Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Korte123

    csendes tag

    Üdv

    Nekem is van pár SCSI winyóm, kártyám, és kábelem is hozzá. (LSI Logic 53C810)
    Beraktam egy XP-s gépbe a kártyát, és egy 50pines IBM 2GB-os winchestert. A bootolás előtt megjelenik egy képernyő az SCSI kártya tulajdonságaival, és fel is ismeri a wincsit, kiírja a típusát, és hogy ID 00.
    A Windows feltelepítette a kártyát, látszólag minden rendben, az eszköz megfelelően működik, de a winchestert nem látom a lemezkezelőben, ahol egy normál ATA-s wincsi meg szokott jelenni, és partícionálni, formatálni lehet.
    Hol találom hát az SCSI winyót? :(
    Nem lenne jó az XP-s beépített SCSI meghajtó, vagy kéne valami külön partícionáló program a kártyához/winyóhoz? :F

  • Korte123

    csendes tag

    válasz gardener #32 üzenetére

    Helo

    Én is kezdő vagyok, de hátha tudok segíteni. A winyón kell lennie 3 vagy 4 jumperhelynek, amik:
    - ID BIT 0
    - ID BIT 1
    - ID BIT 2, és
    - ID BIT 3
    névre hallgatnak.

    Ezen az oldalon jobb oldalt egy képen látható a jumperelés ID 0 - ID 7-ig, hogy hogy kell.
    Azt olvastam valahol, hogy a ID 0 a boot, ID 1-3 winyók, ID 4 a tape (szalagos meghajtó), ID 5 az bármi, ID 6 CD-ROM meghajtó. A 7-es ID fenntartott a vezérlő kártya számára.

    Ha az ID BIT 3-at is jumpereled, akkor 8-15-ig tudod állítani az ID-t a BIT 0-1-2-vel.
    (ha ismered a kettes számrendszert, akkor nem okozhat gondot. 4 bit van, és így 0-15-ig állítható az ID)
    Az ID 8-15 wide SCSI diszkek számára van. (nem tudom pontosan mit jelent. Azt hogy 68-80 pines? :F )
    Remélem segítettem, ha nem, akkor bocs :)

  • Korte123

    csendes tag

    válasz Korte123 #34 üzenetére