Új hozzászólás Aktív témák

  • pd

    tag

    válasz f_sanyee #34010 üzenetére

    Nagyon sokáig én is így voltam vele, és eddig mindkét autómat kápéra vettem, csak akkor, amikor megvolt rá a keret. Csakhogy amíg az első egy akkor 10 éves kocsi volt, amit csaknem 17 évesen adtam el végül, addig a másodikat már ötévesen vettem. Használom már 3,5 éve és eddig a kötelező szervizeken kívül olyan minimális gond volt vele, hogy lámpapárásodás, mert elengedte magát egy ragasztás, vagy égőcsere (kopóalkatrészek).

    Sajnos (vagy nem sajnos) voltam olyan mániákus, hogy minden költséget (szerviz, plusz dolgok, tankolás, mindent) felírtam és fel is írom mindkét autóra. A 10 éves kocsit 10 évvel ezelőtt 870e-ért vettem, mire eladtam, tankolás, adók biztosítás kivételével 1,9 M-t költöttem rá (és nem volt itt nagy pimpelés, a legdrágább cucc bele egy rendes rádió és hangfalak voltak).

    A második kocsi volt 2,7M, és eddig 3 év alatt 320e volt a karbantartás - nem szerelés/javítás (éves szinten 190e vs 100e). Ha kicsit matekozik az ember, és hosszú távon gondolkodik, no meg van rá induló tőke, keret, nagyságrendekkel jobban megéri az újabb autó.

    És akkor ezeket még a javára lehet írni:
    - olcsóbb biztosítás
    - alacsonyabb állami harács (biztosítási adó, teljesítményadó)
    - kedvezőbb fogyasztás
    - újabb: jobb extrák, kényelmesebb, megbízhatóbb
    - biztonságosabb

    És persze ellene:
    - általában drágább alkatrész (HA javítani kell, viszont mivel újabb, oda tudsz figyelni az elejétől a karbantartásra, megelőzésre, ami mindig olcsóbb)

    De ez csak az én véleményem, ismét, amíg a saját bőrömön nem tapasztaltam, én is mást gondoltam.
    Szerintem a hitel plusz költségét hozzávéve is olcsóbb egy újabb autót megvenni, és végig újabbat használhatsz.

Új hozzászólás Aktív témák