Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pengwin

    addikt

    A modern mikromobilitási eszközökben rengeteg lehetőség van, és bár csomó tényező kezdi nehezíteni az elektromos rollerek használatát, összességében még mindig érdemes rá valódi alternatívaként gondolni.

    A legfrissebb kimutatások alapján nagyon újra kéne gondolni az ilyen hangzatos kijelentéseket. Rövid az eszközök élettartama, és olyan emberek használják őket, akik azelőtt kerékpároztak vagy tömegközlekedtek. A felhasználók csak elenyésző része ül át autóból rollerre.
    Elég csak szétnézni az ismeretségi körben, én legalábbis ugyanezt láttam a saját kollégáim és barátaim körében. a legtöbben állatkodni, szórakozni használják, nem pedig közlekedési eszközként.
    A "mikromobilitási forradalom" meg egy nagyon jól hangzó szólam, de alapvetően csak arról van szó, hogy még több szeméttel próbáljuk még kényelmesebbé tenni az életünket. Semmilyen értelemben nem környezettudatos: káros a természetre és a többi közlekedő emberre nézve is.

    Azt mondjuk nem értem, hogy a turisták által használt "autókerekű" motorokat miért hívják rollernek. Emberi erővel nem lehet őket hajtani, és a teljesítméyük is a többszöröse egy ilyen Xiaomi rollerének. Sokat javítana a kategória megitélésén, ha elkülönítenék a két formailag is nagyon eltérő járműcsoportot.

    Az első oldalon említett vandálkodást nagyon komolyan büntetném, mert semmiképpen sem jogos válasz az ilyennel közlekedő emberek gyakori idiotizmusára.

    a Pro esetén három részre osztották a 300 W (folyamatos)/ 600 W-os (rövid idejű), brutális nyers erőt

    Segítek: ez már bele esik a segédmotorkerékpár teljesítmény-kategóriájába. Hiába van más alakja a cuccnak, a teljesítményszint abszolút védhetetlen.

    Én egyre inkább úgy látom, hogy az elektromos rollerekkel mesterségesen sikerült problémát csinálni az egyébként egyértelmű szabályozásból.

    [ Szerkesztve ]

    Üdv, pengwin

  • pengwin

    addikt

    válasz RaZroX #77 üzenetére

    1. Ha már BKV-val közlekedsz a városban, akkor te letetted az autót és a meglévő eszközparkot használod, miattad nem kell még egy eszközt előállítani. Ha BKV helyett mindig e-rollerrel jársz, akkor visszakerült egy extra motoros jármű a város útjára.
    Igen, baromi pici, nem szennyezi lokálisan a levegőt, de akkor is nehezíti a városi forgalomszervezést. Motoros, baromi dinamikus, kicsi... előbbi kettő miatt nem mehet a gyalogosok között és még a bringásokat is gyakran letolja az útról, az utóbbi miatt viszont életveszélyes autók között.

    2. Én az időm 99%-ában nem Budapest turisták által frekventált belső területén mozgok, hanem Dél-Budán, a XI.-XXII. kerületben, és itt elég sok saját eszközt használó barmot láttam.
    Nyáron, strandpapucsban, a Bartók Béla úton, kiütött szabályozással süvít végig az autók sávjában (van teljesen jó bringasáv mindkét irányba). Sokan szembe jönnek a forgalommal a bringasávban, és talán egy embert láttam, akin volt védőfelszerelés.

    3. Mindent nagyon könnyű a cégekre, az államra, a szabályozásra kenni. De az alapvető probléma az, hogy az emberek totális mértékben seggfejek. Ha lenne akár csak minimális fokú előzékenység a közlekedő autósokban, e-rolleresekben és bringásokban, akkor a jelenlegi szabályozás is működne. De ameddig a "nekem minden jár", "énvagyokavilágközepe" mentalitás uralkodik a fejekben, addig semmilyen szabályozás nem fog lényegesen javítani a helyzeten. Legfeljebb akkor, ha kő keményen és következetesen elkezdenek mindenkit bírságolni.

    Nézz végig itt a topikon: hány ember használ vastagon sgmk. teljesítménykategóriába tartozó eszközöket, vagy kiütött korlátozású 30-40km/h-val menő e-rollereket?
    Ameddig egy csapat ember nagy része ilyen rossz hiszemmel és felelősségtelenül jár el a többiekkel szemben, addig nincs miről beszélni.
    Én elfogadom, hogy sokszor bicskanyitogató az autósok vagy a gyalogosok viselkedése, de azokban a csoportokban ez még mindig egy kisebbség, míg az e-rollerezőknél jól láthatóan megy a trükközés és a szabályok nyilvánvaló leszarása a többségnél. Engem is akart már gyorshajtó taxis elgázolni kerékpár átkelőnél úgy, hogy a másik sávban elengedtek, ő meg direkt gázt adott. Ennek ellenére nem ez a jellemző a budapesti autósoknál. Az e-rollerezőknél viszont jó, ha 10-ből 2-3 ember felelősségteljesen próbálja használni az eszközét. És ez nem szabályozási hiányosság.

    [ Szerkesztve ]

    Üdv, pengwin

  • pengwin

    addikt

    válasz Reggie0 #179 üzenetére

    Kicsit más egy olyan eszköz dinamikája, amit magadnak kell meghajtani... A többség az átlag 25-ös tempót tudja kb. tartani kerékpáron.

    Van egy elektromos rásegítéses triciklim, kicsit máshogy indul meg, ha meghúzom a gázkart is, mintha csak én tekerek.

    (#180) kzkz
    Az elektromos egykerekű trükkös kérdés, mert a formája is szokatlan és emberi erővel sehogy sem lehet hajtani, sóval nehéz lesz bármilyen kategóriába besorolni. Gyanítom egyszerűen betiltják... jobbik esetben csak nem tekintik közlekedési eszköznek.

    (#176) intuicio
    Szép reakció! :))
    El kéne azon gondolkozni, hogy úgy néz ki végül nem tiltják be és nem is lehetetlenítik el a kategóriát, csak bizonyos követelményeket támasztanak az eddig a szürkezónában nagyon felelőtlenül viselkedő felhasználókkal szemben. Ha a többség felelősen használta volna, akkor nincs ekkora balhé belőle, de még így is kaptok egy simán megugorható szabályozást. Csak az a szabályozás inkább a felelőtlen felhasználókhoz igazodik... lehet bosszantó, de ezt a helyzetet a többség viselkedése tette szükségessé.

    [ Szerkesztve ]

    Üdv, pengwin

  • pengwin

    addikt

    válasz Reggie0 #185 üzenetére

    Itt most arról van szó, hogy az összes e-roller képes nagyon sportos, dinamikus indulásra, haladásra, míg ez a biciklistáknak csak elenyésző kisebbségére igaz. Szerintem emiatt nagyon nagy különbség van a két kategória között, annak ellenére, hogy elméletileg a méret és az elérhető sebesség kb. azonos.

    nem fogod tudni, hogy a korforgalomban a villamosnak van-e elsobbsege vagy nem
    Tudom csak viccelsz, de ez egyébként tökéletes példa a hazai KRESZ-oktatás mentalitására... sajnos. Én valamilyen alap rutinvizsgát már kerékpárra sem tartanék rossz ötletnek, mert rengetegen közlekednek azzal is életveszélyesen.

    Üdv, pengwin

Új hozzászólás Aktív témák