Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
Az NVIDIA most jelentette be, hogy 2 hét alatt elfogyott az indulási százezer darabos 4090 szállítmány és nagyobb a kereslet, mint a kínálat
"It is also pointed out that NVIDIA's GeForce RTX 4090, despite being the flagship with a starting price of $1599 US, sold out within 2 weeks. We know that NVIDIA initially shipped 100,000 cards (GeForce RTX 4090) so that's very impressive if the chipmaker managed to sell the entirety of its stock in under 2 weeks."
Ezeken a kártyákon erősen ott a profit és nagyon viszik. Rohamtempó vagy sem, a vásárlók szavaznak a vásárlásukkal. Más "sajnos" nem számít.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz FireKeeper #3 üzenetére
Ja, valószínű, hogy árcsökkentés lesz a vége, de csak az RDNA3 megjelenése után. Addig nincs versenytárs.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Ennyit az EA-ról…alaplap BIOS frissítés kell, nem VGA
-
PuMbA
titán
válasz hagymasbab #31 üzenetére
Pedig valóságosabb, mint RT nélkül. Neked az valóságos, hogy olyan helyek fényesek, ahova nem is juthat be fény? Vagy az valóságos, hogy az árnyékok mindenhol tűélesek RT nélkül, mikor a valóságban nem így van? Orbitális hülyeségeket ne beszéljünk már, mert neked kell kukker, ha a raszter grafika szerinted valóságosabban néz ki
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz hagymasbab #34 üzenetére
Igen, láttam már nagyon tiszta vizű tavat, ami így verte vissza Másodikat nem láttam, de kérek példa képet róla.
És mi van hogy ha leveszed mediumra az árnyekot? Akkor meg az a baj, hogy tűéles árnyékok nem lesznek, ami a valóságban előfordul
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz hagymasbab #36 üzenetére
Látom nagyon erőlködsz már az apró, lényegtelen részletekbe kapaszkodva, az érvelesed összedőlt A raszter grafikában sokkal több dolog nem valóságos, mint RT-ben. Ez tény, ezért használja az RT-t mind az AMD, mint az NVIDIA és pár év múlva már minden játékban lesz. A most megjelent Callisto Protocolban is kegyetlen jó az RT.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz hagymasbab #39 üzenetére
Én befejeztem. Aztán nehogy bekapcsol az RT-t….10 év múlva se, ha már minden játékban alap lesz
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz hagymasbab #41 üzenetére
Akkor hidd ezt, nekem nem lesz belőle hátrányom Az a baj, hogy veled nem lehet vitatkozni, mert látszik, hogy nem vagy felkészült. A válaszaidból lerí, hogy nem mélyedtél bele az RT témába, csak fröcsögsz pár percnyi tapasztalat alapján és emiatt összevissza csapongsz: a sebességről szó se volt, valamint a valóságot emlegeted majd pedig leírod, hogy szerinted ez meg az jobban néz ki. Csakhogy a valóság az senkinek a véleményétől nem függ. Lásd: aki nem hitt a covid vakcinákba, de belehalt, azt nem mentette meg a véleménye.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
A tükröződések pont az az RT effekt, ahol kevésbé kell RT és mindenki ezzel jön nekem is, mikor nem ez a lényeg. Az RT árnyékoknál és megvilágításban brillírozok, lemossa a pályát bármilyen raszter megoldással. Nézd meg a most megjelent AMD szponzorált Callisto Protocolt, hogy mennyivel valóságosabbak az RT árnyékok. Az AMD is tudja, hogy az RT fontos és kell, nem csak az NVIDIA.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
[link] Itt tökéletesen bemutatják a különbséget konzolokon. Quality mód = RT, Performance mód = nincs RT Performance módban semmi közük az árnyékoknak ahhoz, ahonnan a fények jönnek, minden árnyék ugyanolyan erős kontúrral rendelkezik, tehát nincs figyelembevéve a valóságban jelen lévő távolsági faktornak és több árnyék egyszerűen csak hiányzik.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
[link] Itt pedig a Cyberpunk-ban. RT nélkül itt is, minden árnyék tök ugyanolyan, nincs a távolság figyelembe véve, míg RT esetén a szemetes zsák árnyéka éles kontúrú, míg a távvezeték oszlop árnyéka lágy. Valamint pár másodperccel később látható, hogy egy padon lévő kiszögellés árnyéka helytelenül néz ki raszterban és nem is a tárgy helyes alakjának megfelelő árnyék jelenik meg. Asszem ezek elég meggyőző példák lettek így együtt és kibuktatja a raszter árnyékok orbitális hibáit
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Ezért nem értem hagymásbab-ot, hogy milyen bizonyítékokat vár tőlem, mikor minden bizonyíték ott van tálcán kínálva. Leszedi a játékokat és összehasonlítja RT-vel, majd nélküle, ahogy az általam belinkelt YouTube videókban más megcsinálta. Felesleges leállnom vitázni azzal, aki ezt az alap dolgot se képes megcsinálni.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Mögötte talán van egy fény? De az is lehet, hogy a Cyberpunk-ban az RT árnyékok száma limitálva van, így nem a legjobb eredményt adja minden helyen
"DE most őszintén egy akciójátékban még egyszer kihangsúlyozom egy JÁTÉKBAN azt fogom nézni hogy hol melyik sarokba milyen fény juthat be és mi nem?"
Ebben igazad van, a kezdeti feltevés viszont az volt, hogy az RT nem valóságosabb, mikor a legjobb implementációkban az.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Hülyén írtam. Tehát a Cyberpunk-ban biztosan limitálva van az árnyékot előidéző fények száma, így komplex belső tereken kimarad pár Én is találkoztam ilyen helyekkel a játékban, de a területek nagy része szerencsére nem ilyen. A Cyberpunk viszont kezd kevésbé jó RT hasonlítási pont lenni egyes területeken, mert ahogy jönnek az újabb és újabb játékok... a Callisto Protocol RT árnyékai verik a Cyberpunk-ét például.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Közben látom, hogy biztosan van fény a kamera mögött, mert a mennyezeti beton elemek is a sötétség helyett lámpa sárga színűek lettek a bal és jobb felső sarokban Így akkor minden jó. Egyértelmű, hogy a raszter grafika van eltúlozva, kicsillámpónizva, azért tűnik elsőre ütősebbnek. A kép tetején középen még a raszternél látszik, hogy teljesen hibásan fényes a légkondi alja, ami RT alatt van helyesen megjelenítve, azaz árnyékkal. Az RT felmossa a padlót a raszterrel....
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
" Ezek szerint az RT nem csak jobb fényeket eredményez hanem még a lámpákat is kapcsolgatja a játékban."
Erre válaszolva még. Az RT nem kapcsolgatja a lámpákat, hanem raszter esetén nem ad minden fényt, aminek kellene Ez minden játékban így volt eddig is.
"Sztem meg valahol előny az RT valahol meg nem, szitu/hely függő."
Ez viszont szubjektív megítélés, hiszen az RT mindig pontosabb fény / árnyék viszonyokat ad, mert a raszterről ugye tudjuk, hogy egy körülbelüli eredményt ad trükkökkel. Az RT emiatt mindig valóságosabb. A szubjektív megítéléssel sincs bajom, de az eredeti vitatéma az a valóságosság volt. Ha hagymásbab szerint szubjektíven az RT rosszabb, azzal a kijelentéssel egyet tudok érteni.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
-
PuMbA
titán
Szomorú, de mégis öröm az ürömben, hogy biztosan javítani fogják. Ez nem végleges állapot és senkinek se tartanak pisztolyt a fejéhez, hogy most azonnal kell játszania vele Én 1,5 évvel a megjelenése után kezdtem el a Cyberpunk-ot is, miután kivasalták javításokkal.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Egyébként a hír helyreigazítása nem jön? Az EA már javította, hogy alaplap BIOS csere kell, nem VGA....
[ Szerkesztve ]