Új hozzászólás Aktív témák
-
#16939776
törölt tag
Pár napja azt fontolgatom, megkérdezném, hogy a kedves szerző más formátummal tett-e kereszt próbát? Csak hogy kizárhassuk azt az esetet, hogy, bármelyik két formátumot használva egymás mellett ,ugyan erre az eredményre lehet jutni a módszerrel?
[ Szerkesztve ]
-
#16939776
törölt tag
Ez a dőlt betűs rész annyiról szól, hogy ne állíts rá meredek szűrőt a hasznos spektrum végének gondolt pontba mert az a szűrő a fázistolásával el fogja baszni a térérzetet.
Csak annyira kell felette lennie, hogy ne legyen hallható a szűrő hatása az áteresztő sávban, ha jó minőségű a szűrő lehet ez akár 25KHz 6dB/oct 30KHz 12dB/oct stb.
-
#16939776
törölt tag
válasz #16939776 #1201 üzenetére
Folyt.:
Rendszer szinten az összes komponens csinál valamilyen meredekségű alul áteresztő szűrőt, mondjuk mivel kijelentettük, hogy a 20KHz mindenre elég, tervezzük ide a sarokpontokat az összes készüléken. Ha így tennénk, akkor ezeknek a sorba kötött szűrőknek a meredeksége összeadatódna és az áteresztő sáv végén erős hullámzás eredményezne.
Ha a hangfal mint alul áteresztő szűrőt hagyjuk meg mondjuk 20KHz-nek és a többi komponens, ill. szűrő ettől legalább egy oktávval feljebb működik, elmarad ez a hatás, elvileg így csak minimális hatást gyakoroltunk a rendszer fázismenetére "térképzésére".[ Szerkesztve ]
-
#16939776
törölt tag
válasz #71562240 #1203 üzenetére
1.: Az első 10 percben volt hallható drasztikus különbség, de inkább azt mondanám hogy teljesen külön életet akart élni a hangfaltól. Mire lehalkítottam, és fázisba hoztam a dobozzal az is kiderült, hogy semmi értelme nem lesz, csak "koszol" ott ahol átfedés van a doboz eredeti magas sugárzójával. Ha elváltom a kettőt, ott ahol már kényelmes a super-t.-nek, akkor meg már nem tudom olyan közel tenni egymáshoz a két magas sugárzót, hogy ne legyen futásidő para, nyalábolás.
2.: Szerintem is ez egy tanulható képesség, csak az a titka hogy pont nem a zenére kell "koncentrálni" hanem önmagunkra odafigyelni, arra hogy milyen hatást vált ki a zene. Ha azt az ingert érzed amit szeretnél érezni akkor jó, ha nem, akkor meg kell próbálni beazonosítani, hogy mi az ami kiváltja a kellemetlen ingert, és azon változtatni. Ha elég sok kellemetlen ingert megszüntetsz a végéén csak az élvezhető zene fog maradni.
(#1204) dabadab: Amit idézett az arról szól: így jobb?!
[ Szerkesztve ]
-
#16939776
törölt tag
válasz szaszlaci #1257 üzenetére
Én többször megpróbálkoztam az ABX tesztel a Ten Sharp - You Flac / Opus 80kbps felállással.
Az opus track indulásánál amíg a lábcin-ének szól magában 10K felett hullámzás hallható a két hangforrás körül. A pergőn lévő effekt lecsengése hirtelen marad abba, ami amúgy idővel lineáris lenne. Egy másik karakteres hangszert kiválasztva, ami önmagában hallható pl.: 0:36-nál billentyű futam az maszatos, és az íve nem határozott.
Ennek ellene hiába koncentrálok ezekre a részletekre ha 4-5 kör után belefárad a fülem abba ami ezek között van, ha csak az indulásra vagy a zongora futamra jelölöm ki a sávból akkor is max. az első 5-6-et tudok határozottan megkülönböztetni, utána egyre többször meg kell hallgatni, és egyre többet tippelek.
4-5 teszt végigcsinálása után meghallgattam 1x, ennek a zenének a YT-n tárolt változatát, és az volt az első benyomásom, hogy elvesztegettem az addig ABX-ezésre rászánt időt.
Az tűnt fel, hogy amit feltöltöttél annak nagyon-nagyon alacsony az információ tartalma a hangok atack-jára, zengésére és lecsengésére vonatkozóan, szó szerint fárasztóan fedett.Valami nem lehet teljesen kerek a technikai háttérrel, ha ilyen balesetek történnek egy gyári CD-n lévő, jó minőségű hanganyaggal. Az a megállapításom hogy teljesen felesleges köröket rósz, ha erre vannak alapozva a tapasztalataid, kijelentéseid.
Ezzel próbáltam ki: forrás: Foobar2000, Emu1212m Erősítő: Audiolab8000A Monitor: Tannoy system 10 DMT mk2, illetve egy AKG k240M fejhallgató az erősítő fejhallgató kimenetén.
[ Szerkesztve ]