-
GAMEPOD.hu
TILOS A WAREZ, EMLÍTÉS SZINTJÉN IS TILOS BESZÉLGETNI GÉPEK TÖRÉSÉRŐL, KALÓZKÁRTYÁKRÓL ROM-OK FUTTATÁSÁRÓL, MINDEN EZZEL KAPCSOLATOS TÉMÁRÓL!(beleértve a sárga kazettákat is)
Új hozzászólás Aktív témák
-
shinmegaten
aktív tag
Megnéztem a JP-t.
Sajnos nem tudok vele mit kezdeni.
Kétféle betűtípust használ:
- egyet a terminálok szövegeihez
- egyet pedig a belterekben, FPS módbanA helyzet az, hogy nem találom a betűkészletet és így nem tudok ékezetes betűt beírni.
Ami önmagában nem is lenne probléma, hiszen létezik spanyol kiadás, ők pedig használnak ékezetes karaktereket.DE! ...
Sajnos csak a belterek szövegeit találtam meg a fájlban, a terminálokét és a Dínó Triviáét nem.
Nem ez az első ilyen játék, ráadásul a NES-es JP-ben is voltak helyzetek, amikor hasonlóan tárolt szöveget alkalmaztak a fejlesztők. A két játékot ugyanazok fejlesztették. A lényeg, hogy általam ismeretlen folyamaton keresztül a program futás közben állítja össze a szöveget, azaz nincs előre tárolva a ROM-ban. Én csak az előre tárolt tartalmakat tudom szerkeszteni. Ahhoz, hogy a futás közbeni szövegeket grafikákat szerkeszthessem, ASM tudásra volna szükségem, azon belül is olyanra, ami konkrétan a SNES processzorára vonatkozik. Az ASM (assembly) nyelv segítségével fel tudnám bontani a játékot a legalapvetőbb részeire is és akkor nyilván sikerülne rájönnöm az algoritmusra is, ami összerakja a képeket/feliratokat, de... én ehhez nem értek sajnos.Ha esetleg van más, szívesen utánanézek.
-
aya
addikt
válasz shinmegaten #14801 üzenetére
Már igy is köszönöm hogy idöt szakitottál rá.
悪魔城ドラキュラ , NINJA 外伝 , モンスターハンター Switch pro scorpio mi11i
-
don_peter
senior tag
válasz shinmegaten #14801 üzenetére
Bocs, hogy bele magyarázok, de nem rég kezdtem el Sega MD-re fejlesztgetni és ott is van ilyen amibe beleütköztetek.
2 féle képpen tárolják a karaktereket.
Van egy alap karakter készlet ami a normál angol betűket minden sallang és csicsa-micsa nélkül használja.
És általában van 1 vagy több olyan betűtípus amelyeket képek formájában szerkesztenek meg és azokat egy algoritmus segítségével feltöltik a memóriába, majd egy direkt ehhez írt rutinnal a memória címek léptetésével a megfelelő karaktert rakják ki a képernyőre.Igazából mind két megoldás ilyen képes megoldás, csak az egyiket alapból (gyárilag) ismeri a rendszer a másikat mindig a fejlesztő cégnek kell lekódolnia, hiszen ő tudja melyik betűtípust hová akarja használni.
Egy ilyen betűtípus így néz ki:
De.
Mind kettő esetre igaz, hogy a szövegeket egy erre alkalmas változóban tárolják.
Általában sőt szinte kivétel nélkül constas tömbökben.
Tehát elmondható, hogy előre le vannak tárolva a szövegek.
Nem a program rakja össze, hiszen ehhez egy intelligenciát kellett volna programozni a készítőknek, amire a SNES illetve ezek a rero gépek még nem voltak alkalmasak.Szóval, valahol ott kell lennie a szövegeknek szinte teljes egészében.
Arra figyeljetek, hogy a fejlesztők ha 16bit-es tároló romokat használnak, akkor hajlamosak voltak a 16bit-es adatot felcserélni.
Tehát ilyen esetekben a 16bit első 8bitjét nem előre hanem hátra mozgatták az utolsó 8bit-jét pedig előre, ezzel összekeverve illetve értelmezhetetlenné téve a szöveges részeket.
Sega MD-nél legalább is így van.
De ennél tovább is mehetett a SNES és lehet nem csak a byte-okat cserélték fel, hanem a biteket is.
Ha meg van a kulcs meg van a szöveg is.----== Neo Geo és Arcade Fórum : www.neo-geo.hu ==----
-
shinmegaten
aktív tag
válasz don_peter #14803 üzenetére
Bevallom, hogy nem vagyok programozó és egyedül vagyok. Csak szeretek fordítani és így képezgettem magam egy bizonyos szintig, de a magasabb szintű szoftverprogramozás már annyira nem fekszik.
Amihez értek az a HEX szerkesztés és a tile-ok szerkesztése. A legtöbb játéknak ez így elég.
Egyébként értem, amit mondasz, nyilvánvalóan el van tárolva valahol a fájlban valahol, hogy mit hogyan mutasson, de "szabad szemmel" ezt nem tudom értelmezni. Amiket ASCII-ban tároltak, vagy csak egy szimpla relatív keresés útján megtalálhatóak, azokkal tudok dolgozni. Általában az ilyen szövegrészekben használt betűkészletet meg lehet találni rém egyszerű grafikaként a fájlban, ahol a nem használt helyeket, illetve karaktereket át tudom szerkeszteni ékezetes karakterré. De ez nem mindig tökéletes megoldás, és ha a játéknak létezik spanyol változata, akkor megspóroltam magamnak némi időt, hisz az ékezetes már létezik, ráadásul a HEXben való honosításhoz is több helyem lesz, mivel a spanyolok terjengősebben fogalmaznak, mint az angolok. Tehát: amit (ezek szerint) változókban tárolnak, annak a szövegnek nem fogom tudni megtalálni a betűkészletét sem. Amit szabad szemmel látni lehet, annak is vagy igen, vagy nem. Ez a tapasztalat sajna.
Az Ys III-at pl. meg tudtam csinálni, mert megtaláltam a betűkészletet.
Megtaláltam a szöveget, a környező vezérlőket (vagy operátorok, nem tudom, minek hívják hivatalosan, szóval kódok, amik megmondják, hogy mikor milyen szín, hang, szövegdoboz méret és pozíció, stb.), illetve megtaláltam a pointereket, így a HEX szerkesztésből fakadó karakterlimit sem okozott akkora akadályt.
Sega MD-ről úgy hírlik, hogy a grafikákat általában tömörítik, tehát nincs szem előtt. Ezt csak olvastam mondjuk, bár az tény, hogy az Ys III Sega MD változata ilyen. Tehát megvan a szöveg, csak nincs hozzá betűkészlet (vagy betűtípus, ki hogy hívja). Amit nem látok azzal nem tudok mit kezdeni
Egyébként nyugodtan beleszólhatsz. Ki tudja, talán még tanulok is valamit
-
senior tag
válasz don_peter #14803 üzenetére
Könnyen elképzelhető, hogy a 16 bites értékek azért tűnnek felcseréltnek, mert a sega md 68k processcora big endian , míg gondolom a file-okat intel-es gépen nézted, az pedig little endian elrendezésű.
A little endian elrendezésnél a legkisebb helyiértékű rész van a memória címen, az utána következő bájton pedig a nagyobb helyiértékű rész (16 bites számnál), a big endian pedig ennek a fordítottja. -
Aramir
őstag
http://retrocovers.uw.hu http://aramir.uw.hu
-
shinmegaten
aktív tag
válasz don_peter #14809 üzenetére
A fordításra kicsit visszatérve, ASM-ből annyit ismerek, hogy NES játékokban az FCE UX debuggerének segítségével grafikus memória alapján vissza tudom keresni, hogy honnan olvassa a szöveget. Szóval értem, hogy LDA pl. load accumulator, vagy vannak a branching parancsok, de egyszerűen fogalmam sincs, hogy fogjak hozzá az ilyen kacifántosan tárolt szövegek felkutatásához.
Valami javaslat esetleg?
[ Szerkesztve ]
-
Cartevo
őstag
-
don_peter
senior tag
válasz shinmegaten #14811 üzenetére
Azt nem tudom, hogy miképpen forgatod vissza a lefordított kódot ASM-re, de talán egy sima txt nézegető segíthet.
Csak váltsd át hexa formátumra a nézetet.
Én legalább is így szoktam keresni szöveget.----== Neo Geo és Arcade Fórum : www.neo-geo.hu ==----
-
shinmegaten
aktív tag
válasz don_peter #14813 üzenetére
Persze, én is azt a módszert használom, de azzal csak sima ASCII karakterkódolt szövegeket találsz. A hosszú hsz.-emben posztolt képek egyikén látható egy HEX szerkesztő nézet, ami voltaképpen kiváltja a Windows HEX nézegetőjét és egy szerkeszthetőbb, felhasználóbarátabb megoldást kínál.
Szóval adott egy szöveg a játékban, de HEX nézetben nem találod meg, relatív kereséssel SEM találod meg, és a grafikus betűkészletet sem találod. <==== Ez a nagy baj a Jurassic Parknál és még egy pár címnél. Ezért gondoltam, hogy a szöveg képernyőre írásakor egy debuggerben esetleg vissza lehetne követni, hogy mit honnan, de ebben nem vagyok jártas és akkor is kétlem, hogy szerkeszthető részre követne vissza. És azt hiszem, mikor utoljára próbáltam, akkor nem a ROM-ra hivatkozott vissza, hanem a CPU RAM-ra, ami kikapcsolás után törlődik, mint azt tudjuk. A CPU RAM szerkeszthető, de mindhiába, ha minden újraindításra törlődik. Ezért írtam a legelején, hogy az ilyen se eleje, se vége szövegeket valamilyen szabály alapján rakja össze magának a játék futás közben. Valahol, valami lefekteti ezt a szabály a ROM-on belül, de nem szöveg formájában lehet ez megadva, hanem... inkább valami algoritmus, ami CPU RAM-ban kerül végrehajtásra. Persze, ez spekuláció, de az ismert és szerkeszthető szövegtárolási típusok egyik jellemzőjét sem mutatja a JP; pontosabban csak részben.
A teljesség kedvéért, a négy, általam ismert szövegtárolási mód, amivel tudok is mit kezdeni:
- mezei ASCII-ban tárolt szövegek (p.: Ninja Gaiden, Astyanax, Silent Hill)
- egyéni kódtáblát (table-t) használó szövegek, amiket relatív kereséssel könnyedén megtalálhatsz (pl.: Ninja Gaiden II, Ys III)
- egyéni kódtáblát használó szövegek, melyek betűit érdemesebb egyenként visszafejteni (általában komolyabb grafikus megjelenítésű menükhöz használják, ahol nincs szükség a teljes ábécé-re, erre az ábécé-re inkább kell tekinteni képként, mint szövegként), (pl.: Astyanax, Ys III, Ninja Gaiden trilógia)
- végezetül a tömörített fogalmakat értelmező szövegek, amikor mondjuk van egy név, ami többször előfordul a játékban. Jellemzője, hogy a szöveg csak részben olvasható. Ilyenkor a játékban létezik egy értékpár, egy pointer, ami rámutat a fájlban egy helyre. Ez a pointer minimum két bájt helyet vesz el, szemben mondjuk a hivatkozott névvel, ami ha hosszabb, akkor ehet akár 4-5 bájt is. Ezzel rengeteg helyet spórol a fejlesztő, természetesen a név, vagy szó, amire hivatkozik, egyetlen helyen látható és szerkeszthető is (pl.: Ninja Gaiden III, Ys III, TLoZelda: A Link to the Past)...
Egy nap majd ráveszem magam az ASM-re, de addig van még minimum egy Silent Hillem
-
don_peter
senior tag
válasz shinmegaten #14814 üzenetére
Az a baj, ha ASM-ben írták meg a programot, akkor előfordulhat, hogy a betűket nem karakterként adták meg, hanem hexa vagy más egyszerű módon amit persze az alap betűtípus már be tud azonosítani egy algoritmus alapján és így ki tudja írni.
Bár ezt meg elvileg a text view vissza tudná forgatni olvasható formába..Passz, még nem kellet foglalkoznom ezzel a témával, de lehet még lesz rá szükségem.
Az ASM-hez sajna én sem értek, bár olvasni már kicsit tudom..Más:
Itt is készül valami, de igen lassan mert a programot sokkal nehezebb megírni mint gondoltam.----== Neo Geo és Arcade Fórum : www.neo-geo.hu ==----
-
shinmegaten
aktív tag
Ha esetleg érdekel valakit a dolog, akkor a PS1-es Resident Evil trilógia honosításának jövőjéről tartok szavazást. Az indokot és a linket a szavazáshoz ezen az oldalon találjátok!
-
khirill
aktív tag
-
LordVenom
tag
válasz shinmegaten #14816 üzenetére
Szavaztam.
Természetesen a teljes trilógiára. Ezer éve nem játszottam vele, bár megvannak eredetiben, de ezeket megvárom, és inkább magyarul fogok nosztalgiázni. -
LordVenom
tag
Végre előkotortam a kartonokba bújt Mega Drive gyűjteményem. (bár egy gép eltűnt valahogy )
-
don_peter
senior tag
válasz LordVenom #14820 üzenetére
Nem semmi, szép kis gyűjtemény.
Nekem is volt hasonló pár éve.
Mikor felszámoltam nagyját a Sega gyűjteményemnek, kb 80-90 dobozos kazettát, és 1 dobozos gépet adtam el, majd meg szakadt a szívem, de abból illetve abból befolyt összegből lett a Neo Geo X-em.
Azért meghagytam azokat amiket kifejezetten szerettem, úgy hogy még van kb 20dobozos játékom és 5-6 konzolom, dobozosból persze csak kettő maradt meg.
Kifejezetten szeretek a mai napig Sega-zni----== Neo Geo és Arcade Fórum : www.neo-geo.hu ==----
-
PiciDikenz
aktív tag
válasz shinmegaten #14822 üzenetére
Nekem is ABC rendben vannak a dolgok, de ez a rendszer is rejt magában failokat, pl Mortal Kombat 1-2-3, Ultimate Mortal Kombat 3.... Ezektől a falra tudnék mászni
-
shinmegaten
aktív tag
válasz PiciDikenz #14823 üzenetére
Hát igen
Nekem jobbára SNES dobozaim vannak és unalmas perceimben csak forgatom őket, mert nem tudom, hogy melyik a hivatalos "gerinc", ami, ha egyfelé néz, akkor többé kevésbé egységes alakot ölt. A válasz igazából az, hogy egyik sem, mert ahány játék, annyi dobozdizájn, de én azért folytatom ezt a szélmalomharcot -
szarvasbogár
aktív tag
válasz shinmegaten #14824 üzenetére
nálam nem abc hanem nagyjából szín szerint vannak a gerincek ezüstök (konami) adják magukat arany is (zelda ,sf-ek) a többi meg amolyan stimmelés szerint az ntsc usák zöme elég egysíkú feketés azokkak nem nagyon lehet trükközni
-
PiciDikenz
aktív tag
válasz shinmegaten #14824 üzenetére
Én a hosszabbik oldalára teszem őket úgy, hogy bal kéz felé nézzen a kép, szerintem így "kell" lenniük, dehát fene tudja, ezen már én is gondolkoztam
-
shinmegaten
aktív tag
válasz PiciDikenz #14827 üzenetére
-
szarvasbogár
aktív tag
-
Petreszku
senior tag
válasz szarvasbogár #14831 üzenetére
Szia!
Köszönöm, szinte tökéletes állapotban találtam.
-
shinmegaten
aktív tag
válasz szarvasbogár #14830 üzenetére
Jah, de sajnos csak utángyártott dobozok. De még mindig jobb így tárolni őket, mint pucéran egy szekrényben.
Idővel az N64 kaziknak is kéne keríteni valami dobozkafélét -_- -
szarvasbogár
aktív tag
válasz shinmegaten #14833 üzenetére
Star wars-ban meddig jutottál? Azért kérdezem mert arról is horror nehézséget hallottam
-
ayo
addikt
válasz szarvasbogár #14834 üzenetére
melyik SW? csak mert nem ismerek horror nehéz sw-t
[ Szerkesztve ]
http://jateknaplo.blog.hu
-
ayo
addikt
válasz szarvasbogár #14836 üzenetére
a snes sw-k? szerintem azok könnyűek voltak és aszem pont harmadik részt vittem végig a legtöbbször, mert imádtam a falconnal repülgetni a végén
http://jateknaplo.blog.hu
-
ayo
addikt
válasz szarvasbogár #14838 üzenetére
Egyszer próbáld ki ha szereted a Star Wars-ot. Nekem az jött be hogy lényegében végig lehetett menni a film története alapján és a legtöbb esetben te választhattad ki a főhőst a pályák elején.
http://jateknaplo.blog.hu
-
don_peter
senior tag
Csak, hogy hallassak a Sega DPTP Flash kártya projektemről is
Végre kicsit örülhettem, mert ma 2 dologba is sikerült előbbre jutnom.
Megírtam végre a memória kezelő függvények javát és végre kipróbálhattam a kész prototípus kazetta nyákpaneljét.
Nagy mosoly ült az arcomraMég azért van hátra egy adag programozás, és persze az összehangolás és tesztek tömbkelege, de jelentem haladok töretlen előre
----== Neo Geo és Arcade Fórum : www.neo-geo.hu ==----
-
aya
addikt
válasz szarvasbogár #14836 üzenetére
Mindhárom super star wars-t rongyosra játszottam. Jedi fokozat kivételével. Na az kicsit hardcore
悪魔城ドラキュラ , NINJA 外伝 , モンスターハンター Switch pro scorpio mi11i
-
szarvasbogár
aktív tag
Na jól van akkor ezek szerint nem olyan szörnyű mint amilyennek gondoltam
Kössz srácok, rá is megyek[ Szerkesztve ]
-
shinmegaten
aktív tag
válasz szarvasbogár #14842 üzenetére
Az első SW-t végig vittem. Az nagyon tetszett. Bár ott egy kicsit csaltam. Mielőtt találkozol Obi-Wannal van egy titkos barlang a szakadék oldalán, amibe ha beugrasz, rengeteg életet találsz, majd öld meg magad, és visszatesz a szakadék elé, szóval megint bemehetsz a titkos barlangba felszedni az életeket, és így tovább...
99 életet simán össze lehet így szedni. Kell is, mert a kantinás pályaboss Chewie-val, fegyver upgrade nélkül egy csaknem kivitelezhetetlen rémálom.Az SW: ESB már jobban össze van rakva, de itt már érződik a 16-bites platformerekre jellemző "hova az anyám kínjába kell most innen menni, merre ugorjak, stb???" tünet. De jó móka. Nem is tudom melyik pályán hagytam abba, talán a Dagobah-n? Amennyire emulátorról emlékszem, az SW: ROTJ igazából egy felturbózott SW: ESB, csak még igazságtalanabb bossfightokkal.
Have fun
[ Szerkesztve ]
-
szarvasbogár
aktív tag
válasz shinmegaten #14843 üzenetére
Kössz az infót így ezen kiskapu ismeretében már bátran neki merek vágni a kalandnak
Persze még be kell szerezni a játékot is, jófogáson láttam pár hónapja dobozosan a trilógiát csak kicsit soknak tűnt érte a 40k. így utólag nem is tudom.. Egyre ritkábban bukkan fel és nehéz beszerezni pláne a hármat együtt. -
shinmegaten
aktív tag
válasz szarvasbogár #14844 üzenetére
???
Azt a k...
Én spec pucéran szereztem őket olyan 3k-6k-6k arányban, ha jól emlékszem, de már több, mint egy éve volt. Jó játék, de annyira nem ritka, hogy azt a 40k-t szentesítse. Szerintem csak valaki nagyon rájátszott arra, hogy közeledett az SWVII. Meghát SW; a névért kért volna ennyit, én úgy hiszem. -
aya
addikt
válasz shinmegaten #14843 üzenetére
Nos igen ha meghalsz véged is van, mert alap fegyverrel nem lehet legyőzni a bossokat.
De rejtett helyeken, illetve ellenfél kupacok után megjelenik rejtett fegyver.
Az első pályát már ion fegyverrel szoktam befejezni, 3 pályán meg már ott a plazma. Bár a hőkövető sokkal jobb de sajnos nem sebez eléggé.
悪魔城ドラキュラ , NINJA 外伝 , モンスターハンター Switch pro scorpio mi11i
-
Aramir
őstag
http://retrocovers.uw.hu http://aramir.uw.hu
-
adalbert1
veterán
válasz shinmegaten #14843 üzenetére
Én az Indiana Jones SNES változatot sajnálom, hogy nem vettem meg, mikor ott volt előttem karnyújtásnyira - emulátoron próbálva elég korrekt játéknak tűnik, kb. hasonló mint a 3 SW.
-
szarvasbogár
aktív tag
válasz shinmegaten #14845 üzenetére
Hát igen a karácsonyra már nem csak az ebay-en de már itthon is rájátszanak. Bár ha azt veszem, hogy 3-6-6 tehát átlag 5 a kazi akkor egy dobozos füzetesért reális a 10 és ha még rájön egy olyan, hogy full angol kiadás plusz szép állapotú akkor máris 12-13 -nál vagyunk így a 40 még reális is lehet de mivel valamilyen szinten pakk árat nézünk úgy már sok. Én olyan 30-35 re tettem volna de mivel le is voltam merülve kredit ügyileg meg alkudozni sem lett volna kedvem inkább hagytam a fenébe.
Érdekesek ezek a doboz témák ahogy megyünk feljebb a ritkasági listán úgy változik a képlet a csúcs közelében meg már 50% a doboz a másik 50 pedig a kazi és a füzet. Patika állapotnál meg még nagyobb az arány. Persze ezt már százszor megbeszéltük, hogy nem mérvadó az ebay de sajnos igen valamennyire mérvadó, őrület ami nes/snes vonalon zajlik a kis pihepuha sérülékeny dobozoknak köszönhetően
És nem áll meg évről évre egyre húzósabb kíváncsi vagyok hol lesz a vége
Új hozzászólás Aktív témák
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Sony Playstation 5 825GB SSD digital konzol garanciával hibátlan működéssel
- PS4 Pro 1TB ELADÓ!
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series X 1TB SSD extra játékokkal garanciával hibátlan működéssel!
- Playstation 4 Játékok Tok Nélkül! 1./2.-(A.-tól,P.-ig)
- Beszámítás! Microsoft XBOX Series S 512GB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel