Új hozzászólás Aktív témák
-
dchard
veterán
Én azt gondolom, hogy jelenleg nem tudja használni, kiegészíteni persze ki lehet, de a lényeg, hogy nem lesz korrekciós jelre szüskség. Ne felejtsük el, hogy a korrekciós jelek alapvetően a totálisan pontatlan és technológiáját tekintve 30 éves NAVSTAR rendszer pontosítására találták ki (aminek szintén folyik a modernizálása egyébként). A legnagyobb pontatlanság ennél a rendszernél az ionoszferikus torzításból fakad (nagyon leegyszerűsítve azért, mert egy frekis, legalább is a civilek nem férnek hozzá a második frekihez). A modern GPS rendszereknél (a NAVSTAR új civil kódjainál is, mire elkészül) ez a probléma megszűnik, mert több frekvencián is hozzáférhetőek a navigációs jelek, így az ionoszferikus (és egyéb) torzításokat is a vevő könnyen ki tudja küszöbölni. Rádásul az órajel felbontása is javulni fog (a Galielo-nál eleve jobb lesz már induláskor is).
Ha már itt tartunk, érdekes kérdés, hogy vajon a jelenlegi rendszerek (NAVSTAR C/A kód + GLONASS civil kód + Galileo civil kód) vajon képesek-e az ionoszferikus torzítás szűrésére? Tartok tőle, hogy nem, mert az órajel forrásaik nem emlékeim szerint nem járnak szinkronban.
[ Szerkesztve ]
A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Linux kezdőknek
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen okostelefont vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Mini-ITX
- MotoGP & WSBK
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- További aktív témák...