Új hozzászólás Aktív témák
-
Padre81
csendes tag
Sziasztok, mi a véleményetek a prémium, 100-as oktánszámú üzemanyagokról? Valahol olvastam hogy bár a magasabb oktánszám miatt nem megy jobban az autó vagy fogyaszt kevesebbet, de nagyobb a hozzáadott adalékok aránya, tisztábban tartja a motort. 1.4 Boosterjet-es S-Cross-t használok, és gondoltam egy próbát megér. Igaz elég sokat autópályázom, szóval lehet hogy ezek a menetek is elegendőek az esetleges lerakódásokat elégetni. Köszi.
-
Padre81
csendes tag
Köszi mindenkinek! A következő két tankolás során kipróbálom a csodabenyát, és beszámolok. Remélhetőleg nem csak placebo hatás lesz, hanem egyértelműen érződik, hogy ugyanolyan, vagy jobb/rosszabb.
-
Padre81
csendes tag
válasz Kornel #31417 üzenetére
Sziasztok. Nekem 0W20-as olajat töltöttek az 1.4T-be 1500 km-nél kértem egy cserét. Szerintem a 15.000-es periódust biztosan nem fogom megvárni, inkább 10, max 12.000-ként elmegyek egy szervizre.
Más, kipróbáltam a 100-as benzint, de ez felejtős. Nem hogy jobb lett a fogyasztás, de mintha többet is enne úgy fél literrel. Persze ez lehet a sok klímázás miatt is, de inkább felejtős.
-
Padre81
csendes tag
Sziasztok, beszéltem ma a szervizzel ahol 0w20-at töltöttek az ajánlott 5w30 helyett. Azt mondta a szaki, hogy ez a jobb olaj szerintük, sőt már létezik 0w16-os viszkozitású olaj is (?), szóval elég magabiztosan állította, hogy ebből nem lesz baj, de ha ragaszkodom hozzá akkor 5w30-at töltenek majd a következő cserénél.
-
Padre81
csendes tag
Írtam a Suzuki ügyfélszolgálatának hivatalos állásfoglalásért. Nem kérdés, hogy hamarosan belekerül az ajánlott 5w30, de valami jegyzőkönyvet kéne szereznem tőlük, ha később mégis kiderül hogy, károsodhatott a motor. Köszi mindenkinek, aki reagált!
-
Padre81
csendes tag
Nem akarom borzolni a kedélyeket de a Suzuki Háznál az olajat is túltöltötték. Szervizkönyv szerint ugye 3.3 l megy bele, de a számlán 4.2 van. Néztem egy olajszintet, és a felső nívón jóval túl van a szint. Egyre inkább gyanakszom, hogy emberünk valami miatt az 1.6-os szívó benzines adagját mérhette ki, és akkor már hagy menjen a 0w20. Igaz az 1.6-ba se kell 4.2, csak 3.9 liter. Most már komolyan nem értem. Nyilván az ilyen mértékű túltöltés se jó. Szerintetek az hogy ilyen és ennyi olajjal mentem kb 8500 km-t (kb 50% autópálya, 30% országút, 20% város) mennyire szivattam meg magam, hogy nem vettem észre már az elején?
-
Padre81
csendes tag
válasz szabonagyur #31510 üzenetére
Szia, lehet hogy te alapból nem bíznál meg az egyik legnagyobb márkaszervízben, de nekem eszembe sem jutott volna, hogy egy ilyen alap dolgot mint az olajcsere ennyire el lehet kottázni. A 0W20-at még lehet magyarázni, a majd egy literes túltöltést nem. Hétfőn reggel ott kezdek, és jegyzőkönyvet fogok kérni akkor is, ha van valami épkézláb magyarázatuk. 3+2 év garancia ide vagy oda, megpróbálom magam bebiztosítani.
-
Padre81
csendes tag
Egyébként megírtam Olajdokinak is, leaglább mások okulnak belőle. Új autó illetve szakszervíz ide vagy oda, nem szabad naivnak lenni. Fool me once, shame one you, fool me twice, shame on me.
-
Padre81
csendes tag
Sziasztok, megjártam a szervizt. A szervizvezetővel beszéltem, teljesen korrekt volt a hozzáállás, illetve a 0W20-as olajról sem változott az álláspontja, de mondta, hogy természetesen az 5W30-as olajat fogják betölteni. Kijött, megnézte az olajszintet, de szerinte jelentősen nem volt felső nívó felett, mondjuk ez relatív. Amit a betöltendő olajmennyiségről mondott, az meglepett. Azt mondta, hogy a hivatalos Suzuki szervízportál szerint (amihez minden szerviznek van hozzáférése, és kb piktogrammokkal lépésről lépsére leírja még az olajcserét is modell és motor válaasztás után) az olajmennyiségek tételesen: olajteknő: kb 3.1 liter, olajszűrő: kb 0.2 liter, és egyebek, kb 0.6 liter, azaz összesen 3.9 liter. Ezt nekem is megmutatta a monitoron, meg nyomtatott egy screenshotot. Kérdeztem, hogy mi az hogy egyebek, illetve leállítás után az egyebekben azaz olajvezetékekben, szelepeket kenő történetekben, turbónál lévő olajjal mi történik? Mert ha lefolyik az olajteknőbe ahol 3.1 liter olaj van akkor ott hogy fér el? Az volt a válasz hogy nem folyik le minden olaj, hogy indítás után egyből legyen fent is kenés. Mondjuk ez azért érdekes, mert akkor elvileg nem lehetne az összes olajat leengedni cserénél, de váltig állította hogy 3.9 liter ment most is bele, szóval le kellett jönnie minden olajnak. A főnökével egyeztettek, és azt mondták, hogy szerintük nincs miről jegyzőkönyvet írni, mert nincs kimutatható meghibásodás, illetve a lejött olaj is tiszta, nincs benne kopásra utaló nyom stb. Ezen felül az autó garanciális, illetve az ügyfél számlával tudja bizonyítani, hogy a szervíz milyen és mennyi olajat töltött bele, mindkét alkalommal. Azt, hogy miért nincs leírva a 3.9 liter a kezelési útmutatóban nem tudta megmondani, de az ő bibliájuk nem az, hanem a hivatalos serviceportal.suzuki.eu/manuals weboldal.
-
Padre81
csendes tag
válasz Kornel #31590 üzenetére
holnap reggel indulás előtt megnézem az olajszintet. Minden esetre még várok egy hivatalos visszajelzést a Suzukitól. Annyit már írtak, hogy megkapták a kérdést, de mivel a gyárban nyáriszünet van várhatólag augusztus végén tudnak többet mondani:
Tájékoztatjuk azonban, hogy az esztergomi gyáregység éves nyári leállása miatt illetékes osztályunk dolgozói szabadságon vannak, így ügyének kivizsgálását leghamarabb 08.28-án tudják megkezdeni.
Legalább hátha valaki műszakilag jártas fog reagálni.
-
Padre81
csendes tag
Sziasztok, néztem ma olajszintet. Hát, ahogy sejtettük. túl van töltve. Ha a nívó alsó és felső szintje között kb hat deci van, akkor erre bzony rá van töltve még annyi. Szóval az lehet, hogy vakon követik a saját útmutatójukat a 3.1+0.2+0.6-os szentháromsággal, és egyszerűen ignorálják, hogy az a hat deci nem fog lejönni az olajcsere során, csak ha mittomén valamerre megdöntik az autót. Tehát a kézikönyv által diktált 3.3 litert kell betölteni, mert mindig marad bent hat deci a régi olajból az olajjáratokban meg ki tudja még hol.
Szerintetek Bauhausban lehet fecskendőt meg gumitömlőt venni, hogy le tudjam szívni a felesleget?
U.I.: igaz ha megint rátöltött 3.9 litert (amit kiszámláztak), de az "egyebek" hat decije meg bent marad, akkor már 4.5 liternek kéne bent lenni. Szóval vagy nem tudom, hogy mi van, vagy még le is húzzák az embert, mert túlszámláznak kb fél literrel
[ Szerkesztve ]
-
Padre81
csendes tag
válasz bajnokpityu #31613 üzenetére
Köszi!
-
Padre81
csendes tag
Sziasztok, gyógyszertárban kaptam 100ml-s fecskendőt, amihez van egy kisebb átmérőjű átalakító csőr is. Bauhausban pedig 3mm-s PVC csőből kértem 1 métert. Némi állás után nekiveselkedtem, és a még meleg olajból ki tudtam nyerni kb 3-4 dl-t. Ma reggel megint próbálkoztam, de mivel nem volt meleg az olaj és nem lágyult fel a cső nem sikerült letuszkolnom az olajteknőig, elakadta valahol. Szóval még mindig a felső nívó felett van az olajszint, de szerintem ez már elfogadható, kb 3-4 mm. Nekem úgy tűnik, hogy kb stimmel, hogy egy jó 5-6 decivel töltötték túl a szakbarbár szervízben. Köszönöm mindenkinek a tippeket és a segítséget!
-
Padre81
csendes tag
válasz Tomics #31652 üzenetére
Szia, legutóbb azt olvastam hogy túltöltés esetén nem lesz nagyobb az olajnyomás, amit a pumpa előállít, gondolom arra utaltál, amikor a hengerfejtömítést említetted. Az egyik gond amit olvastam, hogy a vezérműtengely valamely része beleér az olajteknőben lévő magasabb olajszintbe, és légbuborékok kerülnek bele. Erre nekem a szervízvezető azt mondta, hogy valami lamellák miatt nem lehet gond. A másik eset, amikor valahogy az égéstérbe kerül az olaj komoly füstőléssel járna, de én azt sem tapasztaltam.
-
Padre81
csendes tag
Szerk.: ez hülyeség, csak annyit írnak az okosok, hogy ne egyből leállítás után mérje az ember, kell várni egy pár percet hogy visszacsorogjon az olaj az olajteknőbe, elnézést
Hmm, én úgy tudtam hideg motornál kell nézni. Ha meleg motornál nézed és pont jónak tűnik, akkor hideg motornál lehet, hogy már túl alacsony az olajszint.
[ Szerkesztve ]
-
Padre81
csendes tag
Kaptam választ a Suzukitól:
"Tisztelt Ügyfelünk!
Illetékes ügyosztályunkkal egyeztetve tájékoztatjuk, hogy az 1.4 Boosterjet motorral szerelt gépjárművekhez az 5W-30 motorolajat ajánljuk a fokozott igénybevétel miatt.
Amennyiben eltérő motorolaj került a motorba, úgy kérjük cseréltesse le eredeti ECSTAR motorolajunkra.
Az ECSTAR motorolajat beszerezheti bármely hivatalos Suzuki márkaszervizünkben."
Válaszban kértem, hogy akkor a kedves szervízvezető úrnak is mondják ezt el, illetve kértem, hogy az egész levelezést kezeljék panaszként, mivel kettőből kétszer sikerült marhára túltölteni az olajat.
-
Padre81
csendes tag
Sziasztok. A Suzuki Gusztáv szervizével van valakinek tapasztalata? A Suzuki Házas olajcsere sokk után keresnék egy megbízhatóbb szervizt. Javasolta valaki a Suzuki Pluszt (köszönet érte), de próbálnék meló felé útba eső helyet találni. Mivel Csömörnél szoktam lejönni az M0-ról, ez pont jó lenne. Rákerestem itt a fórumban, jókat írtatok. Jó lenne még egy megerősítés
-
Padre81
csendes tag
válasz Kornel #32986 üzenetére
miből áll össze a 100-200k az első szervízre? Egy olajcsere olyan 20-25 körül van. Gondolom kell levegőszűrőt, pollenszűrőt is cserélni. Gyertyáknak akár több olajcsere ciklust is el kell menni, hűtőfolyadék gyárilag be van állítva, max utántölteni, ha kell. Szerintem durva lenne, ha az ember vesz egy új autót, és az első szervíznél leveszik ennyi pénzzel.
-
Padre81
csendes tag
válasz Kornel #33254 üzenetére
Szia Kornél. Voltam ma a Gusztávnál 15.000-es átvizsgáláson. olajat nem kellett cserélni, mert az 10k-nél megvolt. Nekem korrektnek tűntek, és ha jól láttam a hordós olajnak se vol nyoma, flakonos Ecstarokat láttam csak.
Neked amúgy mikor lett ennyire rossz véleményed a Gusztávról? Visszakeresve itt a fórumban eleinte jókat írtál róluk, aztán feltételesen ajánlod őket (mivel állítólag itt engedték el az autót olaj nélkül), aztán pedig csak negatív vélemény, indoklás nélkül. Apropó olaj nélküli elengedés. Nekem teljesen valószerűtlen, hogy valaki akár egy műhelyből is kitolasson miközben pirosan világít az olajnyomás lámpa, majd odébálljon, és az udvaron leparkoljon. Persze ha a tulaj állt már ki a műhelyből, akkor elképzelhetőnek tartom, hogy akár olaj nélkül is összehozza. Persze ez sem mentesítené a szerelőt.
-
Padre81
csendes tag
Voltam ezt a Focust megnézni, mielőtt letettem a voksom az S-Cross mellett. Tényleg nem rossz autók, de valamiért nekem belül nagyon szűkösnek tűnt, talán a műszerfal, amolyan űrhajós középső betüremkedése miatt. A csomagtartó is kisebb alapból, kb 350 liter körül lehetett. A kereskedő is említette, hogy a jelenlegi Focus kisebb lett pl. a ketteshez képest. Az biztos, hogy jobb a Focus futóműve, mert hátul független a felfüggesztés. Ami miatt meggyőzött az S-Cross 4.670.000-ért:
- erős motor (tudom turbó, meg változó szelepvezérlés), ami a sok autópálya miatt kellett (nem száguldozás miatt, csak hogy ne szenvedjen)
-hatsebességes váltó, szintén a sok autópálya miatt
-érezhetően tágasabb, magam mögé kényelmesen beülök, Focusban nagyon nem. Nagyobb a csomagtartó, jobb a kilátás hátrafelé (is)
-érintőképernyős kijelző (bár ez mindegy, a Bluetooth kihangosító a lényeg meg az mp3 zene)
- LED-es lámpa!!! nagyon nem mindegy, vissza nem ülnék sima halogén fényszórósba
- ülésfűzés
- +1 légzsák (térdlégzsák nincs Focusban)[ Szerkesztve ]
-
Padre81
csendes tag
A fényévekben nem vagyok biztos, de aláírom a vezetési élményt, meg az anyagminőséget. Igaz az autós vezetési élmény engem (már) nem annyira érdekel, van egy ezres SV-m, ha örömködni kell (jóidőben).
ami az anyagminőséget illeti, 16.000 km-van a kocsiban, de nyekereg az ülés (igaz marha nagy vagyok, ezt nem rónám fel neki), illetve valami zörög elől a műszerfalnál, rossz úton, abból viszont sok van.
Nem akarom a Fordot fikázni, de a munkahelyemen ilyen vadonatúj Focust kapott egy kolléga ennél komolyabb felszereltséggel, ami egy utcáról betévedt vevőnek hat millió lett volna (téli csomag, érintőkijelzős navi, meg mittomén), tényleg szép volt. De nem volt ennyiért ledes fényszóró pl. és 300 km után kigyulladt a check engine. Kiderült, hogy lambdaszondát meg még valamit kellett cserélni garanciában, de nem lepődtek meg a szervízben.
Szerintem már ezek a Focusok sem olyan jók, mint pl. egy cimborám 2-es Focusa, ami 12 éves, és 200.000+ kilométer van benne, még mindig nagyon jó.
-
Padre81
csendes tag
Sziasztok,
van valakinek tapasztalata lízinges autó eladásával? Úgy alakult, hogy kaphatnék cégautót, és most mérlegelnem kellene, hogy mekkora bukót vállalnék be (9 hónapos autó, 17.000 km-rel) a vételár alatt),illetve egyáltalán lehetséges -e lízingelt autóból csak úgy kiszállni.
Persze ez még mindig egy első világbeli probléma csupán, mert ha nem kérek cégautót akkor is adnak egy komoly plusz összeget havonta, és megkapom ugyanúgy a helyet a mélygarázsban.
-
Padre81
csendes tag
Sziasztok,
ismerős valakinek ez az oldal, esetleg próbált már valaki infotainment szoftvert frissíteni innen?
http://oss.bosch-cm.com/suzuki.html
Nem mennék ilyesmivel szervizbe ha nem kell, illetve elégg idegesít, hogy van egy tök jó ár-érték arányú Xiaomi Mi A1 telefonom, de vagy sokkal drágább Androidos telefont kéne vennem (pl Samsung S8) vagy egy végképp túlárazott Iphonet.
-
Padre81
csendes tag
Az létezik, hogy az Android Auto nem elérhető Magyarországról a Google store-ban? Komolyan hekkelni kell meg kamu gps adatokat beállítani, hogy le lehessen tölteni? Ne kelljen már iphone-ra váltani basszus, de látszólag azt minden támogatja.
-
Padre81
csendes tag
válasz PeterPH #34549 üzenetére
Ismét nagyon köszönöm a segítséget! Nem bírtam kivárni a hétvégét, és nekiálltam ma este, de sikerült! Android Auto csatlakozás működik gond nélkül (persze miután elmagyaráztátok az Android APK-s okosságot )
Spotify, Waze, telefonálás működik,de holnap majd egy munkába menet során tartósabban is kipróbálom. Úgy tűnik, hogy vagy a frissítés vagy az Android Auto miatt mind a zene, mind a telefonkihangosító nagyobb hangerővel szól, ami nem feltétlenül baj. Köszönöm még egyszer a segítséget!
-
Padre81
csendes tag
válasz Mattyokar #35889 üzenetére
Szia, nekem S-Crossom van, de ha jól tudom ugyanazok a felnik és a gumik. Majd egy év és kb 25.000 km után nem tűnik veszélyesnek a dolog, elég ballonosak a gumik, normális az oldalfalak magassága. A gyári nyomás a gumikban olyan 2.8 bar, na ez már kellemetlen. Nem is tapad rendesen a gumi, illetve kényelmetlenebb az utazás. A megoldás, hogy a fedélzeti számítógép menüjében comfort módba kell átkapcsolni eco módból a TPMS (guminyomás szenzor) érzékenységét (ha nem ott van gyárilag), és akkor nem fog bejelezni ha leengedsz belőle, minden esetre 2.5 bárnál nem jelez. Lehet hogy lehetne lejjebb is menni, olyan 2.2 vagy 2.3 körüli értékre, de nekem így már jó a menetkomfort és a tapadás is. A felni nem sérülékenyebb így a hulladék útjainkon mint más autóknál szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
Padre81
csendes tag
Sziasztok,
elnézést a reklámért.
Úgy alakult, hogy kapok céges autót, és így már nem lenne értelme tovább megtartani az S-Cross-t, meg persze fizetni a törlesztőt havonta. Terveztetek esetleg Ti, vagy ismerősötök ilyen autót vásárolni esetleg? Egy éves, 1.4 GL+, jelenleg 27.000 km van benne, még négy év garanciával. Ha Suzukis berkekben lenne, akit érdekel, akkor nem hirdetném meg. Sajnos nem tudom pontosan megmondani, hogy mikorra lesz meg a céges, de elképzelhető, hogy jövő hónap, de az is lehet, hogy csak június.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Autós kamerák
- HThomas: Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Vivaldi (böngésző)
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- További aktív témák...
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Xiaomi Mi Smart Speaker okoshangszoró dts hanggal - használt, újszerű - 1 db.
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer