Új hozzászólás Aktív témák

  • CRTs

    tag

    válasz kilua #11 üzenetére

    Azért nem oldották meg, mert elmentek egyirányba TOTÁL. ( pixel shading, realtime shadows), most meg még kiszedték a lightmapokat is ezért már nem lehet játszani ezzel:
    "Because the lightmap is used for all environmental light – not just bounced lighting, but also direct light – Halo 3 does not need to render shadows for static objects. Shadows cast by static objects are just dark areas in the lightmap. This reduces shadow rendering costs, and it avoids the shimmering and crawling that plagues real-time shadows."
    na ez egy érdekes cikkből van hogy aztmondja:
    "
    However, there are two drawbacks to baking shadows into the lightmap.
    First, shadows for dynamic objects need to be rendered separately, and they tend to combine poorly with the environmental shadows."
    "The shadow from the building and the shadow from the character should combine into the same shadow, but instead stack on each other"

    na és szerintem ez a titok nyitja, mert ha van eye tracking, akkor ezzel le lehet számolni végre (hogy nem adódnak ossze rendesen!). Erről érdekel Abu véleménye.

Új hozzászólás Aktív témák