Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ceriak

    csendes tag

    Hello!

    Segítségeteket szeretném kérni egy kellemetlen iponos vásárlással kapcsolatban. Egy kedves ismerősöm megkért, hogy rakjak össze neki egy gépet és válasszam ki a szállítót is. Iponra esett a választásom, kértünk összeszerelést is és tesztelést egyaránt, korrekt 188.000 Ft-s gépről van szó, már én is vártam. Megérkezett 2012 8. hó közepén. Telepítést és konfigot megcsináltam neki. Futtatnánk egy játékot (nevezetesen Diablo 3), kb 10-20 Fps és sokszor alatta is FPS spikeok tömkelege. Semmi gond akkor megnézem a drivereket és frissítem, ha lenne még valami, semmi változás. 3dMark konkrétan kifagyott futás közben, végül sok driverrel próbálva, minimálisra véve a GPU teljesítményét végig ment. De ez azért mégsem okés, akkor garanciafutár. Leírtam nekik, hogy valszeg a videókártya rosszalkodik, a fenti tesztelésből gondolván és el is lett küldve. Erre visszaírták, ezt a kamulevelet 2 hét után:

    "A VGA PCI express tápkábele volt kimozdulva - feltehetően a szállítási
    erőhatások miatt - kismértékben. Ezt a tesztelések kezdetén mi sem
    vettük észre, így a hiba reprodukálható volt, a kábel ismételt, helyes
    csatlakoztatása után megszűnt.
    Jelenleg tesztek futnak a számítógépen, BIOS és driver frissítéseket
    is elvégeztek a kollégák, a gépet pedig a jövő hét első felében
    visszajuttatjuk Garanciafutárral.
    A kábelt elmozdulás ellen rögzíteni fogjuk, hogy ilyen kellemetlen
    jelenség ne fordulhasson ismételten elő."

    Továbbiakban kiderült miért kamu. Megérkezett a gép, tetemes mennyiségű tesztprogrammal rajta, aminek örültem, na akkor tényleg végignézték. Ismét indítanám a Diablo-t, teljesen azonos hiba. Okés, akkor ha már rajta vannak a programok nézzük meg. Kezdtem a Heaven DX11, szerviz által telepített programmal, ami végig sem futott és kifagyott. Ez már csak azért megdöbbentő, mert a géppel nem csináltunk semmit. Megnéztem más programokkal is és hasonlóan vagy alacsony teljesítmény vagy fagyás (A driver elszáll/nem válaszol). A garanciáztatás teljes idejét kitöltötte, ami alapból nem lenne gond, de hibásan jött vissza.

    Rendben akkor elküldtük még egyszer, hogy ugyan már ez így nem jó még most sem. Megírtam a tapasztalatokat, hogy még mindig van a hiba és ennél és ennél a programnál tapasztalom, erre kaptuk ezt a választ:

    "Az első esetben sem volt hibája a vga-nak, de természetesen amennyiben visszajuttatja és hibás a kártya kicseréljük Önnek akár másik típusra is"

    Visszaküldtük, ismét letelt a garanciázás ideje, írtunk nekik, hogy mizu:

    "A gépet letesztelték, eddigiek alapján a vga sajnos hibás így annak cseréjére várunk mi is. Az alábbi megjegyzést írta a szerviz a gép mellé:

    H: Tap teszterrel OK, BIOS frissitve V1.2 ---> V1.4, Memtest86+ 4.20 98h OK (), Sajat win7 x64 Ult rendszere betolt, HDSentinel 100%, Prime95 ket nap OK, VGA driver frissitve 12.10 ---> 12.11 b8, FurMark EBM 3 nap OK, Heaven DX11 Demo D3DX11Err - Device Lost, 3DMark11 Advanced, ami a gepre volt telepitve D3DX11Err - Device Lost. VGA hiba volt, a driver frissitese utan sokkal hamarabb elojott."

    Rendben, akkor megint 2hét+szállítás, amíg nem volt meg a gép. Erre jött a válasz, hogy sajnos nincsen a típusból, de lehetne választani Asus-t vagy Sapphire-t. Ráböktünk a Sapphire-re, ami olcsóbb volt pár ezressel, ezt annyival szerették volna kompenzálni, miután megemlítettük, hogy 2 ingyen szállítást adnak. Felmerül a kérdés, hogy ki akar, legalábbis mi, még rendelni bármit, de ez lényegtelen is.

    Végül megérkezett a gép és láss csodát hasonló a hiba. Fagyás és alacsony teljesítmény. Amiből következne, hogy nem a videókártya a ludas, de akkor miért állapította meg ezt a szervíz? Miért nem jöttek rá hol a gond? Ha tesztelve rendeled meg a gépet miért nem tesztelik? Miért írnak kamu levelet, azután meg egy hibás probléma meghatározást(kártya váltás, mert ezek szerint mégsem az), és leginkább miért nem tudják helyre rakni?

    Elnézést, hogy ilyen hosszan vázoltam az esetet, de leginkább így érthető. Nagyon dühít, hogy nem tudják megoldani és jelen állás szerint megint el vissza kell küldeni, hogy ott legyen 2hét+szállítást, hogy, az eddigiek alapján, visszajöjjön valami random kamu levéllel. Keresem a megoldást, hogy közös nevezőre jussunk velük, de úgy érzem, ezekből a levelekből, hogy ők inkább csak lepasszolnak minket. Leginkább az egész pénzt szeretnénk visszakapni és átmenni máshová ezek után, de a lehetőségekhez mérten, tökéletesen volna ha a gép rendesen működne...

    Köszi a helpet!

    [ Szerkesztve ]

  • Ceriak

    csendes tag

    válasz bul07 #4718 üzenetére

    Azért nem teszteltem saját gépben, mert ők szerelték össze és le lett garimatricázva. Az kellene még, hogy ránk kenjék, hogy valamit matattam benne és ezért rossz...

  • Ceriak

    csendes tag

    válasz HUN]Repa #4736 üzenetére

    Hello!

    Először is, köszönöm a választ.

    A kamu alatt egyszerűen azt értettem, hogy furcsállom, hogy elküldöm hibásan, leellenőrzitek, OK-ra értékelitek, visszajön x teszt programmal, amiből rábökök az elsőre és nem fut le, kiválasztom a másikat összeomlik. Valljuk be, hogy a felhasználó számára ez egyáltalán nem baráti, főleg ha tesztelve kéri. Számomra ez azt jelenti, hogy valaki, valahol nem az igazságnak megfelelően végezte feladatát, vagy a teszttel, vagy a levéllel, mindegy is,de kamuzott.

    Másik rossz tapasztalatom maga a lekezelés. Az hogy rájöttetek a lötyögő kábel hibára, előfordul, hogy kiesik, semmi gond. Majd ír a user, hogy "bocsi de még mindig rossz" és visszakapja, hogy "eddig sem volt semmi baja" és kiderül, hogy valóban hibás. Ebből is az következik, számomra, hogy valaki hibázott vagy nem tesztelte vagy nem jól vagy átsiklott felette.

    Megírhattam volna, hogy a Diablo-val is gond van, de nem hiszem, hogy valamelyik teszternek éppen van egy accja és be is lépne vele csak, hogy a gépet tesztelje. Viszont első alkalommal is írtam programnevet ( 3dMark), ami nem futott le. Mivel nem egyszer és nem kétszer, különböző driverekkel próbáltam, számomra hihetetlen, hogy a szervizben minden klappolt. Hozzá kell fűzni, ismét, hogy mikor visszajött a szervizből, azonos paraméterekkel, tehát frissítések nélkül, sem futottak le (pl.: 3dMark).

    Számomra a két hiba azonos, főleg, hogy a második levelemet, így indítottam: "Hasonlóan a probléma, mint amit az előző levelemben írtam: " (ez lemaradt, ezután jön az idézeted a levélből)

    Nem, nem lett megemlítve, hogy 1,5 hónap telt el, az viszont igen, hogy 2*2 hét+szállítás az igen. Attól függetlenül, hogy teljesítmény alatt nem működik jól a gép (nem lehet játszani...) még nem katasztrófa, de ez egy munkaeszköz is és használná a tulajdonosa másra is. Ez a garanciázás neki ismételten 2 hét+szállítás időkiesés lesz, így akkor 6 hétnél fogunk tartani+szállítások természetesen, ezt ki téríti meg? Szerintem ennek nem úgy kellene működnie, hogy "majd a user leteszteli, hogy most már jól működik és, ha nem, visszaküldi harmadjára is", erre van a szerviz, vagy tévedek?

    Viszont a szókaratéban a lényegi kérdés felett elsiklottunk. Milyen lehetőségeink vannak a géppel? Visszaküldjük harmadjára? Rendben, de miért lesz most már tényleg jó? Mi a biztosíték, hogy nem kell megint szenvedni vele és órákat elkölteni rá, amiért, elméletben az árba kalkulálva, fizettünk, hogy ne nekünk kelljen megtenni? Milyen kártérítés jár a gondatlan szolgáltatásért? Mivel nem a rossz hiba leírás vagy a rejtélyesen megbúvó hiba volt az okozója, hanem a hanyagság.

    A válaszodat előre is köszönöm!

Új hozzászólás Aktív témák