Új hozzászólás Aktív témák
-
myckie2
őstag
Reklámozni nincs is sok értelme, mert halandó ember számára ez megfizethetetlen.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
bil
tag
Akko ma' ne vegyek 4k tevet?
This is extremely dangerous to our democracy!
-
-
2 misi azért nem 1 (=az a7s/rII ára), magánember nemigen vesz ilyet a gyerek szalagavatóját végiglőni.
A 4k kijelzők azért gyarapodnak, új TV-t már tuti UHD-hdr-t vennék, és igazán jó minőségű 4k-hoz jól jön a full readout-os 8k szenzor.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Ren Hoek
veterán
válasz TESCO-Zsömle #7 üzenetére
...de volt, most már nem kapni... teljesen DSLR szerű volt, és ha jól rémlik 5-600K körül volt. Canon és Nikon objektívek is rámentek a megfelelő mounttal.
(#9) t72killer : Kisebb studióknak 1-2 milla az nem olyan nagy pénz ám... ahol én dolgoztam régen asszisztensként, ott 10-15 milla simán benne volt csak a fotós részben. Pedig egyedül dolgozott a főnök, inkább vidéki kis műterem volt.
Nagyobb studióknál meg 1-2 millió Ft az aprópénz. Ismerősöm mesélte, amikor Mac Pro renderfarmot építettek, és középformátumú gépekkel dolgoztak Bp-i studióban... hát voltak összegek ... A fotó, de inlább a filmiparban iszonyú pénzek forognak. Ahol most dolgozok cég, ott meg 10 millió egy objektív egy mikroszkóphoz. Meg úgy minden cuccon van egy 100-as szorzó, amit úgy jó szívvel kiadnál érte[ Szerkesztve ]
-
-
Ren Hoek
veterán
válasz t72killer #11 üzenetére
Ezeknek az ereje inkább a high FPS-ben rejlik. Pl aki klippeket csinál az rendszeresen használ slow mo-t, és a DSLR-ekben ez nagyon nem szempont. Ha már van 60 FPS 1080P akkor oké, de több mai nagy vázba sem rakták bele. Kis stúdiók, klippezők, esküvősök imádják pedig a DSLR-t.
Na nekik egy RED az istenáldása, hogyha 1080P-n mondjuk tud 120 FPS-t felvenni, azt már szépen lehet lassítanni.Már nem dolgozok sem a fotós/videós műteremben, és a filmipart is otthagytam... tehát lehet levagyok maradva pár évvel, de 1-2-3 éve még szinte kizárólag 1080p-ben dolgoztunk mindenben. Ott viszont nagyon kellett egy rendes slow motion kamera... mert nem volt értelmes áron. (Miközben az ájfón meg mittomén hány FPS-el rögzített már, a DSLR-be meg nem bírták belerakni. Pedig a szenzor és az elektronika is rég tudta.)
A legjolcsóbb (6000 dolláros) RED Raven amit fel lehet rakni egy drónra is:
"Capable of capturing footage with REDCODE® RAW in 4.5K Full Frame (FF) at up to 120 fps, or in 2K FF at 240 fps,"
Na ez egy álomkamera lenne ha most klippeznék újra. Simán visszahozná az árát. Ha rá lehet rakni a Canon mountos obikat.
[ Szerkesztve ]
-
bteebi
veterán
Vagy még inkább nyolcat, hogy legyen egy tartalék is .
#8: De nehezen esett le . Amúgy .
Michael Baynek amúgy én is adnék egy RED-et, ha megígérné, hogy nem forgat több Transformerst. Sőt még egyet, ha más filmet se...
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
PuMbA
titán
válasz t72killer #11 üzenetére
A filmszalagok tényleg jók ~6-8K-ig, ha óvatosan tárolták és kiváló minőségű volt a felvétel is rajta, viszont a digitális filmek esetén még csak nem rég álltak át 4K vagy 6K feldolgozásra. Avengers: Age of Ultron-t például csak 2K-ban dolgozták fel és került végleges állapotba: "Digital Intermediate (2K) (master format) "
[ Szerkesztve ]
-
Egy 2015-ös film részéről tényleg nagyon gáz, hogy nem 4k-n rögzítették. Igazi blama az AAA címek közül ha jól emlékszem, az a star wars2 volt: a korábbi, 70mm-es filmre lőtt anyagnál lényegesen gyengébb minőségű.
Tárolás-minőség ugyebár Hollywood-ban nem kérdés, ők profik ebben.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
-
válasz #21123072 #21 üzenetére
A 65mm-es filmre céloztam a 8k-val, amit amúgy becéznek 70mm-nek. Abban teljesen igazad van, h 8k digikamerák csak mostanában állnak rendelkezésre.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Partz
senior tag
válasz #21123072 #24 üzenetére
Mondok egy viszonylag újat, Star Wars Ep 7, de akad pár régi nagy klasszikus, pl Ben-Hur, Arábia Lawrence, lehetne még sorolni.
Itt egy rövid videós szösszenet akit érdekel, mekkora felbontás nyerhető ki a régi analóg filmekből. Ami azért nem teljesen 8k.
Itt meg az eddig megjelent uhd blu-rayek, soknál látszik, hogy nincs valódi 4k felbontás, még ha 4k kamerákkal forgatták is, az utómunkák miatt. Uhd szabvány fontosabb része a megemelt színtér és a magas dinamikatartomány, ezek szintén kinyerhetők a régi analóg filmekből.
-
Partz
senior tag
válasz MrPetya19 #30 üzenetére
Igen csak itt pont a fordítottjáról van szó, a 2K mastert "exportálják" 4K lemezekre. A kamera szenzor hiába 4-6K sok esetben, mikor a digitális utómunka 2K-ban zajlik költséghatékonysági okokból.
Hagyományos moziknál nem, de például az új Dolby mozik vetítőrendszere foglalkozik a nagy dinamikatartománnyal. Hozzáteszem ilyen mozi még nincs Magyarországon (legközelebb Linz-ben van úgy rémlik), de itthon a 4K-s mozi is elég ritka.