Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    válasz Abu85 #20 üzenetére

    koszi a kiegeszitest: alapvetoen nem a megatexturazas volt a baj (hszbol ez jott le), hanem az, hogy gyakorlatilag kiadtak egy teljesen kiserleti implementaciot, ami egyreszt amdn tetulassu volt (fel sec keses nem oke), masreszt az algoritmusok hibasan mukodtek (mind a grafika beallitasaban, mind a megfelelo minosegu texturak fetcheleseben).

    szoval vegeredmenyben nekem az jott le az egeszbol, hogy igertek valtozatos, jo minosegu texturakat, gyakorlatban meg a texturaminoseg valahol a quake2 es a doom3 kozott mozgott, de cserebe lathatoan es nagyon zavaroan cserelgette az enginge oket (marmint elso fel sec q2, aztan utanna mar doom3). persze ha az ember egyenkent rakozelitett a texturakra utanna mar jo volt a kor mercejehez merten is... de igazabol nem ertettem, hogy a belso minosegellenorzesen a producerek hogy nem rugtak fenekbe az egesz teamet, hogy ezt megis hogy gondoljak.

    ahogy hallottam elmeletben lehetett volna moddolni a Raget, csak az eredeti modellek annyira reszletesek, amit egy otthoni geppel nem lehetett volna manipulalni. viszont ennyire nem melyedtem bele a dologba. masik oldalrol kb vesd össze, hogy mennyire volt pl a q1/q2 modelljeit nehez pl ujraskinezni.

    computer scientistkent az elgondolast es az innovacios reszt nagyon jonak tartom, rendesen megvalositva pedig egyetertek, hogy a megatextura a jovo. viszont a Rage minden volt, csak nem rendes megvalositas, ellenben az egyetlen AAAs jatek az utobbi elegge sok evben, amit keptelen voltam egy aktualis highend rendszeren futtatni. persze, Carmack mondott valamit arrol, hogy ez az AMD sara is, de akkor ki lehet adni patchet, mas fejlesztocegnel is megesett. erre viszont a mai napig nem kerult sor.

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • kriszpontaz

    veterán

    válasz Abu85 #31 üzenetére

    Láma kérdés lesz, de olyan tömörítési algoritmus nincs amit a VGA direkten kezel?
    Ez majdnem olyan mint a ZIP-et egy RAR-ba csomagolom, és megint pl. egy ARJ-be.

    [ Szerkesztve ]

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    válasz Abu85 #31 üzenetére

    pontositok tovabb: a megatexturazas implementaciojaval voltam elegedetlen a Rageben: kutatasi projektnek tokeletes lett volna, commercial productkent viszont szerintem nem utotte meg a mercet. az, hogy az integracio lassult a varthoz kepest nem csak az iDnel okozott bajt (ld UE4.0), de egy profitorientalt cegnel ilyen helyzeteket le kell kezelni szvsz. nem letezik, hogy senkinek nem tunt fel, hogy mennyire elfogadhatatlan a popup (ill igen, de akkor a minosegellenorzessel nagyon komoly problemak voltak).

    "Persze ez különálló VRAM-mal rendelkező dedikált GPU-n sosem fog működni."
    Ez igy van, viszont ettol jatekoskent nem leszek boldogabb:).

    Kieg: egyebkent anno 6950el probaltam eloszor (kvazi akkori AMD csucs), amin 15-20 fpssel ment, kb quake2 szintu texturakkal. Ugy, hogy akkorra mar egy eve a piacon volt a jatek, ilyet meg tenyleg egy maroknyi alkalommal lattam 25 eves gamer mult alatt, hogy az aktualis csucshardveren egy jatek nem futtathato elfogadhatoan out of the box (talan az utolso S3 kartyaval meg Matroxokkal volt kivetel, de elobbi kisse elhibazott volt, utobbik meg sose minosultek jatekra hegyezett kartyaknak).

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

Új hozzászólás Aktív témák