Új hozzászólás Aktív témák
-
Tegla80
addikt
W82b ,2014 evj es az elso uzembehelyezesnel szepen magyarul irja,h adatokat kozol a keszulek a tv nezesi szokasainkrol ha engedjuk: igen/nem.
Kb ilyen szovegen kell atjutni,szval sztem senki nem titkolta,h ha ott igen van megadva akkor infoz rolunk a tv.Max sokan atnyomjak az ilyet azt csodalkoznak.....Biztosra nem mondom,de sztem azota is kozlik a tv-k ezt elso beuzemeleskor vagy ujrainditaskor.
Sony tv topikban ra kell kerdezni es megmondjak a felhasznalok ,h lattak e ilyet kiirva.[ Szerkesztve ]
Sony® & PlayStation®
-
AVhelper
senior tag
A gond az, ha nem a megfelelő kérdést tettétek fel a márkák hazai képviseleteinek. Mert a nem megfelelő kérdésfeltevéssel egyrészt eláruljátok, hogy mennyire nem tudjátok, miről is van szó, másrészt a valódi problémáról meg pláne nincs fogalmatok se.
Ha ugyanis azt kérdeztétek tőlük, hogy a készülékeiken tényleg működik a Samba TV funkció, akkor - előre megjósolhatóan - azt fogják büszkén válaszolni, hogy IGEN!, és mindjárt ki is kérhetik majd maguknak, hogy ezt a cikk botrányosnak minősíti. A Samba TV ugyanis csak akkor működik az adott készüléken, ha a felhasználó azt a készülék beüzemelése, beállítása során, mint opciót bekapcsolja. A Sony Android TV-k még egy külön megjelenő magyarázó szöveggel fel is hívják a felhasználó figyelmét, hogy a Samba TV azért gyűjt adatokat, hogy személyre-szabott ajánlásokat tehessen. Úgyhogy tételesen NEM IGAZ, hogy a felhasználók tudta nélkül zajlik az adatgyűjtés - válaszolhatják majd a márkaképviseleték.
Ami viszont tényleg aggályos - és ez szerepel a New York Times cikkében - a tiédben viszont csak utalásként, hogy az igazság egy kicsit más. A cikk részletezi, hogy a Samba TV rendszer minden nézőhöz vagy a háztartáshoz létrehoz egy "content ID" azonosítót, amely "eszköz mappákat" (device map) hoz létre az összes kapcsolódó digitális eszköznek. Így a Samba TV milliárd eszközt képes követni az okos TV-kkel, és ily módon feltérképezhetik a felhasználók viselkedését, szokásait, preferenciáit és még sok egyebet. A gáz, hogy az adatok (lásd a Facebook-Cambridge Analytica adatfelhasználási botrányt) felhasználhatók nemcsak arra, hogy célzott hirdetéseket lehessen eljuttatni az eszközökön keresztül (ez még nem lenne olyan nagy baj), de a The New York Times azt állítja, hogy a Samba TV "még azt a lehetőséget is felkínálta a hirdetők számára, hogy azon az alapon is targettálhatnak, hogy az emberek konzervatív vagy liberális médiákat néznek".
Na ez a botrány! Vagyis, hogy a nézési szokásaid alapján rólad megszerzett nagyon személyes információkból profilt alkothatnak (politikai, vallási hovatartozás, stb.) és azt olyanoknak is kiadhatják, akiknek ahhoz semmi köze. Ezzel kapcsolatban viszont a TV márkák hazai képviseleteinél senki nem illetékes.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen