Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
X-Rebirth után, ez az egyetlen játék, amit igazán tűkön ülve várok. Még akkor is, ha csak 2014-ben érkezik -jó esetben-. Már az is fantasztikus, amit eddig láttunk belőle.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Malibutomi #559 üzenetére
Azért mekkora lenne egy ilyen profi szimet, az alábbi rendszerrel összehozni:
http://en.spaceengine.org/Gyakorlatilag milliárdnyi naprendszer, csillag, bolygó, nebula, random generálva, szinte nincs két egyfprma bolygó, és mindegyikre real-time le lehet szállni.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
A Planetary Landing egy régi probléma. A helyzet az, hogy ehhez spéci engine kéne, amit senki nem fog megírni mert túl nagy munka. A CryEngine meg képtelen ezt lekezelni. De még ha meg is oldják, hogy töltés nélkül leszálhass a bolygóra, akkor sem oldható meg, hogy több száz bolygót egyesével "berendezzenek", lemodelezzenek. A felszín még generálható random, de az épületek már nem igazán. Legalább is, megfelelő minőségben nem. X-Rebirth fórumban is volt erről vita, ott is beszélt róla a developer, hogy a sandbox jelleget még kizárólag az űrben is nehéz igazán jól megoldani, planetary landing esetén szinte lehetetlen...
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Volfram42 #625 üzenetére
Szerintem ezt a játékot inkább az X-rebirth-höz lehetne hasonlítani, nem az EVE-hez, bár nagyrészt azonos koncepció az össes, leszámítva a multi részt (X-ben pl. nincs multi).
Én elsősorban explore típust játszom, vagy kereskedőt. Robi játékai eddig inkább az arcade vonalat erősítették, de nagyon remélem, hogy az SC más lesz, és sokkal inkább lesz sandbox szimulátor (akár gazdasági is), mint szimpla lövölde.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Malibutomi #675 üzenetére
Nekem ez van jelenleg (de nem a legjobb, most akarok váltani egy TM Hotas Warthogra)
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Malibutomi #699 üzenetére
Kezd lehúzósba átmenni Robika...Már bőven túllépték a célösszeget, mégis ilyen pre-DLC szarságokkal szedi ki a pénzt az emberek zsebéből. 20dollár egy hangárért? Eszénél van? 40dollár az X rebirth cakk-pakk, amiben 150 ilyen hagár lesz, és az egy komplett játék. Bár amíg van elég palimadár, végülis, miért ne tenné...Csoda lámpást is megvesznek az emberek 150k-ért, nincs ebben semmi meglepő. Csak etikailag kérdőjelezhető meg, maximum. Én megvárom, míg megjelenik és minden benne lesz egy bizonyos összegért.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
egy elég jó szimes srác azt mondta hogy joy-ból thrustmaster és saitek a többi felejtős
Ezt meg tudom erősíteni. Még valamikor 96-ban vettem egy TM F16 FLCS rendszert (gázkar, joy, pedál), és mindent elmond, hogy mai napig tökéletesen működik, igaz, mivel nincs hozzá win-es alkalmazás, nem tudom már rendesen programozni a gombokat rajta, illetve, még gameportos, de azt meg lehet oldani. Kiváló minőség, masszív 15évig nyúztam, rengeteget szimezek (polgári főleg). Ez a Logitech G940 nem ér fel hozzá, bár nem rossz cucc, ár/érték arányban elég jó, főleg a pedál miatt. Most egy Warthog az álmom, csak rohadt drága sajnos...A Saitek is már nagyon jó, az utóbbi időben egészen feljöttek.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
-
Vesa
veterán
válasz GrooveHero #751 üzenetére
Crosswind landingnál nagyon jól jön egy pedál, amikor be kell lépni a gép seggét. SC-nél nem tudom, mennyire lesz értelme a pedálnak, valószínűleg nem nagyon...
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Malibutomi #778 üzenetére
Nagyon remélem, hogy igazad lesz. Bár hpgy őszinte legyek, a Simcity bukása óta fenntartással fogadok minden ilyen készülő szuper gamét...Azt is mennyien vártuk, aztán mi lett belőle. Ne így legyen SC-vel...
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Malibutomi #1132 üzenetére
Egyébként nekem nagyon tetszenek így is, de abban is biztos vagyok, hogy lesznek ergonómikusabb tervezésű típusok is, idővel.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Malibutomi #1147 üzenetére
Akkor viszont gáz szerintem. Itt most nagyon jól mutat, de harcban, amikor egymást követően ezer találat éri majd a hajót -ezáltal a pajzsot-, ez így nagyon zavaró lesz sorozatban szemlélni. Gyanítom, hogy még a hajót is úgy kitakarná, hogy látni se nagyon lehetne tőle. Feleslegesen túlcsicsázott effekt...
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Diopapa #1151 üzenetére
Én nem arra gondolok, hogy az én hajóm előtt rohangál az effekt! Engem az zavarna, ha az általam támadott hajó körül állandó csilivili lenne, miközben meg célozni alig tudok, mert az állandó villogástól nem látom a hajót. Egyik dolog az, hogy egy demo videóban hogyan mutat valami, és egy másik az, hogy élesben, játék közben mennyire lesz praktikus, hatékony, vagy éppen idegesítő...
Volt olyan játék korábban -nevére nem is emlékszem-, ami 10 percet töltött a gépemen amiatt, mert a robbanás effekteknél a teljes képernyő full kifehéredett majd stroboszkóppá vált. A szemem meg az ötödik kilőtt hajót követően kifolyt a helyéről, nem beszélve a fejfájásról amit okozott. A rossz effekt miatt játszhatatlan lett az egész. Ezt a legnehezebb eltalálni...csodás grafika és effektek de csak olyan mértékben, ami nem megy a jétékélmény rovására.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Malachi #1171 üzenetére
Én is pont ettől tartok. Nem ez lenne az első eset. Az ilyen fel hypeolt játékoknál ez egy elég sokszor látott jelenség. És itt még tetézi a dolgot a közösségi finanszírozás, mert így a rajongók sokkal többet várnak mint egy kiadó által finanszírozott játéktól, mert jobban magukénak érzik, kvázi azt hiszik, csak nekik és értük készül. Ez egy pszichikai jelenség. Minél nagyobb az elvárás, annál nagyobb az esélye a buktának, mert esetleg nem pont az lesz, amit várnak.
Én is azon az állásponton vagyok, hogy megvárom a játékot és a közösség értékelését.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Volfram42 #1190 üzenetére
Leragadtok a hajóknál. Egy ilyen játékban az csak egyetlen szegmens. Kb. ezer dolgot kell még megcsinálni, akár a grafikusoknak is. Űrállomások, bázisok, ellen hajók, transportok, NPC karakterek, bolygók, naprendszerek, stb. stb...Nyilván, az egyszeri játékost a hajó érdekli, de alapvetően egy ilyen sandbox világot lemodelezni iszonyat meló...X-rebirth 6 éve készül...2011 Q4-re ígérték, végül most jelenik meg, 2013 nov. 15. És borítékolom, hogy tele lesz buggal, kell még 2-3 hónap, mire játszható állapotba patchelik...
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Világosítsatok már fel plíz, mert komolyan nem értem az egész rendszert. Tehát megveszem a játékot, de a hajókat is külön meg kell venni? Majd a hajókra vehetek biztosítást, ami jó esetben fedezi a hull-t, vagy ha nincs biztosítás és megsemmisül a hajó, akkor újra venni kell egyet? A vétel itt mit jelent? Valós pénz, vagy valamiféle virtual money? Plusz még előfizetést is kell venni, ha multizni akar az ember?
Bocs, ha ezek nektek evidenciák, de én komolyan nem értem ezt az egészet, hogy most akkor pontosan miért, mikor, mennyit és mivel kell fizetni?[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Köszönöm a választ mindenkinek!
Na, így már értem akkor.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz cskamacska #1598 üzenetére
Én soha nem veszek előre semmit! Zsákbamacska...Volt már koppanás számos esetben, legutóbb a Simcity-nél. Szeretem látni, mire költöm a pénzem. Majd ha már kijött és elkezdenek szálíngózni a vélemények, kritikák, akkor meglátom, hogy megveszem azonnal, vagy megvárom, míg fillérekért akciózzák. Attól függ, mennyit ér majd a valóságban.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Na igen. A választás lehetőségéből nem lett volna semmi gond, hiszen, akit nem érdekel az max. nem vált kameranézetet hanem kizárólag in cockpit nyomja. De néha van értelme a külső nézetnek is. Én sosem harcolok, de még csak nem is "utazom" külső nézetben az X3-ban, viszont néha jól jön a lehetőség a külső nézetre is. Pl. amikor csak gyönyörködni akarok az új hajómban. Vagy mondjuk éppen autopilottal dokkolok egy állomásra, közben átkapcsolok "fly bye" kamerára, és nézem ahogy a hajó szépen komótosan bedokkol. Sokat dob a hangulaton.
Szal külső nézet nem csak arra való, hogy a harc közben konzolosítsunk és butítsunk egy játékot.
Ennél fogva nem értem, miért nem lehet választani...? Akit nem érdekel, max. nem kapcsolná be aztán kész.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Malibutomi #1662 üzenetére
Pontosan értelek! Őszintén szólva, az Elite-n én is agyaltam, hogy talán érdemes lenne támogatni. Talán még bepótolom. CR-el viszont erős fenntartásaim vannak úgy 1994 óta, esetében inkább megvárom, hogy az egózáson kívül mit tesz le az asztalra.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz GypsFulvus2 #1738 üzenetére
"Meglátjuk mennyire pénzéhesek"
Hehe. :-) Chris Roberts? Nézd meg az életútját, olvass tőle néhány interjút -erősen javasolt a 90-es évekből pl.-, és a válasz máris egyértelmű lesz!
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz GypsFulvus2 #1743 üzenetére
A feltételezésed az életkorommal kapcsolatban nem biztos, hogy helyén való!
Valószínűleg félreértettél. Én pont arra kívántam rávilágítani, hogy CR kissé talán túlzottan egoista, és nem kevésbé pénzéhes. Ez a tulajdonsága nincsen összefüggésben az általa készített játékokkal (bár ő inkább főleg rendszert tervez, de amit mi látunk a képernyőn az inkább a tehetségesebbnél tehetségesebb művészek, grafikusok, programozók munkája). Viszont elég jó üzletember, ebben a közegben más habitussal nem is nagyon lehetne boldogulni...Ez meglátszik azon is, ahogy a kialakult hype-ot nagyszerűen meglovagolta.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Malachi #1831 üzenetére
Szerintem itt sok esetben olyan tagokról van szó, akik nem sokra mennek in real life. Ezért egy játékban akarnak valamiféle vezetőkké válni, vagy egyéb módon kitűnni egyfajta "pót önigazolásképpen"... Ehhez viszont szervezet kell, ranglétrával és szabályokkal stb...
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz #16729600 #45262 üzenetére
Egyet tudok érteni veled!
Amíg nem fröcsögés, sértegetés, személyeskedés megy, hanem csak tényszerű kritikát fogalmaz meg valaki aki mellesleg _fizetett_ a játékért, addig nincs gond (pontosabban, nem lenne szabad, hogy gond legyen).Egyébként az eddig látott minsőségben készülve, egyáltalán nem meglepő a tempó. Jó munkához idő kell!
Persze becsapósak ezek a bemutatók, anno az Elite-nél is padlót fogtam a látványtól és a beharangozott képességektől, aztán a "kész" játék messze nem az, amire a trailerek alapján számítani lehetett.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Stilinski #45328 üzenetére
Nekem nincsa bajom az SC fejlesztési ütemével, csak készüljön el egyszer...
Ugyanakkor ezzel a kijelentéseddel picit vitáznék, mert az, hogy repoltolni kell közben, nem indokol ilyen mértékű csúszást! Azért ne feledjük, hogy egy Mass Effect szintű játékot (ami masszívan AAA+ cím) összeraknak 4 év alatt, kevesebb pénzből, mint amit robiék már összekalapoztak eddig! Persze nem azonos műfaj, de mégis...A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
-
Vesa
veterán
Lesz a játékban valamiféle "solo" mód? Hasonlóan az Elite-hez, tehát amikor ugyanabban a világban működünk, de csak NPC-k vannak, más játékos (pl. Vér István személyesen) nem idegesíthet fel.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Köszönöm a válaszokat!
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz TESCO-Zsömle #48099 üzenetére
+1
A CDPR kiváló példa arra, hogy jó munkához idő kell. A Cyberpunk esetén sem érdekel, mennyit késnek ha ez a minőség ára. SC-nél is ezért nem érdekel, mikorra készül el. Az jól látszik, hogy szépen haladnak, ezt vitatni nem nagyon lehet.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz dimre70 #48102 üzenetére
Nem fikázásból mondják szerintem, egyszerűen arról van szó, hogy nem értenek a játékfejlesztéshez. Mivel az esetek többségében a játék fejlesztéséből a laikusok nem sokat látnak, úgy tűnik, mintha gombnyomásra működne az egész. Itt viszont folyamatában, első perctől dokumentáltan zajlik a munka, és nem mindenki képes átlátni, hogy pusztán erről van szó, nem beszélve a játék maximálisan grandiózus és egyedi mivoltáról, ami további számos megoldandó problémát jelent a fejlesztők számára. Egy szimpla space shooter lövöldével már nyilván készen lennének...csak mi nem arra fizettünk be.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz 77.PX_Drebil #48122 üzenetére
Az érvekre azzal "érvelsz" vissza, hogy aki nincs veled egy véleményen, az buta hívő! Úgy érzed, ez felnőtt gondolkodásra vall? Szerintem inkább faék egyszerű és gyerekes. Mondom ezt baromi szkeptikus emberként aki semmilyen szinten nem sztárolom sem CR-t, sem mást, a játékról sem állítom, hogy jó lesz addig, amíg ki nem próbáltam, de azt ezzel együtt képes vagyok felfogni, hogy a játékfejlesztés nem varázsütésre működik, baromi nehéz és időigényes szakmák _összessége_, ahol sokszor még az összeszokott csapatok, komplett kiadói és befektetői háttérrel sem tudják tartani a határidőket, nemhogy egy kvázi nulláról induló, közösségi finanszírozású project, ahol sem kulcsra kész játék motor nem volt, se bejáratott marketing gépezet, csak egy lelkes -bár nagymúltú- fejlesztő, és egy még lelkesebb közösség, akik a tenyerükőn hordozzák a csapatot a kezdetektől. Aki nem képes felfogni fentieket, az nem támogatja a fejlesztést és kész. Ezen mit nem értesz? Kérdezném ezt egyébként full ateistaként is!
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz #16729600 #48145 üzenetére
Magam részéről pl. tökéletesen elfogodom az eltérő véleményeket, sőt, üdvözítő lenne, ha ez itt nem egy eszetlen rajongói topik lenne (véleményem szerint eddig sem volt az). Az építő kritikának helye kell legyen mindenhol! Addig, amíg értelmes érvek hangzanak el, de jelenleg nem ez történik. Csak valaki jön, majd tesz egy kijelentést, hogy szerinte az egész kamu, mindenki hazudozik és pont. A más véleményen lévők "nyugodtabbik" része az ilyen kijelentéseket igyekszik érvekkel alátámasztva megcáfolni, annak ellenére, hogy már hatvanezerszer megtette korábban is. A probléma az, hogy általában nem érkezik tételes konkrét viszont-válasz tényekkel megtámasztva, hanem csak jön egy újabb kinyilatkoztatás, miszerint aki eddig próbált értelmesen érvelni a véleményét alátámasztandó, az valójában elvakult CR rajongó és buta hívő. No innentől válik az egész értelmetlenné és trollkodássá!
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Sokimm #48158 üzenetére
Az átlag joy-ok nem tudnak 6DoF-ot, nincs erre dedikált tengely! HOTAS rendszereken a gázkaron vannak olyan gombok, melyekre fel szokták ezt konfigolni, ezek azonban nem tesznek lehetővé finom, precíziós vezérlést! Ennek ellenére bőven játszható a játék így is és nem hinném, hogy komolyabb problémát jelentene számodra. Akiknek nincs HOTAS-uk és a stick-en lévő HAT SW-ket nem kifejezetten erre konfigurálják -elég ritka-, azok jellemzően billentyűzetre teszik ki ezt a funkciót.
Speciális megoldásként szóba jöhet a 3DConnexion nevezetű 3D egér, amit direkt 3D és CAD alkalmazásokhoz fejlesztettek ki, de ezt szerintem inkább kínzás használni egy szimulátorhoz, mint valós alternatíva. Szóval no para, teljes értékű a játék sima joy-al is!A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz #16729600 #48160 üzenetére
Én értelek, de ha megnézed a legutóbbi jó hosszúra nyúlt citcon-t, akkor ott nem egy scriptelt demo-t mutogattak, hanem elég valós játékmenetet. Hogy még nem kaptad kézhez, az egy dolog, de az jól látható, hogy nem kamuznak, rengeteget haladtak már eddig is. Ami pedig az előadások technológiai részeit illetően bemutatásra került, az messze felülmúlta a várakozásaimat! Tudom, hogy ez nem egy könnyű anyag, nem sokan néznek végig 7-8 órás, alapvetően talán unalmasnak ható szakmai anyagokkal teli streameket, de hidd el, megéri, mert ezekkel éppen azokat a szkeptikus véleményeket lehet eloszlatni, melyek önmagában csak a csúszás tényén alapulnak, gyakorlatilag semmi máson! Az előadásokból pedig választ kaphatsz a csúszások okaira!
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Diopapa #48175 üzenetére
"Nekem sokkal nagyobb félelmem az, hogy elkészül és végül nem is lesz olyan jó mint vártam... "
Én is hasonlóan gondolom.
Amit eddig láttunk, az számomra nagyon bíztató, különösen a procedurális tartalom generálás technológiája. Legnagyobb bajom volt eddig is az ilyen játékokkal, hogy a hatalmas bejárható világ ellenére mindenhol ugyanazok az állomások, városok, bolygók stb. vannak (lásd: Elite). Nyilván azért, mert kézzel ennyit lehet megoldani, de egy jó random generátorral ezt át lehet hidalni. Ugyanakkor ettől még nem lesz jó egy játék, sokkal fontosabb a játékmenet, amit az ilyen megoldások összessége ad meg, pontosabban azok megfelelő "összegyúrása". És erről a bemutatók alapján még semmit nem lehet tudni, ez majd csak a végső verzió megjelenésével derül ki.A tudomány a valóság költészete!
Új hozzászólás Aktív témák
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!