Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #06658560

    törölt tag

    válasz Szirtimorc #2 üzenetére

    Mert a jelenlegi autóknak kell a net az önvezetéshez?

    #6 Lacee1986: Szerintem nem fogod tudni megfizetni, hogy egész nap álljon, csak miattad.

    [ Szerkesztve ]

  • Habib[HUN]

    senior tag

    válasz Szirtimorc #81 üzenetére

    Gondolj utána egy kicsit:
    Tehát egy autó naponta 20 órát gurul. Egy átlagos usernek napi 2 órára van szüksége egy autóra. Számoljunk némi elfekvő idővel. Tehát nem 10 embert szolgál ki aznap a jármű, hanem mondjuk 6-7 főt. Átlag 3 óra/fővel kalkulálva. Tehát ez az autó fél tucat másikat helyettesít a városban. Ez szerintem már eleve jól indít a környezetbarát besorolásban. Mivel a legyártott technika jóval hatékonyabban kerül felhasználásra. (Nem csak a garázsban áll, hogy hétvégén egy Tesco bevásárlást megejtsenek vele)
    Nézzük az előnyeit:
    - Kevesebb autó a városokban.Csökkenhetnek a dugók, nem lesz annyi felvert por. Át lehet dolgozni a közlekedési rendszert. Több park, kerékpár út stb.
    -Bizonyos területen drágább lesz a szerviz. Érzékelők, akkuk stb. Más tekintetben viszont olcsóbbak. Az elektromos motor kevésbé bonyolult és érzékeny mint egy benzines. Nem kell különböző károsanyag szűrőkre költeni. Automata autókról van szó, így statisztikailag jóval kevesebb balesettel kell számolni. Ami szintén csökkenti a költségeket, ezáltal a biztosítási összegeket is.
    - Egy maximális kihasználtsággal futó autónál azért a fél év becslésed több mint túlzó. Elvégre a Pesten egész nap bóklászó taxikat se zúzzák be 1 év alatt. Pedig ők csak napi 10 órát vannak az utakon. Simán el fognak menni ezek az autók is a standard 4-5 évet. (Tovább úgy se tartják meg a cégek a flottákat) Utána mennek a zúzóba, és amit lehet újrahasznosításra minden kis darabja.) Vagy kapnak egy felújítást. Új akkuk, elektronika stb. Ha a vázszerkezet sértetlen, akkor költséghatékony lehet a felújítása. Kb mint a repülőknél az üzemóra hosszabbítással egybekötött nagygenerál.

    Az új technológia mindig is luxus volt. Utána szépen beérik, és a tömeggyártásnak köszönhetően olcsóbb lesz. Elvégre az új belépők mindig sokkal drágábban vesznek sokkal megbízhatatlan terméket. Ez minden műszaki cikkre igaz. Van egy életciklusa a terméknek. (Pici közgáz? Életciklus görbe?)

    [ Szerkesztve ]

  • opr

    veterán

    válasz Szirtimorc #87 üzenetére

    Tehat most az tortent, hogy leirtad, hogy az emberek milyen szarul, felelotlenul es figyelmetlenul vezetnek, egy olyan hozzaszolasban, amiben ervelsz az onvezeto auto ellen? :DDD

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • Habib[HUN]

    senior tag

    válasz Szirtimorc #87 üzenetére

    -A polgári repülés is veszélyes üzem, mégis statisztikailag sokkal biztonságosabb mint az autóval való közlekedés. (2017 kifejezetten rekord év volt.) Ott is a balesetek jó része emberi hibára vezethető vissza, a munka nagy részét már ott is az automatika végzi. Akkor a repülőtől is féljünk? Mert ott egy hiba és több száz ember hal meg. Mégis egyre jobbak. Hogy lesznek veszteségek? Persze. Viszont még mindig kevesebb várható, mint az általad lenézett mazsola sofőrökkel.
    -A buszozó tömegek nem feltétlenül állnának át a közösségi autó modellre. Elvégre a tömegközlekedés még mindig jóval olcsóbb. Ha kötött pályás közlekedésről beszélünk, akkor még gyorsabb is. A sofőr is elég hamar lecserélhető. Nem lesz rá szükség. Néhány nálunk fejlettebb országban már gondolkoznak az ingyenessé tételéről.
    -Akkumulátor? Na az kemény menet lesz. Viszont a cégek milliárdokat költenek most is arra, hogy valami jó alternatívát nyújtsanak a jelenlegi helyzetre. A robbanómotorokat már el kell felejteni. A töltést is meg lehet oldani. Napelemparkok a panelek tetején, azok táplálhatják az éppen töltődő autókat. Nekem éppen az atomenergiával sincs komoly bajom.

    "mindent a profitért"
    Szerintem meg pont az erős verseny fogja előrevinni itt a piacot. A Tesla akkora fricskát adott a hagyományos gyártóknak, hogy kb mostanra tértek magukhoz. Rájöttek, hogy elszállt felettük az idő, és ideje komolyan változtatni. Mert a szemtelenül gyorsan fejlődő tech cégek képesek elvenni az általuk nagyra értékelt profitot. Ezért nem is hibáztatom őket. Elvégre nem szociális intézmények. Gazdasági társaságok, akiknek az a feladatuk hogy pénzt keressenek a tulajdonosoknak. Az autóipar most kezd felébredni az évtizedes egy helyben topogásból. Voltak persze fejlesztések, de semmi földrengető. Minden új generációban egy kis apróság. Na most ez kicsit fel fog gyorsulni.

    A környezetbarát problémára visszatérve. A Nissan pl a már nem megfelelő akkumulátorotokat (70-80 százalékos kondíció) házi energia tárolókba építi be. Mert oda a teljesítményük még tökéletes. Így hasznosítják újra az autókba már nem megfelelő telepeket. Mindezt természetesen a sokat szidott profit miatt. Pedig milyen jól megfér egymás a kettő mellett. Profit-újrahasznosítás.

    Azért városokkal kalkulálok, mert ott várható a rendszerek tömeges elterjedése első körben. Ott a költséghatékony. Relatív rövid távon közlekednek az emberek, hamarabb megtérülő befektetés, kiváló tesztkörnyezet. (Nem véletlenül nem Hatvanban vezették be a közösségi autókat nemrég.) Nem beszélve arról hogy a világ urbanizálódik. Egyre több ember él városokban, egyre kevesebben falvakban.

    Vidék az más meccs lesz. Én is vidéki vagyok, viszont nem tiltakoznék ha nálunk is elérhető lenne egy ilyen rendszer. Ez viszont nem ma lesz. Erre a piacra is rá fog ugrani szinte biztosan tömeggyártású önvezető autó. Biztosra veszem, hogy meglesz ennek a piacnak is a Suzuki Switje, amit a tömegek megvásárolhatnak maguknak.

    "A mai és a közeljövő technológiáival, a gyárak "mindent a profitért" hozzáállásával, a jól működő és napi szinten használható, sokak számára elérhető elektromos és önvezetős személyautó az álmodozás kategória"
    Nálunk gazdagabb országban egy Tesla már nem elérhetetlen egy középosztálybeli embernek. Egy 2017-es elégedettségi kutatásban a Tesla vezetett toronymagasan. Nekik már most is elég használható önvezető funkcióik vannak. Nem tökéletes de az irány jó.
    [link]

    [ Szerkesztve ]

  • dabadab

    titán

    válasz Szirtimorc #80 üzenetére

    "És már lassan egy mostani autó garanciaidő lejárta után fenntarthatatlanná válik a botrányos alkatrész meg szervizdíjak miatt."

    Nem, nem válik azzá és őszintén szólva fogalmam sincs, hogy ezt a honnan vetted, adatokkal nem lehet alátámasztani.

    "Önvezető szoftverhiba, pár százan meghaltak, visszahívás"

    Ember vezette autó, évente több, mint egymillióan meghalnak: se visszahívás, se semmi, a következő évben megint meghalnak ugyanennyien. Ez tényleg sokkal csábítóbb alternatíva.

    ""nem drága az elektronika". Aki így gondolja, az nem vett egy normálisabb mobiltelefont. Ami szintén tele van buggal, sokszázezerért."

    Tényleg nem drága és ami ennél is fontosabb: szépen konvergál a nullához. Most vettem új telefont, kemény negyvenezer forint volt, összehasonlíthatatlanul erősebb és gyorsabb, mint mondjuk egy PC XT volt, ami annak idején annyiba került, mint három-négy lakás.

    DRM is theft

  • dabadab

    titán

    válasz Szirtimorc #92 üzenetére

    "Kb. veszteségesen gyártják"

    Nem, ilyesmi soha fel sem merült.

    "de az sem önvezető"

    A Tesla Autopilot az ötfokozatú autonómiaskálán 3. szintű.

    Elég nehéz úgy érvelni ám, hogy ha előkerül bármi legalább nagyjából tényszerű dolgokra vonatkozó állításod, az mind téves.

    DRM is theft

  • Habib[HUN]

    senior tag

    válasz Szirtimorc #92 üzenetére

    Mindenki tudja, hogy a Tesla ezen üzletága még veszteséges. Pillanatnyilag pénztemető, mégis be vannak tőle szarva a nagy autógyárak. Könnyen lehet belőle olyan cég, ami most a telefon világban az Apple. A semmiből jött, és letarolja a piacot.
    Szoftver hiba esetén lesznek valószínűleg letiltások? Nem kétlem bár nem ebben a formában. Elvégre az irányító rendszer még jó pár évig velünk fog maradni. Kb az lesz, hogy bocsi, gáz van. Az elkövetkező napokban az automata rendszer le fog állni. Sajnos most vezetned kell, vagy tömegközlekedésre ülni. Abból az autóból fog több fogyni, ami ezt minimalizálni fogja. Azok a gyártók akikkel sok hiba lesz, szépen mennek a süllyesztőbe.

    Koccanás egy ingatlan ára? Ne vegyen az ember olyan autót amit nem tud fenntartani, szervizeltetni. Ha olyan autót vesz az ember, ahol vakarózni kell a szerviz miatt, annak el kell árulni egy apró titkot. Túlköltekezte magát, a pénztárcájánál drágább autót választott. Így járt. Nem az eszére hallgatott a vásárláskor.

    Ésszerű nyereség? Nem azért de én vállalkozó vagyok. Igazából semmi közöd hozzá, hogy számomra mennyi az elfogadható nyereség. Ha túl drágán adom a szolgáltatásomat, akkor nem fogják megvenni tőlem. De ha van olyan dolog amit 300% árréssel adok el, és találok rá elégedett vevőt. Az is az én dolgom
    Elárulom, hogy a konzumer autógyártók közül a Skoda dolgozik a legnagyobb üzemi árréssel. 9,6%. Opel 1,7% [link] Ez aztán a "pofátlan" extra profit....
    Neked mint vásárlónak kell felettük ítélkezned. Ha úgy látod hogy az új modell nem váltja be a hozzáfűzött reményeket, akkor nem kell megvenni. Kell nézni másikat, ami jobb. Bármilyen piacon. Ha az emberek nem veszik meg a szart, akkor nem fogják gyártani.
    Ha egy két nagy múltú gyártó ki fog esni az automatizálás során fokozódó versenyben, hát nem fogom sajnálni. Valaki nem bírja a tempót, akkor megy a történelem szemétdobjára, mint annyi más márka már korábban.

    Nem vagyok autó rajongó. Ha nem lesz több FIAT az utakon. Megvonom a vállam, lesz más...

    "Még az is megfordult a fejemben, hogy az egész önvezetés csak az állampolgárok fölötti totális kontroll egyik eszköze lesz."
    Erre meg mi a fészkes fene szükség lenne? Mindenki zsebében ott a mobiltelefon, ami bőven többet tud már rólunk, mint amit az autó valaha is fog. Összeesküvés elméletekkel kérjük a mindmeghalunk.hu-ra fáradni.....

  • nemlehet

    őstag

    válasz Szirtimorc #92 üzenetére

    Egy alu kasztnis kocsi esetén is egy koccanás az teljes anyagi csőd, mert az alu felkeményedik az alakítás hatására, tehát vagy rendelkezik a lakatos hőkezelő kamrával vagy egyéb kontrollálható hőkezelő berendezéssel (sima lánggal jobb ha nem is áll neki) vagy teljes elemcsere ami simán lehet milliós tétel.
    A felső kategóriás kocsik javítása mindig drága és a Tesla annak ellenére, hogy fapad és ótvar a minősége prémium termékként van árulva és számon tartva.

    Amúgy meg ez a tervezett elavulás sem úgy megy, hogy nah Béla akkor úgy tervezd, hogy 3 év után haljon meg, hanem úgy tervezik, hogy 3 évet normális üzemszerű használat és karbantartás mellett kibírjon hiba nélkül. Utána minden nap ajándék.

    Ez nem csak a profit miatt van. Régen azért ment el berendezés mondjuk 20-30 évet, mert jelentősen túl volt tervezve. Főleg a keleti gyártmányok. De ez se nem gazdaságos, se nem energiahatékony. Plusz ok, a nagyi 35 éves hűtője mai napig megy. Milyen fogyasztás mellett? A nagyfater zsiguliját egy darab celluxal meg lehet szervizelni. Az is mennyit is eszik? Mik is a kibocsájtási értékei? Milyen is a komfortja?

    Nem mindig a gonosz annunaki gyíkemberek vannak a dolog mögött.....

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • tonyrulez

    őstag

    válasz Szirtimorc #81 üzenetére

    Ebbe azért számold bele azt is, hogy mennyivel tovább működik az elektromos autó mint egy benzines/dízel. Az elektromotor áll pár alkatrészből, míg egy belsőégésű motorban 100-szor annyi alkatrész mehet tönkre. Aztán belsőégésűnél még el is kell vezetni a kerekekhez a forgómozgást, elektromosnál meg ott van közvetlenül a kerekeknél. Sokkal, de sokkal egyszerűbb felépítés, sokkal kevesebb meghibásodási lehetőséggel. Meg merem kockáztatni, hogy egy elektromos autó időben/futásban többször tovább bírja mint belsőégésű társa.

    [ Szerkesztve ]

    4 8 15 16 23 42

  • dabadab

    titán

    válasz Szirtimorc #112 üzenetére

    "A nyolcvanas évek vége felé már gépi kódban programoztam, úgy 93 óta informatikus vagyok, biztos képen se biztonságos szoftvert."

    A kettő között olyan túl sok összefüggés nincs, simán végig lehet csinálni úgy egy programozói karriert, hogy az ember nem fut össze ilyennel (érdekes, te sem arra hivatkoztál, hogy mondjuk dolgoztál a Thalesnél Győrben).

    "Egyik programozónk a cégnél a TGV gyorsvasút szoftverét fejlesztette. Mikor megkapta az alapkódot, megnézte mivel megy évek óta, nem rá többet fölszállni, mutatta az életveszélyes bugokat... Előre programozott tömegszerencsétlenség volt az egész."

    Ez így elsőre nagyjából pont annyira hihető, mint a garancia után fenntarthatatlan autók :)
    Ilyen szoftvereket nem szokás csak úgy kidobni egy külső fejlesztőnek, hogy csinálj vele valamit és pláne nem szoktak benne jól látható, hatalmas bugok lenni.

    "Konzumer szarokat hozunk föl példának? Persze, mivel azt kapjuk a boltban. És jövő önvezető autója is egy konzumer valami lesz, tartok tőle."

    :U Igen, az önvezető szoftvert pont úgy írják, mint egy szövegszerkesztőt. Aha, nyilván.

    Komolyan, miért fontos fullba nyomni a hülyeséget?

    DRM is theft

Új hozzászólás Aktív témák