Új hozzászólás Aktív témák
-
Danex
addikt
válasz kispredátor #35426 üzenetére
Az a baj, hogy 1.5-3km -re, hűvösebb időben kb ki se kapcsol az automata szívató, olajnak ilyenkor nagyobb az ellenállása, generátornak jobban kell töltenie az akksit stb, ez mind-mind plusz fogyasztás.
Persze majd a szakmabeliek kijavítanak, ha nagy hülyeséget írtam de szerintem ezek állnak főleg a háttérben.
-
Danex
addikt
válasz tboldi #35445 üzenetére
Meglepődnék, szerintem a comformodul teljesen hiányzik a suzukiból. VAG-nál ugye ezek az opciók a magas felszereltségnél érhetőek el és ugye anyagilag megéri nekik ugyan azt belerakni az olcsóbb kocsikba is szoftveresen lebutítva.
De suzukinál tudtommal GLX-nél sincs semmi.
-
Danex
addikt
válasz tomi5244 #35449 üzenetére
A villanás szerintem a riasztómodul része.
Az a baj, hogy automata ablakból is csak a sofőré az, kulccsal nem lehet az ablakokat irányítani, pedig már a '96-os OpelVectra is képes volt rá, automata visszapillantó behúzás se egy nagy fejlesztés és ezt valakik néhány ezresért meg tudták csinálni, mert lehet ilyen modult vásárolni a neten suzukihoz.
-
Danex
addikt
válasz Pintim.... #35465 üzenetére
Az a baj a vonohoroggal, hogy nem ütközés ellen tervezték.
Ha nélküle valaki beledmegy akkor jó eséllyel a kocsi hátulját cserélni kell és kész
De vonohoroggal az egész ütközési energia a horog csatlakozási pontjára érkezik ami pedig az alsó váz. Ha az neked erősen megsérül akkor utána lehet már próbálkozni jó futóművel, mert szerintem az nem nagyon cserélhető, javítható csak úgy. (Legalábbis így gondolom, de javitsatok ki)
Egy pici koccnal értem mire gondolsz, de egy nagyobbnal...
[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
válasz KubanitoS #35509 üzenetére
Télen a fűtés miatt nem fogja leállítani a kocsit indulás után csak úgy.
Autopályázás után viszont igen, mert annyira nem érzi melegnek a helyzetet ,hogy ne állítsa le. De saját példa, hogy nyáron a napon parkol a kocsi, de benyomod a klímát a 60 fokos utastérbe, majd parkolóból kiállva mész 10m-t akkor leállítja a motort, majd rá 5 másodpercre már indítja is be, mert hogy hoppá járnia kéne a motornak a klíma miatt. Tehát elég butácska a rendszer.
Igen lehet a rádiót használni, kormány is működik, ha viszont Spotify-t hallgatsz vagy valamit az AA-ról akkor azt vezérled a kormányról.
-
Danex
addikt
válasz proteam1992 #35522 üzenetére
Melegen is annyi az alapjárat vagy csak hidegen? Akksi fel van töltve?
-
Danex
addikt
válasz M_AND_Ms #35591 üzenetére
Mondjuk itt azt is figyelembe lehet venni, hogy sebességet tartani meg ilyen 20-30%-os gázállásig szerintem semmi probléma nincs azzal, hogy alacsony fordulaton jár a motor. Nyilván, ne 1300-nál nyomjunk padlót, mert a nyomaték majd kihúz, vagy ha partnak felfelé megyünk.
-
Danex
addikt
Hát többet kap a futómű, romlik a komfortérzet (bár ez főleg a magyar utakra igaz), illetve bizonyos körülmények között kicsivel a tapadás is rosszabb lehet.
De jó néhány decit lehet spórolni, pályára simán oké.
Próbáld ki esetleg egy MTB kerékpáron milyen tekerni 3 bar-on, meg milyen 4.2baron.
Utóbbival, mint ha csak fele annyira kéne tekerni, cserében szinte érzed az összes kis bordácskát a gumin.
-
Danex
addikt
Tegnap esett egy kis hó Borsodban,és teljesen meg vagyok elégedve a Nexen Windguard Sport 2-vel, bár viszonyítási alapom nincs, de csak a kormányt rángatva sikerült kihozni megmoccantani és ekkor is stabilan fogta a kipörgésgátló, nem volt olyan érzésem ,hogy ne csinálná azt amit szerettem volna, normális gázadásra semmi kipörgés nem volt.
1-2ben azért visszaszabályzott rendesen padlógázra, kipörgésgátló nélkül meg lényegesen jobb volt a gyorsulás, bár ez talán egyértelmű.
Azt viszont észrevettem, hogy talán már akkor is érezni, hogy belenyúl a kipörgésgátló mielőtt a lámpácska felvillanna.
[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
válasz tboldi #35860 üzenetére
Meg ilyen drágább, nagy fényerejű izzóknál már jobban értelmét nyeri a nappali menetfény használata is. Egy 500Ftos Osram izzónál pont nem izgat, hogy kiég 3 évente, de egy 6ezres set-nél már jó lenne nem évente cserélni
Bár már nem érint, de anno a Jettában jól jött a plusz fényerő.
-
Danex
addikt
Üdv, tervezünk vásárolni új Vitara/SCross-t, és videóban hallottuk, hogy a Vitara futóműve feszesebb/keményebb, illetve, hogy nagyobb a szélzaj mint az Scross-ban.
Ezt valaki alá tudja támasztani vagy tud esetleg még érdemi különbséget felhozni?
Automatát nézünk és úgy néz ki, hogy ebben a "Golf/Vitara" méretben csak a Sangyong-ból láttunk alternatívát (illetve olyat ami nem 80lóerő) vagy esetleg valamelyik márkát kihagytuk volna véletlen? -
Danex
addikt
Ki mit hallott az új Suzuki Vitara? S-Cross-ról és az elvileg érkező 1.5L-es hybrid rendszerről?
Voltunk ma kereskedésben és azt mondták, hogy lassan állítják le a gyártást Vitarából és Scross-ból is. Esztergomból már nem tudnak lehívni automata vitarát, legközelebb valamikor szeptemberben.
A kereskedő azt mondta, hogy nem vár nagy áremelkedést az új hybrid verzióval, bár engem meglepne ha nem történne meg.
Szeptember, Októberre kell legkésőbb autó nekünk, de így gondolkozunk, hogy valami készleten ragadt autóra lecsapjunk még most gyorsban inkább. Ha új verzió jön mire felfut a gyártás gondolom nem kész készletekkel nyitnának októberre. -
Danex
addikt
válasz dReFiX #53310 üzenetére
Jó nekem egy Pioneer fejegység is az eredetit odaadom másnak.
Illetve mennyit engedtek a feléből?
Vissza komolyabbra, sárga+fekete színkombináció felé nézelődünk főleg.
De akkor igazából most érdemes lépni, mert jó eséllyel csak drágábban lesz és jónéhány hónap múlva valami. -
Danex
addikt
A sima 6 gangos automata a hagyományos nyomatékváltós kivitel, az elég stabil szerkezet. Nálunk részben ezért is lett suzuki mert 10év garancia van a váltóra is.
Automata legalább figyel a motorra valamilyen szinten, télen nem zár össze egyből hogy melegedjen a váltó és a motor is jobban. Illetve nem engedi, hogy ilyen 1200-as fordulaton gyorsitson ki az ember 5-ből mondjuk.Használtban már más kérdés, hogy mernék-e venni automatát 100e futás felett, ha igen akkor oda fél misi ott figyelne egy borítékban.
[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
válasz dethroner #53346 üzenetére
Sebességet tartani az 1500-1700as fordulat megfelelő, a probléma az, hogy mondjuk faluból kijövet, nem visszagangol az ember és gyorsít, hanem mondjuk 5. sebességben 1300as fordulatnál nyomja a gázpedált tökig, hogy legyen tempó.
Ergó nagy nyomatékot kér az ember, alacsony fordulaton, nem feltétlen ideális olajnyomás mellett.
Automata ilyen esetben visszavált, mert érzékeli hogy lenyomod a pedált tehát menni akarsz, a normális gyorsítás pedig nem 1500-as fordulatnál lesz, hanem mondjuk 2500tól felfelé.
Persze automatánál meg a szerpentines utakon érdemes figyelni, mivel ott csinálja azt , hogy emelkedős szerpentinen kanyarból kifelé visszavált, majd a következő kanyarnál fékezésnél, meg felvált mert guruláshoz nem kell mondjuk 4500-as fordulatszám és ez folytatódik. Ilyenkor kell manuálba rakni az automatát lehetőleg.
-------
Amúgy az új hybrideknél ha jól tudom már a liion akksi indít az erőssebb villanymotorral és akkor itt már nem kell feltétlen kikapcsolni a startstop-ot igaz? Úgy néz ki megszületett a döntés és elkezdődött a papírmunka. Viszont ez a hybrid új még a régi 1.0T SCross-hoz képest nekem, mi az ideális neki
-
-
Danex
addikt
válasz dethroner #53352 üzenetére
Nekem most az 1.0T automatával van tapasztalatom, ott ha csak 50-60al krúzol az ember akkor elváltja és olyankor 1500-as fordulaton megy, de mivel csak a sebességet kell tartani így gyakorlatilag semmi terhelés nincs a motoron.
Kigyorsításkor viszont visszakapcsol egyből és akkor 2000+ fordulatról megy a gyorsítás, nem pedig 1500-ról amít mondjuk manuálnál szeretnek az emberek "nyomatékból" gyorsulni mert lusták visszagangolni.
Amúgy szerintem a legtöbb rossz élmény az automata miatt abból fakad, hogy a legtöbb ember beül valami ismerős autójába, vezet 2 kanyart és azt mondja ez hülyeség, nem akkor vált mikor kéne stb. És ez valahol igaz, mivel 2 kanyar után nincs meg a tapasztalat, a fele időt meg azon stresszeli ne kuplungolja ki a fékpedált.
Egy idő után, ha kitapasztalja az ember az autóját, akkor gyakorlatilag a gázpedállal lehet sebességet váltani és ezután már szerintem teljesen más élmény kap az ember.
-
Danex
addikt
válasz AMD Power #53532 üzenetére
Én először tükör aztán kamera, nagyobb a látószöge is, ha pedig látom hogy sarkon lehet valami akkor oldalsó tükör.
Múltkor volt olyan eset parkolóházban, hogy kis póznák voltak lerakva, hogy a lift miatt ne álljanak hátrébb az emberek. Pont olyan magas volt, hogy a hátsó ablakon már bárhogy mozogva se lehetett volna látni. Bal tükörben már nem látszódott az utolsó darab. Jobb tükörben meg a mellettem álló autó takarta ki.
Kamera nélkül szerintem neki is mentem volna, mert utólag döntöttem úgy, hogy odaállok és nem néztem meg előre.
-
Danex
addikt
válasz AMD Power #53595 üzenetére
Ezzel tényleg az a baj hogy nagyon nem mindegy hogy pálya, főút, város milyen arányban van, a hibrid kB csak városban érvényesül szerintem. Az se mindegy hogy vidéki város kicsi forgalommal és lehet visszatolteni hosszú kigurulassal vagy nagy forgalom ahol majdnem kidudálnak ha csak motorfekkel lassitanal.
-
Danex
addikt
Valaki tud valamit a suzuki kiszállítasi stopjárol? Elvileg belső raktáron lévő autómat nem szállítják ki a kereskedéshez és semmi miértet vagy mikortot nem tudtak mondani.
-
Danex
addikt
válasz mefistofeles #53600 üzenetére
Az elvileg más, bár a swiftet nem itthon gyártják de a vitara scross gyartosora megujul, viszont az enyém elvileg már készen van és a suzuki gyár raktárában van már
-
Danex
addikt
válasz AMD Power #53619 üzenetére
Mert a klíma forgatásához forgási energiára van szükség, ezt otthon egy villanymotor adja, autóban pedig szíjon keresztül a motor.
Normál esetben ugye magát hajtja a motor ekkor a 100le-bol -5-10le -t nem nagyon érezni meg.
Viszont motorfeknél nincs befecskendezés, ergo a klíma forgásához az autó lendületet használja a forgó kerekeken keresztül, a váltón majd a motor főtengelyén keresztül a klíma.
Mint régen a dinamós kerékpárt is nehezebb volt hajtani.
-
Danex
addikt
válasz mefistofeles #53643 üzenetére
Amúgy jól láttam, hogy ha a féket csak finoman nyomom a hybrid-nél akkor azzal a visszatöltést erősíti először és csak utána kezdi el használni az üzemi féket ha jobban lenyomom? Mint ha a marketing anyagban hasonló lenne.
-
Danex
addikt
válasz mefistofeles #53647 üzenetére
A visszatöltés gurulás közben (motorfék) is működik nem? Viszont a "motorfék" emiatt erősebb.
[link] 3:15-nél ha jól értelmezem akkor növekedik a regeneráció ereje, viszont itt úgy néz ki egyszerre növekszik a regeneráció és már a fizikai fék használat is.
Viszont a video alapján minden indításkor a 12V akksi indít? Nem úgy van, hogy csak az első indítás a 12V-os akksi, a menetközbeni "start/stop" újraindítások már a 48V liion akksiról mennek? -
Danex
addikt
válasz csaba1203 #53801 üzenetére
Mi csütörtökön vesszük át az új vitarat, úgy volt hogy 2millioig használt, aztán mikor a 15eves papíron 250ekm autók ára 1 év alatt 1.5misirol 1.8misire emelkedett úgy voltunk vele ezt a pénzt inkább egy új autó onrészébe toljuk bele.
Kiszamithato osszeget jobban szeretjük mint a váratlant, ráadásul úgy hogy egyáltalán nem garancia hogy más hiba nem jön elő.
a néhány évesek meg ugyan úgy drágák, csak már garancia sincs és a hitel os 4-5%-al rosszabb thm-el erheto el.
A 2025 új euro besorolás miatt meg lehet fog annyival dragulni az autopiac, hogy lehet nem is bukunk olyan sokat (lásd hibrid előtti vitara, ami kB vételi áron megy 3evesen 60e km-rel)
-
Danex
addikt
válasz AMD Power #53806 üzenetére
Nézegettem én is szinte mindent, de swift, yaris túl kicsi, az eggyel nagyobb méret pedig a Vitara, itt viszont ha osszekattintgatom azt ami számomra fontos (led,xenon lámpa, android auto, lehetőleg ulesfutes, digit klíma) akkor maros 1.5misivel a vitara felett járunk 3ev garanciával és közel dupla olyan drága szervizeléssel.
-
Danex
addikt
válasz mefistofeles #53809 üzenetére
Persze, nem a heti párizsi adagot csökkentettük, hogy beleférjen a havi budge-be a törlesztő.
De ingyen sincs az, hogy egy modernebb, biztonságosabb és statisztikailag megbízhatóbb autó lesz.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- TCL LCD és LED TV-k
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- World of Tanks - MMO
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Autós topik
- Politika
- Linux kezdőknek
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...