Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz -vitya- #19 üzenetére

    Vettek az elmúlt években egy csomó céget. Az üzletek jó részét hitelből finanszírozták. Ez is ilyen Krzanich sajátosság volt, aki zseniális érzékkel égette a pénzt.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Duck663 #39 üzenetére

    Csak mondom, hogy Koduri első valós fejlesztése az AMD-nél az RDNA. A régebbi architektúrákhoz csak hozzárakhatott, de valós beleszólása nem volt, mert korában kezdték meg a tervezésüket. Az RDNA az első olyan rendszer, aminél az alapokba is beleszólhatott, bár nem teljesen, viszont az RDNA2 teljesen Koduri fejlesztés, igaz Wang fejezte be.

    Az Intelnél is ugyanez van. A mostani rendszerekbe csak beleszólhat, az első saját munkája majd 2024 körül várható. Akkor is, ha időközben elmegy, mert mostanában kezdték meg a négy év múlva érkező fejlesztések előkészületeit.

    Szóval furcsa dolog Kodurit leszólni, közben felhozni azt, hogy az első olyan hardver, amibe egy kicsit is nagyobb beleszólása volt az jó lett. :D

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Duck663 #43 üzenetére

    Nem volt két RDNA. Amit látsz a Navi 10-ben az volt Kodurinak az első olyan munkája, amibe viszonylag korai szakaszban bele tudott szólni. Persze nem az alapoknál, mert ahhoz későn jött, de az RDNA2-t már teljesen ő tervezte meg, csak Wang fejezte be. Persze Wang eleve részt vett benne az elejétől, tehát annyira ez nem számított. Az RDNA3-at is Koduri indította el, az is nagyrészt az ő munkája lesz. Az RDNA4 ami inkább majd Wanghoz kötődik.

    Nem volt kényszerből összeollózás. Teljesen máshogy néz ki az RDNA multiprocesszora, mint a GCN-é.

    Ez már ránézésre is kiböki az ember szemét, szóval baromság a hibrid dolog, mert semmi köze a kettőnek egymáshoz. Nem is hangoztatják ma már a hibridre ráálló médiák, csak az elején muszáj volt beleállni, mert a hazugságaik nem jöttek be, aztán elvesztenék a maradék hitelüket is. De ettől nem kötelező ám megenni nektek a fake newst.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Duck663 #45 üzenetére

    Itt: [link]

    Nem a CU-k szervezése más, hanem az egész dizájn teljesen eltérő. Nincs egy közös pontja sem. Nincs Koduri-féle fejlesztés. Az RDNA-t nem ő kezdte el csinálni. Az RDNA2 és az RDNA3 lesz az a két fejlesztés, amit valójában ő kezdett el.

    Wangnak nagyon sok rálátása volt mindig is az AMD fejlesztéseire, ugyanis a Synaptics eszközeit használják hozzájuk. Amikor visszatért, akkor több RDNA-s terméket kellett befejeznie.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Duck663 #47 üzenetére

    Kicserélték a memóriavezérlőt. Ennyi. Máshova nem nyúltak.

    Ugyanaz lesz a dizájn, mint az RDNA1-nél. Kap egy extra részegységet a sugárkövetéshez.

    Koduri feladata az volt, amikor odament, hogy vezényelje le az új architektúra tervezését. Nyilván az elejébe nem szólhatott bele, de az RDNA alapjait elég jónak találta, így folytatta. Az RDNA2-be más a saját ötleteit is belerakta. Ezért is csökkent a konkurensen futtatható wavefrontok száma, mert jobb késleltetés lett a rendszeren belül, így nem kell az ütemezőnek annyira sok slotot fenntartania.

    Az RDNA név nem Koduritól származik. Eredetileg Tri volt az architektúra kódneve a Triangulum csillagkép után, csak nem tetszett az AMD-nek, így végül RDNA, azaz Radeon DNA lett.
    Az RDNA nem azért más meg új, mert más a neve, hanem azért, mert funkcionálisan teljesen más.

    Kodurinak a Vegákhoz nem sok köze volt. Készen kapott dizájnokat. Az RDNA volt az első fejlesztés, amibe a fejlesztés korai szakaszában is beleszólhatott. Mint írtam az RDNA2 és RNDA3, amit Koduri kezdett el tervezni, tehát az elejétől kezdve a saját koncepcióit is beleépítette.

    Egyelőre nem láttuk, hogy mit tett le az asztalra, mert az RDNA2 nem jelent meg. Az alapján lehet igazán megítélni. Ezek a fejlesztősek több éves nagyságrendűek. Hiába megy valahova egy mérnök vezető pozícióba, a már készülő fejlesztéseket csak egyengetheti, de valós beleszólása nincs, mert túl előrehaladott már a munka. Amit pedig közel nulláról tervez az négy-öt év múlva lesz megismerhető. Ugyanez az Intelnél is. A Ponte Vecchio nagyrészt egy egy megmaradt anyag. Koduri teljesen saját munkája olyan 2024 körül látható majd meg. Ugyanez vonatkozik a processzormagokra, hiszen jelenleg azokat is Koduri vezetésével tervezik az Intelnél.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Duck663 #51 üzenetére

    Az RDNA2 alapvetően az RDNA multiprocesszorát használja. A működés tekintetében elég kevés lesz a változás, hiszen az RDNA eleve ki volt tömve mindennel, ami a next-genhez kell. Még az RDNA2 vissza is lesz néhol fogva, mert túlságosan megtömték az alapdizájnt, de ezek minimalista módosítások. Az extra részegység pedig az RT-hez kell.

    Hardveres szinten különbözik majd az AMD megoldása az NV-étől, de kell nekik is egy bejárási lépcső gyorsítására vonatkozó részegység. Ez benne lesz az RDNA2 multiprocesszoraiban. Az, hogy ezt most ők is magnak nevezik-e olyan mindegy, valójában ez egy komplex probléma, amire egy lapkaszintű támogatás kell, tehát az elnevezés csak marketing.

    A DXR 1.0 és 1.1 is támogat szoftveres fallback-et, tehát minden gyorsítható lépcső helyettesíthető compute shaderrel. A gyártó döntése lesz, hogy helyettesítik-e. Pusztán a specifikáció adta kereteken belül egészen a Keplerig és az első GCN-ig visszamenőleg lehetne írni DXR 1.0 és 1.1 támogatást.

    A parancsmotorok könnyen cserélhetők egy dizájnban. Koduri észrevette, hogy ha ezen modernizálnak, akkor nagyon jó alapot raknak maguk elé a VDI-hoz, és milyen jól tette, hogy belenyúlt, mert behúzták ezzel az egy módosítással a Google Stadiát. De ez valójában nem nagy módosítás volt, bár való igaz, hogy nem mindenki vette volna észre, hogy ez pár éven belül egy cloud gaminghez elengedhetetlen killer fícsőr lesz.
    RPM Koduri nélkül is lett volna. :)

    Lisa Su csak ideiglenesen vezette a részleget. Ilyenkor nagy döntéseket nem hoznak, de a részlegnek működnie kell.

    A meghajtókban azért tűnnek fel a sok generációval későbbi fejlesztések, mert egy ilyen GPU elkészítése minimum négy év, tehát ezek jóval a megjelenés előtt le lesznek szimulálva.

    Koduri az RDNA-ra, az RDNA2-re és az RDNA3-ra volt valós hatása. A korábbi hardverek már túl előrehaladott fejlesztések voltak, így maximum az uncore részbe tudott beleszólni. Ha mondjuk fogja magát és beleszól a core részbe a Polaris esetében, akkor két évvel később jelenik meg. Ezért hagyják csak úgy megjelenni a terméket, mert nincs már idő nagyot módosítani.
    Csak az RDNA2 alapján lehet megítélni Kodurit, hiszen az az első olyan dizájt, amit az elejétől kezdve menedzselt.

    Koduri az Intelhez semmiféle skálázódást nem vitt. Majd meglátod, hogy miért nem. A Ponte Vecchio esetében annyit csinált, hogy vette az alapdizájnt, ami már készült. Azt úgy skálázta, hogy kitömte gyorsítótárral, illetve regiszterrel. Ezért fogyaszt olyan mérhetetlenül sokat a Ponte Vecchio, mert valójában rossz a hatásfoka. A gyárthatósághoz pedig azt csinálta, hogy leválasztotta a multiprocesszorokat az uncore-ról, vagyis van HBM-jük, azok kapcsolódnak az uncore lapkához, amihez kapcsolódnak a multiprocesszorokat tartalmazó lapkák. Nyilván ez se rossz, de nagyjából ennyi lehetősége volt Kodurinak alkotni, mert ha mélyebben belenyúl, akkor a 2021-es megjelenés rögtön 2023 lesz.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Duck663 #55 üzenetére

    Nem kell. Az RT egy extra részegység. Be lesz kötve a textúrázócsatornák, illetve a SIMD-ek közé.

    Felülvizsgálhatja, de ha belenyúl, akkor nem tud megjelenni a termék a tervezett időre. Emiatt nem szokás nagyon belegyúlni ezekbe, mert többet ér kiadni a terméket, mint 1-2 évet csúsztatni. Már csak azért is haszontalan a csúsztatás, mert 1-2 év múlva ott lesz a következő generáció, vagyis egy komolyabb belenyúlás egyet jelent a termék törlésével.

    2018-ban az RDNA3-ba lehetett úgy belenyúlni, hogy ne legyen abból komoly csúszás.

    (#59) Dr. Akula: A Tiger Lake IGP-je jó, de nem mindenhol utolérős. De a réginél nagyságrendekkel jobb.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Dr. Akula #61 üzenetére

    Jobb. Az Ice Lake IGP-je nem akkora eresztés ám. Tele van letiltott funkciókkal. De a Tiger Lake már jó lesz.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Duck663 #63 üzenetére

    A Navi 10 megjelent. Semmiféle hibrid nincs. Ez egy bullshit, amit pár média kitalált, de köze nincs a valósághoz. Eleve nincs erőforrás két külön architektúrát fejleszteni párhuzamosan. Ez nagyon komoly munka, és 7 nm-en egy dizájn 300 millió dollár, tehát drága is. Sehol sem látsz olyan luxust, hogy több lapkát terveznek, majd az egyiket kidobják. Nincs rá se pénz, se humánerőforrás.

    A Navi 10-nek sosem kellett volna megjelennie 2017/2018-ban. Ennek a prózai oka, hogy a gyártástechnológia, amire tervezték 2019 elején vált tömeggyártásra alkalmassá.

    A Radeon 7 a Vega 20 miatt jött. Ez volt az első 7 nm-es fejlesztése az AMD-nek. Mivel a FinFET közelít a határaihoz, az AMD visszahozta rá a pipe-cleaner stratégiát, hogy előbb egy létező dizájnnal ismerjék meg a működését. Ennek nagy jelentősége volt abban, hogy a Zen 2 chiplet és a Navi 10 ilyen lett, és abban is nagy jelentősége volt, hogy a Renoirba komoly előrelépést értek el perf/watt szintjén, mert vissza tudták ültetni a Vega 20-ról gyűjtött tapasztalatokat. Ezeket az RDNA2-höz is felhasználják, ezért tudja a PS5 a saját IGP-jét 2,23 GHz-en működtetni.

    Itt a HBM-es Navi 10, ami a Navi 12 kódnevet viseli. [link]

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Duck663 #66 üzenetére

    Előre mondom, hogy [link] - ez lesz belinkelve, mert felesleges még egyszer négy oldalban levezetni az új architektúrát.

    Az RDNA fejlesztését 2013-ban kezdtek el. Mivel nulláról tervezett dizájn, így több idő kell neki négy évnél, de ez megszokott. A GCN-ből hiába hozol át bármit is, az RDNA teljesen más kódolási sémát használ, így nem kompatibilis vele.
    Az RDNA2-t 2015 végén kezdték el kezdték el.

    A Vega 20 azért volt pipe-cleaner, hogy a később dizájnok legyenek fogyasztás/teljesítmény/órajelbajnokok. Ez a pipe-cleanerek dolga.

    Amiatt keresték el használni a legforróbb pontot, mert ha nem ahhoz alakítod az órajelet, akkor teljesítményt hagysz a rendszerben. Ez egy észszerű evolúciós lépcsője az AVFS-nek.

    A Renoir azért tud jó hatékonyságot felmutatni, mert a Vega 20-ról gyűjtött tapasztalatok alapján már más a denslib.

    Az órajelelőny abból ered, hogy a Vega 20-ból sok tapasztalatuk lett, így jobbá tudták tenni a dizájnkönyvtárukat, amit használnak.
    Egyáltalán nem lesz jobb a melegedés. Fűteni fog az RDNA2 is, ugyanis ez csak a fogyasztásból ered, tisztán fizika. Amiben jobb lesz az RDNA2 az a perf/watt.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Duck663 #69 üzenetére

    No offense. Én már tudom, hogy nem. :))

    Nem. A Vega 10-et még 2010-ben kezdték el. Borzasztóan hosszú idő egy-egy ilyen GPU kifejlesztése. Eleve két év mire prototípus állapotból eljuttatod tömeggyártásra kész állapotba (egy csomó idő validálni, aztán jön a tape-out, aztán az ellenőrzés, ami sokszor feltár valami problémát, így mehet újra). És akkor még a tervezésnél sokszor meg kell küzdeni olyan dolgokkal, amilyeneket korábban senki sem csinált, például a Vega 10 esetében a HBM2-vel.

    Rajanak volt egy olyan dolga, ami nem tetszett az AMD vezetőségének. Ki akarta az RTG üzletágat venni a cégből, hogy eladhassa másnak. Ezt Lisa Su nem hagyta neki. De nem küldték el, hanem közösen megegyeztek.

    A Polaris nulla segítséget jelent egy 7 nm-es eljáráshoz tervezett dizájnkönyvtárnál. Egyszerűen nem azon a csíkszélességen készül. 7 nm-es node-on csak 7 nm-es lapkával gyűjthetsz adatot.

    Az órajel ma már tervezés kérdése is. Tudsz nagy órajelre tervezni, de nem mindig éri meg.

    A forró pont annyira forró lesz, amennyire beállítják. A 110°C az optimális az elmúlt évek tapasztalatai alapján, mert a perf/watt itt a legjobb. De lehet alternatív döntéseket hozni. Csökkenteni vagy növelni ezt a határt, attól függően, hogy mik az elérendő célok. Ha mondjuk nem kell maximális hatékonyság, akkor lehet csökkenteni a hőmérséklet targetet.

    (#68) Kupszi: Mint írtam elméletben akármilyen DirectX 12-t támogató GPU-hoz tervezhető DXR 1.0-s és 1.1-es driver. A kérdés, hogy a gyártó fel akarja-e vállalni ezt a munkát.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Duck663 #73 üzenetére

    A Vega 10-et 2010 második felében kezdték tervezni. Elég nagy átalakítások voltak benne, és ezek sok időt vittek el. Eredetileg 2016 végén jelent volna meg, de várni kellett egy második revízióra.

    Prototípusa van a cégeknek két évvel a megjelenés előtt. Ehhez eljutni sok idő. Két-három év. Aztán a prototípustól minimum két évre van a végtermék. De ha lesz valami galiba, akkor fél évekkel csúszik a dolog.

    Meghajtó miatt sosem csúszik hardver! Ennek igen prózai oka van. A meghajtót később is meg tudod rá csinálni. Nem véletlen, hogy mindegyik architektúránál az történik, hogy fél évvel a megjelenés után jön egy nagyobb teljesítményt biztosító driver. Ez nem probléma. Kiadod, hozol hozzá később jobb meghajtót.

    Bármit is javítottak a Polarison, az ott szerzett tapasztalat nem ültethető át más gyártástechnológiára. Ez egy ilyen játék. Ha gyorsan akarsz egy új node-ra tapasztalatot, akkor hozol egy pipe-cleanert.

    Az ugyanolyan forró lesz. Ez színtiszta fizika. Ha 110°C-ig engedik elmenni, akkor addig fog elmenni az új hardveren is.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák