Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #16939776

    törölt tag

    A lehetőség a multi-gpu-ra az egy dolog, az hogy optimalizlna-e rá a fejlesztő az egy másik, és harmadik az, hogy a usernél valós hardverkörnyezetben működik-e kielégítően.

    Nekem az a véleményem: Ha egy játék x. évben igényli a KÉT gpu-t ahhoz, hogy élvezhető sebességgel fusson egy standard felbontáson, akkor azt nem az x. év hardvereire írták meg. Az x+1. évben már valószínű lesz olyan GPU ami EGYMAGA képes lesz hasonló (~80%) sebeséggel futtatni mint a 2 GPU, de ahhoz képest összehasonlíthatatlanul jobb folytonosság mellett, ami miatt már nem hat zavaróan a 20% alacsonyabb max. FPS ha a min. FPS közben nem reccen meg.
    A legoptimálisabb esetben is (ha az első három feltétel maradéktalanul teljesül) ez akkor is CSAK egy áthidaló megoldás lehet, ami a játék megjelenése után 1 ével, a fejlesztőnek és a user-nek is nyűggé válik, mert mindkét szemszögből nézve, addigra lesz egyszerűbb, jobb, mindenkinek kényelmesebb megoldás a játék teljesítmény igényére.
    Persze aki szimulátorozik, egyszerre több monitort használva, évekig ugyan azzal a setuppal, ugyan azzal a játékkal játszik, annak a multi-GPU support lehet optimális. És a játék fejlesztőtől elvárható, hogy kerüljön bele a játékba ez a megoldás, és persze folyamatosan javítsák a hibákat-folytonosságot.
    A többiekre - szerintem - a véleményem első fele áll, akiket ellenpéldának lehet hozni pl.: bf5-öt két 2080ti-n nyomják, azt gondolom túl gyakori esetek ahhoz, hogy bármilyen statisztikában számítsanak, akár itt.

    [ Szerkesztve ]

  • #16939776

    törölt tag

    válasz GodGamer5 #36 üzenetére

    Attól hogy két Trabantot egymás mellé vagy mögé teszel és össze heggeszted a vázukat, még nem lesz belőle kényelmes limuzin, nem fog jobban gyorsulni, és nem fog hamarabb odaérni sehova. Csak lesz egy jóval bonyolultabban irányítható járműved, ami optimális esetben - ha jó az implementáció, és rátermett a vezetője - 2x fogyasztással 2x annyi embert elszállít A-ból B-be.

    Két közepes GPU-val, úgy hogy azok úgy vannak megtervezve hogy memória mennyiség és sávszélesség szempontjából nagyjából egyszerre érjenek a képességük határához, nem fogsz tudni kiváltani egy olyan GPU-t, amiben ha 100%-ban ki is van használva a GPU, egyikből vagy másikból de jellemzően mindkettőből marad még bőven tartalék.
    Ezért Hi-end kártyából építettek jellemzően SLI-t és CF-et, mert ott még a kártyákban volt annyi erőforrástartalék, amit a többlet adat mozgatásra/tárolásra fel lehetett használni, így nem lassul be vagy laggolta szét magát a játék, ha be kellett tölteni 1db textúrát.

    [ Szerkesztve ]

  • #16939776

    törölt tag

    válasz Shing #60 üzenetére

    Az apu (pc-n) minden megmozdulásával a rendszermemóriát terheli, már hogy a viharba ne fogná meg a gépet, ha az prioritást kapna a CPU-val szemben a memória elérésére.
    1x kell valamilyen erőforrást kisajátítania magának és már megy is a többi komponens teljesítménye (ami azt az erőforrást is használná) 0-a közelébe.

    Ezek a függőségek miatt nem lehet ebből univerzálisan eredményesen használható megoldás. lenne a 100-ból 2 olyan eset ahol nem vennéd észre a negatív hatását, de kb nem is vennéd észre a pozítívat sem, de elvárnánk hogy valaki dolgozzon vele és adjon a ~semmihez stabil supportot. :(

    [ Szerkesztve ]

  • #16939776

    törölt tag

    válasz Kansas #89 üzenetére

    Egy "rendes" játékos gép fix órajelekkel megy, ami miatt nagyon messze van attól amit szeretnél tőle és 60W alá nehezen fogod betenni "idle".
    Ha élesben eltávolítod a rendszerből, majd lekapcsolod a VGA-t, úgy hogy a memóriája nem kapja meg az áramot, majd vissza kapja az áramot, akkor onnan kb.: egy teljes boot-időnyit végig kell várni, mire újra használhatóvá válik a hardver az os számára. Így Inkább egy második gép beszerzésén gondolkozz, ahol a komplett platform megáll mondjuk 20W-nál (soc+mem+ssd), ami altatva 2W-ot eszik.

    [ Szerkesztve ]

  • #16939776

    törölt tag

    válasz Kansas #94 üzenetére

    Én a "játék gépet" csak játékra használom, ebben lehet az alapvető nézet béli eltérés.
    És nem kell mindenképpen a windows-ra támaszkodni, mert pl.: a Ryzen-ben, van beépített hardveres energiagazdálkodás, aminek van fogalma arról, hogy hogyan működik optimálisan a CPU, de a windows energiagazdálkodásnak és a feladat ütemezőjének erről lila gőze sincs. Ezért nálam, úgy hogy ezek ketten ki vannak lőve, passzívan, ház szellőzéssel el van a CPU "fix" órajelen. Nem szaggatnak a játékok és hideg a CPU-borda. Ha a ház szellőzéstől hideg a borda, akkor olyan rettentő mennyiségű hő nem keletkezhet se idle, se terhelve a CPU-t. Tehát a fogyasztással sem lehetnek óriási gondok.
    A GPU meg ugyan annyit eszik IDLE mint az összes eddigi felső kat. (TDP.:250W) gtx kártyám, hidegen 40W körül, melegen 60-70W körül úgy hogy nincs driverből kényszerített energiagazdálkodás.
    Mivel a bekapcsolt idő 95%-ában használom, játszok, így felesleges azon rugózni, hogy idle-ben mennyi energiát "pazarol el" azért, mert én kitaláltam hogy "fix" órajelen szándékozom használni a komponenseket.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák