Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kornel

    veterán

    válasz mdk01 #12474 üzenetére

    nekem kijelzi az átlag, és a pillanatnyi fogyasztást is, tudom váltogatni, szoktam is, ezzel "megtanulva" a kocsim karakterisztikáját, azt, hogy melyik fordulatszám tartományban a legkedvezőbb a fajlagos fogyasztás, illetve az érzékeidre hagyatkozva segít belőni a nyomatékcsúcsot is, így ezek segítenek, hogy minél kisebb fogyasztással tudjak közlekedni. szerintem ezt nem kell megmagyaráznom, megmagyarázza helyettem a spritmonitor, ahol is ezen típusnál a 3. legjobb fogyasztást produkálom.

    szóval kerekítve eljárok 5,3 literből, ebben benne van tél, nyár, minden...
    ha hegyen át megyek, pl. eger-miskolc, akkor ott megállok 4,5-ből is, és nem tartom fel a forgalmat, csak ésszel vezetek.

    motorfék üzemben pedig egy modern injektoros autó, mint itt mindenkié nulla litert fogyaszt, ha tetszik, ha nem. ilyenkor a motor a belső súrlódása révén fejti ki a fékező hatását. Amikor motorfék üzemben működik a motor, akkor a kerekek hajtják a motort, de a befecskendező rendszer érzékeli a fordulatszámot, valamint azt is, hogy a fojtószelep zárva van, tehát nem nyomjuk a gázt. Ezt tolóüzemi muködésnek nevezi a szakirodalom is, természetesen nem azonos a motor üzemszerű működésével. Ha így lassul az autó, akkor a tüzelőanyag-fogyasztás nulla, a befecskendező szelep(ek) nem kap(nak) jelet, nem nyitnak ki. Amint elér a fordulat egy előre beprogramozott határfordulatot (általában 1200-1500 1/min) akkor a szelepek ismét jelet kapnak, és az alapjárati szabályzás bekapcsol, ha ilyenkor kikuplungolunk, akkor az üresjárat szépen beáll. forrás

    itt még annyit lehet tenni, hogy megnézed a kocsid leírását, hogy tolóüzemben melyik fordulaton kapcsolja rá a BC az alapjárati befecskendezést a motorra, mert akkor tudod, hogy mennyi az a fordulat, ami felett tartanod kell a kocsit, hogy nulla legyen a fogyasztásod...

    ugyanez igaz egyenes úton is, amikor piros a lámpa, vagy feltorlódik előtted a forgalom, akkor illik motorfékkel kigurulni, hidd el, drasztikusan csökkenni fog a fogyasztásod... én nem szoktam tötymörögni, a hungárián is tolom le a sok birkát, aki a belső sávban 50-el vánszorog, de amikor tudom, hogy nem lehet haladni, akkor kihasználom a kocsim mozgási energiáját... ha egy hibrydem lenne, 4 liter alatt járnék vele, ez 100% :K

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák