-
GAMEPOD.hu
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Keress fel a problémáddal egy hivatalos Lexus szervizt a környékeden.
Toyota-hoz ugyanúgy értenek, de sokkal jobb felszereléssel és magasabb hozzáértéssel rendelkező szerelő munkatársakkat kötelező alkalmazniuk."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
válasz
SoulReaver #11955 üzenetére
Androidos fejegységek [link]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
válasz
kw3v865 #12030 üzenetére
A termékek megnevezésében minden betűre figyelni kell!
Ezek csak 0W-20-as viszkozitásban jók.
Ebay-ről vagy Amazon-ról senki ne rendeljen ilyen olajokat, mert nagy valószínűséggel hamisítottot.
SN helyett a felsoroltakon SP vagy/is szerepelhet, ugyanígy GF5 helyett GF6 is szerepelhet újraminősítés miatt.
Eneos Sustina 0W-20
GM Genuine Oil dexos1™ Gen 2 (GM / Opel DEXOS 1 GEN2)
Total Quartz 9000 Future GF-5 0W-20
Fuchs Titan Syn SN 0W-20
Lexus 0W-20 Advanced Fuel Economy Lexus Hybrid Drive
Liqui Moly Special Tec AA 0W-20
Mazda Original Oil Supra-X 0W-20
Mobil 1 Advanced Fuel Economy 0W-20 API SN
MOL Dynamic Gold DX 0W-20
Motul 8100 Eco-lite 0W-20 API SN
Wolf Ecotech 0W-20 FE
Shell Helix Ultra 0W-20 API SN Plus
Amsoil Signature Series 100% Synthetic 0W-20 (Magyarországon nem elérhető, de erősen ajánlott)
Castrol EDGE High Mileage 0W-20 (Magyarországon nem elérhető, de erősen ajánlott)
Castrol EDGE Professional OE (Magyarországon nem elérhető)
Castrol EDGE US (Magyarországon nem elérhető)
Castrol Magnatec DX (Magyarországon nem elérhető)
Castrol EDGE Supercar A 0W-20 (Magyarországon nem elérhető)
Fuchs Titan Supersyn D1 (Magyarországon nem elérhető)
Mobil 1 0W-20 API SN; ILSAC GF-5; Dexos1 Gen2 (Magyarországon nem elérhető)
Mobil 1 Annual Protection (Magyarországon nem elérhető, de erősen ajánlott)
Mobil 1 Extended Performance (Magyarországon nem elérhető)
Total D1 0W-20 (Magyarországon nem elérhető)
Valvoline Synpower 0W-20 API SN (Magyarországon nem elérhető)
Shell Helix HX8 Professional AG (Magyarországon nem elérhető)
Valvoline Advanced Full Synthetic (Magyarországon nem elérhető)
Valvoline Extended Full Synthetic (Magyarországon nem elérhető)[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
válasz
kw3v865 #12035 üzenetére
Ezek fejlettebbek, mint a gyári olaj.
A gyári olaj" nagyon régi" receptúrával és technológiával gyártják változatlanul.
A gyári olaj is teljesen jó, de ezek már jobbak nála, mert kb 5-10 évvel későbbi fejlesztésűek, modernebb adalékokkal.
Olajcsere 10-15ezer km vagy 1 év. Rövid távok esetén (napi 2×23km alatt) 7500km és/vagy fél év."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
-
A bolygóműre nincs káros hatással, de az aksi jó ha 60%-on van és a hőmérséklete 25°C-32°C között van. A gumi és az ESP fog inkább korlátozni a gyorsulásban.
Ez a rajt az akkumulátort terheli meg, hirtelen óriási terhelést kap, de ha optimális (nem teljesen feltöltött és nem lemerített például 60%-os) töltöttségen, hőmérsékleten (25°C-32°C) van, rövid ideig terheled és ritkán alkalmazod, akkor nem számít.
Ezeket az értékeket (töltöttség, hőmérséklet) külön OBD adapterrel kell montírozni.
Ps: a motor legyen meleg, előtte legalább 25km kell menni, hogy minden üzemi hőmérsékleten legyen.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Úgy fogalmaznék, hogy nagyobb kerékátmérő (nem a felni átmérője, ott a kisebb a jobb) és ballonosabb gumi jobban kíméli a futóművet.
SUV/magasabb építésű autóknak általában nagyobb a kerékátmérőjük és hasmagasságuk, ezért jobban bírják a terepet. De a nagyobb tengelytáv terepen már korlátozó tényező. A nagyobb keréknek nagyobb a rugózatlan tömege, ezért sokkal erősebb (drágább) futómű kell nekik.
SUV/magasabb építésű autók alól könnyebb kiszedni a katalizátort, mert legtöbbször emelő sem kell, hogy aláférjenek. Lásd USA, ahol nagy hagyománya van a katalizátor védőknek a Pickupokra."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
válasz
Lali-213 #12390 üzenetére
Ha sikerülne is, akkor mono átvitel beszédhangra optimalizálva a maxium, amit elérhetsz.
Még podcast hallgatására sem alkalmas, annyira rossz.
Inkább yatour termékei érdemes átnézni, biztos van megoldása a te fejegységedre is.
Ezt szokták ajánlani.A legjobb megoldás az eredetit lecserélni androidos fejegységre.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
-
válasz
Lali-213 #12395 üzenetére
Most a gyári, a normális androidos fejegység.
De már többet néztem, a toyotások mind elégedett volt még a 2GB RAM-os androidos fejegységgel is.
Ami között én vacillálok, az a EKIY T600 (H7) 4G 64G és a T900 (T7) 4G 64G."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
P2-nél Koksztalanítás, vagyis az olajlehúzó gyűrűk tisztítása/cseréje a megoldás az olajfogyásra.
Házibarkács megoldás.
Hamar el kell végezni, különben kivégzi a katalizátort.
Okozója a városi üzem mellett 15 ezres olajcsere 5w-30 vagy vastagabb olajjal.
Városi üzemben (20km alatti távok), 15-18°C alatt mehet bele a 0W-20.
De elég bármelyik 5w-30-as Dexos1 Gen2 olaj vagy Sustina 5w-30.
Sustina 5w-30-nak nagyon erős mosó hatása van.
Ha nem akar 0w-20-t, akkor a tisztítás miatt érdemes 5 ezrenként cserélni a Sustina 5w-30-at, mert a szelepvezérlőben is van lerakódás, és nem megfelelően működik.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
válasz
KubanitoS #12435 üzenetére
Csak városban még Prius esetében is 5000km 200 motorüzemóra, ami sok indítással és hideg üzemmel (60°C alatti víz) jár. Ilyen használattal még a legjobb olaj is 250 üzemórát bír.
Taxisoknál ez nem releváns, mert folyamatosan használják az autót és max 2-3 hónap alatt elérik a 10-15 ezeres olajcserét. Magánember, városi használatban 8-10 hónap alatt nagyon elsavasodik az olaj és az adalékok tönkremennek.
Ez nem csak priusra, ez minden autóra vonatkozik, hogy a városi használat esetén felezett csereperiódust kell alkalmazni.
Magyar ember a rövid távok miatt mindig extrém városi használatba fut bele.
Nagyobb országokba (ahol az autókat tervezik), csak a munkába járásra 2×25-100km megtesznek naponta. Ezért nem jelentkezik náluk ez a probléma."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Az elhasznált olaj újrahasznosításra kerül.
Egy katalizátor- vagy motorcsere önmagukba nagyobb környezeti terhelés mint 50-100 db olajcsere újrahasznosítással. A hibás működésből adódó elégetett olajat nem is számolva.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
válasz
Bullitz #12818 üzenetére
Total Quartz 9000 Future FGC 5W-30 (FGC legyen, figyelni kell a betűkre)
Eneos Sustina 5W-30
Valvoline Synpower DX1 5W-30
Fuchs Titan Supersyn D1 5W-30
GM Genuine Oil dexos1™ Gen 2 (GM / Opel DEXOS 1 GEN2) 5W-30
Motul 8100 Eco-Lite 5W-30
Liqui Moly Special Tec DX1 5W-30
Liqui Moly Special AA 5W-30
Liqui Moly Molygen New Generation 5W-30
MOL Dynamic Gold DX 5W-30A nem beszerezhetőeket most kihagytam.
Motul 8100 Eco-Lite 5W-30 sem biztos hogy hivatalosan forgalmazott itthon, de beszerezhető[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
válasz
kw3v865 #12839 üzenetére
Eneos Sustina 0W-20
GM Genuine Oil dexos1™ Gen 2 (GM / Opel DEXOS 1 GEN2)
Total Quartz 9000 Future GF-5 0W-20
Fuchs Titan Syn SN 0W-20
Liqui Moly Special Tec AA 0W-20
Mobil 1 Advanced Fuel Economy 0W-20 API SN
MOL Dynamic Gold DX 0W-20
Motul 8100 Eco-lite 0W-20 API SN
Wolf Ecotech 0W-20 FE
Shell Helix Ultra 0W-20 API SN Plus
Japánban és az USA-ban API szabvány van, ezért nem szoktak meghatározni mást, az API-n és a gyártói jóváhagyáson kívül."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
válasz
kw3v865 #12856 üzenetére
ACEA előírást minek raknának rá, ha nem európai autókhoz tervezték?
ACEA-nál meg nem tudod hogy A3/B4-04 (2004) vagy A3/B4-21-es (2021) szabványnak felel meg, csak annyit, hogy A3/B4-es. Pedig a két előírás között van különbség."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
válasz
kw3v865 #12858 üzenetére
A leírásokban általában nem a megmért/valós HTHS értéket tüntetik fel, hanem csak a szabvány minimumát. Ha félsz az alacsony HTHS értéktől, akkor válaszd a Motul-t, valószínű, hogy nála a szabvány felső határa lesz a valós érték.
Az általam felsorolt olajok nagy része egyben Dexos1 Gen2 szabványnak is megfelelnek, így 3,2 literes turbos (300 lóerő körüli) motorba is bátran be lehet tölteni őket, bírni fogják."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Az olajevés egyik fő kiváltó oka az eldugult olajlehúzó gyűrű.
Ha frissen jelentkezett az olajevés, akkor motorfelújítás elött, lehet gyakori (3-4000km) olajcseréket végezni. Ha három rövid csere alatt sem javul, abban az esetben a motorfelújítás lehet a megoldás.
A friss olajban lévő mosószerek feloldják a lerakódásokat, de amint a benne lévő mosószerek semlegesítődnek, a feloldott szennyeződések visszarakódnak. Egy lerakodásokkal teli motorban, a friss olaj is nagyon gyorsan elfárad/elhasználódik.
Érdemes elmenni autószerelőhöz, mert egy egyszerű vizsgálattal megtudja állapítani, hogy nem-e egy szelepszár szimering adta meg magát, és ez okozza az olajfogyasztást. Amit hengerfej leszedés nélkül, olcsón lehet javítani."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
válasz
Soma01 #12967 üzenetére
Hideg van kint, a menetszél meg hűti.
Bekapcsoltad a fűtést, ami tovább hűti a vizet.
Országúton, 90km/h-nál, nekem leesik 70-75 fok közé, ha megy a fűtés.
Természetesen ez nem zárja ki, hogy hibás lehet a termosztát.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Sorozatok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- iPhone topik
- Háztartási gépek
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Megjött a Philips 21:9 képarányú, 175 Hz-es QD-OLED monitora
- Demót kapott a Steel Seed (PC)
- Kibővítik a várost az ASML kedvéért
- További aktív témák...
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó