Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
giigz
veterán
válasz Motion_Blur #16305 üzenetére
Kíváncsi vagyok, mi lesz a hiba oka, Swift esetén még nem hallottam ilyen problémáról És persze, hogy mennyibe kerül a javítása
-
giigz
veterán
válasz Kornel #16314 üzenetére
Egy ismerősöm 2007-es Swift-jében van vagy 150k km körül, 10W40 oldajat rak bele ha jól tudom mindig, Shell vagy Castrol-t, de lehet 5W30 is volt már benne nem tudom, beviszi a szervizbe, és megmondja hogy cseréljék le neki, nem érdekli mit raknak bele, és a motor szépen, finoman jár ennyi km után is, semmi probléma nincs vele
Persze én egy ilyen motorba biztos 5W30-at raknék, csak bármennyire is meglepő, a 10W40-nel is elmegy hosszútávon is...
-
giigz
veterán
Európa szinten is egyik legjobb benzin, nem is hasonlítható az itt kapható sima 95-ösökhöz, de az adalékoltak közül is kiemelkedő: MOL EVO NEO 100+
Én sem hittem benne, egyszer félig üres tankra rá is tankoltam, nem nagyon vettem észre különbséget, talán egy picit finomabban járt, de olyan keveset tankoltam rá, hogy tényleg nem volt nagy változás... Aztán a múltkor porzó tankra, talán 3 liter körül lehetett benne, rátankoltam az EVO-t, a beindítás pillanatában már nem hittem el... Olyan simán járt a motor, hogy az nem igaz. Alul jobban húzott, kisebbek lettek a belső rezgések, egyszóval érezhető volt a pozitív változás. Literenként 35 Ft-tal drágább a sima 95-nél, de engem meggyőzött, azóta 1 tankolás kivételével mindig az EVO-t tankoltam, havi szinten 2.000 Ft-tal több így a benzinköltségem, de mintha fogyiban kevesebb lenne 1-3 decivel, és ugye az autónak sem hátrány, ha jobb benzin van benne, eléggé kopottas már a motorom...
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz Mercutio_ #16418 üzenetére
Az, hogy a kocsi mit szeret, az adott típusonként eltérő. Nem lennék meglepve, ha az én Megane-om szeretné a Total benzint, viszont olyat még nem volt alkalmam kipróbálni, csak valószínűsítem, hogy a franciák nem magyar benzinnel fejlesztették ki a motort... Lehet, hogy a Swift a FuelSave-et szereti a legjobban, az enyémnek a sima OMV 95 (előbb említett 2 típus MOL 95 + valamennyi adalék) lehet a legjobb, legalábbis fogyasztásra. Járásra nekem egyértelműen a MOL EVO, másnak pedig a Shell "drágábbik" benzin vált be. Amit én még nem próbáltam az a MaxxMotion 100, az osztrák nyál, arra még kíváncsi leszek egyszer... Tehát szerintem minden autó mást szeret, ezt ki kell tapasztalni, hogy melyikkel a legjobb a fogyasztás, motor járása. Különbség biztosan van, van amelyik kocsiban jobban észrevehető, van amelyikben kevésbé.
Itt pedig áttértünk a kérdésedre, hogy a régi kocsiba ajánlott-e, vagy csak az újabbakba... Szerintem a régiebbi autókba ajánlottabb a nagyobb minőségű benzin, pl. nálam 230k km után eléggé kopottas a motor (előző tulaj nem nagyon tarthatta karban), és én minden egyes tankolás után észreveszem a különbséget, hol pozitív hol negatív irányba. Az EVO volt, ahol a legnagyobb különbséget vettem észre, valószínűleg olyan adalékok vannak benne, amit szeret az autóm, és tudja hasznosítani. Tehát az ECU észleli azt az összetevőt, így nagyobb hatásfokkal tud üzemelni. De van olyan is, hogy az autó ugyanúgy állítja a kevéréket, ha nem érzékeny az adott adalékra. Ez olyan, mint ha valaki sima 95-öt tankol, mellé meg önti a Spurit, vagy bármilyen adalékot... Én pedig "készre keverten" beletankolom az EVO-t, és ez így az én autómnak fekszik.
Tehát az én véleményem az, hogy kopottabb motornak mehet a jobb benzin (kipróbálás-tesztelés után, amelyik cég terméke bevállt, EVO európai szinten is jó minőségnek számít), viszont újabb autónál, pl. nekünk még a 8 éves 151k km-es Focus 2 1.6-ban is totál mindegy milyen benzint raktunk, ugyanolyan szépen járt minddel, az a motor olyan finoman üzemelt, hogy lehetett benne sima 95 vagy adalékolt 95, ugyanolyan szépen járt, nem lehetett észrevenni különbséget.[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz Siriusb #16438 üzenetére
Egy ismerősöm is a múltkor pont azt mondta nekem, mint te az előbb, jött oda hozzám nagy kétségbeesetten, hogy jajj mi lesz, látott egy trafit, és 55-tel ment, na most kezdődhet az izgulás, jajj mi lesz, hetekig izgulhat...
A saját érdekükben mondom, akik nincsenek tisztában az aktuális szabályokkal, nézzenek utána, és megkímélik magukat a fölösleges aggódástól. Mint leírták előttem, 50 km/h sebességhatár esetében 15 km/h túllépést engednek meg, erre jön 3 km/h mérési hibahatár (na nem mintha annyira hitelesítve lennének a mérők, de ez másik történet), tehát 68 km/h-ig nem jön csekk váráson belül, 69 km/h-tól igen. Ez a tényleges sebességre vonatkozik, viszont a km óra legalább 2-3 km/h-t már ilyen sebességnél is felfele csal.
Én városon belül mindig óra szerinti 60-65-re állok be, beteszem neki az 5.-et, és egyrészt ez már haladós tempó, másrészt itt fogyaszt talán a legkevesebbet az autó, és ugye még nincs bünti. Ha sietek, akkor óra szerint még a 70-et is szoktam tartani néha, ilyenkor a tényleges sebességem 65 körül lehet, tehát még itt sem büntetnek. Kivéve akkor, ha az egyik autó mér, egy másik pedig áll az utca végén, és szépen megállít, akkor már 55 km/h fölött jár egy enyhébb büntetés (30.000-hez képest).
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz Kornel #16656 üzenetére
Félreértések elkerülése végett leszögezném, hogy a Mannol olaj nem nagyon ismert Magyarországon, ezért olyan piszok olcsó, viszont nem csinálnak rossz olajat, nyugodtan bele lehet rakni az autóba. A Mannol számtalan autós kiegészítőt/felszerelést gyárt, amik az ársáv alján helyezkednek el, mindenből csinálnak filléres megoldást, a minőség nem a legrosszabb, de a drágább nagyobb márkák pl. Sonax minőségét természetesen nem éri el. A olajuk szintén használható, nem lesz rosszabb vele az autó mint bármilyen más olajjal, nyilván apróbb különbségek adalékban is vannak, de alapból egy jó olaj a Mannol. Mostanság kezd elterjedni, és mint írtam a múltkor, valószínűleg egyre gyorsabban fog terjedni, és ha túl nagyot nem emelnek az áron, akkor ismert, sikeres lehet. Tehát aki olajcsere előtt áll, nyugodtan vehet ilyet, legalább elmondhatja magáról, hogy még az elterjedése előtt mélyen áron alul vett jó olajat
A MOL pedig ha már szóba került, nem tudom miből gondolod, hogy rossz motorolajat csinál, az én információm szerint abszolút nem rossz, viszont szintén nincs elterjedve, és azért nem is lesz, mert ahhoz túl magas áron adják, hogy az "ismeretlen MOL" olajat elkezdjék venni meg ajánlgatni... Viszont minőségileg nagyon jók a MOL motorolajok.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Nem, ezt csak ő mondhatja, pár mondatot betanult amivel okosabbnak tűnik, és azt ismételgeti folyamatosan
Pl. ez az azt hittem képes vagy süket dumán kívül valamire is egy tökéletesen bevált mondat, be szoktak neki dőlni, és elhiteti sokakkal, hogy tényleg hülyeséget beszélsz, ő pedig a szent és sérthetetlen, mert azt írta, hogy te hülyeséget beszélsz
-
giigz
veterán
"Ez az 5w30 Eneos nem valami fasza , múltkorában az 5w40 eneossal jó tapasztalat volt, meg a mobil1 0w40 sem volt ennyire rossz.."
Te mostantól itt nemkívánatos személy leszel. Hogy mertél ilyet tenni? Eneos olajról vagy jót vagy semmit, itt ez a szokás, mert neduddki azt mondta! Hogy jössz te ahhoz, hogy Eneos olajról rosszat mondj? Az az olaj nem rossz, csal te nem tudod használni
-
giigz
veterán
válasz Kornel #16697 üzenetére
16 éves Megane, 230k km, gyári váltóolaj
Élettartam olaj, nincs előírva csereperiódus.
A vásárlás előtt elhatároztam, hogy ha lesz majd autó, és élettartam olajos, tuti lecseréltetem, hogy finomabban járjon, jó legyen neki, stb... Ez már bő 1,5 éve megvan, és nem visz rá a lélek, hogy kiadjam azt a pár ezer forintot, mert egyszerűen semmi baja nincs a váltónak. Pontosan kapcsolható, ha beledobom csak új kétújjal, akkor is pontosan beveszi, mint ahogy azt kell is neki. Egyszerűen nem látom okát, hogy miért kellene cserélnem. 20 éves korában sem lesz a váltójának baja, akkor is venni fogja a fokozatot szépen a gyári olajjal... Persze ha már mindennel végeztem lehet lecseréltetem, hogy megnézzem finomabban fog-e járni utána, de egyelőre nem látom értelmét...
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
-
giigz
veterán
Megnézem ma a Tesco-t, ilyen volt:
-
giigz
veterán
válasz Motion_Blur #16796 üzenetére
Az a visszafele érték nagyon tetszetős
-
giigz
veterán
1,4 cm-rel magasabban ül, ez inkább előny lehet, a futómű és úttartás szempontjából semmi hátrányt nem okoz, szintén csak jobb lesz az úttartás.
A 165/65 R13 0,2 cm-rel lenne alacsonyabban, de az a méret drágább, a Barum esetében pontosan 2k-val darabonként, és mivel az az 1,4 cm átmérő növekedés bőven belefér, nem látom okát, miért ne a "jobb" méretet vegye.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Régi swift-be tökéletes, gondoltam szólok, jó minőség fillérekért:
Tesco-ban akciós lesz a Total Classic motorolaj, 10W-40 4 liter pl. 4.290 Ft
-
giigz
veterán
válasz Kornel #16996 üzenetére
O jaj, Fokan egeszen veletlen PC5 volt... Majd te probald ki a Vredi Sportrac 5-hoz kepest, kopast is vedd figyelembe, utana nyilatkozz.
Igaz nem ugyanolyan auton volt, de nagyon hasonlo meretben, es en szarazon jobbnak ereztem a Vredestein-t, halkabb is volt, esoben vizes uton tok egyforma, kanyarban biztosan, mert vizes uton nem szoktam feszegetni a hatarokat, fekezeskor az ABS hamarabb kattogott PC5-nel, de az szerintem a nagyobb fek es nagyjabol ua. suly miatt volt. Nem tudnam megmondani, melyik tapad jobban, szarazon nekem a kormanyreakcio, kanyarkepessegek a Vredi fele billennek, esoben mindketto megall ahogy kell, vizfelfutasrol nincs tapasztalatom szerencsere. Ami miatt en kijelentem, hogy a Vredi jobb gumi, egyreszt olcsobb, masreszt kesobb kopik. Nagyon nem mindegy, hogy 3 ev mulva lesz a Contin 4mm a Vredin meg 5-6mm, esoben iszonyat nagy tud lenni a kulonseg. Nem kerdes szamomra, mar csak a kopas miatt is, kesobb megjobban a kevesbe kopo fele fog billenni a merleg.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz Kornel #17002 üzenetére
Ez biztos, de azt te is tudod, h hamarabb el fog kopni, es tapadasban az elejen kozel azonosak, utana pedig km-rol km-re a jobban kopo lesz a jobb, legyen az barmilyen marka, persze a jobbak kozul.
A multkor itt is volt egy durva eso, nem siettem, de azert akartam haladni is, tiszta szar katyus nyomvajus ut, tempo 110-115 km/h korul, es belementem a jobb kerekekkel az ut szelen egy baszottnagy tocsaba, ami mar inkabb egy tora hasonlitott... Na ott majdnem kiment a kormany a kezembol... Azota sem foltoztak be termeszetesen azt a reszt, pedig egyreszt katyu, masreszt dol is, szepen egy nagy teruleten megmarad a viz. Egyebkent palyan mentunk multkor 140 koruli utazoval szakado esoben, hat az is "felelmetes" volt, az a Fokaval Michelin PS3-mal, az biztos h igy nem lehetne menni egy kopott kinaival... Mondjuk azzal uj koraban sem, de ez mar mas kerdes...
Új hozzászólás Aktív témák
- Új, szépséghibás DXRACER Prince Series L gamer szék
- Opel Insignia Full extra! Ezt érdemes megnézni és elolvasni a hirdetést !
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt// ingyen foxpost
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- ÚJ! AKRacing Master Premium Gamer szék - Fekete, 150 kg-ig
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen