Új hozzászólás Aktív témák
-
Vyndree
őstag
Tisztítani kell amit házilag is megtehetsz, de a tisztítókészlet nem olcsó, vagy gyári készlet is, viheted szakemberhez is.
-
Vyndree
őstag
Ezeket a Sony obikat ismeri valaki?
28-300mm Sigma DG Macro ø62 [link] (ez a jobb, vagy a Sony 75-300mm szebb képeket alkot 200-300 között?)
28-85mm Minolta AF Zoom Macro ø55 [link]
50mm Minolta AF f1.7 ø49 [link]
19-35mm Soligor AF Zoom ø77 [link]
Jók ezek, vagy esetleg ebben az árban van jobb ezeknél? Mármint érdemes lecserélni valamelyiket, vagy ezek így jónak mondhatók?Továbbá, ki lehet olvasni Sony A350-ből valahogy az exposzámot?
-
McDuglas
aktív tag
válasz Vyndree #4004 üzenetére
Mindegyik obival nem találkoztam, de Sony/Minoltára ott a dyxum szerintem mindegyikről találsz leírásokat.
Ökölszabályként, a 28-300-as, egy ősi utazózoom, sose lesz olyan jó képe, főleg a tele végen, mint egy specifikus teleobinak. (75-300) (Ráadásul cropos vázon nagylátód sincs vele)
Az 50 1.7-es minolta jó kis obi, a maga <25k-s árkategóriájában jobbat nem fogsz ki.
A 28-85 egész korrekt obi lenne, fullframe-en.
A 19-35 meg nincs olyan jó "képű", mint egy modern kit - amúgy elvileg ugyan az, mint a Vivitar/Cosina/Voigtlander (bizonyos források szerint még a Tokinával is megegyezik) változat, csak másképp van címkézve. Ez is inkább ff-re, való.Én személy szerint az 50-esen kívül nem tartanék meg belőle semmit, ehhez a vázhoz. Aztán lehet venni hozzá valami ~18mm kezdetű (vagy végű, ízlés szerint) modern zoomot, meg valami jó kis telét (ez már lehet régebbi minolta is, van pár jó és szép darab, csak lassabbak meg hangosabbak)
-
konrad
aktív tag
válasz Vyndree #4004 üzenetére
Az 50 mm-es minolta szerintem egy viszonylag jó érték/ár arányú obi, nálam ajánlott kategória.
A 28-85-nek viszonylag jó képe van, a szinei kicsit olyan szépiás, viszont az ellenfényt nagyon nem szereti.
A többivel nem találkoztam.Búcsúbeszéd a villanyszerelők főnökének temetéséről: - Jó vezető voltál, mindig nagy volt körülötted a feszültség. De most, hogy kiverted a biztosítékot, földelünk.
-
Vyndree
őstag
50mm-nek már +2 van, azt én is úgy gondotam hogy marad. A Minolta 28-85-ről olvastam szépet lehet vele portrézni is és valóban érdekes a képe. Ezen ha nem tetszik lehet könnyen utómunkázni. Mellesleg a 9,1cm-es fókusztávval makro módban is egész jó. A kit obi-t nem tudom, ha belefutok 12 körül SAM II-ba akkor lehet megveszem, de az 28mm alatti nagylátónak nem érzem nagy szükségét jelenleg. Majd tesztelem őket és megltom melyik milyen, egyenlőre mint tetszik, nagyon megkímélt darabok. A Sigma 28-300 helyett holnap kipróbálok egy Sony 75-300-at, érdekel hogy 200-300 melyik a jobb, mert ha egál akkor a Sigma maradhat, de úgy olvasom a Sonynak szebb, élesebb a képe.
Az normális a Sigma 28-300-nél, hogy tele felé tekerve kicsit nehezen jár, és a középső harmadában kicsit mintha megszorulna, aztán megy tovább? Visszafelé egész jó, de nekem az se olyan mint amit eddig tapasztaltam más obiknál. Olyan az érzésem vele, mint ha gagyi műanyag lenne, mondjuk szerintem az is, de három éve még 70-90eFt volt újonnan, nem kéne ilyennek lenni.
tailor: igen, haladni kell a korral.
Tudom, vissza az időbe, viszont van szenzor stabim este és telében jól jön. Telében a 200-300mm gond nélkül megy, ráadásul ilyen manuál obi nincs is jó. Az 50mm f1.7-et kézből 1/10-et simán megfogom éjszaka. Négy AF obim, no meg CCD, tudok vele infrázni. A NEX-re ennyi pénzért nem tudtam volna jó obit venni csak manuált ahol se stabi, se AF.
ISO 800-1600 on a képek nem ugyanazok, az A350 jobban zajosodik, de LR-rel ki tudok rajta javítani hogy jó legyen. -
Vyndree
őstag
-
Vyndree
őstag
Egyenlőre csak egyedül vagyok a topicban, de remélem benéz ide és kapok megerősítést.
Szóval van jelenleg egy Sigma 28-300mm F3.5-6.3 DG Macro objektíívem, amit szeretnék lecserélni egy élesebbre.Visszaolvasva ezeket ajánljátok:
Sony 55-200
Minolta 70-210 f/4
Minolta AF 70-300mm
Tamron 70-300A Sony 75-300-at miért nem ajánljátok? Jelenleg ilyen van nálam kölcsönben és nagyon tetszik, jobbnak, élesebbnek tűnik a mostani Sigmánál. A gyári 55-200 jobb ennél a 75-300-nál? Azt látom, hogy közel 300 felé nem olyan szép a képe, a 200-as 200-on még használható?
Ezek közül meg szabad venni valamelyiket? (ezeket vannak most eladók)
- Minolta AF 70-210mm 4.5-5.6
- Sigma AF 70-210 F/3.8? Az eladó szerint ugyanolyan éles mint a Minolta 70-210 f/4.
- Tamron AF 28-200 / 3,8-5,6 LD IF zoom -
rumos14
nagyúr
válasz Vyndree #4012 üzenetére
ha tetszik a 75-300, akkor olyat vegyél. a 20-40k körüli Tamron, Sigma 70-300-aknál bztos nem rosszabb, illetve a Minolta 75-300-ak is ilyesmik (a Sony lényegében egy kicsit kozmetikázott Minolta...)
A Sony/Tamron 55-200-at én nagy megelégedéssel használtam anno, nagy előnye a lényegesen kisebb méret.200 felé már kicsit gyengébb, ott a Beercan 70-210/f4 kicsit jobb, de az ugye lényegesen masszívabb darab.
tehát: ha elég a 200, akkor Sony/Tamron 55-200, ha 300 kell, akkor jó lesz a Sony 75-300. ahhoz képest érezhető előrelépés legolcsóbban a Tamron USD motoros 70-300, olyan 80k körül használtan. -
Vyndree
őstag
válasz rumos14 #4013 üzenetére
Köszönöm válaszod.
Mennyi most a reális értéke a 75-300-nak? ~35k?
Akkor ha ilyet nem kapok, akkor ezzel egyenértékű a Minolta 75-300, Tamron, vagy Sigma 70-300? ezeket nyugodtan megvehetem, ugyanazt a szintet hozzák élességben mint a Sony 75-300-asa? Nem szeretnék ennél rosszabb obit, ami most van Sigma 28-300 nem olyan éles, 300 felé egyre inkább homályos a széleihez közel. Sajnos mint mondtam alulmarad 28-85 között is a Minoltával szemben, egyébként nagyon jó obi lenne.
200 vagy 210-est nem szeretnék, mert egy 300-as 200-on még szép, míg a 200 max telében már nem biztos.
A Sonynál jobbat nem szeretnék, ebben az árban gondolkozom. -
Vyndree
őstag
válasz rumos14 #4013 üzenetére
Úgy néz ki háromra szúkítettem a nagy obi dilemmám:
mostani Sigma 28-300 vagy,
Sigma 70-300 vagy,
Sony 75-300
Két utóbbi 25 lenne, az enyémnek fogalmam sincs mennyi az ára, gondolom ennyit az is megér, vagyis remélem el tudom adni legalább ennyiért.Elkezdtem nézni a mostani obim és azt vettem észre, hogy nem csinál életlen képeket, csak brutál mód kell rekeszelni, 11-16-20 körül. Most nincs nálam a mostani, kedden visszakapom, majd kipróbálom.
A Sony-t össze tudom vetni a mostanival, igazából a kérdésem az lenne, ahogy a Sogma 70-300 vagy Sony 75-300? -
rumos14
nagyúr
válasz Vyndree #4014 üzenetére
igen 30k körül az reális a Sony 75-300-ért. sztem jobb mint a Tamron és a Sigma olcsó 70-300-ai, amik meglehetősen gyengébb, a Tamron talán még inkább.
Minolta 75-300-ból van 3-4 fajta, szóval nem mindegy, hogy melyikről van szó.
a Tamron 55-200 oké, kicsit gyengül 200 felé, de jobb 200-on mint a Sony 300-on, ha érted mire gondolok, itt a Sony már erősen CA-zik. nézd meg ezt a tesztet: http://www.kurtmunger.com/sony_75_300mm_f_4_5_5_6_reviewid97.html
ez lényegében még a filmes korszakból származó obi sokadik újragondolása, de 30k-ért 300-as végből sztem ez a legjobb.[ Szerkesztve ]
-
Vyndree
őstag
válasz rumos14 #4016 üzenetére
Köszönöm, akkor nem variálok tovább. Megtesztelem mégegyszer a Sigma 28-300-am ha kedden vagy szerdán visszakapom, ha nem jutok vele előbbre és a csere mellett döntök, akkor keresek Sony 75-300-at vagy esetleg Tamron 55-200-at. Van mikor elég a 200 is, olyankor gondolom a Sony jobb 200-on, mint a Tamron 200-as maxra telézve.
Van Tamron 28-200 is, hogy bonyolítsuk a helyzetet deaz gondolom felejtős. -
rumos14
nagyúr
válasz Vyndree #4017 üzenetére
az döntsön h kell-e 300 vagy elég a 200. mert nem vagyok benne biztos hogy 200-on amúgy jobb a 75-300.
Tamron 28-200 felejtős. ha mindent egybe obit szeretnél, akkor a Tamron régi 18-200-a a legolcsóbb megoldás, de tele tartományban gyengébb lesz mint bármelyik fent említett teleobi. -
Vyndree
őstag
válasz rumos14 #4018 üzenetére
Nagyon hálás vagyok, hogy miattam életben tartod a topicot.
Agyalok rajta egyfolytában és szerintem kell a 300. Van ugye a sony 75-300 ami az etalon, ennél rosszabbat nem szeretnék. Ebben az árban és 300-ban akkor a Sony a legjobb, a Sigma a közelében van, a 300-as Tamron pedig felejtős.no, akkor megint van két lehetőségem. Van egy Sigma 70-300 eladó ami így néz ki, aztán van egy másik ami pedig így. Ez utóbbi 1988-as évjárat, a másik gondolom újabb, de ezek nyílván nem egyformák. Elég messze vannak, nem tudom őket kipróbálni, de nem tudom melyiket érné meg megvenni, és melyiket felejtsem el. Ha tényleg a Sony közelében van akkor meg merném venni, de ha lényegesen gyengébb a 200-300mm tartományban, akkor nem erőlködnék velük.
25 ezer mindkettő, kicsit tudok még alkudni belőlük.
Mondtad, hogy Minoltánál, hogy nem mindegy melyikről van szó, ez fennállhat sigmánál is, főleg hogy van egy 30 éves, illetve70-300-at még a mai napig lehet kapni, szóval van belőle sokkal újabb, ami gondolom már jobb.A lényeg, 70-300 Sigma mehet, ha igen akkor melyik, vagy felejtős?
-
McDuglas
aktív tag
válasz Vyndree #4019 üzenetére
Én elsősorban azért nem szólok hozzá, mert a 300-as teléket nem vágom. Amit viszont ajánlani tudok, hogy nézd át a Dyxum.com-on, a kinézett obikat, s ami mondjuk saccra 4 pont alatt van a fontosabb értékekben, azt nem erőltetném. (plusz, adott esetben van "related lenses" ajánlás, ami segíthet átjárni az adott évjáratok között - de ha lusta vagyok akkor csak gugliba írom be, hogy pl. "dyxum sigma 70-300" s klikkelem végig a találatokat - de a beépített obikeresője is nagyon hasznos tud lenni)
A tele dolgot én magamnak letudtam a klasszik beercannel, (Minolta 70-210, konstans f4) nekem elég a 200mm, viszont a plusz 1 blende a végén elég kellemes.
[ Szerkesztve ]
-
Vyndree
őstag
válasz McDuglas #4020 üzenetére
Köszönöm, ismemertem azt az oldalt, de eszembe se jutott ebből a szögből nézni. Ez van nekem most, 3,45 az overall, viszont összesen 4 értékelést kapott ami nem túl mérvadó. 2-est kapott az anyagminőségre ami tényleg gyenge nyikorgós, elég feszülős műanyag, nehezen is jár, néha 100 környékén kicsit mint ha meg is szorulna, kis kenő anyag jót tenne neki, de azért használható. A képalkotást ha nézem, akkor nem olyan rossza, az élességet pedig f14-nél adja legjobban.
A legjobb lesz ha megvárom míg visszakapom, f14-en letesztelem mit tud, összevetem a Sonyval és lehet el sem adom, mert a célnak megfelel.
Köszönöm a segítséget, jövő héten jövök beszámolok a fejleményekről, addig legalább ülepszik. -
Vyndree
őstag
válasz McDuglas #4022 üzenetére
Szabadban, nappali fényviszonyoknál használom, esetleg ha kicsit felhős az idő, de semmiképp borús.
Itt is ha megnézem a képeket, amikor éles akkor jóval 8 felett van rekeszelve. Inkább ISO-ban megyek 200-400-ra, esetleg fényerő kompenzációval alulexpózom hogy a szükséges rekesszel nyerjek záridőt, amit utómunkában vissza tudok húzni.
Ezeket a napokban készítettem, ilyesmihez kéne, de túristáskodni is szeretném használni a telét, ott is fontos lenne az éles kép. -
rumos14
nagyúr
válasz Vyndree #4019 üzenetére
sztem kicsit túlparázod az egészet
rengeteg 300-as végű olcsó obi van, ezek között óriási különbségek nincsenek. én szinte mindegyiket kipróbáltam, ezért okoskodom ennyit a Tamron 70-300 a leggyengébb talán, egyedüli előnye a végén 1:2-es makró nagyítás. Sigma-ból van APO jelölésű meg a sima, illetve a még régebbiek, azokat sztem felejtsd el. az APO a legjobb, relatíve, piros jelölés van rajta.
és van a tengernyi 75-300-as ill. 100-300-as Minolta. a dyxum-ról nekem az a tapasztalatom, hogy a Minolta obik kicsit túlértékeltek, ill. az sem mindegy, hogy milyen gépen tesztelték, mert nem mindegy, hogy 6, vagy 4, esetleg 24 mpixeles vázon nézték az élességet. nekem huzamosabb ideig a 75-300 New jelölésű volt, ami a dyxumon meglepően jó pontokat kapott, kn. u.ezt tudja a Sony 75-300 is. a 100-300 APO sem egy rossz darab, kicsit kompaktabb.
na szóval, sztem Sony 75-300 -
Telda
addikt
Hali!
Most lehet hülyeségeket írok.
Próbálgattam az A58-cat egy Helios44-2-vel.
Manuál módban szobában, kikapcsolt stabival, iso200-on nyitott rekesszel beállítok egy olyan záridőt, jelen esetben 1/50, amikor már majdnem teljesen sötét van a gépen.
Ha most erre rákapcsolom a stabit, nem kellene világosabbnak lennie, mert hogy stabival nyernem kellene valamennyi fényértéket? -
Vyndree
őstag
Stabival úgy nyersz fényértéket, hogy ha nélküle az 1/50 nem mozdul be, akkor stabival kb a 1/15-sem fog mert a korrigálja a kezed remegését. Szóval a stabilizátor nem ad plusz fényt, csak a remegést csökketeni. A 19mm-es obin 1/4-et is ki lehet tartani szobában stabival, 50mm-en ez nyilván nehezebb mert ahogy szűkíted a látóteret a remegés úgy egyre jobban jeletkezik.
-
Vyndree
őstag
Köszönöm érdeklődésed, eddig meg vagyok vele elégedve. A régi gépem (a3000) szezora sokkal jobb volt, ISO 3200-on késített olyan képeket mint a mostani ISO800-on, viszont kaptam szenzor stabit, tehát minden obin lesz, ahogy nem kötelező manuálozni sem, mert AF-es obiket tudok rá venni viszonylag olcsón.
Négy obit kaptam hozzá, egyet már eladtam, most egy másikat árulok (itt a hardverapron is), de már megvan az utód, holnap remélem postázni fogják.
Ezeket és ezeket már az A350-nel készítettem, de még erősen ismerkedem a géppel és a lencsékkel.[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz Eduardo89 #3901 üzenetére
Én kereken 20 ezerért vettem az 55-200-at, gyakorlatilag teljesen újan. Nagyon szeretem, szerintem nagyon jól teljesít kitobi létére.
-
Vyndree
őstag
válasz #31733248 #4029 üzenetére
Az ILCE6000-nek nem Sony E bajonettje van, vagy adapterezel?
20 ezerért alkalmi vétel volt, nem annyi a piaci ára, jóval alatta vetted. Tudom most 20 ezerért 75-300-at, pedig azt is 30-35 ezer körül árulják, ez egy régebbi, jobban CA-zik a vége felé és a kép széle szétesik, de 200-on annak is ilyen képe van. A Tamron 80-210-ről írnak nagyon jókat teszteken, és 10-12 körül ki lehet fogni, a múltkor még olcsóbban is volt. Holnap lesz nálam egy ilyen, majd jól megtesztelem, ha tetszik lehet meg is tartom.
-
Telda
addikt
Hali!
Tegnap tesztelgettem a stabit ki és bekapcsolt állapotban. Egy vékony fekete tárgy elől, (rádióantenna) fehér háttérrel, szobában 40W-tos izzóval.
De valahogy nem sikerült értelmes eredményt produkálni. Mert vagy mindkét kép bemozdut, vagy egyik sem.
Nem sikerült azt elérnem mint a teszteken lehet látni, hogy a stabilizálatlan kép bemozdul, a stabilizált meg nem, ugyanazokkal a beállításokkal. Hogy kellene próbálkoznom? -
Vyndree
őstag
válasz #31733248 #4032 üzenetére
100mm-en f8-as rekesszel ISO100-on lőtted, ez talán a legoptimálisabb beállítás ennél a lencsénél. Így a legélesebb, az lenne a meglepő ha CA, vagy életlen lenne egy A6000-errel.
Csináltam egy objeltív összehasonylítást, ugorjunk vissza az időbe 8 évet:
Sigma 28-300 [link]
Minolta 50mm f1.7 [link]
Állványról kellett volna, lehet kicsit bemuzdult de 50mm f8 mindkettő, kb 10 méter a táv.
Olyan egetverő különbséget nem veszek észre, pedig a fix Minolta igen éles, a Sigma dícséretére válljon, hogy közel hasonlót tud, mert ő egy majdnem 11x zoomos darab amik arről híresek, hogy ugyan mindent tud, de sehol nincsenek az élvonalban. Lehet nem is adom el, pedig már hirdetem.
Készítek mindjárt állvánnyal sőt, bevonom a 28-85-öst is. -
80hun
addikt
válasz Vyndree #4033 üzenetére
Még régebbről , Tokina AF 75-300 régi fém-üveg tolózoom obi. A58 vázból kieső jpeg.
-
Vyndree
őstag
Egy váz, egy beállítás, egy tárgy és három objektív: [link]
- Sigma 28-300mm f/3.5-6.3 DG
- Minolta 50mm f1.7
- Minolta AF 28-85mm F3.5-4.5
50mm, f8, ISO10080hun: nagyon szép!
-
#31733248
törölt tag
válasz Vyndree #4033 üzenetére
Az 55-200 a rövidebb végén a legjobb, utána egyre inkább igényli a rekeszelést, ha a képszélek is fontosak. Ha kevésbé (például portrézik vele az ember, vagy a kép közepéről vágod ki a madárkákat), akkor nyitott rekesszel is nagyon elégedett lehet vele az ember. A végállás környékén f8, vagy annál szűkebb rekesz hozza el a teljes képmezőre a legjobb eredményt. Ilyen tekintetben eléggé tipikusnak mondható.
Nem biztos, hogy érdemes eladni a Sigma telét. Ha a felhasználói szokásaid megengedik a rekeszelést és amit így tud az obi, az elég, akkor meg kell tartani. Ha belegondolsz, egészen kevés pénzért is szert tehet az ember olyan technikára, amiben örömét leli, nem feltétlenül kell az új és drága darabokban gondolkodni.
-
Vyndree
őstag
válasz #31733248 #4043 üzenetére
Igazad van. A Sigmánál telében f14 kell az élességhez, f8-on még nagyon nem igazi. Valahol találtam egy görbét, hogy f11-től már éles, 14 a csúcs és onnan már lefelé. Ez a nagy rekeszelés, ráadásul a tele végén 6,3, után záridőbe vagy ISOba kell menni, az A350 nem túl szép ISO400 felett, tehát marad a zár ami nem mindig megoldható. Holnap megjön az új obim, meglátjuk milyen lesz és melyik marad.
-
Eduardo89
aktív tag
Sziasztok!
Az utángyártott akksikról mi a véleményetek? Van komolyabb veszélye ha hosszútávon utángyártott akksival használom a gépem? SLT A58-ról van szó!
Köszi!
http://logout.hu/cikk/wd_red_3_tb_nem_csak_nas-ba/parkolas_nas_tapasztalat_eduardo89.html
-
Vyndree
őstag
válasz Eduardo89 #4045 üzenetére
Nekem voltak utángyártott InfoLithium akkujaim még a Sony ILCE3000-hez. Ezek egy kicsivel kevesebbet bírnak mint a gyáriak, pedig magasabb Amperszámmal vannak jelezve, az áruk viszont töredéke a gyárinak.
A NP-FM500H akku olyan 2,300-2,500Ft a 2100mAh utángyártott, míg a gyári 1650mAh és 14,000-23,000Ft között mozog üzletben.
-
Eduardo89
aktív tag
válasz Vyndree #4046 üzenetére
Igen néztem én is, hogy ( a munkahelyemből adódóan van rá lehetőségem) ,még beszerzési áron is nettó 10-11.000Huf körül mozog.
A gépre nézve lehet veszélye? Mennyire üzembiztosak? Csak mert még garis a gépem, a hivatalos infók szerint az utángyártott akku okozta hiba garivesztést okoz. Ez stimt, csak nem tudom mekkora a valószínűsége ennek.
Egyébként néztem utángyártott Dörr akksit, az ilyen nettó 6.000Huf körül mozog.http://logout.hu/cikk/wd_red_3_tb_nem_csak_nas-ba/parkolas_nas_tapasztalat_eduardo89.html
-
condy
senior tag
Üdvözlet mindenkinek.
Egy kis segítséget szeretnék kérni.
Van egy Sony α 300-as gépem (8éves) és vacakol rajta az objektív.
Bekapcsoláskor remeg, zörög, zakatol. Nem élesít.
Nincsenek nagy igényeim, csak családot és kirándulásokat fotózok a hobbi szint alatt, de a DSLR géphez ragaszkodom.
Szeretném tudni, hogy érdemes-e javíttatni, vagy egyszerűbb egy új lencsét (esetleg mindent) vásárolni.
Ebből adódóan három kérdésem lenne:
Ha érdemes javíttatni, akkor hol?
Ha újat kell venni, akkor azt hol?
Ha jobb lenne új műszert venni, akkor milyet és hol?Köszönöm előre is a segítséget.
"I think, this is the beginning of a beautiful friendship."
-
mazsi70
senior tag
Nyilván akinek a szenzorméret a fontos, az fullframet vesz. (igazából az apsc létét nem tudom értelmezni)
Új hozzászólás Aktív témák
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- DIGI Mobil
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- További aktív témák...