Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Pí.Nandee

    csendes tag

    válasz crocy #4795 üzenetére

    Egyébként mitől lesz jobb egy anyanyelvi tanár? Feltéve, ha ugyan annyira tapasztalt, ugyanannyira képzett mint egy nem anyanyelvi tanár?

    Kiejtésre rá szeretik fogni, hogy azért jobb, de azért nem anyanyelvű tanárok között is sokan vannak akiknek nagyon közel van a kiejtése egy anyanyelvűhöz. Angolnál meg ott van a kérdés, hogy oké, hogy jó a kiejtése, de mire mész azzal, ha valakinek skót akcentusa van, te pedig nemzetközi csapatban dolgozol, és a "nemzetközi, lingua franca" angolt szeretnéd beszélni?

    A nyelvi szint az meg ugye értelmetlen vita, mert aki nem tudja olyan jól azt a nyelvet amit tanít, mint egy átlagos anyanyelvű, az maximum egy kókler, de semmiképpen sem nyelvtanár.

    Szokták azt mondani, hogy de hát nagyobb a szókincse. Ez az egyedüli, talán valós dolog. De pl. nekem magyarban is minden virág virág, minden hal hal, mert bár tudom hogy vannak olyanok hogy harcsa, meg ponty, de magabiztosan nem tudnám megmondani, hogy melyik melyik, mert egyáltalán nem érdekel a dolog, sose horgásztam, nem eszek halat, mert nem szeretem az ízét, ezért tök mindegy nekem.

    De ha éppen az a kérdés, hogy mi a különbség a viszkós sperr és a lamellás sperr között, arról tudnék dumálni. De ha pl. egy kertészt kéne magyarra tanítanom, akkor baromi sokra nem menne velem :) , hiába vagyok anyanyelvű magyar beszélő.

    Nem beszélve az országspecifikus iskola követelményrendszerekről, vizsgákról, amin ha felnőtt vagy, egyszer már "átestél", de ha anyanyelvű angoltanár vagy akkor ezt részletesen meg kell tanulnod.

Új hozzászólás Aktív témák