Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Vinyard#

    aktív tag

    Az is érdekes, hogy egy új játékon dolgoznak gőzerővel, a nulláról, vagyis elvileg sok munka lesz vele, de a csávó maradt a Mass Effect 4 executive producere (bazz ez rímel :) ). Most vagy szuperhős, és tud osztódni, vagy nem kell aludnia, vagy valamelyik feladatára kevesebb ideje jut majd. Nos, remélem a ME4-et fogja hanyagolni. :DD

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz mrhitoshi #27 üzenetére

    Nem úgy lesz az! Kiadják a játékot majd irányítható karakter nélkül, és day one DLC formájában megveheted majd a főhőst is hozzá! :DDD Kihagyhatatlan ajánlat!

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz Wolverine #32 üzenetére

    Executive producerként ő a Mass Effect project atyaúristene, gyakorlatilag mindenki fölött áll a csapatban. Amit ő elhatároz, azt a többieknek úgy kell csinálni. Szóval ilyen lehetőségei vannak a csávónak, és eddig sem az volt a jellemző, hogy csak összelapátolta a pénzt, és hagyta volna futni a játékok fejlesztését, aztán csak néha-néha nézett volna rájuk, hogy "minden rendben van-e". Szóval aktívan kivette a részét a munkában, jobban mondva ő koordinálta az egész munkát. Lehet én látom rosszul, de ez, ha tisztességesen csinálja valaki, egy egész embert kíván meg, napi 8 órában.

    Természetesen megteheti azt, hogy csak "papíron" tölti be a szerepkörét, és csak annyi részt vállal a projectből, amennyit mondasz...de akkor meg mi értelme volt ismét őt beállítani ebbe a kulcspozícióba? Ha már úgyis átkerül a játék fejlesztése a másik stúdióhoz, mások lesznek a látványtervezők, más lesz a főíró, más lesz az írócsapat, kvázi minden feladatot más ember fog csinálni? Ha alapvetően nem akart akkora részt vállalni a játék fejlesztéséből, amennyit eddig, akkor már mindegy lett volna, ha tényleg csak "egy a sok közül" producerként lett volna jelen. De nem, ő maradt az EP.

    [ Szerkesztve ]

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz Vinyard# #33 üzenetére

    Nyeh...közben utánanéztem, eddig mint project director szerepelt a trilógia stáblistáján. Azt tudtam, hogy ő a góré, de azt hittem hivatalosan executive producerként szerepelt eddig is, nem project director volt a pozíciójának a megnevezése. SZóval így viszont igazad van, én ugyanis abból indultam ki, hogy maradt abban a pozícióban a csávó, amiben volt...de nem maradt. Így nehéz megtippelni, hogy valójában mekkora részt is fog vállalni a munkában...a lehetősége meg van hozzá, hogy sok mindenbe beleszóljon, de egyáltalán nem muszáj élnie ezen jogaival, szóval tényleg lehet érdemben nem fog beleszólni a játékba. Ami persze nekünk szerintem inkább jó mint rossz... :))
    (de ki tudja, lehet visszasírjuk még őket)

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz zooole #48 üzenetére

    Jaja...közben már az első rész után, amikor láttad Sovereign milyen bivaly erős, plusz még be is nyögte, hogy egy egész hadseregnyi ilyen szinte elpusztíthatatlan 2 km-es behemót jön, tudtad, hogy ezek ellen csak valami csoda, vagy esetleg valami csodafegyver segíthet, mert hagyományos módszerekkel lehetetlen lesz legyőzni őket. Aztán jött a második rész, amely volt olyan kedve,s hogy nagyívben lesz@arta a problémát, szinte egy mellékág volt a fő sztorihoz képest, és egyetlen egy iciri-piciri lépéssel nem jutottunk közelebb annak a kérdésnek a megválaszolásához, hogy akkor mégis hogyan fogjuk legyőzni a Kaszásokat. De igen, a 3. rész volt szar, mert ilyen előzmények után hozta a papírformát. :U

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz zooole #52 üzenetére

    Akarod mondani deus ex machina. Pontosan tudom mit jelent, és ha figyelmesen olvastál volna, leesett volna, hogy én egy szóval nem írtam azt, hogy a hirtelen berántott csodafegyver ne lett volna deus ex machina....

    "Az 1. rész után pont, hogy azért reménykedtem, nem egy ilyen marhasággal fogják megoldani a problémát, hanem kicsit megerőltetik magukat és értelmet adnak neki."
    Nocsak, és mégis te mire számítottál? Mi volt az a dolog, ami az elejétől fogva ott volt, és alkalmas lett volna a probléma frappáns megoldására?

    Nagy fantázia ide, vagy oda, még egy ötletet sem írtál, ami kicsit is épkézláb lenne, csak az elvárásaidat puffogtatod. Ilyet én is tudok...ezt a legkönnyebb. Nekem sem tetszik a koncepció, mert semmi kreativitás nincs benne...csakhogy én tovább is megyek,és figyelembe veszem a körülményeket is. És utólagosan ahhoz korrigálom az elvárásaimat. Innen nézve meg úgy látom, hogy a legtöbben irreális elvárások miatti csalódásukat tudják csak hangoztatni. Mert az számtalanszor olvastam, hogy mennyire béna megoldás írói szempontból a Crucible...viszont egyetlen épkézláb ötletet nem olvastam arra, hogy akkor mégis hogyan kellett volna JÓL csinálni. Hajrá!

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz Wizard of Oz #54 üzenetére

    És ti ezeket kanyar nélkül bevettétek? Én kérek elnézést. :O

    Azt én sem gondoltam volna, hogy ennyire direktbe az ellenkezőjét mondja annak a játék megjelenése előtt, mint ami végül megvalósul, de a megjelenés előtti nyilatkozatokra sok-sok éve nem lehet már alapozni semmit. A játék megjelenése előtt minden készítő szerint minden überszupermegakirályfasza lesz. Ezt nem Casey Hudson sütötte el elsőnek...Nem lopta be magát az én szívembe sem, de a szemem sem rebbent, amikor kiderült, hogy fullba nyomta a kretént. Igazából akkor lepődtem volna meg, persze nagyon pozitívan, ha kiderült volna hogy igazakat mond...így csak hozta a várakozásaimat a játék. Mert ahogy mondtam, már az első rész óta sejteni lehetett, a második rész meg aztán még inkább megerősítette az emberben, hogy Reaper power off button lesz a megoldás.

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz zooole #55 üzenetére

    IT? Ugyan már.... Az IT-nek "pusztán" anniy hibája van, hogy egy olyan alapvető kérdésre képtelen választ adni, hogy a játék végén,a mikor már gyakorlatilag nyertek a Kaszások, mégis mi értelme lett volna Shepardot indoktrinálni. Kábé akkor már nem osztott, nem szorzott volna, hogy jó Parancsnokunk meghal sárba-vérbe fagyva, vagy egy indoktrinált báb lesz belőle, aki asszisztál a galaxis végnapjaihoz. AZ IT már itt megbukott. És még ha az IT-t fel is használták volna az írók, akkor sem lett volna továbbra sem semmilyen előremutató megoldási lehetőség a kezükben arra vonatkozóan, hogy hogyan kéne legyőzni a Kaszásokat.

    Egyébként én egyet értek veled, általánosságban. De nekem úgy jön le, hogy te nem érted, amire én próbálok rávilágítani....hogy a Mass Effect helyzete nem az általánosságba tartozik. Ha egy filmben bevágnak egy deus ex machinát, akkor megy a szardobálás? Persze, nagyon is jogosan. Csakhogy egy filmben VAGY ugyanaz az író hozta saját magát olyan helyzetbe, ahonnan csak deus ex machinával tudta kivágni magát, és ebben az esetben az egész az ő sara...vagy nem hozta magát ilyen helyzetbe a film elejével, tehát egyszerűen csak a zéró kreativitásának köszönhető, hogy a hősére zúdított, valami értelmes módon egyáltalán nem megoldhatatlan problémát csak egy ilyen légből kapott huszárvágással tud
    feloldani.

    A Mass Effesct esetén az olyat sokat magasztalt Drew Karpyshyn kitalált a játékában egy titokzatos, megfoghatatlan, legyőzhetetlen ellenséget, ami persze rövid távon nagyon cool, meg nagyon baró, később viszont rendszerint problémákat szül, már ha úgy akarja lezárni a sztorit, hogy valahogy legyőzik ezt az ellenséget. Ha előre gondolkoztak volna, ha Drew előre gondolkozott volna, akkor Sovereign-t mondjuk anélkül is le tudták volna lőni, hogy indokolatlan módon lelökte a pajzsát (mert ugyebár amíg volt pajzsa, meg sem tudták karcolni), meg SOvereign nem prédikált volna arról, hogy anniy ilyen hozzá hasonló erejű lény jön majd egyszer a galaxisba, hogy elsötétül az összes fejlett civilizáció bolygójának az ege. Ami nyilván költői túlzás volt már akkor is, de azért az le lehetett belőle venni, hogy jó sokan vannak.

    Aztán ha a sokat méltatott Drew előre gondolkozott volna, akkor a ME2 sztoriját (mert ugye a fő csapásvonalat még ő jelölte ki, Mac Walter a project második felében lépett be inkább, mint vezető író) nem tereli el teljesen más, a játék fősztorija szempontjából lényegtelen irányba, hanem a Kaszáskérdéssel foglalkozik, azt a problémakört járja körül, hogy hogyan lehetne hihető módon legyőzni ezeket a félelmetesnek és kurva soknak beharangozott ellent. Hát Drew ezeket nem tette meg. Az első rész csinált egy pár döntési lehetőséget, amivel gyakorlatilag a második rész nem foglalkozott, a második rész megcsinálta ugyanazokat a döntési szituációit.
    Szóval mi maradt a 3. részre? Még mindig fingja nem volt senkinek a játékban, hogy mégis mit kéne kezdeni a Kaszásokkal, még akkor sem, amikor már az Arrivalban itt voltak a küszöbön...szóval egyetlen részre maradt az egész legyőzhetetlen ellenség legyőzésének problémája. Plusz ugyebár foglalkoznia kellett az első ÉS a második részben hozott döntásek következményeivel, rengeteg karakterrel (a második rész ugyebár volt olyan kedves, hogy nem 5-6 új csapattagot hozott be, hanem egyenesen vagy 10-et...nehogy esetleg a folytatások során kevesebb emberrel kelljen foglalkozni, á dehogy...), és közben valahogy le is kellett zárnia a trilógiát, elvarrni a szálakat, pontot tenni Shepard sorsának végére.

    Nos én úgy látom, hogy ezt szinte képtelenség volt úgy megcsinálni, hogy beleférjen a fejlesztési időbe és költségekbe, és ne is maradjon bennünk valamilyen szempontból hiányérzet. Én úgy látom, hogy a ME1 és a ME2 olyan terheket rakott a ME3 nyakába, amit tán még a legzseniálisabb író sem tudott volna dalolva elcipelni, mert egyszerűen irreálisan nagyok voltak. Szóval én ezekről a körülményekről beszéltem. És ezeket figyelembe véve, nem azt mondom, hogy nem lehetett volna valamivel jobb, de összességében én elégedett vagyok.

    De továbbra is várom az ötleteidet, mert ugyebár azóta sem mondtál egyetlen ötletet sem, hogy hogyan lehetett volna legyőzni hihetően legyőzni a Kaszásokat azt figyelembe véve, hogy a ME3 kezdetének pillanatában még fogalmunk sem volt, mit fogunk kezdeni velük.

    [ Szerkesztve ]

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz zooole #55 üzenetére

    "Ott valahogy logikusnak tartják az emberek, hogy nem jó, ha kiszúrják a szemüket butaságokkal. Úgy látszik, a játékiparban már ez nem így megy, sajnos "

    Ja még annyit, hogy az ilyen burkolt becsmérlő utalgatásaidat máskor tartsd meg magadnak.

    [ Szerkesztve ]

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz Wizard of Oz #59 üzenetére

    Nem írtam, hogy te vagy a hibás, de nah...ez kicsiben számomra ugyanaz, mint amikor választások előtt ígérnek a politikusok fűt-fát, többségük persze eléggé irreális, ha mindent figyelembe veszünk, de az emberek elhiszik, mert el akarják hinni... aztán meg kiderül, hogy átverés volt az összes kampány szöveg, és megy a szájtépés, hogy "nem erről volt szó"....

    Az Aliens Colonal MArines-ról is milyen szépeket mondtak megjelenés előtt, hogy csak a legutóbbi példát említsem. De ahogy írtam, sajnos nem a ME fejlesztői játsszák ezt el először a játékiparban sem, max a hazugság mérete változik. A filmiparban is ugyanez megy a popcorn filmek bemutatója előtt, szinte már azóta, hogy az internet központi szerepet kapott a promócióban.

    Sajnos, de ez van. Manapság már a nagy oldalak első kritikáinak sem lehet hinni, nemhogy a fejlesztőknek, mert azok is sokszor le vannak zsírozva.

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz zooole #61 üzenetére

    Nem állja meg, mert te nem a játékost gusztustalanul lehúzó DLC politikáról beszéltél eddig, hanem a deus ex machinákról, kreativitás nélküliségről, stb. magyarul arról, hogy konkrétan rossz minőségű terméket sóznak ránk, és ez a játékostársadalmat nem zavarja, mondjuk a filmek közönségével szemben.

    A DLC-zést én is aljasnak tartom, és pont azzal tiltakozom ellene, hogy nem veszek DLC-ket...csakhogy eddig nem erről ment az eszmecsere, és nincs is a kettőnek köze egymáshoz. DLC-kre építő politikával is lehet jó játékot csinálni, meg lehet úgy is bűn rosszat, hogy kezdetektől fogva nem úgy tervezik a játékot, hogy majd DLC-kkel feltuningolják, vagy DLC-ben adják ki, amit direkt kivágtak az adott játékból.

    Egyébként a filmekkel kapcsolatban sincs igazad, mert abban az iparágban is van egy csomó hígfos, orbitális bevételekkel meg nézettségi adatokkal. Csakhogy az összes Transformers-t, Titánok harcát és társait említsem a közelmúltból. Ja igen, ezekben nincs deus ex, mivel az első 10 perc után a falat kaparod tőlük kínodban... :U

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák