Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Másnak is feltűnt, hogy a Drawn Together S02E04-ben felhasználták a Lexx egyik hangeffektjét? :DDD

    Bár ez legalább még vicces, mert hivatalosan is egy paródia. Ami idegesítő, hogy az RTL Klubbon megy valami halálszar saját gyártású sorozat, amiben a Mass Effect 3 játék zenéjét használják.

    Előbbiről jutott eszembe, hogy végre elpanaszoljam már valakinek az előbbit is. :DD

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Nem tudom miért csinálok ilyet, de dacára annak, hogy tudtam halva született, megnéztem a Defying Gravity 13 részét, aztán elolvastam hozzá a how-defying-gravity-would-have-ended cikket.
    Kár, hogy az utóbbi években szinte minden ilyesmi kötelező jelleggel süllyed el. :(

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz leslieke #4743 üzenetére

    Rosszabb is lesz! :( De utána jobb is. :D Összességében szerintem kijön közepesre. :K

    Az alábbi hírre is válaszul: A Firefly jobb volt, és ezt nem törölték, hanem megnyirbálták.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Tényleg zseniális ez a Westworld (HBO 2016-).

    Az első pár részben nagyon egyszerűnek és kiszámíthatónak, unalmasnak ígérkezett (pl. abszolút triviálisnak tűnt, hogy egyre több AI-nak és embernek is lesz egzisztenciális problémája, és derül ki némelyikről, hogy nem az aminek ő hiszi magát és/vagy mi hisszük őt, beleértve olyasmit is, hogy valójában mégsem ébred öntudatra egy AI, csak valamiért így script-elnek le egy easter-egg story-t, hogy emulálja ezt a krízist az AI, de némely hús-vér ember is ráparázik majd hogy ő is csak AI [akár szinte minden ott dolgozó programozó, mérnök, takarító, stb robot], néha pedig tényleg váratlanul lepleződik le valami rejtély ekörül +++ az évad vége felé pedig elkezdtem már kapiskálni a visszaemlékezések/látomások kapcsán, hogy talán párhuzamosan látunk több idővonalat úgy, hogy még nem tudjuk hogy futnak majd össze), de az évad végére szépen felpörgött, és mire kitaláltam volna magamtól, hogy mi történik valójában, pár percen belül csapták is le a labdát és dobtak helyette másik kettőt, hogy ne várakozzak unottan (ez jó, mert megvolt az örömöm abból, hogy "tudtam!", viszont nem frusztrált, hogy a végtelenségig kell várnom erre, nem úgy csapódott le mint ha kár is lenne néznem mert már úgyis mindent kitaláltam).

    Még úgy 50 perc van hátra az utolsó részből, de itt éreztem helyesnek véleményt mondani, mert az évad lezárása (főképp a sorozat mivolta végett) valószínűleg kicsit frusztráló lesz (vagy nagyon erős cliffhanger, vagy valami homályos félig-elvarrás olyan céllal, hogy akkor is megálljon magában az évad, ha nem lesz több), és nem akartam, hogy az beszínezze a véleményem.

    Ugyan itt, már tényleg elkezdett halálra untatni a Doctor Who ezzel a 10. évaddal, pedig volt benne annyi élet 2005 óta (főleg talán úgy 2010-'12 körül?), hogy mégis megnézzek még egy-egy évadot, reménykedve a semmiért. :U

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Star Trek: Discovery (Netflix, Eng, DolbyVision)

    Eleinte csak egyre több hibát próbáltam találni benne, mert szolgáltat egy rakás fura és hülye közé tendáló dolgot (bár így az első évad közepén még nyilván hagyok időt neki, hátha később összeáll a látszólagos hézag is valamivé), de igazán nagy bakit még nem dobott (ami miatt pl. kedvem sem lenne már nézni), viszont most a 9. rész 10. perce körül kezd elképesztően lenyűgözni: eleve érdekesen indult ez a rész, de ezzel most lebilincsel, ahogy Lorca kapitány tényleg ördögien briliáns módon használja ki Stamets tudósa jellemét, hogy áhítatos önpusztító küldetésbe hajszolja (ugorjon 133-szor, hogy feltérképezze a multiverzumot, akkor is ha könnyen belepusztul). Kezd nagyon szépen összeállni egy ritka komplex és erős karakterré. Kicsit hézagos a Star Trek ismeretem, de szerintem beküldené a sarokba sírni a legtöbb SW kapitányt, akit eddig láttam. :C

    Amúgy valószínűleg jobban jártam volna, ha megvárom, míg kiadják lemezen, mert hiába DolbyVision, sokszor olyan zajos a kép, mint ha egy kiváló minőségű DVD-t, vagy ramaty 720p SDR-t néznék. Ez csak azért fura, mert láttam már kisebb Netflix csomaggal butább TV-n a Narcos-t (SDR-ban), ami sokkal tisztább és kiegyensúlyozottabb minőségű képet adott (le is voltam döbbenve, hogy ennyi átjön manapság real-time stream-en stabilan itt kis hazánkban), szóval talán maga a film is eleve túl zajos néha (akár szándékosan toltak rá valami zaj effektet, vagy minden sötétben forgatnak nem a legjobb kamerákkal és "ez van, ez ilyen" és ilyen lenne BluRay-ről is). De persze van amikor látványos és szép.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz callmeakos #41486 üzenetére

    Én már hosszú évek óta csak azért nézem, mert az első 5-6 év még tényleg tetszett, és a következő 4-5 is elment (aztán még pár tűrhető volt: még nem fájdalmas, csak lapos), de már túl rég átment egy olcsó romantikus vígjátékba, amivel nyilván nem állhatja meg a helyét az eredeti mércén, de még ebben az új kategóriában is gyenge (aki ilyet akar, az talál sokkal jobbat). Rég feladtam a reményt, hogy legalább félig visszatér a gyökereihez.
    Sőt, ha már így nézem, akkor pl. nagyon elégedetlen vagyok Sheldon románcával, szerintem nem passzol hozzá igazán Amy (főleg azok után, ahogy pl. rávágta az ajtót arra, aki megfejtette a klingon nyelvű rejtvényt --- közben Amy máig egy szót se tud klingonul...), aztán ahogy írod a Raj románcok még erőltetettebbek...

    Jah, és a legtöbb karakter nem egyszerűen csak változott, hanem inkonzisztenssé is vált az évek során.m Ez nekem főleg Sheldon-on látszik (nyilván azért, mert állandóan szájba rágják a "hülyeségeit"), mert van hogy pár évvel később közvetlenül meghazudtolja magát. Pl. egyszer azt mondogatta, hogy fotografikus memóriája van, aztán később kijavított másokat, hogy nem ez a helyes kifejezés rá, mert nem csak vizuális értelemben jó az emlékezete (erre az új szóra nem emlékszem, amit itt használt, nekem nem abszolút a memóriám :D). Nem vezetek róla naplót, de tippre hosszú a lista (pl. mi az amitől a sorozat közepén kezd el gyermekkora óta félni, pedig már szóba került korábban, ilyesmik...).

    Bernadett pedig az abszolút guminő. Hihetetlen szabadsággal átalakult az évek során és még mindig folyton sodródik a személyisége. Rá sem lehet ismerni pár évad távlatában.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Lauda #41521 üzenetére

    Vad tippek: hiányzó nemiszerv, összevarrt has, a háttérben a monitor valami oda nem illőt mutat (semmi különöset, csak nem orvosi cucc). De nehéz megmondani, mert nagyon kis felbontású és életlen kép.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    BoJack Horseman

    Darabosan, de viszonylag gyorsan nézem. Kár hogy sokszor olyankor, mikor viszonylag tompa a memóriám (szerintem elölről is kezdem majd, ha a végére értem, csak hogy megadjam neki az elégtételt, hogy végtelenítve nézem én is :DDD).

    Folyamatosan egyre jobban tetszik az első résztől kezdve (az eleje nagyon nehezen indult, de már imádom), de az S03E11 környékétől egyre több sötét kétely támadt bennem az egész világával, de végképp BoJack (vagy akár az összes állandó szereplő) karakterével kapcsolatban, amit nem tudom kiverni a fejemből most az 5. évad elején sem, ahol már alapvetően kimászott volna a gödörből a hangulat (legalább is a mélyponthoz képest, ahol a 3. végén és 4. elején járt).

    Főleg az S04E02 óta nem tudom túltenni magam azon az érzésen, hogy BoJack (és a többiek) sohasem volt gazdag, vagy közismert. Ezt csak a hiteltelen narrátor teszi valósággá. Nem csak Oscar-jelölt filmes, de még csak komolyabb televíziósorozat szereplő se volt soha, hanem egy lerobbant környéken lakó társaság az egész, akik szinte sohasem józanok és egész nap hülyeségeket csinálnak, a fantáziájukkal hülyítik egymás: bámulják a TV-t, és kommentálják, hogy ők mit hoztak volna ki az adott tvshow-ból, vagy filmből, mit tennének a rendezvényeken szónokló politikusok helyében, hogy élnének ha elismert filmesek lennének, stb. Mostanában már leginkább afelé húztam, hogy nem is BoJack a hiteltelen narrátor, hanem Todd, aki fiatalabb, mint aminek látjuk (talán csak 16, vagy gyerekes alsó-húszas), és nagyon élénk a fantáziája, plusz talán állandóan be is van tépve (mint szinte mindenki körülötte) és talán BoJack fia (vér szerint).

    Ha mindehez még hozzáveszem azt is, mikor BoJack és Hollyhock azon ügyeskednek, hogy az öregotthonban a nő elhiggye, hogy BoJack tényleg az ő fia. Itt sem tudtam már másra gondolni, mint hogy csak próbálják kiforgatni szerencsétlen szenilis nőt a vagyonából (akihez semmi vérrokonság nem fűzi), hogy legyen miből naplopóként élniük tovább. (Ez a Hollyhock már a legelején is úgy tűnik fel, mint ha valami középkorú szociális munkás lenne, aki kimegy BoJack-hez. Legalább is valami hasonlóra utalt nekem a BoJack és Todd közti szóváltás és Hollyhock bemutatkozója, hangja, stb)

    Lehet, hogy csak nagyon túlgondolom ezeket, miután rám ragadt a mélybe tipró hangulat, de nem sikerült leráznom. Pedig lehet, hogy a túl sok látszólagos azonosság csak puszta lustaság (egy csomó eltérő szereplő majdnem ugyan úgy néz ki), illetve lehet hogy a sok szándékosan hablattyá összemosódó duma is csak olcsó vicc, vagy üres töltelék, nem rejtett utalás (van egy rakás szöveg, ami bizonyos hozzáállással hallgatva teljesen más mesét tűnik vázolni, mint ami a képen történik).

    Tippre a legendás tv sorozat is fiktív: ez az, ahogy BoJack szeretné látni magát, miközben sokkal rosszabb körülmények közt él a "valóságában", mint a kitalált tv sorozatában. (Az már pedig csak hab a tortán, mikor beállít valahova, és azzal henceg, hogy gazdag és ismert, pedig szegény és "senki".) De talán valahogy ebbe akar majd beletekeredni a végére az egész: sikerül kicsit szebbé tennie a valóságot, és olyasmivé válni, mint a fiktív tv-sorozatában a férfi főszereplő és akkor majd valahogy "eltűnik a fal".

    Persze hihetetlen nehéz megpróbálni kibogozni ezeket az ötleteket. Mindig ezer alternatíva látszik megnyílni, de a legtöbb hamar megcáfolódni látszik. (Karakterek ügyében viszont inkább szűkül a fejemben: mint ha kevesebben lennének, csak többeknek is van 2-3 személyisége).
    Bár mondjuk többek közt ettől is szeretem, hogy szinte végtelen sok ilyen alternatív fikció szőhető bele. Egyedül azt sajnálom kicsit, hogy ez már nekem is kicsit sötét most: már nem játékos, hanem nyomasztó, ezért nehezem veszem rá magam, hogy folytassam.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #41467 üzenetére

    Star Trek: Discovery

    Az évad második fele viszont fájdalmas lejtmenet. :(
    Amennyire izgalmas és hihetetlen volt, hogy beengedtek a Strak Trek világába egy Lorka kapitányt (vagy akár csak egy igazi éles klingon háborút) akkora pofont kaptam az arcomba azzal, hogy "ja mégsem", mert ő egy másik világból jött. Mikor Lorka elbukik, onnantól egy feminista fesztivállá látszik mutálódni az egész (gyakorlatilag minden kulcspozíciót nő, vagy homoszexuális férfi tölt be) és leépít minden más izgalmat és fantáziát (ekkora nem maradt már semmi "misztikus" hatás a kísérleti kutatások körül sem), degenerálódik egy N+1 Star Trek (TOS) klónná (kivéve a feminista felhangot, aminek feltűnő része az is, hogy gyakorlatilag nincs igazán szép színésznő az előtérben, max közepes és átlagos). Aztán minden konfliktus lezárul valami simisunyi mézesmázas nemmegoldással ahelyett, hogy egyszer valódi méretekké eszkalálódna (jó, jó, volt több hónapos éles klingon háboró, de azt kivágták a sorozatból időutazással). Meddig kell még bűnhődnünk azért, hogy a TOS-ban egy fekete nő kezelte az űrtelefont, és mikor merik már kicsit megreformálni az 1950-es NSC 68 jelentés ihlette TOS féle föderációs alapelveket? Nem teljesen felborítva akarom őket látni, mert az meg már nem Star Trek lenne, de most olyan érzésem van, hogy megpróbált elcsábítani a Discovery egy kis új sötét tónussal és aztán a képembe nevetett, hogy "azt hitted, mi?" :P

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz chipesz #41869 üzenetére

    Maniac

    Hasonlóan érzek. Az elején könnyen megfogott magának 10 rész erejééig, mikor belenéztem a kiemelt reklám buzdítására. (Jó volt tudni, hogy biztos lesz konkrét vége a story-nak, és nem csak évek múlva.) Biztatóan indult, látszott hogy sokat dolgoztak a világon, hogy kicsit fura legyen és megpróbálják majd képre hozni a hallucinációkat (és valóban nem csak beszélgettek a fantáziájukról, hanem meg is mutatták). Hullámzó volt a teljesítmény, de mindig elég hogy gyorsan letekerjem.

    Az első pár rész után elvesztette a varázsát a "valóság" rész (mert kb. annyi az egész, hogy minden hardware technológia megrekedt 1980 körül, amit látszólag legalább olyan szinten tudnak hasznosítani, mint mi a 2018-as kütyüijeinket), viszont nekem nagyon tetszettek a kibontakozó Annie-Owen történet lehetőségei (sőt, még a Mantleray családé is), noha kiszámítható volt, hogy (legalább plátóian és átmenetileg) egymásba szeretnek (még az is, hogy majd váltakozik melyikük mikor épp miben hisz, és emiatt hogy viszonyul a másikhoz), de érdekelt pontosan miképp.

    A végére nálam teljesen elveszett a fonál Mantleray körül, szerintem nem is akartak már következetesek lenni (a fiktív világ saját szabályrendszere sem próbált önmagában belül konzisztens maradni) semmivel a kísérletet illetően (mint a számítógép és más szakmai gondok), már csak a párokról szólt a történet és nem kellett tovább a körítés.

    Viszont a végén egyáltalán nem éreztem sem úgy, hogy tényleg megértettem volna a mondanivalóját, vagy akár csak hogy érzelmileg elöntött volna. Egyszerűen csak véget ért. Boldog a vége, de nem teljesen láttam miért és hogyan, ezért nem tudtam velük együtt örülni (mondjuk én se vagyok "normális" :DDD). A párok története érzelmileg szépen alakul ugyan, de minden más tekintetben problémás marad (hitelüket vesztettek, vagy körözött szökevények lesznek mind).

    + még ott volt már valahol az 1/2-2/3 része óta, hogy próbált egymásba mosódni a két pár története, amit tovább kalapált, ahogy a legvégén felváltva beszélnek, de szerintem emögött nincs semmi más, csak hogy piszkálják az ember fantáziáját (ami viszont elvesz a lezártság érzéséből, erőlteti hogy picit nyitottan maradjon a vége).

    /// Az Emma-s felvetések: szerintem nem állt neki rosszul a szőke haj ehhez a szerephez, és én szinte csak "elborult" jellegű filmekben láttam még (jó, tudom, sok filmje van, biztos nem mind ilyen, de a lényeg hogy nem ez neki az első) és ha megnézitek IMDB-n, akkor producer lehetett, és régi vicc, hogy "mire vágyik minden sikeres színész/nő?" -> hát hogy producálhasson :)) ;]

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Komplikato #42016 üzenetére

    Szar mozi sorozat? Ha hihetek az 5 évvel ezelőtti önmagamnak, akkor nekem tetszett az első film de nem volt folytatása. A TV sorozatról nem tudtam.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    The Orville (FHD Eng)

    A 4. epizódnál járok és egyelőre nagyon tetszik, hogy a témák teljesen hasonlóak, mint az eredeti Star Trek (ToS) esetén, csak erőltetett túldramatizálás (és Kirk esetén extra túljátszás), vagy nevetségesbe forduló béna csatajelenetek (ok, tudom, az abszolút low budget volt, és egy nagyon más világban, de itt jön be a kreativitás, hogy miként kezelik ezt) helyett laza humorral vezetik át a dolgokat, és olyan távlati perspektívákból mutatják, olyan kameramozgással követik le az űrcsatákat, hogy az egyszerű ember (akinek nincs némi pilótatapasztalata legalább szimulátorok szintjén, vagy minimum jó képzelőereje) is tökéletesen átlátja, hogy mi történik 3D-ben (és ebben ugye benne van, hogy valódi 3D, nem Star Wars féle síkvízi hajókázás a fekete tengeren).

    Valamennyire mindig kedveltem az alkotó munkásságát, viszont ez sokkal fogyaszthatóbb számomra, mint a Family Guy, amiről sokszor úgy érzem, hogy kb. csak részegen vagy betépve lehetne élvezni, így legfeljebb "háttértévézés" formában fogyasztom másodcselekvésképp (vagy szökőévezte egyszer nekiülök tényleg ittasan egy évadnak, ha pl. magamra maradok itthon, miután elmegy az ismerős, aki inni akart :DDD). Ez egyelőre élvezetesebb, mint a akár a Family Guy, akár a Star Trek: Discovery volt.

    Ami viszont zavar már az első rész vége óta (mikor kinőtt a fa az űrhajóból), hogy bár előre tudtam (olvastam róla egy rövid bemutatót, amiatt kezdtem el nézni), hogy nem kell komolyan venni, sőt, tudom, hogy még az igazi Star Trek-et sem szabad(na) túl komolyan venni, de mégis minden részben van legalább egy nagy és több kisebb baki, amik kellemetlenül piszkálják a gondolataim, hogy nem tudom eldönteni szándékosak (akár direkt a gyakori sci-fi bakik paródiái, esetleg random vicces dolgok, amik netán csak forgatás közben jutottak eszükbe, hogy jó lesz poénnak, mikor nem sikerült jól felvenni, stb), vagy egyszerűen csak elbénázzák. Példaképp most épp ott tartottam (S01E04 spoiler), mikor Isaac kinyit egy ajtót, és több másodpercen át folyamatosan látszik, hogy remeg a keze (jó, biztos szar ilyen jelmezben a színésznek, lehet hogy konditeremből jött, lehet hogy stimulánsokat szed..., ez nekem mindegy, csak azt nem értem, hogy miért nem tudják ezt mai technikákkal elcsalni, hogy ne legyen feltűnő, pl. miért nem nézzük eleve messzebbről az egész jelenetet, vagy tesznek damilokat a keze alá, amiken a csuklója nyugszik, vagy digitális trükkök..., stb). De ez most csak egy példa, sok ilyen látványos apró ?baki? van.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz oba #43395 üzenetére

    Én annak idején néztem az első pár évadot. Egyetemista koromban a szobatársam nézte, én pedig csatlakoztam (a megjegyzésed miatt leírom, hogy ő ma már házas férfi gyerekkel, én pedig aszekszuális hetero férfi vagyok). Egyértelműen nem a "minőségi tévézés", még csak nem is (első pár évadnyi) TruBlood szint (ha már a vámpíroknál maradunk) de egy darabig azért lekötött.

    Később még egyedül is folytattam valameddig, de aztán elvesztettem az érdeklődést, és ahányszor folytatni akartam, és beletekergettem pár régi részbe, hogy felfrissítsem az emlékeim (ami már picit rossz jel, mert általában elég jól emlékszem mindenre, amit tényleg szerettem, még sokkal régebbről is), egyre egyre gagyibbnak és taszítóbbnak kezdtem érezni, így még "nagy levegő és essünk túl rajta" nekifutással sem sikerült beleugrani az utolsó évadba (azt hiszem csak azt hagytam ki, de újra át kéne néznem --- azt láttam utoljára, hogy a vámpír kijut, de a boszorkány nem, és őrlődik, hogy elárulja-e áhítata tárgyának, hogy miként verte át a barátnőjét).

    Szóval szerintem találsz jobbat, de nem lesz tőle bajod. Legfeljebb azoknak a férfiaknak nem ajánlott, akik nem érzik magukat "biztonságban" az identitásukat illetően (a Family Guy-ban is volt erről egy poén, hogy ezt csak a "gazdag melegek" nézik). ;]

    De amúgy ha vámpír, akkor szerintem inkább TruBlood. Vagy nekem is kéne néznem, csak mindig halogatom és alig pár részt láttam belőle, de Netflix-es Szabrina (ez alapvetően nem vámpír, de lehet hogy még az is lesz benne, viszont mégis hasonló kategóriába tenném az alapján, amit láttam eddig).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz oba #43402 üzenetére

    A TruBlood-ba belenéztél már? Az első néhány évad után az is lejtmenet, de némileg idősebb korosztálynak szól. Vannak benne "felesleges" dolgok, (a "szakmai kritikusok" pl. imádják a végletekig erőltetni azokat az analógiákat, amik nekem fel sem tűntek, mert nem olvastam róla véleményeket, míg be nem fejeztem, de néhány azért nekem is világos volt és nem mind tetszett), de sokkal kevésbé unalmas, mint a VD "gyerekes" és végtelenített szerelmi drámás (örökké se veled, se vele, se amazzal, se nélkületek se...) oldala.

    A DV elején szerintem annyi a jó, hogy izgalmasnak tűnnek a karakterek és egész jól kezdik felépíteni őket a világukkal együtt. Csak aztán hamar kifut és kitekeredik a nyaka minden szálnak, jönnek az ismételgetések, kvázi-retcon dolgok, egyre több az üresjárat, stb.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #43382 üzenetére

    Azért elég hullámzó a minőség. Az évad második felét már kezdtem unni.

    Az S01E10 viszont nagyon tetszett. Tartalmas, izgalmas, és vicces is (még hangosan is felnevettem egyszer). Szinte sohasem éreztem úgy, hogy előbbre járnék, mint egy kiszámítható történet (az egyetlen tipp, amit elcsíptem arról, hogy a legtöbb személy valószínűleg mind hamis, az a deja vu vicc volt Isaac-től Kelly artikulációjáról).

    Az S01E11 ugyanakkor épp ennyivel kiszámíthatóbb. A legtöbb vicc egyáltalán nem is poén már, mire megtörténik, vagy túl van nyújtva. Maga story pedig elsőre elmésnek tűnik, és jól követhető egy darabig, de a végére teljesen összecsapottnak látszik (nem értettem, hogy miért tud úgy zavartalanul tetszőleges vonalban keresztülgázolni a sikló a 2D síkban).

    Az évadzáró pedig azon túl, hogy kliséhegy is, abszolút előre látható (az első rész közepétől nyilvánvaló volt, hogy lejátsszák majd egyszer ezt a "legyünk újra együtt" <-> "most nem szabad együtt lennünk" dolgot, ahogy a "kulturális szennyezés" lefutása is igazából dög unalom, semmi valódi kritikus irónia, semmi nevetésfakasztó őrültség, semmi izgalom, vagy valódi fantázia...).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz oriic #43519 üzenetére

    Még nem néztem meg, de az első évad alapján lefogadom, hogy megint csak elcsábítja a nézőt, hogy aztán sunyin elkaphassa hátulról egy mű....al. :O

    Bár ettől lehet (na jó, valószínű), hogy nézni fogom, de pusztán azért, mert láttam szinte mindent, ami StarTrek.

    De szerintem is jobb összességében az Orville S01, mint a Discovery S01.
    Az is erősen hullámzó minőségű, és csak egy kiemelkedően jó rész volt az évadban (pár nagyon gyenge mellett), de nincs libatömés szerűen "szájon ledugott tölcséren áterőltetett", nyíltan határozott politikai nézettel etető hatása. (Teljesen más társadalmi kritikákat körbenyalni magánvéleményt is mondva, mint kvázi vallási hittérítőt játszani, megpróbálni belerágni az emberek szájába, hogy jól tennék, ha egyszerűen csak elfogadnák szépen a készítők nézeteit, gondolkodni se kell semmin).
    -> Ugyan ez a baj az új Dcotro Who-val sok más mellett (az a divat).
    Az Oville ártalmatlan szórakozás ehhez képest.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Mik76 #43417 üzenetére

    Temee? Temeee! Temeeá?!!?
    (Erről ez ugrott be, hogy mind értjük-e a saját nyelvét. ;])

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Komplikato #43798 üzenetére

    Mikor elkezdtem összeszedni pár pont mentén, hogy szerintem miért nem hasonlítanak (?), én is sok közös pontot találtam. Viszont hiába nem sikerült jól megfogalmaznom semmi igazán jó érvet, hogy miért, még fenntartanám ezt első benyomásom, hogy nagyon más a kettő.

    Terry Gilliam legtöbb filmjével együtt a Zero-t is szeretem, és már többször láttam (bár a Python korszakból keveset ismerek, vagy még csak túl fiatalon láttam azokat ahhoz, hogy értsem a mélyebb tartalmukat, ha már azokban is volt).

    A Maniac S01 is tetszett, és ezt is tervezem, hogy egyszer majd újranézem, mert biztos sokkal több történik benne egyszerre, mint amit elsőre lineárisan ki tudtam kapni belőle.
    > Amúgy a Limited Series úgy tudom alapvetően egyszeri eresztés. Ha lesz is több évad, az nem egy közvetlen folytatás, és nem is feltétlenül hasonló témájú (és vagy cserélődhetnek a szereplők, vagy amelyik marad, az is más szerepet játszik).

    Néhány konkrét dologban tényleg találkoznak.
    - Hasonlóan cinikus például a véleményük a modern pszichológiáról (nem azt mondják, hogy nem képes segíteni, de azt sugallják, hogy ez ritkán sikerül, mert sokszor talán nem is ez a valódi céljuk a gyakorlatban, hisz profitábilisabb lehet örökké gyógyulatlanul kezelni valakit, illetve mikor mégis segíteni próbálnak, akkor sem tökéletesek/mindehatók az ilyen orvosok sem, hanem többnyire ők is némileg elb@szottabb féle emberek, épp csak funkcionálisabbak, mint a pácienseik... ;]).
    - Részben hasonló pszichés/lelki problémákkal küzdenek a főszereplők, de nem egészen egyformák (egyezik pl. az antiszociális jegy, de más tőből fakad) és szerintem más a gyökerük (a Maniac esetén neurobiológia, a Zero-nál túlzott tudatosság az erős külső behatásokra).
    - A virtuális valóság is hasonlóan jelenik meg, de szerintem kicsit másképp használják (a szereplők és az írók is). Terry inkább használja ezt arra, mint a The Matrix vagy eXistenZ filmek (próbálja rávenni a nézőt, hogy ő maga is kezdje elveszíteni a kapcsolatát a "valósággal", míg a filmet nézi), míg ebben a sorozatban ez pusztán egy "varázspálca" szerű írói eszköz, ami lehetővé teszi a 'világok közti utazást' (bár részben épp ezért akarom újranézni a sorozatot, hogy kicsit tisztábban felmérjem hol a határ skizofrénia, kémiai tudatmódosítás, és digitális virtuális valóság közt, mert talán kicsit eltévesztettem).

    A Zero a filmen belül is elmondja, hogy az élet absztrakt értelméről szól (elsődlegesen azt próbáljuk meg bizonyítani, hogy nincs, és úgy is viselkedünk, mint aki már elfogadta ezt, de közben talán még reméljük, hogy esetleg indirekten bebizonyítjuk azt, hogy mégis van [ha bizonyos, hogy nem igaz az, hogy nincs, akkor gondolom van...]).

    A Maniac esetén nem tudnám így megmondani, hogy mi volt a valódi központi témája, de talán a skizofrénia, kicsit kivetítve a dolgot oda, hogy mit is jelent az, hogy valaki nem normális (skizofrén, vagy legalább is antiszociális), ha igazából senki sem az (minden ember defektes valamilyen formában, a társadalom is őrült, csak az átlagos hülyeség nem számít hülyeségnek, mint pl. ahogy számtalan nyilvánvalóan ártalmas tett sem számít jogilag bűnnek) és hogy csak a szubjektív környezetünkön (család, munkatársak, stb) és a véletlenen (kivel hoz össze a vak szerencse és mikor hova/mibe tévedünk) múlik az, hogy ezek mellett lehet-e boldog életünk (vagy nagyon nem, hanem akár egy börtönben/diliházban kötünk ki szétgyógyszerezve).

    -->>> Az utóbbi bekezdések nyomán talán az a legnagyobb különbség, ami elsőre tudat alatt azonnal szét akarta választani a fejemben a kettőt az, hogy a Maniac sokkal pozitívabb hangvételű, és kifejezetten boldog lezárású, míg a Zero annyira halálosan depresszív, hogy a végén már nem is érzi a nőző, ahogy a lezárásával megadják neki a kegyelemdöfést. A Maniac-tól úgy éreztem, hogy van értelme élnem akkor is, ha hasonlóan elb@szott ember vagyok. Mint a szereplőire, rám is vár valahol valódi boldogság az útin. Ugyanakkor a Zero után én is szó szerint lefeküdtem itthon a padlóra a sötét szobában, míg pergett a stáblista a TV-n, és perceken át teljesen üres volt a fejem, semmi gondolat nem folyt bennem, csak éreztem a mérhetetlen hatalmas, sötét űrt, és annak vonzását, ami elnyel mindent velem együtt. Tényleg úgy éreztem, hogy már most halott vagyok (nem is kell félnem tőle, ha ott és akkor leállna a szívverésem, nem számít).

    * Amúgy Terry Gilliam hatalmas mestere ennek a film végi hangulatkeltésnek. Én a Tideland végén is pontosan úgy éreztem magam, hogy "hú, azt hiszem talán tényleg valahogy így érezheti magát egy enyhe agyrázkódás után valaki (borzasztóan)".

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    The Orville S02 E05
    Ez is jó rész volt, ironikusan mutat rá nálunk és ma is meglévő problématípusra, de nem értettem, miért nem jutott eszébe a kapitánynak az az érv, hogy a távolról jött idegen lényeket a saját szülőhelyük szerinti csillagképek alapján kéne megítélni, hisz más pespektívából mások a csillagképek. Elfogadtam volna, ha a helyi főnök valami illogikus marhasággal, vagy puszta gőggel elutasítja ezt az érvet, de annyira egyszerűnek tűnt számomra, hogy talán ilyen könnyű lenne a saját játékukban nyerni ellenük a tárgyaláson (és még arra sem lenne rossz érv, hogy gondolkodjon el erről helyi szinten is).
    Amúgy eddig még mindig jobb Star Trek az Orville S02 mint a Discovery S02 :DDD (attól megint elment minden kedvem az első néhány -még jól indult- rész után :().

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Mik76 #44253 üzenetére

    Érdekesnek tűnik, nekem az "Arby n the Chief" házi gyártmányú youtube sorozat ugrott be a trailer-ről, mikor az MS hangszintetizátoros robot káromkodott. :D

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #48613632 #44307 üzenetére

    A trailer alapján rosszabb, mint az eredeti (nem úgy, mint pl. a Sabrina).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz bobalazs #44280 üzenetére

    Star Trek Discovery S02
    Igen, mert az első évad után, illetve ahogy a második is indult, hihetetlennek tűnt, hogy nem Burnham a világ közepe (még azt is kinéztem volna belőle, hogy Doctor Who stílusban visszamegy 0-ra és ő robbantja be az univerzumot..., begombázva :DDD).
    Végül nem is volt számomra fárasztó végignézni az évad második felét. Nyilván van benne sok hülyeség, és kicsit vicces volt már a Mass Effect stílusban újragondolt Terminátor remake-et nézni, de azért le tudott kötni.
    A drámázástól jobban zavar (lehet, hogy csak megszoktam már, de mint ha kevesebb lenne az első évadhoz képest), hogy váltogat a triviális logikai bakik, illetve felesleges következetlenségek (*) és Phd szintűnek tűnő elméleti fizikai hantabantába tekert space magic témák közt, miután felfűszerezte az alapokat a misztikus hangokkal.
    *(Ilyen pl. mikor elmondják, hogy totálisan egyértelmű és hamisíthatatlan bizonyíték van rá, hogy Burnham az Angyal, aztán kiderül, hogy az anyja az, de rokonok közt megesik, hogy nagyon hasonlítanak ezek a mintázatok. LOL. :)))
    Viszont nagyon örültem volna, ha az évad végére legalább látszólag teljesen elvarják ezt az egész Angel-Signal-Control láncolatot, még akkor is ha valahogy később mégis újra elő akarják venni, nem hagyják teljesen a levegőben az egészet.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz vond #44298 üzenetére

    Love, Death & Robots
    Szerintem fontosnak tekintette volna a készítőjük, hogy sorban nézd meg őket (sőt, lehetőleg egyhuzamban, bár a The Dump alatt most nekem is kellett egy kis szünet).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #48613632 #44453 üzenetére

    ... most értem a végére úgy, hogy nagyjából egy huzamban néztem. Részemről tartom, hogy ez szerintem így szánták végignézni, sorrendben, amennyire lehet egy levegőre (lenne más értelme az epizódok közti hangulatjeleknek?).

    Személy szerint én tippre oda fogok visszamenni repetáért, ahol azt feszegeti lehetünk-e valóban boldogok ai waifu-kkal (még ha azt is szeretnénk hinni, hogy igen), de az már más kérdés, hogy kit melyik része mennyire érint meg.

    Ugyan itt más: Még csak a 4. rész elején jártam a YOU-val (csak apródonként nézem étkezés mellett), de most a Neflix sorozatlogó elpoiler-ezte nekem az egészet. :Y

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Black Mirror: Bandersnatch
    Szeretem a sorozatot. Perszer volt olyan része, ami kicsit laposabb, de azért szinte mind megéri az idejét, és volt olyan is, ami "mélyebben megérintett" (egyszer pl. több hónapra félretettem egy részt a közepénél, mert nem akartam még depisebb lenni a betippelt befejezésétől --- aztán végül egész boldog vége lett :DDD).
    Ez a rész ... érdekes, de kicsit ... lelombozó. Valahogy többet vártam. :U
    Kétszer ugrottam neki, aztán úgy döntöttem feladom a 2.5/5 pontozásommal, és megnézem neten "a nyertes befejezést", erre kiderült, hogy gyakorlatilag az összes tipikus befejezést láttam már (legalább is ezeket az IGN listáról) a "history repeats itself"-et kivéve (és ja, most már látom, hogy ez lett volna 5/5).
    Szóval olyan érzésem volt a kvázi kimaxolt végigjátszásból is, mint ha nem lett volna még igazán vége, hanem ezután csúcsosodna ki az a sok apróság, amin többszörösen átrágattam előtte. De úgy tűnik nem.
    Ez talán inkább szól csak arról, hogy folytassa a néző magának az egyes szálakat, amik aztán nem futnak össze a képernyőn.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #35812 üzenetére

    Westworld S02

    Ismét alaposan kitettek magukért, de nem volt már akkora varázsa, mint az első évadnak a gyönyörűen egymásba mosott idősík játékaival és eredettörténeteivel. Ez szándékosan sokkal zavarosabb és durvább, nem csak képileg, de ezzel a "memóriazavarral" történetvezetési szempontból is. Csak egyrészt talán már sok is volt az üres brutalitás, másrészt durván üres varázsütésnek tűnik néhány lezárás, és elmaradt az a katarzis, hogy minden tökéletesen összefolyt volna, mert most nekem még mindig kicsit káosz az egész (mi pontosan mikor és hogy történt), plusz persze most nem volt már újdonság a nem-lineáris felépítés se.

    Amit pl. abszolút nem értek, hogy ő miért lövette le magát, teljesen szükségtelennek tűnik (legalább is a jeleneten belül mindenképp). A post-credit részt pedig még nehezebb most időben elhelyezni a második évadban látottakhoz.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz eeXaa #46176 üzenetére

    Számomra az S1-et volt inkább unalmas nézni eleinte (nem rajongok magáért a klasszikus vadnyugatér, illetve minden szinten lassan indul be és sokszor vontatott), de a vége felé már nagyon tetszett. Kellemes élmény volt fokozatosan rájönni, hogy van felépítve (nem lineáris), aztán tippelgetni a kimeneteket és még okozott is pár meglepetést. Közben a nem scifi/filozófia résztől független oldala is kezdett pozitívan átcsorogni úgy, hogy azokkal lekötötték a figyelmem. A végére úgy éreztem, hogy abszolút megérte, megszerettem és úgy éreztem megjutalmazott, amiért végignéztem.

    Az S2 átlagosan kevésbé volt unalmas, nem mindig olyan lassú (bár kétségtelenül van olyan epizód, amiben 10-20 perc befért volna 2-3 percbe és még úgy is csak szükségtelen töltelék), csak ugyan az a trükk (több idősík egybemosása) picit másképp megismételve már nem poén újra, és így, hogy inkább összetördelten zavaros, mintsem finoman összefésült, már nem olyan kényelmes összerakni menet közben, hanem frusztráló kezd lenni (biztos cél is volt, hogy legyen a néző is zavarodott, mint a kvázi-narrátor Bernard karakter a zavart fejével, de fárasztó ennyi időn át így zavartnak lenni). Ezután jönnek a kamu szagú megoldások/lezárások.

    Az S03-nak már szerintem sem lesz sok értelme. Elférhet, lehet még bene pár érdekesség (pl. megmagyaráz pár ködös dolgot a múltból), látványos lehet, de inkább csak lehúzás lesz.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz perge666 #46186 üzenetére

    Tudom, egy kis részt megnéztem a trailer-ből is (nem az egészet). De szerintem lesz visszaemlékezés jelleggel még jelenet a parkból is (vagy azokból a kinti környezetekből, ahol az S02 is járt már), akár a normál üzem idejéről, de legalább az S02 stáblista utáni jelenet környékéről.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    (#49074) Komplikato
    A The Expanse-al az a bajom (bár amúgy szép, jó, szívesen nézem, szeretem --- a könyvet nem olvastam), hogy úgy tűnik, mint ha folyamatosan változna az irány, ahova a story-t vinni szeretnék. Már a harmadik évadnál is úgy éreztem, mint ha igazából semmi köze nem lenne az elsőhöz, de még a negyedikben is több új kérdésbe kezd bele, mint amennyi választ valaha adni akar. Vagy nagyon gyorsan változik a világ, vagy rosszul érzékeltetik az eltelt időt, vagy ... mint ha az író sem lenne benne biztos, hogy mit akar, és liberálisan tekergeti a vonalakat, ahova épp tetszik neki.
    Ez, és hogy sokszor úgy érzem, ez a Mass Effect játék fura TV-s adaptációja. :DDD

    (#49059) Fecogame - Nem értem miért nem tudták 23.-tól kezdeni. ;]

    Electric Dreams - Véletlenül botlottam bele (az Expanse után lapozgatva az Amazon-t). A Real World epizód egész jó volt, egy kicsit light-os Black Mirror-ra emlékeztetett.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz attiati #49103 üzenetére

    Nem, a Westworld S01-nél szerintem nagyon szépen játszottak az idősíkokkal. Menet közben lekötött, ahogy tudat alatt bogozgatni kezdtem a szálakat, és végére összeállt már annyira, hogy nem meglepődtem rajta, hanem bólintottam, hogy "aha, akkor tényleg!" (de túl korán sem esett még le, csak pont a vége felé).
    Az S02 más. Ott szerintem az volt a cél, hogy mi is olyan zavarodottnak érezzük magunkat, mint a megbízhatatlan narrátor szerepét betöltő 'Bernard'. Itt nem igazán jöttem rá magamtól semmire, de átérződött a zavarosság, ami a 'fejében' lehetett, úgymond "űtjött a hangulat" (akkor is, ha egyáltalán nem kellemes). Talán azt nehezteltem, hogy miként engedik ki őket ennyi csavargatás után, de erre még talán jöhet némi magyarázat később.

    Electric Dreams
    Végignéztem mind, de kár volt. Az Amazon-on első helyre szúr Real Life volt a legjobb, szorosan mögötte az utolsó helyre tett Kill All Others. Még elment az Autofac, de a többi vagy ~0 értékű, vagy legfeljebb annyi érdekes volt benne, hogy bosszantson azzal, ahogy aztán nem lesz belőle sok (ez főleg az Impossible Planet-re igaz). Ami közepes rész, mint pl. a The Commuter, az valahogy félkész érzésű. A többi pedig inkább "ez mégis minek kellett?". Az intro / trailer is átverős, sok téma sohasem került a képernyőre.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz brownus #49209 üzenetére

    Nekem ez az Amazon PrimeVideo, az első hónapban le fogom mondani. A Netflix-en azért van pár jó saját gyártású Limited Series és egy-két jó hagyományos sorozat is.Van, hogy egész hónapban 10-20 percre indítom el, de néha rákattanok pár napra valamire.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Disenchantment - Eleinte unalmasnak találtam, de étkezés mellett lassan elnyammogtam rajta. A 7. résznél viszont szépen beindul, korrekt sztorivá kezd formálódni a most már hosszú felvezetésnek tűnő kavalkád és fel is gyorsul, tartalmasabbnak érződik.

    Picard - (első 7 rész) Nagyon kellemes meglepetés. Még a "vén cowboy-ok nyara" alaphangból is tartalmas és izgalmas, mozgalmas dolog bontakozik. Kb. valami ilyesmit reméltem annak idején a Discovery-től (a nosztalgiát kivéve, de az egyelőre itt sem zavaró), amiben aztán hatalmasat csalódtam. Emlékeztet a gyermekkorom régi Star Trek sorozatainak hangulára, de kellően "modernizált", főleg a látványvilág (a 4k-t egyáltalán nem hiányolom, szép tiszta, részletes a 2k kép, jók a jelmezek/díszletek és effektek is, bár azt nem egészen értem, miért nem csináltak inkább valódi HDR verziót, ha már a kültéri napos jeleneteken sokszor egy erős hamis HDR hatású bloom effekt ragyog...). Illetve azért is külön köszönetet illik már manapság mondani, hogy ez nem egy 'olyan' kampányfilm lett, így többek közt szerepelhetnek benne szép színésznők is. :DDD A tradicionális Star Trek filozófia egyszerre van jelen töretlenül az öreg kapitány szájában (de nem zavaróan túlharsogtatva), és közben kellő kritika elé is állítva azzal, hogy hova jutott mégis a világuk, és hogy halnak ki a generációjukkal együtt a régi eszmék. Nagyon tetszik ez a romulán, borg, AI szál egyveleg, amitől meg van benne a kellő "sötétség" is. Szóval messze nem csak "parádézik egyet a régi szereplőgárda", bár a vége még lehet kellemetlen meglepetés (de várom).

    (#49826) jonnyjoker01 - Szerintem ember és hangulat függő is (The Office). Annak idején, mikor keményen depis / szociális fóbiás voltam, sokszor szorongtam rajta, nem poénnak éltem már meg a "megaláztatásokat" (de megszokásból végignéztem, az elején még szórakoztatott).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Devs - Érdekes, az első 40 percből arra tippelnék, hogy az a csodaszámítógép virtuális valóságo(ka)t futtat, ami a szereplők világát (is) modellezi, akár némileg a jövőbe is extrapolálva, és azon akad ki Szergej, hogy ez kvázi bizonyíték rá, hogy effektíve ő maga is egy szimuláció (ha nem is egy számítógépben, de hogy egyáltalán nem létezik "szabad akarat", hanem teljesen előre determinált az emberek minden gondolata és tette). Vagy ez, vagy esetleg az (ami szerintem butább sztori lenne), hogy ő egy android, vagy most cserélek őt egyre, aki megtéveszt majd minden embert, hogy továbbra is Szergej, a barátnőjét is...

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    The Vampire Diaries kárdés: Nem tudja valaki fejből, hogy melyik rész volt az, mikor Bonnie és Daemon közül az utóbbi kijutott a "másvilágról", de az előbbi bent maradt? (Ott hagytam abba, és most unalmamban már végignézném a maradékot.)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Maxxy10 #57331 üzenetére

    Majdnem, S06E05. Köszi! Bár beletekerve már fogalmam sincs, hogy tényleg ezt láttam-e utoljára, vagy csak erre emlékszem (és hogy lekötne-e még valamennyire ma is a sorozat - régen is csak "anyós ülésről" néztem). :DDD

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Csak engem enlékeztet túzottan a Farzar betétdala a Dragon Age: Origins betétdalára? :DD
    Ezt (és a Futurama+Rick&Morty bevezetőt) leszámítva egy jó kis sorozat (ha részegen nézed végig az első évadot). :))

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #68446 üzenetére

    OMFG, a 9. epizódban letolnak egy full eXisteZ (1999) referenciát (életem kedven filmje). :C

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    A Westwold S04-ben mi a fene az a függőleges nyílás? :U
    Soha nem volt szó semmi olyanról, hogy egy totál hagyományos vízerőművön és bár futurisztikus design-os, de abszolút halandó ember építette számítógép szerverfarmon kívül bármi más lett volna ott, végképp nem valamiféle "csillagkapu". Egy szó nem esett arról, hogy miért nyílt ki a titkosító kulcs használatakor, és miért záródott be a gömb feltöltése után. Ez így kb. csak egy olcsó tartalék írói kiskapunak tűnik, amire később azt mondhatták volna a nem létező 5. évadban, hogy "bizonyíték, hogy ez is csak egy szimuláció volt", amit a 4. évadban valóságként tálaltak...
    Bár én már azzal is le voltam most maradva, hogy a gyorsfagyasztott húsvér William honnan került a konzervdobozba. Úgy rémlik, hogy már a 3. évadban is csak a gépi másolata bolyongott körbe (talán már az 1. évad végén, vagy valamikor a 2.-ban kinyiffant az eredeti, de a 3. évad végére tuti, még az első generációs gépi másolata is).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Foundation S01 (Alapítvány?)

    Vannak benne hülyeségek, de mivel nem olvastam a regényeket, így fogalmam sincs, hogy mennyire hű azokhoz (beleértve a "fura" dolgokat is, mert hát mégis csak az 1940-es években kezdte írni ezeket a sztorikat Asimov, szóval az akkori "énjének" már a mi 2022-nk is futurisztikus lenne). Kicsit lassú és eseménytelen is sokszor, de azért lekötött, és jól elérte, hogy egy-egy rész végén kíváncsi legyek a következőre (kivéve a legutolsó részt, ahol szerintem valami nagy marhaság történik). A nem teljesen kiszámítható dolgokat is tovább húzza, mint kéne (addig bontja ki finoman, míg már rég kezd rájönni az ember, hogy nem az történik, amit elsőre gondolt, vagy nem úgy [akkor is, ha kezdettől valamilyen "átverést/fordulatot" várt az ember valamiből]...).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Con Man - SPOILER! (Legalább is az első 10 részből)

    Lassan indul be olcsó WC poénokkal (szó szerint), de aztán talál benne olyan zseniális vicceket az ember, mint hogy Tricia Helfer nem önmagát, hanem a saját hasonmását játssza a Comic Con paródia rendezvényen, mégis egy Cylon karakter felidézésével hivatkozik rá a főszereplő, de a triviális helyett úgy, hogy "nem, nem, a másik, a másik, a másik Cylon..." (mint ha nem ő lett volna a női poszterarca a BSG-nek), és miután a BGS első részében a Cylon karaktere megölt egy emberi csecsemőt, mielőtt a Cylon-ok szétbombázták az emberek által lakott bolygókat, most egy porcelánbabával a karjában sétál, mert "a terapeutája ezt javasolta, miután véletlenül megégette a saját gyerekét", és "a porcelán nehezebben olvad", ez már majdnem túl beteg (de számomra rohadt vicces). :))

    [ Módosította: Pyttawrx ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #70254 üzenetére

    Még mindig SPOILER
    Ó, aztán behozták Amy Acker-t, aki a DollHouse "kidobott babája" volt (miután valaki felvagdalta az arcát egy késsel, de igazából még a hegeivel együtt is ő volt a "legszebb baba" a sorozatban), aki most beteges-mániákusan "szerelmes" a főszereplőbe, aki az eredeti DollHouse-ban az "őrült pszichopata ex-babát" játszotta (= kvázi szerepcsere). :DDD
    Ezek után talán kár is beszélni arról, hogy a főszereplő eredeti sorozata igazából a FireFly, aminek a valódi főszereplője Nathan Fillion, aki itt egy mellékszereplőt játszik, miközben összehozza a FireFly filmes folytatását, a Serenity filmet, amire már a korábbi részekben is utalnak a FireFly/Serenity mellékszereplők felsorakoztatásával. :))

    Az egyetlen kvázi-hiba, amit eddig a sorozatban találtam az az, hogy sehol nem jelenik meg maga Joss Whedon mester (aki azóta már Marwell filmet is csinált, így túl drága lett volna az ideje, hogy ide dugja a fejét...), aki összekötné a DollHouse-FireFly/Serenity szálakat. ;] (Bár igazából mégsem kell ide, mert akkor megszűnne ez az "áldott káosz" a "hátrahagyottak" szemszögéből - akiket Whedon hurcolt akár évtizedeken át is a hátán a sorozataiban, de aztán a Marwell miatt mégis hátra hagyott, mert oda már nem fértek be mellékszereplőknek sem...) :D [Szerintem Joss mindig is rá volt izgulva nem csak Dusko-ra, de Amy-re is, amit szépen megjelenítenek azzal, ahogy Amy ---- aki most "fordított szerepben" játszik --- "mániákusan szerelmes" a főszereplőbe] - aki lehetne Wheon is. :)

    Azért viszont nagy kár, ahogy Summer Glau-t kezelik (gyakorlatilag kicserélik egy "sminkes csajra", és leváltják egy "buta alkesz szőke nő"-vel a múltját > Josh szerintem neki is többet várt ettől a FireFly után, de tény, hogy "eladta magát" a Terminátor - Sarah Connor soroztaban, mint egy "teeneger sexbobot" -> amit az itt megjelenített "buta szőke nő" karakter végül id egész jól [elég jó groszken] áthoz, szóval részemről ~49% OK... [Tricia még a 49%-ot sem kapta meg, pedig ő nagyobb "sci-fy ikon", csak nem Johs műveiben...).

    És itt az éved vége a véleményeimmel... -> De szerintem nézze ezt mindeki, aki szereti Johhs Whedon sorozatait (és a többi sorozatot/filmet, amiben az ő kedven színészei/színésznői szereptek), mert haláttátok ezeket, akkor "hatalmas trip".

    [ Módosította: Pyttawrx ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Grave_444 #70279 üzenetére

    A L,D&R első évada nagy kedvencem. Ha az tetszett, esetleg belenézhetsz a bár gyengébb és olcsóbb, de hasonló Oats Studios-ba. Szétszórtabbak a részek, váltakozóbb minőséggel, de 2-3 rész tetszett annyira a jelenlegi 10-ből, mint a L,D&R 3. évada.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    A Station Eleven később jobb lesz? Az első rész számomra dög unalom az író és főszereplő korábban általam látott cuccai után. Nem ér fel az IMDB pontszámhoz sem. :U

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Tasunkó #70310 üzenetére

    Az egy dolog, hogy személy szerint nem csípem túlzottan Shakespeare-t, vagy úgy általában az élő színházakat, mert sok filmet és sorozatrészt nagyon is kedveltem, ami ilyesmikről szólt. Akár komoly témában (pl. Birdman, Synechdoche New Yourk, sőt, ha paródia, még a muzikel is jöhet (amit egy élő színházban az életem elemzésével ülök végig, kérdvén: "hogy kerültem én ide, és mikor történik már valami?" :P).
    De hogy itt az első rész 2/3-a felé azt mondja a társulatvezető a múzeumvezetőnek, hogy a "fuck the past" - > Na most, ha Shakespeare nem a múlt, akkor mi? Ez az egy, ami ér bármit a múltból, és minden más régi könyvet el lehet égetni a tábortűzhöz? Shakes szerintem nem túl sokat filozofált a poszt-apokaliptikus társadalmak optimális felépítéséről (vagy csak én nem ismerem eléggé, és látok jól a sorai közt). :))
    Na mindegy, szóval egy Maniac és egy Black Mirror - Sun Junipero után nem egy ilyen baltával lecsupaszított post-apokalipszist reméltem. :U Ettől egy Last Man on Earth-ben több az apokalipszis-realizmus (ahol beszélnek róla, hogy idővel megromlik a gázolaj, leolvadhat egy régi atomerőmű, stb, és persze pisztollyal járkálnak, nem bicskával).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz -FreaK- #70314 üzenetére

    Én már őszintén nem tudom, hogy nem akarom, vagy nem bírom eldönteni, hogy már pusztán az, amit felületesen látok egyedül a nosztalgiáztatásból, de inkább az "öregeket" érintő sztori elemekből, az zseniális, őrült, vagy picit már szánalmas.
    Talán mind egyszerre...
    Kitalálni ilyet, hogy pont csak a fiatalokoat érinti a dolog, de véletlenül épp itt van kéznél egy öreg csapat... Ez nekem már sehogy sem szerencsés véletlen szag, hanem erőltetés.
    A másik a padlószőnyeg... Gondoltam magamban: "Hmm, még a padlószőnyeget is renoválták?". -> Erre jön a válasz, hogy neki épp az tetszik legjobban. :))
    De összességében amúgy szívesen néztem eddig mind a 3 évadot (a hülyeségekkel együtt is, pedig a 2. évad végéről is tudnék ilyen sajnálkozást is írni, ha akarnék, csak az még nem volt ennyire erős...).
    Közben azért van olyan is, ami tetszik, és még egy Star Trek-ben sem láttam hasonlót.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz gbors #70365 üzenetére

    De miért csináltak 30x40p epizódot, ha elég lett volna 10-15x 40p / 20-30x 20p?

    Egyrészt nagyon vonzó ez az ajánló, de nekem már nagyon elegem van abból, ha néha egy egész percen át csak annyi történik, hogy egy egyelőre ismeretlen karakter cipője lépked végig egy üres folyosón két ajtó közt halk háttér zenével, hogy vajon ki ő, és hol van. Vagy az egyik szereplő két percen át csak bámul ki egy ablakon, és gondolkozol, hogy min elmélkedhet annyit, miközben felváltva látod az arcát és azt, hogy mit bámul (semmit).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Először elkezdtem nézni az Inventing Anna-t, és először nézhetőnek tűnt, de egyre taszítóbb lett (már csak néhány perceket néztem belőle egyszerre az első pár rész után). Átváltottam a The Dropout-ra, és az első rész egyelőre sokkal jobb, mint komplett 6 rész összesen az előbbiből.
    Nem értem, hogy az Anna-s sorozat miért váltott át viszonylag hamar az élvezhető dolgokból olyan témákba, amik nyomasztóak és fárasztóak egyszerre. A végére jobb lesz az Anna, szenvedjem végig a maradék pár részt a konklúzióért? :U

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Better Than Us - Szívesen néztem eddig 6 részt, bár kicsit lassú. De azt egyáltalán nem értem [minimális spoiler], hogy mutogathatnak gond nélkül nemzetközi reklámokban egy lopott terméket a sajátjukként mindenféle kozmetikai módosítás nélkül? Vagy csak a "belét" lopták, és a közvetítő adott neki új egyedi külsőt?

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #70533 üzenetére

    Ez a Better Than Us egyre gagyibb és gagyibb, ahogy halad előre. :(

    A végén kényelmesen, hősiesen kinyírni a robot, minden "jó" karakternek happy end-et adni, és minden "rossz" szereplőt börtönbe vagy sírba jutottain, aki eddig a pontig túlélte, rohadt nagy Hollywood-i klisé. Pedig pont azért néztem mostanában más országok sorozatait, hátha kicsit más lesz az ízük.

    Ami kicsit érdekes (de nem kellemes), hogy itt azért sokszor erősen torz az, hogy ki a "jó" és a ki "rossz" karakter, mert sablonosan minden egyes nő egyformán egy igazi kígyó (mint amelyik a Bibliában megrontja Évát), mind durván manipulálja és kihasználja az őt körülvevő férfiakat (beleértve a férjeiket/élettársaikat/szeretőiket) és a többi nőt is. Viszont soha egyiket sem szidják emiatt, "ez csak természetes, minden nő mindig ilyen, mindig el kell nekik nézni". Egyedül a szimpla bérgyilkosok és a "főgonosz" vannak kicsit negatív fénybe állítva, mindenki másnak mindent szabad. Aztán ott a "happy end", ahol minden férfi kap egy nőt, aki előtte két rubelért eladta volna a lelküket, és boldogok velük.

    De amiből már nagyon elegem volt, az Egor akciózásai:
    Na vajon mi lesz a következő részben? Hát persze... Egor megint elcsavarog és megint bajba keveredik! Pár hónapja még egyszerű tizenéves iskolás, aztán pár csavargás és lövöldözésbe keveredés már arra is felkészítette, hogy bombákkal játsszon. :)) :D Ha lett volna még egy rész, akkor megint elcsavargott volna, és egy élesített atomrakéta mellett találta volna magát. De azért a rá következő részben újra elcsavargott volna... :DDD

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #70539 üzenetére

    Most, hogy ezt leírtam, rá is jöttem, hogy miért "Better than Us" a címe: Mert a robot alap-programozása hiába volt egy mániákus pszichopata, mégis ő volt az egyetlen, aki nem csak a saját, hanem a "családja" érdekében ténykedett, és a programozott ragaszkodása ellenére végül mégis hajlandó volt lelépni a színről, ha világosan nem tartottak rá igényt (ellentétben az összes többi nővel, aki csak szerepelt a sorozatban).
    Szóval ja. Jobb ember volt a robot, mint a többi ember. Én inkább vele léptem volna le...

    [ Módosította: Intruder2k5 ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák