljesen felesleges többet áldozni mint amibe az MS széria kerül) -
ph_5.5
aktív tag
Nem vettem kekeckedésnek. Az egész fotózást véleményem szerint sokan túlgondolják.
Közhely- jobb fényképezőtől nem lesz jobb a fotód. És a drágább vakunál is ezt látom.
Az adott témához passzoló világítástól lesz jó valami nem attól hogy a Profoto 550ezres fejéből jön ki az 5600-as villanás vagy egy noname kínai izéből.
Állvány. Valimex Pro sorozat elég erős. És 20e alatt kapsz olyat ami elég magas, elég erős.
(én sosem azt nézem amikor összerakok egy világítási szettet az adott témához hogy melyik a legdrágább cucc és az legyen pl a főfény, hanem ami épp kéznél van. Vagy amin az a fényformáló pihen amit használni akarok. A fotók előtt úgyis kalibrálok. És utána csak megnézem melyik vakun mely matrica van és a kioldón már állítom is ami kell. (ezért volt az előző fotón A, D ... felirat) -
ph_5.5
aktív tag
válasz mikrofon #8998 üzenetére
Én nem igazán látom a piacát.
Nem olcsó. Árban kb annyiról indul amennyiért AD200 Pro is vehető. Amazonon ránéztem, kínából 110e szállítással együtt. A 100Ws nem sok. Nyitott rekeszes vakuzáshoz persze elegendő, de napsütéses időszakban fullon is kevés kültéren. Nem olyan kényelmes a használata mint pl a V1-nek, ami ugyan kb fele teljesítményt tud (kb azonos árban) de teljes értékű vaku ha vázon akarjuk használni.
Ez a 100-200-300-400-600-1200 sor nekem inkább olyannak tűnik hogy megmutatták, meg tudják oldani. De szvsz a magyar bevételek mellett hamarabb vásárol egy fotós egy kicsit nagyobb vakut amiben van tartalék, mint egy talán elegendőt. És ha lehet akkor legyen olyan mint a "svájcibicska" - több dologra is alkalmas. Az AD 200 2 db esetén ad 2 fényt. 2 irányból, 2X-2X akkora erővel. Vagy azonos teljesítmény esetén gyorsabb feltöltéssel, kevésbé melegedve. Ha párosítom akkor meg 400Ws TTL tudással. -
ph_5.5
aktív tag
válasz mikrofon #9000 üzenetére
Akkor félreérthetően írtam. Az AD100 az amazon.de oldalán is kínai szállítótól jönne, annyiért amennyisért az AD 200.
Értem az álláspontod, de portréhoz én fényformáló nékül nem használnék vakut, ahol a kényelem már bukik mindenképp. Bowens adapterbe "kell" rakni a 100 - 200 változatokat, de a V1-t is. És akkor ha mindhárom kb azonos árban van (108 (AD100) -116 (AD200) -95 (V1) )... nálam a 200 lenne a nyerő.
De mindneki másképp közelíti meg a dolgot.. így ezek szerint lesz piaca a 100-as verziónak is. -
ph_5.5
aktív tag
válasz mikrofon #9002 üzenetére
Sokszor asszisztenciával dolgozom. Meg főként Ad 600 vakukkal. A segítő pedig dolgozzon meg a pénzéért
Stúdióba kevés a 100-as ereje, az én szokásaimhoz kültérre is. Mondom, magamból indultam ki De örülök ha valakinek bejön. Az ára meg nem tudom hova fog lemenni... a 200 sem igazán mozgott, az AD300 mocsok drága. Olyat se vennék
Ránéztem az árdiagramra... konkrétan minden felfelé ment árban. Mármint lehet hogy dolcsiban nem változott semmi de a valutánk nem jó irányba mozgott. -
ph_5.5
aktív tag
TT685 vakuból van néhány darabom. Olyan olcsó volt amikor vettem sok éve hogy kb 3 db kijött ennek az új cuccnak az árából. És ha fényformáló nélkül felteszem 3 könnyű állványra, vagy saját talpára akkor igazából nem oszt vagy szoroz hgy nem kör alakú a feje. Jó dolog a kör fej, de a fej mérete meghatározóbb (pont ahogy nem mindegy hogy alapreflektorral fotózzuk a portrét vagy 100X100-as négyzetes boxxal pedig az egyik kör alakú...) mint a forma. Ígyis- úgyis pontszerű lesz a fény. De nem ragozom- ahogy tegnap már megbeszéltük lesz akinek bejön.
-
ph_5.5
aktív tag
válasz Moonwolf #9007 üzenetére
Esélyes hogy a vaku tönkreteszi a fényképeződet. Nem a modern kisfeszültségű digitális gépekhez tervezték őket. LEÍRÁS
Az hogy a vaku 1,2...4 AA elemmel működik, nem meghatározó a talpfeszültség szempontjából. Otthon meg tudod mérni ha van egy multimétered. YT-n van pár video ami megmutatja miként kell mérni. -
ph_5.5
aktív tag
válasz Moonwolf #9018 üzenetére
Nissin, Yongnuo, Godox.. meg pár hasonló típus megfordult már a kezemben, és talpfeszültség kapcsán sosem volt egyikkel sem gond. AZ más kérdés hogy pl Nissin annyira vékony műanyag házat gyárt hogy rossz hozzáérni. Godox bejött, azzal nincs bajom.
Igazából a Nikon Sb600 óta (az nem mai darab) szerintem minden gyártó törekszik arra hogy digi vázakkal jól működjön a termékük. -
ph_5.5
aktív tag
Nem minden régi vaku talpfeszültsége volt magas... de mivel egy átlag fotós max a használati (akkor még volt normális a vázakhoz) olvasásáig eljutott, de pl nem állt neki talpfeszt mérni, így biztonságosabb volt azt mondani hogy régit ne... és ha 100 vakuból 5 volt csak alkalmas, attól még igaza volt nagy eséllyel a gyártónak a meghibásodás veszélye kapcsán.
Plusz bizonyos funkciók nem is működtek a korábbi vakukkal. És nem csak a ttl-re gondolok. -
ph_5.5
aktív tag
A Nikon továbbmegy...
Ők régóta csak a saját vakuik/tartozékaik használatát javasolják. És tudok is olyan esetet ahol pl a nem gyári markolat (amről azt gondolnánk hogy mi baj lehet...) tönkrevágta a főpanelt. A Nikon pedig köszönte szépen.. a gari már nem is érvényes. De igaz ez az akkukra, és széttárták 2006 magasságában a kezüket akkor is ha valaki a Kingston kártyákra panaszkodott. Hiszen ők a hazsnálatiba be is írták hogy Sandisket tessék venni...
-
ph_5.5
aktív tag
Semmi jelnetősége az azonos teljesítménynek. Ha más méretű, más gyártótól származó fényformálót használsz, azonos vaku, azonos teljesetítményen más mennyiségű fény érheti a tárgyat. Illetve a vaku teljesítménye egy irányszám, ami gyártótól függően eltérhet a valóságban. (pl Godox Ad600 alapreflektorral 1m-re erősebbet villan mint a Siros 800L)
Ha nem tudsz vagy nem akarsz azonos távolságot tartani a témától a vakuval akkor megint mindegy hogy mi van a vakura írva. Fénymérő nélkül több vakuval dolgozni úgyis csak tippelés... -
ph_5.5
aktív tag
válasz puhos363 #9085 üzenetére
Az "A" zoomot úgy tudod beállítani ha megnyomod a zoom funkciógombot (amikor alapból pl 24mm vagy hasonlót mutat) és balra forgatod a tárcsát. Az utolsó állása a balra tekerésnél az A funkció. De ez is csak akkor működik ha jól rémlik ha a fej a vakun vízszintes állásban van.
-
ph_5.5
aktív tag
válasz konyi79 #9094 üzenetére
Igen, létezik ilyen megoldás.
Ez az X1 kioldóra vonatkozó beállítás.
Ha a vakut érzed hibásnak, és későnek, akkor elsőként lehet hogy egy Xpro kioldót tennék fel és megnézném azzal is hogy ott miként működik.
Nálam kültérben volt olyan városi fotózás ahol a szinkronba a közeli wifi hálózatok zavartak be. Csatorna váltással megszünt a probléma. -
ph_5.5
aktív tag
válasz kacsento1 #9099 üzenetére
A 150W-os ledek már nem a belépő szintű erősséget hzzák, még harmatgyengék egy vakuhoz képest. Nem tudom mit szeretnél fotózni vele, de inkább vásárolj még MS300-ből az árából kettőt, mint egy ilyen állandó fényt.
A led kb addig "erős" amig fényformálót nem teszel elé és csak alapreflektorral használod.
Az MS 300 kb 1/8 teljesítményen már erősebbet villan mint a led 100%-os fényerőn. (mindkettőm van, próbáltam, tehát nem netes teszt alapján írom ezt) A led videozáshoz jó. De ahoz meg csak. (mert a vaku beállító izzója (Godoxnál ez a 150W-os 3000 Kelvin környékiek) kevés) Szóval szép ez a led, de csak tág rekeszes fotózáshoz. Illetve ott a mozgó embereket a valós záridő fogja meg mozgásban (tehát amit a vázon állítasz), a vakunál pedig a megvilágítási idő (ameddig a villanőcső fényt bocsát ki pl az MS300-nál 1/800-2000 közötti)
Ha beleteszed egy 120-as oktoba a 150-es ledet, 2m-re világítva már alig van ereje. Plusz minél jobban felcsavarod annál inkább vakítja pl a modellt. A vaku olcsóbb, erősebb. konkrétan egy sima rendszervaku is jóval nagyobbat villan. Sokkal.
Így alma- körte bizonyos szinten a vaku vs led páros. -
ph_5.5
aktív tag
válasz zümzümm #9104 üzenetére
Van egy jó vázad. Meg egy olcsó nem rá való vakud. Valamelyiket add el és vegyél hozzá kompatibilis megoldást. Én a vázra szavaznék (meg utána a vakura is )
A Godox használtpiacban az a jó hogy van minden márkához. Sonyra vakut kb 10 perc alatt el tudod adni, és Canon talpast is találsz gyorsan. Mondjuk inkább egy 685C-ben gondolkodnék, mert az többet tud és nem drága. -
ph_5.5
aktív tag
válasz kacsento1 #9145 üzenetére
Stúdiós (fizetős céges feladatok) elenyésző része tág rekeszes. Az MS 300 egy jó vaku, de a 300Ws az 300Ws. Méhsejtrácsos fényformáló esetén már ey 70-es para is feladja neki a leckét, és 1/1 magasságában kell vele dolgozni.
Az AD200 gyengébb (nem meglepő, hisz 200Ws). Tűző napsütésben max párban használható. Ahogy írod, a TT685 is elég tud lenni, sőt, néha jó hogy kellőne leszabályozható.
Tűző napsütéshez kell a 600Ws, de méginkább az is párban ha nagyobb fényformálót akar valaki használni és a HSS is csúcsra van járatva.
Az igazság az hogy akkor jó egy stúdió (munkára) ha van 10Ws-tól haszálható eszközöd, de ha kell akkor 600-800-1000 Ws is álljon rendelkezsére trükkök nélkül. És ott is inkább hálózati vaku mint akkus. Az utóbbi ugyanis lassabban tölt. Az akku elhasználódik, a pótlása pedig sok tízezer... ami néha kisebb gond, de van hogy nem is beszerezhető. -
ph_5.5
aktív tag
válasz kacsento1 #9148 üzenetére
Sajnos nem jó fejek a gyártók. Nem készült még univerzálisan használható stúdióvaku- elfogadható árban.
1/256- 1/1 teljesítmény, 1000 Ws, TTL, HSS tudás, opcionális akkus megoldással .. és mindezt 100e HUF környékén
Egyébként az a "baj" hogy az MS300 1/32 értéke cirka 9.5 Ws legkisebb villanáskor.
Egy rendszervaku ha 70 Ws-ra tippeljük a tudását (GN60-as TT685 kb ennyi) az 0.5 Ws-ig letekerhető. Egy AD600 pedig 2.3 Ws a minimális teljesítményen. Ez kb 1/4-e az MS300-nak.
Szóval van jó alternatíva, csak drágán. -
ph_5.5
aktív tag
Én még mindig nem értelek.
Venni szeretnél
1 olyan vakut ami csak stúdióban használható
1 olyat ami rendszervaku, és leginkább a vázon van jó helye, annak ellenére hogy állványra is tehető és persze használható... de kültéren legtöbb esetben gyenge, stúdióban meg nem tudja követni feltöltésben a másik kettőt
1 olyat ami kint és bent is jó, de sehol nem eléggé
Egy 90-es para/octo box esetén ha diffúzorok is fent vannak, a rendszervaku felejtős. Fényformáló nélkül egy kisvaku pontszerű fényt ad- de ha bármit elé teszel nagyon gyenge lesz.
Az MS300 kültéren pedig nem használható. De stúdióban a "legjobb" (persze nem feltétlenül mert a másik kettő HSS- de akkor meg gyengécske).
Bérelj ki egy AD200-t. Valami fényformálóval pl a Mikrosattól (nem reklámnak szánom). Fotózz vele kültéren egy kört és megtapasztalod hogy kell-e neked. -
ph_5.5
aktív tag
Nem tudom Debrecenben mennyire vannak fotós közösségek, de munka terén ne számíts kollegaritásra. A megélhetésért küzd a legtöbb fotós... a piac nem bűvül, így azonos szeletre többen jutnak. Ha van mégis olyan aki megmutatja a saqját szettjét akkor rájössz hogy mi mire való és mennyire erős.
Rendszevaku esküvőn? Nem tilos persze, de a templomban lassan az is zavarja a papot ha csapkd a tükör. Színházban pl tilos vakuzni, szímpadi fotózásnál is izomból (ISO-ból) kell megoldani a történetet. Ott ahol egy mai normális váznál vakut "kell" használni, ott nem is biztos hogy érdemes fotózni. AZ ok egyszerű- mindig a divat irányít. Vakuzni lehet jól és nem észrevehetően (mármint a képen nem erősen érződő módon) de ahoz már gyakorlat kell.
Óvoda fotózás. Hát az olyan mint a tablózás. Piacnak nálunk pl vannak állandó szereplői. Őket "kitúrni" lehet max, de pici eséllyel. Ha meg ingyen fotózol akkor az max apukai segítség a csoportnak de nem meló. Plusz egy ilyen fotózás rutint igényel és portfóliót... amíg nincs, nem fognak hívni. Oké, ha a párod ott elózik kaphatsz lehetőséget de simán azt mondják első sorozat után hogy inkább hívnak mást. Nálunk van olyan sikola ahol van 5 végzős osztály. Minimum 4 de inkább 5 ugyanahoz a fotóshoz megy minden évben. Ott végzett, jól fotózik, szülő ott tanár, jóban van az igazgatóval... más be sem kerülhet. Ez ilyen szakma. Vagy régebben szakma volt.. mostmár inkább olyan izének nevezném... -
ph_5.5
aktív tag
Évente 120-150 fotózásom van. Nem pesszimista vagyok hanem realista. Amikor egy viszonylag nagyobb városban úgy próbál meg valaki melót szerezni hogy látja a feltöltött képanyagod, megkeresi a céget akinek dolgoztál és annyit mondd csak hogy látta hogy én dolgozom nekik, de ő olcsóbban elvállalja, akkor azért érezhető hogy vannak gondok.
-
ph_5.5
aktív tag
válasz kacsento1 #9166 üzenetére
Godox FV150 ledünk van. Kisebb fényformálóból még jön ki belőle fény, de 150-es Raja esetén már inkább videora alkalmas mint fotóra.
Ha a baba pici, és az ISO nem gond, akkor a 150-es led elegendő lehet. De ledekbe fotózás céljára beruházni... én nem tenném. Tág rekeszhez az FV150 mivel tud HSS-t és vaku üzemmódot, ISO100 1/125 esetén F2.8 körül tud 1m-re világítani (fényformálóval nem alaprefivel, ott bőven erősebb, csak ugye az kemény fény) Ha az FV 150 villan, akkor 2Fé-vel erősebb mint sima led üzemmódban. (ISO100-on F5.6-t tud 70-es parával 1m-re - villantva)
Igazat megvalva mi fotózáshoz vettünk egy EFD 500 ledet. Az nem vicces fényerejű- 19200 Luxot tud 1m-re alaprefivel. A téli napfény 10000 Lux a földfelszínen... (a a nyári persze sokkal több)
De visszakanyarodva- a ledek drágák. Minél nagyobb a teljesítménye annál drágább. És az FV150 ereje egy 60Gn-es rendszervaku 1/8 fényerejét tudja.[ Szerkesztve ]
-
ph_5.5
aktív tag
A szett jó- kezdésnek meg jó drága. De legalább kevesebb a kompromisszum.
Amikor pedig kialakulnak a valódi igényeid, akkor rájössz hogy sosem teljes a fotós felszerelés. Főleg nem egy "stúdió" esetén.
Végeletek- 1 vakuval és két fényformálóval megoldasz mindent.
5 vakuval és 3 leddel is még keresed a helyes utat, pedig adott rájuk 10 féle fényformáló.
Minden mindig feladattól függ.
1 vaku:4 vaku
2 vaku
Nincs univerzális szett. Mondom ezt úgy hogy alaprefitől indulva csak "kör" formájú fényformálóból van 55, 70, 90, 120, 140, 150, 220-as méretünk. És mind van- volt- lesz használva.
Egész alakhoz elég tud lenni egy alaprefi is- csak akkor kemény a fényed.
És kevés tud lenni egy 120-as oktobox is ha túl közel van a modellhez vagy rosszul pozícionálod. -
ph_5.5
aktív tag
65 és 85 nagyon közeliek egymáshoz. Nagyobb méreteltéréssel vásárolnék... a 65-70 cm-es az kellően kicsi, de fölé 120-as oktot vagy nagyobbat szereznék be. De ez feladattól függ.
Egy óvodás testmagassága kicsi. De az óvódapedagógus nem...
Godoxból is van gyenge minőség és van jobb. Hazai üzlet esetén is simán ki lehet fogni olyat ami kritikán aluli- tehát nem hamis de mégsem tartós.
Noname általában dzsunka termék. Ha még arra sem vette a fáradtságot ogy valami Xiaumiau fantázia névvel illeti, akkor ott általában az a helyzet hogy gyenge anyaghasználat, akár szolruló bajonett, szálasodó anyagok, gyenge tépőzár már újkorában ami fogad egy kicsomagoláskor.
Van vagy 5 márkától cuccunk. Most ami meggyőző minőség számomra bizonyos dolgokban az Jinbei. De a Godoxnak is van olyan boxa, ami tartós így 1-2 év után is. -
ph_5.5
aktív tag
-
ph_5.5
aktív tag
válasz gyapo11 #9192 üzenetére
AZ ötleted sajnos nem működik a valóságban.
Ugyanis stúdióban nem (vagy csak nagyon ritkán) használ bárki is fényformáló nélkül stúdióvakut.
A stúdióvakuknál a kulcsszám pl egy 400-as vakunál mondjuk 60-as, azt egy bizonyos alaprefire adják meg.
És minden borul ha felteszel a vakura pl egy 120-as oktoboxot. Mert az gyártónként változik hogy mennyit vesz le a teljesítményből. Sőt.. ott van külső és belső diffúzor. Plusz esetleg méhsejtrács. Netalán nem frontálisan világítunk, és máris más a fény mennyiség.
#9191Taci Ha a kijelzőn jó a kép, de monitoron nem, akkor valmely beállítása hibás.
A hisztogram pedig kb semmit nem érő kategória - hisz ha egy csillagos éjszakai égboltot fotózol, a csillagok szépen kiexponált állapota ellenére a hisztogram bebukott expot mutat... mert másként kell értelmezni mint ahogy alaból gondolod.
Fénymérő az a megoldás ami jól működik. Ha nincs, akkor készítesz pár expot mire a főfényed jól be lesz lőve... majd utána megint pár expo mire a 2., 3., 4. fény is megkaja a helyes értéket. Szóval vagy újabb beruházás- mert te ezzel dolgzni szeretnél... vagy majd lesz valahogy alapon készed a fotókat. -
ph_5.5
aktív tag
A kulcsszámmal való matekozás max tárgyfotónál működik, ahol sok sok időd van arr ahogy valami kiszámolj. De ezt az egészet még akkor találták ki amikor a vakuk pl nem tudtak ttl-ben villanni (és rendszervakukhoz adta meg pl a kalkulációt a Nikon... amit pár hte pont itt linkeltem az SB900 kapcsán)
Szóval ne számolgass, 140-es oktoboxhoz amúgy sincs matek. És nem zommolható a stúdióvakuk feje.
Fénymérőt kapsz 100e alatt ami használható. 10-20 éves példányokat ne vegyél mert elfáradtak és a legtöbb már pontatlan. -
ph_5.5
aktív tag
Felejtsétek el ez a matekozást stúdióban - stúdió vakukkal.
Nem lehet kiszámolni a kulcsszám alapján azt hogy mekkora rekeszt kell használni egy adott vakunál, mert minden betett változó mindent eltol- módosít.
Más egy alaprefivel világítani
Más egy optikai spottal
Más ha a fényformáló kap diffúzort
Más ha méhsejtet... és abból sem mindegy mekkora sejtátmérővel
De ha erre ki is számolja vagy akár fénymérővel ki is méri az adott értéket, ha a madell arrébb áll... ha az állványon fordítunk mondjuk 30°-ot... ismét mérni kell, mert megint más jön ki.
Ráadásul nem csak 1 vakut használunk a legtöbb esetben. Ha ki "matekozza" valaki a főfénye teljesítményét, akkor jön a derítés mondjuk rá 90°-ból.. ami más fényformálóval pl kisebb vakuval lehet hogy azonos fényerőt küld ugyanazon területre. És ott egy másik törvény alapján máris más lesz az érték. Ráadásul egy sorozatnál nem arról kell szólnia a fotzásnak hogy területenként a szenzor tudását gyilkolva próbáljuk 1-2Fé-vel visszahúzni a részeket, a másikat meg világosítani mert ez önszivatás.
Kell egy fénymérő.. meg rutin hogy mit hogyan mérünk. És azt is tudni kell értelmezni amit kiír a fénymérő... -
ph_5.5
aktív tag
válasz gyapo11 #9201 üzenetére
Nem a tudásodat kérdőjeleztem meg, vagy azt hogy ne értenéd azt a részt amiről írtál.
Én csupán arra akartam rávilágítani hogy stúdióvakunál (főleg hogy a kérdező munkára szeretné használni ahol 1 villanás - 1 jó kép lenne a cél) ott nem máködik az hogy számolgat.
És nincs megfelelő matek arra amit kérdezett.
Fénymérő nélkül maradtak volna a próba villantások. Ami rutonos fotósnál lehet hogy már a 3. exponál jó eredményt ad... de az is lehet hogy nem.
S1 S2 mód sima slave1 slave 2 jelentésű. Ilyenkor aktiválódik az infra kioldója a vakunak, de ilyenkor tudsz Godoxra csatlakoztatni külsős gyártók kioldóját is.
TTL kommunikáció ami nem rádiós nem újkeletű. A Nikon közel 20 éve már CLS néven futtatta ezt a rendszert és teljesn jól működött zárt térben. (Creative Lightning System).
Ott akár a vázba épített kisvaku fénnyel villgta el villám gyorsan a távolabb elhelyezett rendszervakunak a fénymérés adatait. Az első villanás volt a mérő... mert a rendszervaku elvillant, az objektíven keresztül a fény megérkezett (a vaku visszavert fénye a tárgyról) és ehez állította be véglegesre a villanás erősségét a rendszer.
Évekig használtuk, örültünk is ... de a rádiós rendszer mivel már kültéren is használható volt, nem zavarta be a napsütés és társai, elfeledtette a rendszert.A pár rádisó rendszervakun túl én jelenleg ezekkel dolgozom. (meg van még azóta más is ami nincs képen).. de a lényeg, én ezért merek beleszólni a vakus témákba.
-
ph_5.5
aktív tag
válasz Canonfan #9213 üzenetére
Rendszerben érdemes gondolkodni. Abban pedig jelenleg a legjobb (a megfizethető kategóriában) a Godox. Egyazon kioldóval tudod használni és vezérelni vázról a rendszervakut, az FV sorozatú ledet, az akkus vakucsalád kissebb tagjait ( 100-200-300 Ws-os pl Ad sorozatot) a nagyobb akkus eszközöket, vagy akár a sima hálózati stúdióvakukat.
Rendszervakuból is van már náluk kör alakú fejjel termék, vagy hagyományosabb kinézettel de cserélhető Li-akkus megoldás. (860-as rendszervaku család).
Godox alatt árban pl most újdonság a Jinbei vakucsaládja. Mármint régi piaci szereplők, de most van egy HD2 max nevű rendszervakujuk. 80Ws erejű, érintőkijelzős, cserélhető akkuval. Igaz, ez még most picit akciósan is 102.000 Huf körül mozog.