Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qtya123
őstag
válasz Kolondrum #63264 üzenetére
Apám is ilyen. Elindítja és ül benne 5 percig, mint valami szobor és vár, hogy melegedjen. Hiába mondom neki, hogy ezzel többet árt, mint használ.
Kolléga meg a munkahelyen a nap elől menekül vele. Képes egy nap háromszor is odébb állni. Annak is hiába mondom, hogy ezek a 10 méter helyváltoztatások és rövid beindítások nem tesznek jót a motornak. Ja persze minden ablakát telerakja körbe a fényvisszaverővel. Percek mire kihámozza és újra visszapakolja.Vékony a jég az igényesség és a rögeszme között. Persze mindenki máshogy kattant. Én pl mindig meghúzom a kilincset, hogy bezárta-e. Meg a nívóra miután bekattan a helyére, rányomok mégegyszer, hogy biztos-e.
De mikor már pszichoszomatikus tünetek vannak a használat közben, hogy jaaj a parkoló, jaaj a nap, jaaj a kátyúk, stb... na az már nem egy egyszerű kattanás/rögeszme, hanem kvázi betegség.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz simonjoe #63266 üzenetére
Ez amúgy nehezen meghatározható szerintem, hogy hol a határ. A tisztaság és az abból adódó jó érzéssel semmi gond.
Mondjuk az olyat nem értem, akinek az autó patyolat, az élettere meg kosztenger.
Az én nézetemben ott kezdődik a gond, amit írtam is, hogy nem tudja egyszerűen élvezni az autót, mert mindig béklyóba köti a rettegés használat és parkolás közben. Így az autóval megtett út jelentős hányadában a szorongás az úr rajta, nem a boldogság.Az tényleg vegyen egy félig lelakott utcai harcost és azzal nyugodtabb lesz az élete, mert ilyen mértékű félelemben nem lehet élni.
Csak az meg sokaknak nem menne, mert egyik felük azért mégiscsak szeretne szép autót, a másik felük meg társadalmilag érezné magát a béka segge alatt. Hogy húúú mit szólnak az emberek, hogyha én ilyen régi autóval járok.
Nem tudom más népek milyenek, de nyilván azt nem kell bemutatni, hogy itthon a lakosság jelentős hányada teljesen presztízs kérdést csinál az autóból. Két számmal nagyobbat, újabbat, drágábbat vesz, mint amit megengedhetne magának. Aztán örök életre autó hitelt fizet, mert miután lejárt neki 5-8 év után a hitel, addigra az autója 10-13 éves és jaaj öreg már, adja el és veszi a másikat hitelre. Mennyi ilyen van. És nem csak az "alap" autók szintjén, hanem a felső közép kategóriában is. Accordok, avensisek, IS, Insignia tulajok, stb...Én pl amióta megvettem, az 5. embertől kaptam meg a napokban, hogy hú hát éles váltás a Lexus helyett Suzuki. Meg a csodálkozó arcok, a kérdés, hogy hogyhogy Suzuki.
Bakker egy 18 éves IS200-rol beszélünk. Értéke és felszereltsége nincs nagy, csak neve, hogy Lexus. De már erre rá vannak kattanva. Annyira felesleges dolgok ezek. Mikor mondok, hogy ár érték arányban nekem nem érte volna meg most egy Is300h, akkor még jobban megy a csodálkozás, aztán el is engedik a dolgot egy nem értelek fejjel párosítva. Ezt a 6 havit szánok autóra és ha abba egy 15 éves Fabia férne bele, akkor gondolkodás nélkül azzal járnék dolgot már nem is emletem sokszor, mert a végén még intézetbe akarna némelyik záratni.Ennek örülök, hogy én teljes mértékben ketté tudom sz@rni, hogy a másik mit gondol rólam az anyagi életvitelem alapján. Nem mások véleményéből élek, hogy ő mit gondol rólam pénzügyi fronton. Ahogy a feleségem mondja igazából jó úgysem lehetsz. Két lehetőség van, vagy irigyek rád, ha azt látják, hogy jól fut, vagy kárörvendenek, ha azt látják, hogy rosszabb, mint nekik. Plusz a harmadik, hogy megnyugvást ad nekik, ha kb ott vagy, mint ők. Ebben a mindenki méreget mindenkit és másnak vásárol be, semmi értelmét nem látom. Ebben meg elsődleges indikátor az autó sokaknál.
Na mindegy, nagyon elkanyarodtam a takarítástól a pénzügyek felé.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz Gyöször #63269 üzenetére
Én is mindig mosom le róla a sót. Télen jobban mosom az alvázat, meg a kerékjáratokat, mint magát a kasztnit.
Amúgy érdekes, hogy ennyire nem ér semmit a festék a futómű elemeken, hogy ilyen hamar elkezd kijönni a felületi rozsda. Az a Mazda is, amit Simonjoe linkelt elég durva pár hónaposan. Oké, vastag vas elemek, nem vékony lemez, de akkor is.
Én amúgy még nem adtam el úgy autót, hogy alánézett volna bármelyik vevő és vevőjelölt, de nem is vettem úgy, hogy én nem mentem volna alá.
Nem értem miért nem prioritás ez. Itt a ph-n az autós topikban is volt pár éve egy autókereskedésben dolgozó arc, aki folyton azon vihorászott, hogy voltak vevők a telepen, akik aláfeküdtek megnézni az alját. Annyira nagy vicces dolog volt ez neki, hogy képes volt lefényképezni az autó alját néző fekvő embert és nagy boldogan osztotta meg a képeket a fórumon.... Nem értettem már akkor sem, hogy mi ebben olyan kurv@ vicces, meg mi alapon fényképezgeti a vevőjelölteket.
Oké, ha veszel egy két éves autót, amit 6 éves koráig fogsz megtartani, akkor kvázi mindegy a rozsda (kivéve Mazda ), de attól még nem árt egy pillantást vetni az aljára. Mi van, ha odaverdesték és gyorskötözővel visszarakott, repedezett burkolatok, alulról megnyomott küszöb, vagy bármi más sérülés van.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz tboldi #63284 üzenetére
A Philips-et használva van esetleg összehasonlítási alapod ezzel? [link]
Ezt is elég sokan használják, nekem is ez volt a másikban, meg voltam vele elégedve.Gondolkodtam, hogy a Crossban is cserélem, de egyelőre még úgy vagyok vele, hogy jó benne az, ami van. Majd ha kiég valamelyik. Meg úgyis zavarna, hogy az emelt fényű H4 izzó sokkal hidegebb fénnyel világítana, mint a helyzetjelző és a nappali menetfény. Így azokat is cserélném, hogy egységes legyen.
-
Qtya123
őstag
válasz mefistofeles #63343 üzenetére
A motorháztető alatti részen rágták meg?
Akkor nem volt nehéz cserélni szerencsére.Az a baj, hogy ezek a kis dögök szeretnek visszatérni ugyanoda.
-
Qtya123
őstag
válasz blakey #63353 üzenetére
Én is fújkodok néha sparyt, de nem tudom, hogy azért kerülik-e el, vagy amúgy is.
A másik autót sosem fújkáltam, mégsem csesztették.Nyest téren meg aztán tényleg annyi legenda van, hogy felsorolni is nehéz.
A vízzel töltött PET palackoktól kezdve az emberhajat a zokniba, WC illatosítót a motortérbe, stb...
Szerintem az urbanizált nyestek ellen a legtöbb nem ér egy idő után semmit. Megszokják. Mint a városi galambok. Azok sem félnek semmitől. Sokszor még el sem nagyon akar repülni az autó elől, csak az utolsó pillanatban hajlandó felszállni. Ha lassan mész, inkább ott gyalogol előtte a kis barom.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz mefistofeles #63355 üzenetére
Én a motorháztető szigetelőjére szoktam néha fújni, meg 2-3 spricc a motortérbe.
Mondjuk azt remélem, hogy a cucc nem károsítja a gumi csöveket.
-
Qtya123
őstag
válasz blakey #63384 üzenetére
Ez akkor nem járható út, ha utcán áll és ott van hely, ahol épp szabad.
Vagyis járható, csak akkor sok fog fogyni a cuccból, ha olyan a környék, hogy nem sikerül ugyanazt a helyet elcsípni általában.
Én azt szeretem, hogy nagyon lusták az emberek. A társasház bejáratához közel akar mindegyik megállni, egymás seggében vannak.
Úgy 40 méterrel odébb meg csak a legvégső esetben állnak. Így az esetek 90%-ában ugyanoda le tudom tenni az autót.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz mefistofeles #63386 üzenetére
Ismerem az érzést. Fél évig laktam Budapesten a Boráros tér közelében. Volt olyan, hogy 18 percig köröztem, mire le tudtam tenni az autót.
Gondolkoztam közben, hogy felakasszam, vagy a Dunába vessem magam. Soha többet. Vicc.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz ncc1701 #63407 üzenetére
Amúgy ez tényleg így van!
Az ember ad egy adott összeget autóért és kb azzal arányosan várja el a működést.
Nem kell nagyon távolra visszamenni az időben, amikor 3-3.2 millióért új Swiftet lehetett venni. Ha abban zörög ez-az nyilván nem örül az ember, de ott van benne automatikusan a megnyugtató érzés, hogy jó-jó, de bakker újonnan vettem 3 millióért.Viszont mióta ilyen beteg árak vannak ott van, hogy veszel egy új Crosst 8.5-9 millióért és ugyanazt kapod. Zörög, kopik, párásodik. Na ilyen összegért már nyilván teljesen más érzéssel áll hozzá az ember, ha vannak ilyen nyűgök.
Plusz azért a zörgés egy dolog, de a plusz Ft-ért benne lévő dolgok nem rendeltetés szerű működése egy másik. Mint Kolondrumnak a kamera előtti párásodás. Azért az durva. Engem is idegesít, hogy a retek időben nem mindig megy a parkradar, mert a víz megzavarja, ami a szenzor kis résébe bekerül, el tudom képzelni akkor, hogy őt mennyire bosszantja, hogy egy új autón ott az a pára a technika meg nem megy. Én is ideges lennék.
roti86: nem rémisztgess, most jön vele az első telem. Eddig olyan szépen kussban van a beltér, remélem nem lesz télen dobkoncert mindenhonnan.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz DarkByte #63414 üzenetére
Jogos a felvetés. Azt el is felejtettem, hogy neki volt szélvédőcsere.
Egészen biztosan nem kap ilyenkor új szenzorokat, csak a szélvédőt. Szóval lehet meg is van az ok, amiért párásodik neki alatta.
Na én meg erről ugatok régóta. Hogy vannak bizonyos kényelmi extrák, ami jó. És vannak a felesleges hülyeségek, amelyeket szó szerint ráerőltetnek szabályokkal az emberekre.
Lásd nemsokára kötelező lesz a táblafelismerő rendszer. Még egy pillanatra megfordult a fejükben a jogalkotóknak azt is, hogy amint felismeri az adott sebességkorlátozás táblát, akkor az autónak limitálnia kell magát a sebességre, hiába nyomod neki.
Úgy kellett külön felhívni a figyelmüket, hogy ember, ez nem kicsit, hanem überbrutálisan balesetveszélyes, te hülye! Ja jó, akkor csak annyit teszünk kötelezővé, hogy vonyítson, limitálást nem...
És ilyen gondolkodással ülnek emberek és hoznak szabályokat....Na, de visszatérve a technikai oldalára: Tök jó lesz, mikor minden alap autóban ott virít a kötelező táblafelismerő rendszer. Aztán mikor majd szélvédőt kell cserélni, akkor jöhet a felár a kalibrálásra, továbbá az olyan hibák, hogy nem teszik vissza rendesen és párásodik a cucc, stb...
A technika bonyolódik, egyre összetettebb lesz, a szerelők meg egyre kevesebben vannak és azok közül is sok a kókler. Több összetett dolog mellé egyre több tompa kés a fiókban. Jó az irány....
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz simonjoe #63429 üzenetére
Azt a cikket én is olvastam.
Felháborító volt a konklúzió, hogy hát kérem 20 milláért ennyi jár...
Ha jól emlékszem még azt is mondták neki, hogyha zajtalanságot szeretne, akkor fáradjon át az S-osztályba, mert az ott jár.
Milyen érdekes, hogy Lexus esetén már egy IS-nél is alap elvárás, hogy minden kussban legyen, pedig az IS a "legalja", utána még ott a GS és LS a szedán fronton.Csak tudod azt nem értem, ha a szerelőd a szövet ragasztócsíkkal meg tudja oldani, akkor miért nem így gyártják alapból legalább a prémiumokat. És akkor nincs az, hogy S klasse alatt alap dolog, hogy zörög. Bár végül is belegondolva a jobbágy így is megveszi, szóval minek bíbelődni vele, mikor jelentős költségoptimalizálást jelent.
Tigi: Kíváncsi vagyok mi lesz a véleményed a Szuszka új ellenfeléről. Neked most nagyon friss összehasonlítási alapod lesz, várjuk a beszámolókat.
-
Qtya123
őstag
válasz szpeti40 #63589 üzenetére
Ha nem csúszott meg és az ABS sem dolgozott, akkor nem fékeztél elég erősen. Ha széttaposod a féket, akkor a kettő közül valamelyik lesz. Főleg vizes úton.
Keress egy kietlen tágas utat/parkolót. Mos úgyis vizes retek idő van, könnyebben előidézhető az ABS működése.
Ne csak úgy tessék-lássék módjára fékezz, hajlamosak az emberek túl kicsit fékezni. Gyorsíts kb 50-60-ra és állj bele úgy rendesen a fékbe, ami a csövön kifér, hogy már a kormányt húzod magadra. Nem vicc, tényleg. Nem kell sajnálni, taposni kell amennyire csak tudod. Ha ekkor sem darál a fék csak csúszik az autó, akkor nem működik az ABS az autódban.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Én sem mostam le soha egyiknek a motorját sem. De még a műanyagokat is csak úgy tessék-lássék törlöm le a motortérben, mikor nagy ritkán eszembe jut. Évente 2-3 alkalommal.
Egyedül a fáról lehulló leveleket szoktam kiszedni a szélvédő előtti rácsról, az felettébb idegesít. Mondjuk ez a motortér tisztaság függ attól is, hogy hol használják. Vannak olyan poros motorterek, mintha egy porszívó porzsákja robbant volna fel benne. Gondolom azokat az autókat többször használják földúton.
Olyat is láttam nem egyet, amelyik össze volt fröcskölve sáros vízzel. Gondolom nagyobb pocsolyákba mentek bele tempósan és alulról befröcsögött.Nekem így néztek/néznek ki a motorterek a sosem mosással:
[kép]
[kép]Nem tiszták nyilván, de pl az első képen évtizedes mosatlanság van, ennek ellenére nem trágyadomb.
A második képpel van a nagyobb baj. Oké, hogy nem túl koszos, de teljesen rossz irányban van benne a motor.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
IS-en 225-ös Eagle F1 gumik voltak. Úgy tapadtak szárazon, jó minőségű aszfalton, hogy gyakorlatilag szét kellett taposni a pedált, tényleg igen jelentős erőt beleadva és akkor érte csak el a csúszáshatárt és dolgozott az ABS.
Na aztán 6 éves korukra "fehér" aszfalton ilyen gond nem volt már. Kettesben közepes gázra is el lehetett úsztatni a seggét.
Kolondrum:
Ezért röhögök mindig az 1-2 év és sofőr nélküli önvezető taxik meg kamionok lesznek mindenhol dolgon (amit ugye már kb 6-7 éve hallgatok, hogy na most már mindjárt, még 2 év).
Az első esős, taknyos, havas, párás időben az ilyen vezetés támogatók azonnal meghasalnak.
Legjobban azt szeretem, mikor egy hosszú egyenes kátránycsíkra képes bejelezni a sávelhagyás a T480-as Renault-ban.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz ugri77 #63617 üzenetére
De azokat optimális esetben nem igazán tudja só érni. Főleg a tűzfalat. Eléggé le van burkolva. A hűtőt persze tudja szórni sós lével az előtted haladó, ahogy felveri.
Azok el is rohadnak nem egy autón az évek alatt. De nyúlványt rohadni tényleg csak a kivételesen szétfingott autókon látni, tűzfalat meg még annyira sem.Én még rozsdásodó/koszos tűzfalat nem láttam. Pedig, ha visszaolvasol látod, hogy mennyire háklis vagyok a rozsdára. Alváz és üregvédelem minden autómon alap, de ilyen, hogy a tűzfalat mossam a só miatt, sosem fordult meg a fejemben.
Egyáltalán nem az a kritikus pont só és rozsda szempontból.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz szabonagyur #63623 üzenetére
Mikor nekem eléggé ki volt fogyva, úgy emlékszem úgy 4 liter körül ment bele.
-
Qtya123
őstag
2014.
Mondom, nekem az rémlik, hogy az 5os kanna jó része belement. Most vagy variáltak a króm elejűnél a tartály mérettel, vagy én vagyok aki rosszul emlékszik.
Én amúgy mindig télit használok. Próbáltam többféle nyári bogároldósat, semmit nem értem velük. Ami bogár egy jó esti nyári pályázáskor szétplaccsan, az szét lett kenve a télivel és a nyárival is. Semmi különbség. Így inkább mindig téli, legalább nem kell figyelni és rátöltögetni.
[ Szerkesztve ]
-
-
Qtya123
őstag
válasz laca891 #63860 üzenetére
És ez miért is öli a motort?
Víz és olaj teljesen bemelegedve, konstans teljesítmény, minden fix. Autópálya tempónál váltó és benzin/dízel függvényében a fordulat egy fix értéken lesz. Mondjuk vegyünk egy benzinest, forog 3600-at.
Ez miért is károsabb, mint a sok váltás, hőingadozás, nyomaték és fordulatszám, terhelés változás?
Igen, többet eszik, hiszen magasabb fordulat, több LE jön épp a motorból. De a nagyobb teljesítmény egyáltalán nem nagyobb elhasználódást jelent.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz ncc1701 #63865 üzenetére
Pontosan.
Kollégám dettó. Irtózik a 3000 feletti fordulattól, mint a tűztől, de az nem zavarja, mikor 1 nap ötször áll odébb az autójával, hogy ne érje a nap, vagy télen a szél, hó.Sokaknak az is ismeretlen fogalom, hogy az alacsony fordulat is lehet káros. Meg nyilván az is, ha sose húzatod ki rendesen.
-
Qtya123
őstag
válasz laca891 #63868 üzenetére
Még mindig nem értem az összefüggést. 140 ló vs 120 ló Viatara.
Mi lesz a különbség 130-150 között? Az egyik bírja a másik nem? Hülyeség. A 120 lovasnak sem a szeme van kinyomva, nem az egekben van a fordulat, meleg minden, konstans terhelés. Tökmindegy, hogy mi a fogyasztásban a különbség, nem releváns a motor elhasználódás szempontjából. -
Qtya123
őstag
válasz ncc1701 #63912 üzenetére
"Eleve pálya autó ott kezdődik, h dízel. Utána pedig az alakja: lapos, széles, hosszú, azaz kb egy kombi. "
Aztán felmész a pályára és 10-ből 4 autó ami elhúz a belsőben 180-al, az 2 tonnás SUV. Funkcionalitás eldobva a trendekért cserébe.
laca891: Azzal egyetértek, hogy nem egy 120 lovas kredenc forma szívó benzines az ideális 150-el HU-DE között ingázni. De ez inkább anyagi kérdés a fogyasztás szempontjából és komfort kérdés a zaj/fordulatszám tekintetében. De a motornak az ég világon semmi baja nem lesz a 110 helyett 140-150 km/h-val való közlekedéstől.
Amúgy az IS200 hiába ék alakú szedán forma és 35 LE-vel erősebb a Crossnál, de 150-nél 10.5 litert evett, míg a Cross ennél a tempónál 8.4 körül eszik még ezzel a jó nagy légellenállással is. Nyilván ez ennél összetettebb dolog.
Ha már itt tartunk, nem tudom észrevettétek-e, hogy tempomattal dinamikusabban gyorsít a Cross/Vitara, mint lepadlózott pedállal.MÁS:
Remélem mindenki tudott ma tankolni.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Én tankoltam a MOL-nál, a kutas épp az előttem lévőnek mondta, hogy volt aki Szolnokról jött ide tankolni (18. ker).
Nagy sor volt. Letámasztom az egyik autót teli tankkal és a másikat használom, amíg nem rendeződik a dolog. Legyen egy tartalék autó mobilis, ha Mad Max lesz.Ha ez ünnepekkor is így marad, akkor mókás lesz a népek rokonlátogatása. Talán januárban vége a sapkának és végre elkezdenek külföldről is hozni üzemanyagot.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz AMD Power #63945 üzenetére
Már 6 előtt ekkora fejetlenség? Durva!
Mondjuk a médiából és a közösségi platformokon is ez ömlik, plusz mindenki fosik, hogy vége a sapkának, így ez a hét szerintem végig erről fog szólni. Egy biztos, én a kutak közelében sem akarok lenni a napokban.
Budapest még csak-csak, mert annyi a kút, mint égen a csillag. De a szüleim kis településen élnek, van 10 km-es körzetben két kisebb város, mindkettőben 1 darab kút. Az ugye két perc alatt elesik. Utána a következő lehetőség a megyeszékhely, oda-vissza autózhat 70 km-t és kérdés, hogy ott hol kap benzint.
A munkahelye meg olyan helyen van, ahová csak autóval tud menni, busz még a közelébe sem megy.
Még jó, hogy új Swiftje van, kicsi étvággyal és eladta a benzintemetőt. Szívna most rendesen a hatótávval.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz burgatshow #63962 üzenetére
Ez egyébként valami általános női képesség lehet, hogy összevissza csavarva hagyják ott az övet. Én ugyanezzel küzdök. Már reflexből igazítom, miután kiszállt.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz mefistofeles #64011 üzenetére
Meg sokan azt is kihagyják a képletből, hogy télen másik gumiabroncs van fent sokaknál. Az is okozhat némi fogyi eltérést.
Nekem fogalmam sincs, hogy változott-e télen. Az átlag fogyi 6.8-ra van beállva a computer szerint már jó ideje és sosem nullázom. Szerintem hülyeség egyébként, biztos vagyok benne, hogy több, de nem szoktam nagyon számolgatni, maximum pályázásnál telitől-teli tankig.
Janakbacsi: A suzuminn foglalkozik kifejezetten váltókkal, esetleg egy próbát megér velük felvenni a kapcsolatot: [link]
Saját tapasztalatom nincs a szervizükkel.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz Kolondrum #64175 üzenetére
Még jó, hogy volt annyi lélekjelenléte és helyzetfelismerése, hogy lebukott, nem pedig lefagyott.
Mindig csodálkozom az M0-án, ahol mindig akad 1-1 hülye, aki két kamion között 85-el vonatkozik. Általában papók valami kis méretű autóval, vagy elektromos autósok.
Gondolom utóbbi azért mert haza sem érne az akkus csodával, ha jobban nyomná a gázt.
(A héten a céges Leaf-el mentem 15 km-t, 89% volt a töltöttség, mikor beültem és 39% mikor kiszálltam. Vicc.)Az ilyenekben teljesen halott az életösztön.
-
Qtya123
őstag
Buék a fórumtársaknak!
Korábban többször volt itt szó a műszerfal zörgésről. Szerencsére a hidegebb napokon sem jött nálam elő.
Viszont tegnap ahogy vártam az autóban, a nap hátulról pont úgy világította meg a műszerfal elejét, hogy észrevettem egy szivacs réteget a műszerfal és a szélvédő között: [kép]
Ez gyári cucc, vagy az előző tulaj utólagos műve? Lehet, hogy ezért nem zörög.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz Gyöször #64277 üzenetére
Akkor ezért honol csend a beltérben, mert foglalkoztak vele.
Ennek örülök. Jó, ha gondos gazda volt az első.
Megkérdezhettem volna tőle is, de nem akartam zargatni telefonon. Kereskedőnek adta be az autót, én onnan vettem. A szervizkönyvben benne volt a tulaj neve.
A lakcíme meg rajta volt a Suzuki márkakereskedéses számlán, amikor újonnan vette. Még valahol a születési dátumát is láttam, 58-as, ha jól emlékszem.Online telefonkönyvben így már nem volt nehéz megtalálni. Mikor felhívtam kérdeztem tőle pár dolgot, válaszolt is, de végig éreztem rajta, hogy meg van szeppenve. Így másodjára 8 hónap után nem akartam újra hívni, hogy "figyeeed mán', te rakattad a szivacsot az ablakhó?"
Még a végén azt hinné zaklatom. Én sem örülnék, ha ilyenekkel keresnének.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz ncc1701 #64330 üzenetére
Teljes mértékben érthető a lépése. Mindig ezt mondom, hogy anyagi helyzettől függetlenül van az az ár/érték, ami egyszerűn nem éri meg és kész.
18-19 millás Superb? 6-7 millás Swift? 12-13 millás Cross? Hagyjuk már...
Nem volt olyan régen 2019 év közepe-vége, mikor 3.2 volt egy Swift. Na az megérte ár/érték arányban. De ezek így már nem. Hiába a húdenagy béremelkedés a népeknél, akkor sem...
7 milláért veszek egy 2019-20-as Corollát, vagy 12-ért egy szintén 2019-20 körüli RAV4-et. Egy hangyányit más kaliberek, mint a Swift, vagy a Cross. És gyakorlatilag új autók ennyi évesen.Ha meg Cross, Swift kell, akkor használtan pár éveset és nem kell kidobni az ablakon ennyi pénzt.
Viszont jó, hogy kinézve az utcára, veszik így is őket, mint a cukrot. Máskülönben hogyan csemegéznénk pár év múlva a használtak között.
Persze azok is emelkedtek bőven, na de na![ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz Cunaja #64418 üzenetére
"Lehet, nem volt maximális műszaki állapotban a Suzu?"
Maximális műszaki állapot ezeknél az autóknál?
Az utakon futó 20+ éves Suzukik 90%-a egy totálisan szétrohadt romhalom. Persze gurulni még gurulnak. Karbantartás nuku, fékolaj 15+ éves, megkopva, szétesve minden, bakelitté keményedett gumiabroncsokon.
Mondjuk nem csak a 20+ éves Suzukik ilyenek, hanem a többi hasonló korú autó is.
Ilyen korban ezeket már csak kényszerből tartják, nincs pénz a javításokra és igény se nagyon, kevés kivételtől eltekintve.Még a megvigyázott papper autók között is sok van, aminek szita az alja. Azt hiszik, hogy jajjdeszép, jajjdejó mert oldalról nézve semmi rozsda.
Aztán meg megy a csodálkozás, hogy az alja lyukas. Egy idő után már le se kellett feküdnöm, csak benyúlni alá a taposók elejére és már érzem is a lyukat.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Fel sem tűnt eddig a képig, hogy az S-Cross hátsó lökhárítójának alján a kipufogó részére szánt kivágás a másik oldalon is megvan.
Így teljesen jól áll neki, ha kétvégű a kipuff:
Csak külön ezért nem cserélném le a gyárit, de nekem tetszik.MÁS:
Mióta megjelentek az új rendszámok feltűnően sok nem új autón is látni. Ilyen sok használtat nem hoznak be, hogy egyik pillanatról a másikra ennyi legyen.
Gondoltam is rá, hogy na biztosan a mutassuk magunkat ezerrel kifelé típusú emberek cserélgették le. Régen is csináltak ilyet, nekem is volt ismerős, aki a K-val kezdődő rendszámát évek múlva lecseréltettem N-el kezdődőre, hogy így majd biztos fiatalabbnak hiszik a bömöst...
De ugye teljesen laikus utca népének nem biztos, hogy mond valamit, hogy a rendszám kezdőbetűjében egy K betű az régebbi autót takar, mint az N-el kezdődő.
Az új rendszámokra ránézve azonban a laikus is látja, hogy húúú hát ez új. Na a sok bolond úgy gondoltam ezt lovagolja meg és cserélgeti, hogy minél több ember higgye azt, hogy új az autó.
Ez az a nem behozott autó, hanem a "hülye" tulajdonos cseréli elméletem igazolódni látszik. Kollégám szomszédja is azon nyomban lecserélte a Vitaráján. Egy ismerős is váltott, aztán ma egyik face csoportban is mutatta valaki az új szerzeményét egy króm elejű S-Cross képében, de új rendszámmal. Kérdezték tőle miért új a rendszám. Válasz: mert csak 8.000 Ft volt. Van baj...[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz tboldi #64442 üzenetére
Nekem a Zsiguli a régi rendszámmal kezdte (UF talán), utána jött a magyar zászlós ADL kezdettel, a következő tulaj lecserélte, mert kb már nem látszott, annyira kopott volt, akkor lett neki EU zászlós N-el kezdődő.
Na ezt már csak a poén kedvéért le kellene cserélni a legújabbra és akkor végigment az egész típus palettán a gépsárkány.
Rendszámok jönnek-mennek, de a zöld Zsiguli örök.
[kép][ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz ViZo72 #64500 üzenetére
Én ezért maradtam az M16A motornál.
Nyilván, ha az ember megveszi újonnan és 50-100e km-nél eladja, akkor nem annyira lényeg, hogy melyik típus.
De ha 200-250-300e futás megtételére veszi meg az autót, akkor azért számít. Bár ahogy én számolom, mire el fogom adni, úgy 200-220e lesz benne nagyon max.
Annyi, hogy mikor ezt eladom, az utódnál már nem nagyon lesz alternatíva. Nem lesz miből választani. Nem lesz olyan benzines 4-7 éves korú autó akkora, amiben 1.6-2.0 közötti szívó motor lenne...
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen