Új hozzászólás Aktív témák
-
Moleman
addikt
válasz Qtya123 #60283 üzenetére
Nekem a sorhatos Mazda6 lett volna az álom, amit pár hónapja elkaszáltak, csak CX-60 lesz sorhattal, SUV-t meg nem akarok újra. Már ha egyáltalán hozzák Európába, már a 2.5 turbó se ért el minket, pedig az is jó motor.
Úgyhogy maradtak az alternatívák, Kia Stinger GT, BMW M340i/540i, vagy spórolós vonalon 330d/530d (meglepő módon tudnak 5 liter alatt is fogyasztani). Kb minden más kiesik, mert vagy 4 hengeresek, vagy túl drágák.
Huligán szemszögből még szóba jöhet talán a Hyundai i30N vagy a Focus ST, azok legalább manuális váltósok. Vagy megint túl racionális leszek, mint eddig mindig, és megelégszem egy Skyactiv-X Mazda3-mal.
-
Moleman
addikt
válasz mefistofeles #60406 üzenetére
Nekem bevált a méretpontos üléshuzat, a régi autómon majdnem 18 éve fenn van, sose volt levéve, sokkal jobb minőségű plüss anyag, mint a gyári szövet volt. A vezetőoldali már kicsit kinyúlt 217 ezer km alatt, de nem vészes.
A mostanira sajnos már nem lehetett plüssből varratni, így hasonló szövet lett, mint a gyári üléshuzat, de fekete helyett világos, a szintén világos plüss szőnyegekkel határozottan feldobja a belteret.
Természetesen mivel sose voltak leszedve, fogalmam sincs, hogy nézhet ki alattuk a gyári üléshuzat.
Bőrre vagy gyári plüssre viszont én sem tennék soha üléshuzatot.
-
Moleman
addikt
válasz mefistofeles #60419 üzenetére
Vagy ha vigyázzban kell ülniük, akkor olyan hülye felnőttek lesznek, mint én, hogy ásványvízen kívül semmit nem engednek be az utastérbe.
-
Moleman
addikt
válasz mefistofeles #60435 üzenetére
Mikor anno megjelent, utánanéztem. Árban valószínűleg zseniális lenne, főleg nekem, mikor 4 hónapig áll az autóm, de biztos nem dugnék be egy ilyen kütyüt a kocsiba, és főleg nem osztanám meg a mindenkori GPS adataimat. Ha valaki kevésbé érzékeny a személyes adataira, vagy már most is a dobozból kivéve használ okostelefont mindenféle tiltás nélkül, annak jó lehet.
-
Moleman
addikt
A mosógép nem tudom mennyit fogyaszt, de azon kívül ijesztően nagyok a számok, érdemes lehet ránézni a fogyasztókra vagy a villanyórára, mert valami hibás is lehet.
Mi csak heti átlag 1× mosunk (+szárítógép), de 2 fő full home office, 2 erős asztali gép és 3 laptop megállás nélkül megy. 2 hűtőszekrény van, mindkettő 10+ éves, de keveset fogyasztanak, lemértem. Napi szinten főzünk, a sütő villanyos, a főzőlap gázos. Néhány kivétellel minden lámpa ledes, klíma nincs. Így fogyasztunk átlag 188 kWh-t havonta.
Az előző feleekkora lakásban ugyanez a felállás villanyos főzőlappal és szárítógép nélkül, egy hűtővel 168 kWh volt.
Annál sokkal kevesebbet már mi sem tudnánk fogyasztani, az azt megelőző még kisebb lakásban 40-50% home office-szal volt 137 kWh. Csak akkor volt jóval kevesebb, mikor még egyedül éltem, nem főztem, asztali gép nélkül elvoltam 50-60 kWh-val (42 volt a legkisebb fogyasztásom).
Régebben folyton ment a tévé háttérzajnak, most már csak akkor kapcsoljuk be, ha tényleg nézzük, nem is minden nap. Az enyém keveset fogyaszt, de az asszonyé 130 wattos, télen fűtés helyett is megteszi.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz Qtya123 #60581 üzenetére
A kamionos előzés önmagában nem lenne veszélyes, csak idegesítő és feltartja a forgalmat.
Az már más kérdés, mikor a románok úgy rántják ki eléd a kamiont, hogy 150-ről vészfékezned kell. Bármikor megyek az M1-en, mindig van egy ilyen.Nem mellesleg mindig van egy holland/belga Prius is, aki szintén perceken át 90-nel előzi a kamionokat.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz btotyi #66160 üzenetére
Nekem akkor is csinálta, mikor egyetlen adó se volt behangolva.
Vagy valamelyik gyárilag beállított frekvencia pont adóra esett volna? Megpróbálom mindet 87.5 MHz-re állítani, hátha.#66161 bence1024
Megfelelő, nem is fog elütni, mert ez nem színezett izzó.
A kicsit színezett night breakerek kék része is csak a távolsági izzószál fölé esik, tompítottnál nincs színezés. A nem duplaszálas izzóknál pedig csak látványelem, semmi hatása a kék burkolatnak.Sokan panaszkodnak, hogy keveset bírnak ezek az izzók, folyamatos tompított üzemben elképzelhető, hogy tényleg hamarabb elfárad. Nekem nappali menetfény mellett sosem égett ki (H11 NB Lasert használtam évekig).
-
Moleman
addikt
válasz dethroner #66168 üzenetére
Pont ez a baj vele, én sem hallgatok rádiót 15 éve, de ez az USB lejátszás közben pittyeg a nem hallgatott rádióadás miatt.
De most adtál egy ötletet, lehet az antenna kábelt kéne kihúzni a seggéből, ha már úgyse használom.#66171 Chereiose
Ilyen apróságok miatt én nem fizetnék nekik, teleszkópot például már cseréltem magamnak régebben, 6176 ft volt egy pár.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz Janusz001 #66224 üzenetére
AR654S (650/340mm), itt ki is van listázva az S-Cross.
-
Moleman
addikt
válasz burgatshow #66228 üzenetére
Igen, a garázs nagyon sokat számít, + ha nem felejtem el, fel is hajtom a lapátokat, hogy ne deformálódjanak az üvegen. A hátsó ablaktörlőgumi még a gyári 10+ éves, az már kezd picit repedezni, de még az is jól működik.
A Swift kint áll, azon tényleg cserélgetni kell 2-3 évente, ezért arra nem is veszek drágát. Legutóbb talán aldisat raktam rá egy éve, egyelőre elégedett vagyok azzal is.
-
-
Moleman
addikt
válasz ncc1701 #66322 üzenetére
Én azért eljátszom néha a gondolattal, olyan kis ügyes, kíváncsi lennék, hogy mit tudna jó gumikkal, 16-os kerekekkel az osztrák szerpentineken.
De igen, itthonra sokkal jobb a nagyobb oldalfal, ha veszek is rá egyszer valamit, valószínű 15" 4évszakos lesz.
A másik autón 235/65R17 van, elég jó, ahogy átlépi a legtöbb úthibát. -
Moleman
addikt
válasz Moleman #66272 üzenetére
Na, akit zavar a pittyegés és soha nem akar rádiót hallgatni, az antenna kihúzása bevált.
Ez alapján szedtem szét, a rádió két oldalán is van 2-2 patent, alkalmazni kellett némi erőszakot. -
Moleman
addikt
válasz TommyY2 #66462 üzenetére
A csökkentett fényerejű refi fehérnek számít, én azon a vonalon indulnék el.
Az előző autómban csináltam meg azt, hogy a ködlámpát 65 wattos H9 izzókkal aránylag magasra céloztam, mint kiegészítő reflektor, és az ment 50%-on, mint menetfény. A tompított lekapcsolta, a reflektorral együtt pedig 100%-on ment. Külön relézve oldottam meg az egészet. Műszakira mindig kikapcsoltam, de mióta eladtam, a következő tulaj már háromszor műszakiztatta, megnézték, jól működik, megfelelt. Pedig a H9 izzóban nincs E-jel.
Úgyhogy ha tudsz szerezni olcsón köldlámpát, akkor azzal ugyanezt meg tudod csinálni, ha nem, akkor marad a refis megoldás, kérdés, hogy a kupakon át hogy hozod ki a refi kábeleit (nem tudom pontosan, hogy van a Splash-nél).
Én egy 4 és egy 5-lábú relével csináltam meg a kapcsolást (a 4 lábúhoz egy komplett kínai xenon kábelkorbács is volt ) .
Szerintem amúgy praktikusabb a refis megoldás, mert magasabban van, bukkanón hamarabb látja meg a lámpád a szembejövő.
-
Moleman
addikt
válasz TommyY2 #66468 üzenetére
Soros-párhuzamos kapcsolással oldottam meg, az egyik relé azt kapcsolta. Sorosan 50% DRL, párhuzamosan 100%. Így nem kell hozzá külön eszköz, dióda is csak a jelvezetékre kell, ahonnan szeded a tompítottat, ami kikapcsolja. Az egész kóceráj 1 biztosítékon volt (a kínai kábelkorbácson van alapból).
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
-
Moleman
addikt
válasz tboldi #66495 üzenetére
Veszélyes is.
Én az Almerával jártam úgy, se CAN, se semmi, de mikor ledre cseréltem a hátsó lámpa izzóit, vészüzembe állt a motorvezérlő, kb 80 km/h lett a végsebessége, és addig se gyorsult, cserébe literekkel többet fogyasztott. Minden szerelő fojtószelepet akart pucolni/újraprogramozni/cserélni. Mint (jóval később) kiderült, az autó figyeli a hátsó helyzetjelzők ellenállását, ha egyik oldalon sem érzékeli, akkor vége mindennek. Végül bedugtam egy párhuzamos ellenállást a csatlakozó alfelébe és megoldódott a probléma - aztán visszaálltam én is halogénre (25/7 wattosra, mert botrányosan kicsi és halvány volt az Almera hátsó helyzetjelzője).
A Mazdánál a ledes index okozhatott gondot, nem villogott gyorsan, de 1-2 nap múlva álltában meghalt az akksi. Ami 6 évesen nem annyira váratlan, de gyanúsan egybeesett a ledes index beszerelésével, úgyhogy inkább kivettem.
-
Moleman
addikt
válasz AMD Power #66525 üzenetére
Nekem most pont olyan a felhasználásom, hogy évi 7-8 ezer km-re is logikus lenne egy erős dízel, mert az egyik autót szinte csak autópályán használom, városba meg ott a Swift.
A banánhiány kellemetlen tud lenni, ahogy ncc1701 is mondta, az autóvásárlás ideális esetben nem pusztán racionális döntés, de ha nincs pénz, végül mégis az lesz.
Szerettem az eddigi autóimat, milliókat spóroltam velük egy izgalmasabb alternatívához képest, de azóta is bennem van, hogy miért nem vettem 200SX-et vagy IS200-at, miért vettem az ismert előélete miatt SUV-t, miközben nincs rá szükségem és a lapos autókat szeretem...Ez a vadkeleti csóróság átka, 40+ évesen jut el oda az ember, ha egyáltalán eljut, hogy megengedjen magának egy játszós autót, amit a 18-25 éveseknek találtak ki. Akkor meg már késő, mert kéne a hely a csomagoknak, fáj a derekad, túl hangos. Ennek tetejébe most még jönnek a damoklészi villanyautók, ki tudja meddig lesznek még normális autók.
Úgyhogy bármennyire is pénzkidobás, a következő autóm indokolatlanul erős lesz, mert valószínűleg ez az utolsó esélye a gyerekkori álmaimnak.Ami meg az autóárakat illeti: most ennyibe kerülnek.
Lényegtelen régen mennyi volt, 2018 elején a benzin is csak 360 ft volt, most 580, de ha kell, úgyis tankolsz, bármennyibe kerül.
Aki időben vett olyan autót, aminek most felment az ára, az örülhet - amíg le nem akarja cserélni, mert a következőt ő is ugyanolyan drágán fogja megvenni. -
Moleman
addikt
válasz ncc1701 #66530 üzenetére
Nekünk kevésbé indokolt, néha hetekig áll mindkettő, de rövid távokra nem lenne szívem beindítani a nagyot. Havonta kb 5000 forinttal kerül többe a Swift fenntartása, annyit bőven megér.
A másik/harmadik autóval viszont gondban vagyok, mert egyszerre szeretnék egy erősebb manuális játszóst és egy kényelmes utazóst. A játszósok nem elég kényelmesek, hogy utazzunk vele 700+ km-t az alpesi szerpentinekig, ahol szeretném használni, az utazós meg mind automata és 1800+ kiló, nem igazán ideális kanyarvadászatra.
Félek, hogy megint a racionalitás fog győzni, aztán megint veszek egy gyengébb unalmasabb manuális benzinest, ami félig lefedi az összes kritériumot. -
Moleman
addikt
válasz Qtya123 #66539 üzenetére
Tökéletesen egyetértek, most már én is legfeljebb hobbiautónak vennék ilyet. 8-10 éve, mikor gondolkodtam rajta, még nem volt annyira régi az IS200, de most már biztosan reménytelen a fenntartása.
Az Almerát 13 évesen adtam el 200 ezerrel, addig nem volt sok baja (váltócsapágy, egy féknyereg, fényszórók), de utána már több hiba is előjött rajta, amivel örülök, hogy már nem nekem kellett szórakozni.
A Mazda most 10 éves, eddig két lengőkarszilenten kívül semmi baja nem volt, remélem így is marad még egy ideig. Annyiból nagyon szeretem, hogy már elég modern, de még minden manuális, nem akar semmit helyettem csinálni, semmit nem figyel, semmiért nem pittyeg.Legközelebb megint valami fiatal autót akarok, hogy sokáig kiszolgáljon, de előre félek a sok "vezetéstámogató" hülyeségtől.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz Gyöször #66546 üzenetére
A beltéri izzókat a fényerő miatt cseréltem (sajnos csak hidegfehéret tudtam venni a típusspecifikus panelekből), a rendszámvilágítást már csak megszokásból cseréltem melegfehér ledre.
De igen, részben a villanyszámla miatt, a gyújtásra kapcsolt hátsó helyzetjelzőm is led, hogy ne 5 wattot fogyasszon folyamatosan. Fogalmam sincs, mennyi üzemanyagot kell elégetni 2×5 watt etetéséhez, de minimális spórolás biztos van. Még úgy is, hogy 1-2 évente kiég és cserélni kell, darabja 100 ft volt. -
Moleman
addikt
válasz Gyöször #66549 üzenetére
Én csak ennyit tudok hozzáfűzni: 288 db melegfehér led világítja meg a csomagtartóm. Kicsit lehet, hogy túltoltam, de nagyon szeretem. Az idő 99%-ában ki van kapcsolva, de mikor tényleg kell, minden szögből megtalálod, amit keresel.
-
-
Moleman
addikt
válasz dethroner #66653 üzenetére
Tényleg meglepően jó a Swift viselkedése,
lezárt német autópályánbeleszaladtam már 160-ba is, nem csinál semmi ijesztőt a 175-ös eco kerekeken sem. Csak persze közben jóval hangosabb, mint egy utazóautó.Eddig egyszer sikerült elérni a korlátait, Dobogókőről lefelé aránylag hamar elmelegedett a fék, de az tényleg nagy terhelés volt. És legalább kiderült, hogy előbb kéne rá jobb fék, mint jobb/nagyobb gumi, mert a tapadással semmi gond nem volt.
#66651 szabonagyur
Nem tudok típushibájáról, elméletileg már a váltócsapágyas dolgok sem érintik ezt a szériát, de én azért lecseréltettem a váltóolajat 41 ezernél a biztonság kedvéért.
Csak a rádió pittyeg mp3 lejátszás közben, de ki kell húzni az antennát és elhallgat. -
Moleman
addikt
válasz ncc1701 #66681 üzenetére
Azért nem ennyire fekete-fehér a dolog, csomó dolog tényleg nagyon olcsó és jó Ausztriában, a sör/sajt jobb és felébe kerül, de a húsok általában 2-4× áron vannak (a magyar hatósági árat figyelmen kívül hagyva is).
A havi bevásárlás a sok hús miatt valószínűleg sokkal drágábban jönne ki, ha mindent kint kéne vennem. Ennek ellenére én tényleg oda akarok költözni, mert annyira tetszik.A benzint nem tudom, kell a visszatérítés a magyar hitelkártyára, úgyhogy legtöbbször szar magyar 95-öst tankolok, sose volt még bajom vele.
-
Moleman
addikt
válasz burgatshow #66758 üzenetére
Az automaták leghosszabb fokozata általában hosszabb, mint a manuálisoké. Nagyon hasznos lenne manuálisban is, de az emberek hülyék, és panaszkodnának, hogy hatodikban lepadlózza 60-nál, és nem gyorsul.
-
Moleman
addikt
válasz burgatshow #66764 üzenetére
A kedvenc példám a Lexus IS200. A manuális 3700 fölött forog hatodikban 130-nál, az automata csak 4 sebességes, de ennek ellenére 3300 alatt marad.
-
-
Moleman
addikt
válasz AMD Power #66827 üzenetére
Nekem eddig csak rossz tapasztalatom volt a márkaszervizekkel (és szalonokkal), úgyhogy ha legközelebb garanciális autót is veszek, nem fogom oda hordani, nem ér annyit a garancia.
Ritkán cserélek autót, ezért nem is lesz árképző tényező az eladásnál, mert addigra már amúgy sem lenne rajta garancia. -
Moleman
addikt
válasz szabonagyur #66836 üzenetére
Most nekem sincs jó, ezért próbálom én elvégezni, amit elméletileg el tudok.
Pesten nagyon jó szerelőm volt, a mai napig korrekt, dolgozik hozott anyaggal is, olyankor 1.5× óradíjjal, így nagyságrendekkel olcsóbban jön ki, mint a többiek a 3× áron továbbadott olajjal.
Új hozzászólás Aktív témák
- ArenaRacer Craftsman Gamer szék
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- 3D nyomtatott versenypályák