- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- EAFC 24
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Alkoholista nevelde
- The First Descendant - Kizárólag PC-n lesz játszható a következő teszt
- PlayStation 5
- eFootball
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- World of Tanks - MMO
- Marvel Snap
Új hozzászólás Aktív témák
-
pengwin
addikt
A modern mikromobilitási eszközökben rengeteg lehetőség van, és bár csomó tényező kezdi nehezíteni az elektromos rollerek használatát, összességében még mindig érdemes rá valódi alternatívaként gondolni.
A legfrissebb kimutatások alapján nagyon újra kéne gondolni az ilyen hangzatos kijelentéseket. Rövid az eszközök élettartama, és olyan emberek használják őket, akik azelőtt kerékpároztak vagy tömegközlekedtek. A felhasználók csak elenyésző része ül át autóból rollerre.
Elég csak szétnézni az ismeretségi körben, én legalábbis ugyanezt láttam a saját kollégáim és barátaim körében. a legtöbben állatkodni, szórakozni használják, nem pedig közlekedési eszközként.
A "mikromobilitási forradalom" meg egy nagyon jól hangzó szólam, de alapvetően csak arról van szó, hogy még több szeméttel próbáljuk még kényelmesebbé tenni az életünket. Semmilyen értelemben nem környezettudatos: káros a természetre és a többi közlekedő emberre nézve is.Azt mondjuk nem értem, hogy a turisták által használt "autókerekű" motorokat miért hívják rollernek. Emberi erővel nem lehet őket hajtani, és a teljesítméyük is a többszöröse egy ilyen Xiaomi rollerének. Sokat javítana a kategória megitélésén, ha elkülönítenék a két formailag is nagyon eltérő járműcsoportot.
Az első oldalon említett vandálkodást nagyon komolyan büntetném, mert semmiképpen sem jogos válasz az ilyennel közlekedő emberek gyakori idiotizmusára.
a Pro esetén három részre osztották a 300 W (folyamatos)/ 600 W-os (rövid idejű), brutális nyers erőt
Segítek: ez már bele esik a segédmotorkerékpár teljesítmény-kategóriájába. Hiába van más alakja a cuccnak, a teljesítményszint abszolút védhetetlen.
Én egyre inkább úgy látom, hogy az elektromos rollerekkel mesterségesen sikerült problémát csinálni az egyébként egyértelmű szabályozásból.
[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
-
pengwin
addikt
1. Ha már BKV-val közlekedsz a városban, akkor te letetted az autót és a meglévő eszközparkot használod, miattad nem kell még egy eszközt előállítani. Ha BKV helyett mindig e-rollerrel jársz, akkor visszakerült egy extra motoros jármű a város útjára.
Igen, baromi pici, nem szennyezi lokálisan a levegőt, de akkor is nehezíti a városi forgalomszervezést. Motoros, baromi dinamikus, kicsi... előbbi kettő miatt nem mehet a gyalogosok között és még a bringásokat is gyakran letolja az útról, az utóbbi miatt viszont életveszélyes autók között.2. Én az időm 99%-ában nem Budapest turisták által frekventált belső területén mozgok, hanem Dél-Budán, a XI.-XXII. kerületben, és itt elég sok saját eszközt használó barmot láttam.
Nyáron, strandpapucsban, a Bartók Béla úton, kiütött szabályozással süvít végig az autók sávjában (van teljesen jó bringasáv mindkét irányba). Sokan szembe jönnek a forgalommal a bringasávban, és talán egy embert láttam, akin volt védőfelszerelés.3. Mindent nagyon könnyű a cégekre, az államra, a szabályozásra kenni. De az alapvető probléma az, hogy az emberek totális mértékben seggfejek. Ha lenne akár csak minimális fokú előzékenység a közlekedő autósokban, e-rolleresekben és bringásokban, akkor a jelenlegi szabályozás is működne. De ameddig a "nekem minden jár", "énvagyokavilágközepe" mentalitás uralkodik a fejekben, addig semmilyen szabályozás nem fog lényegesen javítani a helyzeten. Legfeljebb akkor, ha kő keményen és következetesen elkezdenek mindenkit bírságolni.
Nézz végig itt a topikon: hány ember használ vastagon sgmk. teljesítménykategóriába tartozó eszközöket, vagy kiütött korlátozású 30-40km/h-val menő e-rollereket?
Ameddig egy csapat ember nagy része ilyen rossz hiszemmel és felelősségtelenül jár el a többiekkel szemben, addig nincs miről beszélni.
Én elfogadom, hogy sokszor bicskanyitogató az autósok vagy a gyalogosok viselkedése, de azokban a csoportokban ez még mindig egy kisebbség, míg az e-rollerezőknél jól láthatóan megy a trükközés és a szabályok nyilvánvaló leszarása a többségnél. Engem is akart már gyorshajtó taxis elgázolni kerékpár átkelőnél úgy, hogy a másik sávban elengedtek, ő meg direkt gázt adott. Ennek ellenére nem ez a jellemző a budapesti autósoknál. Az e-rollerezőknél viszont jó, ha 10-ből 2-3 ember felelősségteljesen próbálja használni az eszközét. És ez nem szabályozási hiányosság.[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
-
pengwin
addikt
Kicsit más egy olyan eszköz dinamikája, amit magadnak kell meghajtani... A többség az átlag 25-ös tempót tudja kb. tartani kerékpáron.
Van egy elektromos rásegítéses triciklim, kicsit máshogy indul meg, ha meghúzom a gázkart is, mintha csak én tekerek.
(#180) kzkz
Az elektromos egykerekű trükkös kérdés, mert a formája is szokatlan és emberi erővel sehogy sem lehet hajtani, sóval nehéz lesz bármilyen kategóriába besorolni. Gyanítom egyszerűen betiltják... jobbik esetben csak nem tekintik közlekedési eszköznek.(#176) intuicio
Szép reakció!
El kéne azon gondolkozni, hogy úgy néz ki végül nem tiltják be és nem is lehetetlenítik el a kategóriát, csak bizonyos követelményeket támasztanak az eddig a szürkezónában nagyon felelőtlenül viselkedő felhasználókkal szemben. Ha a többség felelősen használta volna, akkor nincs ekkora balhé belőle, de még így is kaptok egy simán megugorható szabályozást. Csak az a szabályozás inkább a felelőtlen felhasználókhoz igazodik... lehet bosszantó, de ezt a helyzetet a többség viselkedése tette szükségessé.[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
-
pengwin
addikt
Itt most arról van szó, hogy az összes e-roller képes nagyon sportos, dinamikus indulásra, haladásra, míg ez a biciklistáknak csak elenyésző kisebbségére igaz. Szerintem emiatt nagyon nagy különbség van a két kategória között, annak ellenére, hogy elméletileg a méret és az elérhető sebesség kb. azonos.
nem fogod tudni, hogy a korforgalomban a villamosnak van-e elsobbsege vagy nem
Tudom csak viccelsz, de ez egyébként tökéletes példa a hazai KRESZ-oktatás mentalitására... sajnos. Én valamilyen alap rutinvizsgát már kerékpárra sem tartanék rossz ötletnek, mert rengetegen közlekednek azzal is életveszélyesen.Üdv, pengwin
Új hozzászólás Aktív témák
- ÚJ ÁR - Samsung Galaxy S24 Ultra Smart View Wallet gyári tok + 35 W PD power duo töltő (bontatlanok)
- Eredeti Fából - iPhone, Samsung, Huawei tokok - ÁRENGEDMÉNY
- Apple Airtag új, bontatlan és tokok - Darabra is 1db/11eFT 2db/21eFT 3db/31eFT
- ONYX BOOX tok TAB ULTRA billentyűzettel, fekete
- USB-C - Lightinng kábel és 20W Adapter! Szállítás az árban!