Új hozzászólás Aktív témák
-
llax
senior tag
A holdautók idején már kb. 80 éves történet volt az elektromos autózás 1900 körül már 80-130km hatótávú elektromos autók voltak, sorozatgyártásban. (Studebaker Electric, Baker Electric, Detroit Electric)
A holdautónak nem akkumulátora volt, hanem ezüst-oxid "szárazelemei". Az űripar a kezdetektől a mai napig használja, mivel jól bírja a szélsőséges körülményeket. Igaz, hogy nem tölthető, de az energiasűrűsége nem sokkal rosszabb, mint a ma használatos lítium alapú akkuké.
Jelképes gördülési ellenállás (holdi gravitáció... ~35kg), légellenállás teljes hiánya, realtíve alacsony tömeg (210kg + űrhajósok), szerény gyorsulás és sebesség igénye mellett, 1LE teljesítménnyel (kefés DC motor - az már akkor is, sőt sokkal régebben is igen jó hatásfokú volt) nem volt nehéz összehozni azt a 36km hatótávot. Inkább azt a 210kg-ot és az űriparban elvárható megbízhatóságot volt nehéz akkor összehozni. Mindezt úgy, hogy ha valakiknek, akkor nekik rendelkezésükre álltak a Földön elérhető legjobb technológiák.
De felesleges ezt itt erőltetni... Nem véletlen, hogy nem a felvetőnek válaszolok...
[ Szerkesztve ]