Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Chp

    őstag

    válasz Joshi #1 üzenetére

    Ne légy már ilyen szarkasztikus vele. :))
    Észbontó koponya a fazon - mint tudjuk -, csak kisüt valami finomat majd.

  • bitblueduck

    senior tag

    válasz Joshi #1 üzenetére

    Carmack nem game designer, lehet tényleg szoftveres oldalról úgy érzi, hogy az úttörő dolgok belettek tolva a tech stackbe és mehet érdekesebb vizekre. Vagy az is lehet tényleg lelép még valami bukta előtt. De mit kéne még csinálnia? Használható a technológia, normál ember nem hányja szét magát 30 perc után, content meg nem rajta múlik. Meg az se hogy 4k 120FPS alá kell a vas, azért csodát nem lehet tenni ott sem, egy minimum teljesítmény kell.

    An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.

  • szmörlock007

    aktív tag

    válasz Joshi #6 üzenetére

    Szerintem meg egyáltalán nem leégés, elmonda ő is, hogy elégedetlen a jatékfelhozatallal ami viszont teljesen független az általa végzett szakmai munkától, sokat fejlődött alatta technikailag a cucc. Az ai-ban meg egyértelműen nagyobb fejlődési görbe van ezek után mint a vr-ban.

  • bot1978

    senior tag

    válasz Joshi #28 üzenetére

    Mekkora marketing volt mögötte?
    Hányszor láttad a TV-ben, hogy Te egyébként megnézhetnéd 360 fokos VR-ban is ezt az angol várat vagy középkori spanyol falvakban sétálgathatnál Peratallada például. Vagy akármilyen VR reklámot? Egy Trivago többet hirdet.
    Véletlenül leszedtem egyben vagy 30 sztrippert egy toriban. Na, bumm. Más kérdés, hogy nem vagyok az a típus aki elmegy egy didibárba, de azért már az összes csajt láttam. Csak megnéztem. :) Ha ezeket az öltáncokat egyesével kifizettem volna az már többszörösébe kerül, mint a VR szemüveg ára és akkor tényleg jöttök azzal, hogy drága?

    Nem gömbölyű valahogy az a történet, hogy ezt senki meg sem próbálta eladni.
    Persze beállíthatsz hülyének, de miket hordtok itt össze kérdezek vissza: Hogy anyagi okok miatt csak 6-12 éveseknek készült lövöldékre éri meg a VR-t használni a szórakoztatóiparban? Komolyan? És ez hihetőbb szerinted? Szerinted nincs benne több?

    szerk:
    kicsit az über jut eszembe, mert ugye taxisnak lenni kell, az a világ legfontosabb állása, szóval über az ne legyen és addig lobbiztak... Ha így közelítem, akkor erősebben lobbiznak azok, akiknek nem kell a VR, szóval kérdéses a jövője, de hogy kifulladt az szerintem hülyeség. Ez két 4k kijelzővel qrvajó lesz még akkor is ha megmarad ezen a szinten, hogy a fejedre kell húzni ezt a bumszli vackot.

    [ Szerkesztve ]

  • dabadab

    titán

    válasz Joshi #28 üzenetére

    Ha jól értem, akkor azt, hogy a Háttérhatalom direkt elgáncsolja a VR fejlődését, mert különben olyan jó lenne, hogy a Háttérhatalom álla felkopna, mert mindenki otthon ülne VR pornóra recskázva.

    Ha jól értem.

    DRM is theft

  • bot1978

    senior tag

    válasz Joshi #37 üzenetére

    Logaritmikus lenne olyan népjátékkal, mint a GTA. Az elején gyorsan nőne a vevők száma.
    Elmagyarázom mire gondolok:
    Tulajdonképpen elkezdene működni a termékmarketing. Abban az 5 percben amikor kipróbálnád egy haverodnál, nem egy vadidegen címben szerencsétlenkednél, próbálnál rájönni, hogy egyáltalán mit kell csinálni és hogyan lehet irányítani úgy, hogy ne hányd el magad stb. hanem a kedvenc játékodat látnád, hogy mennyivel jobb VR-ban.

    Fiatal felnőttekről beszélünk, akik nem fogják nézni órákat, ahogy a gépükkel vacakolsz, de megengedik, hogy kipróbáld, de azért ez erősen korlátos időben. Ebben az időben kell működnie a marketingnek. Ráadásul Te is inkább kellemetlenül érzed magad, ha totál béna vagy mások előtt, azt sem tudod melyik gomb mit csinál stb.
    Ezért (is) tarolt nagyon az autószimulátoros körökben. Egyik érdeklődő sem az ismeretlen címeket kezdte kipróbálni, hanem ment egy kört a kedvenc játékával és azt mondta, hogy ez qrvajó. Vásárló is lett.
    Más magabiztosan használni valamit és az előnyeire fókuszálni és más szerencsétlenkedni vele 2 percet és azt mondani a végén, hogy hú ez nem nekem való.

    Ahhoz tudom hasonlítani, mint amikor tetszik neked a gondolat és úgy érzed szívesen zenélnél. A gondolat visz be egy hangszerboltba erre ott a kezedbe nyomnak egy millás hangszert. Te meg azt sem tudod hogyan szólaltasd meg, de csak kettő perced van. Ki fogod próbálni? Persze, mert érdekel, de csak zavartan szerencsétlenkedni fogsz vele és utána nem fogod megvenni, mert drága. Sőt lehet, hogy egyenesen elfordulsz tőle azzal, hogy ez nem neked való.
    Ha viszont előtte játszottál egy 50k hangszerrel egy évet, akkor magabiztosan a kezedbe veszed és lehet, hogy úgy elájulsz a hangjától, hogy hitelt veszel fel csak hogy hazavihesd. Teljesen más az, ha működik a termékmarketing.

  • abéla

    senior tag

    válasz Joshi #37 üzenetére

    A grafikai megjelenítés terén azért vitatkoznék a kijelentéseddel, szerintem egy oculus S jelenleg hozza a pár évvel ezelőtti gfx szintet, de ami a lényeg hogy kb lesz*rod, mert annyira durva váltás monitorhoz képest.
    Múltkor mondtam havernak hogy kb egy shoot 'em up vs. modern fps élmény-különbséghez mérhető az amit megtapasztalsz a VR-t kipróbálva.
    Mondom ezt úgy hogy toltam még rendesen Commando-t, Alien Breed-et, végig Doom/ HL/ BF / COD/ ..stb szépen sorban.
    És VR-t DK2-vel kezdtem 4 éve, majd nemrég oculus S-sel folytattam (köztes lépést kihagyva).

    Amiben igazad van, hogy az elterjedéshez alacsonyabb ár kell, bár szerintem nyugati/us viszonyok között az oculusok (S / Quest) 400$ -os ára már kezd elég jó lenni--> pörög is a bisznisz odaát.

    Az sem teljesen fedi a valóságot, hogy nincs tartalom, valóban 3-4 éve kissé szegényes volt, de beindult rendesen.
    Jönnek/vannak jó tartalmak (sztem az alant szereplők mindegyike megállná a helyét nem-vr-ben is, kiváló játékok/élmények -már amelyiket ki tudtam próbálni- és ezek csak az általam kipróbálandók listája):
    fps :Arizona Sunshine, Onward, Zero Caliber, Contractors, Robo Recall, Blade and Sorcery, SuperhotVR, Batman Arkham, Spider man,
    kaland : Stormland, Asgard's Wrath, Lone Echo I-II, Vader Immortal I-II-III, Fallout/Skyrim VR, In Death, Sacralith, Defector,
    doku: Google Earth VR, ISS, Apollo11, Everest, Chernobyl VR, Blue, Jurassic Park, Titanic Vr
    ritmus/sport : Beat Saber, Pistol Whip, The Climb, Creed, The thrill of the Fight
    szimek: Elite , Asetto Corsa, Project Car, Wingsuit, Dirt Rally, DCS, Aircar, War Thunder
    furi, de jóféle : Drunken Bar Fight, Job Sim., Wrench, Hotel RnR,
    ami jön (és kell): The Walking Dead (survivor horror/rpg), Medal of Honor: Above and Beyond (nagyon jó hnagulata van eddig)

    Szóval látod ez csak az én listám, ezen kívül min. 4-5x ennyi, bőven értékelhető cím van(sőt).

    Én magam is szemüveges lévén, nem osztom a szemüveg-kifogás teoriát sem, kb egy szemüveg árának 1/3-1/4-ből (25k) van lencsefeltét (optikus által felírt paraméterekkel).

    Ami a gond, hogy az embereknek sokszor nincs ideje, energiája ennyire komoly immerzióhoz.
    Na meg a konzol-kanapé effektus: lehuppanok, ne kelljen rákészülnöm, ne kelljen beállítanom, ne kelljen megtanulnom... ne kelljen semmit se. (szerintem ez a stream-twitch közvetítések iszonyat népszerűségének korában egyáltalán nem elhanyagolható szempont)

    Na és a kognitiv disszonancia redu: ha nincs mani/idő vagy lusta/punnyadt vagy nyilván ki kell mosdatni magad, ergo a VR meghalt, hülyeség, hányat, nincstartalom. (ált. alany ne magadra vedd)

    De jja, néhány órás Onward, meg Elite után én is ide írogatok, ahelyett hogy , nyomnám tovább. (kell a pihi nna :DDD )

    [ Szerkesztve ]

    hootka!

Új hozzászólás Aktív témák