Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz adrian14 #200 üzenetére
Ha jól tudom nincs benne anti rollback, viszont ilyen helyzetre a Hill start assist controlt érdemes használni.
Erősen be kell nyomni a fékpedált hangjelzésig, ebben az esetben felengedés után 2 másodpercig tartja az autót.
"VIGYÁZAT
Ne hagyatkozzon túlzottan a hegymenet elindulássegítő vezérlésre. Előfordulhat, hogy a hegymenet elindulássegítő vezérlés nem működik hatékonyan rendkívül meredek emelkedőkön vagy jéggel borított utakon.
A rögzítőfékkel ellentétben a hegymenet elindulássegítő nem arra szolgál, hogy a járművet hosszabb ideig álló helyzetben tartsa. Ne próbálja meg a hegymenet indítássegítő vezérlést arra használni, hogy a járművet hosszabb időn keresztül lejtőn tartsa, mert ez balesethez vezethet.""Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
adrian14
tag
Eléggé pang a topic, így írnék egy kis updatet a priusról amióta nálunk van. A héten megvolt a második szerviz. Kb 8000km-t mentünk az első szerviz óta.
- vízpumpa csere (habár az előző még jó volt, javasolták, hogy cseréljem ki egy újra)
- hátsó fékek cseréje (még az eredetik voltak rajta)
- nagyakksi tiszítás, cellák mérése (13 éves a kocsi és még meglepően jó állapotban van.)
- bolygómű folyadék csere (szerelő szerint ez full fekete trutyi volt már)
- szokásos motorolaj és szűrők cseréje
A szerviz költsége 240 000Ft volt itt Szegeden.
Javasolták még az első két porvédő cseréjét, de szerintem azt nem fogom. 40ezer ft-os költséget mondtak rá munkadíjjal és inkább cserélném mind a kettőt később újakra. -
kenguru99
aktív tag
válasz adrian14 #204 üzenetére
"Javasolták még az első két porvédő cseréjét, de szerintem azt nem fogom. 40ezer ft-os költséget mondtak rá munkadíjjal és inkább cserélném mind a kettőt később újakra."
Mindről leszakad ennyi idősen. De az a tapasztalat, hogy a gyári lengéscsillapítók így is sokáig bírják. Tényleg nem érdemes külön porvédőt cserélni, majd ráér a lengéscsillapítóval együtt.
Az olajfogyasztás mérhető? Az egyik barátomnak szintén 2009-es autója van hasonló km futással. Ott kb 3-4dl fogyott 10.000 km alatt.
[ Szerkesztve ]
-
-
venom8888
őstag
Sziasztok. Lehet buta kerdes de bevallalom A prius 4 autopalyan vagy 90 es temponal nem hasznal elektromos motort, csak amikor lassan elindulok? Magyarul a dugokon kivul mindenhol az 1.8 as motor hajtja az autot,es annak a fogyasztasa ervenyesul? Ami egy ilyen motor eseteben kb 6.5-7 liter.
-
nagyúr
válasz venom8888 #211 üzenetére
Az áttételének vannak korlátjai, így bizonyos sebesség felett, kénytelen nyitott szelepekkel, üresen forogni a motornak. Esetleg ha még is szükség van egy ki hajtásra, akkor azt 0,7 liter/100 km-es fogyasztással is megtudja oldani.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Upo
addikt
válasz venom8888 #209 üzenetére
6.5-7 literhez szerintem bőven 150 fölött kéne tolni.
Nekem P3 plugin van, a P4-ben a motor szinte ugyanaz, 2nz-fxe mindkettő, de a P4-lé gazdaságosabb. Fejlesztettek rajta szépen, szívósor, szívó oldali gázáramlás fejlesztve, kenés-hűtővíz járatok fejlesztve, kisebb a belső súrlódása mint a P3 generációban levő 2NZ-FXE motoroknak. A hajtómű szintén korszerűbb, radikálisan át lett tervezve, nincs két közös alkatrész, a P4-ben sokkal jobb a P610 hajtómű mint az előző generáció P410 hajtóműve. Méreteiben, dimenzióiban is egész más, ezért a 12V akku is már elfért a motortérben, a régebbiekben a csomagtartó oldalában van. Sokkal jobb a hatásfoka az új hajtóműnek, emiatt is alacsonyabb a fogyasztása, nemcsak a benzinmotor miatt. Összességében akár fél-egy literrel kevesebbet fogyaszt az előző generációknál.
Nekem országút 105 tempomattal 4.5-4.6 a fogyasztás, pályán 140 tempomattal 5.8, 170-180 körül már bele lehet érinteni a 8 literbe is.
A P4 ennél kevesebbet fogyaszt.
Amúgy mindig használ elektromos motor(oka)t, a benzinmotort nem mindig. Komplex rendszer, ne úgy képzeld hogy kapcsolgat "benzin" és "villany" között, ha jár a benzinmotor, akkor mindig kombináltan hajt benzinnel+árammal. Ha olyan a helyzet, akkor egy kis terep változásnál, gázelvételnél már tárol az akkuba, amit utána tud használni hogy segítse a benzinmotort.
Ha megy az angol, akkor a P4 hajtásról itt egy rövid áttekintés: [link]
Kicsit bővebben: [link]Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
Upo
addikt
válasz venom8888 #214 üzenetére
Nincs P4-em, és nem is vezettem. F Astra-t se nagyon.
Attól függ, mihez képest. Meg hogy hogy vezeted. Itt ugye nincs feltétlen összefüggés a benzinmotor fordulatszáma és a gyorsítás/haladási sebesség között. Lehet hogy mész 70-el és 3000 körüli a fordulat (bár tartósan inkább 1500 alatti a 70), de ez lehet 150-el is 3000 körüli.
Ha a lámpánál indulásra gondolsz, akkor lehet meglepetést okozni. A 0-100 gyorsulás nem acélos, de álló helyből relatív elég jól el tudja tolni, ha van az akkuban töltés, akkor szépen tud hozzáadni a nyomatékhoz indulásnál. Azt is látod a tükörből, amikor mögötted 1-ből 2-be vált, akkor még jobban lemarad. Azután attól függ meddig kell gyorsítani, nyilván előbb-utóbb megfognak egy nagydízellel.
Annyi a trükk, ha tényleg gyorsítani akarsz, akkor szó szerint a szőnyegbe kell préselni a gázpedált. Szoktak nyafogni a fotelfizikusok, hogy tönkreteszed, meg túlterheled a motort, de ez nem így van. Ez a gázpedál csak egy jelzés a számítógépnek, és hogy mit fog kitalálni a benzinmotornak és a két villanymotornak, az a géptől függ, nem a vezetőtől. A hibrid rendszer amúgy is max. 6000-ig engedi a benzinmotort pörögni, az meg ennek a blokknak kutyafüle a kilencvenpár lovas atkinson ciklusra állított konfigurációban, amikor a hengerfej alatti részen megegyező, ugyanilyen gyári komponensekkel a Lotus Elise-ben turbós 250 lovas konfigurációban megy az 1NZ motor, bő 8000-es fordulatokon, pöttyet nagyobb terheléssel.Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
nagyúr
válasz venom8888 #214 üzenetére
Fékpedál padlóig benyomva, majd a gázpedált is padlóig nyomod.
Amikor maxon pörög a motor, akkor gyorsan leveszed a lábad a fékről, ekkor teljes erőből megindul. A kipörgésgátló meg végig beleszól és tönkreteszi a játékod, főleg emelkedőnek felfelé indulva.
De ez annyira hülyegyerek indulás, hogy senkisem csinálja."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Upo
addikt
válasz venom8888 #216 üzenetére
Itt nem te döntöd el. Gazdaságosságra van optimalizálva, 3-4000 körül dolgozik ez a motor a legjobb hatásfokkal, ha gyorsítasz akkor törekszik a rendszer hogy itt használja. Ha egyenletesen mész akkor 1500-2200 közötti fordulaton szépen elvan országúti tempónál is.
Hagyományos autóval 2500 alatt járni? Az szinte lehetetlen, meg felesleges alacsony fordulaton nyösztetni, nem használ a forgattyús részek csapágyazásának. De milyen autó az, ami 2500 fölött hangos? Ez nekem fura.Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
venom8888
őstag
Sziasztok. A hybrid prius 4 az az autopalyan nem hasznalja ugye az elektromos modot, mert azt csak 30-40km/ oraig uzemel nem? Tehat a palyan, vagy akar a varosok kozotti egyenesekben ahol mesz 90 el, ott semmi hybrid cucc nem mukodik benne, csak is az 1.8 as motor megy a sajat fogyasztasaval?
-
nagyúr
válasz venom8888 #232 üzenetére
Ha érdekel a téma, akkor itt egy friss videó, egy hybrid tasztertől, a végén hybridek fogyasztását összehasonlító táblázattal.
Nem néztem meg az egész videót, de a végén autópályára 4,6l/100km fogyasztást mért a Prius-nál."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz venom8888 #238 üzenetére
Hát, mindent a hatékonyság alá vettetek, ezt nagyrészt súlycsökkentéssel érték el.
A tömege a biztonság miatt nagy, különben nehéz lenne drágán eladni egy nem biztonságos papír autót (pl.: Suzki Swift-ért nem lehetne dupla árat kérni).
Például a hangszigetelés nagyon minimális. Prius 2-nél olyan volt a hangszigetelés, mint a Wartburg-nál. Elég kiábrándító becsukni egy ajtót."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
kenguru99
aktív tag
"Például a hangszigetelés nagyon minimális. Prius 2-nél olyan volt a hangszigetelés, mint a Wartburg-nál. Elég kiábrándító becsukni egy ajtót."
Én kettes priust használok és van még kettes és hármas is a környezetemben. Azokkal is szoktam utazni. Egyszerűen érthetetlen nekem, hogy honnan jön ez a wartburgos hasonlat. (azon kívül, hogy csikós leírta itt)
A legelső prius amit megnéztem (akkor nulla tapasztalatom volt a tipussal), egy megletősen leharcolt rozsdás svéd származásu autó volt. Ami azonnal megfogott benne, hogy milyen szépen csukódott az ajtója. Mindezt úgy mondom, hogy egy prémiumnak tartott bmw-vel mentem oda.
Egyébként pedig a felhasználói tapaszatalok szerint inkább a hármasnál spóroltak a hangszigeteléssek a ketteshez képest.[ Szerkesztve ]
-
venom8888
őstag
Tudjatok hogy volna lehetosegem kiprobalni P4 et borsod-szabolcs-hajdu biharban? vore venni szeretnek tavasszal, vagy iden telen, nem tudom meg. Csak nem akarok hiaba vagyakozni, ha nem fog tetszeni a vezetese,ki szeretnem probalni.
-
kenguru99
aktív tag
A wartburg meg ilyen.
Semelyik prius volt sem járt ennek a közelében sem, soha.[ Szerkesztve ]
-
-
venom8888
őstag
Már kérdeztem, a kozelemben nimcs p4 sajnos, az orszagban is keves van
-
Essejó
veterán
Sziasztok.
Mennyire tágas belül a Prius? Közel 2 méter magasan 140kg al érdekelne.Az emberiséget ősidők óta két dolog foglalkoztatja: 1. Ki találta fel a munkát? 2. A többiek miért nem verték agyon?
-
kenguru99
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen okostelefont vegyek?
- Formula-1
- Politika
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Autós topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- További aktív témák...