Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Somatom #12 üzenetére

    Miért nem harckocsival hasonlítod össze a Simsont?
    Esetleg gőzmozdonyt is írhattál volna.

    Mi lenne, ha azonos kategóriába eső járműveket hasonlítanánk össze?

    A családban kettő autó van.
    Egy nagyváros, elővárosában lakunk. A kisebb autó egy 1.2 literes motorral szerelt Mitsubishi Space Star, ezzel járunk be a városba.
    A magyarországi retro összehasonlítás alapja legyen a LADA 1200.
    A LADA motorból levágtak egy hengert. A henger helyére betoltak +30% lóerőt és +20% Nm-t.
    A városi fogyasztását nagyjából lefelezték a Ladához viszonyítva. (Távolabbra nem ezzel az autóval járunk, úgyhogy passz.)

    Vajon melyik a környezet kímélő motor?

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Somatom #16 üzenetére

    "Egy városban 20 litert zabáló euro 6 -os környezetkárosítóbb, mint ugyanazon a távon egy 5 litert fogyasztó, alacsonyabb besorolású."

    Mondjuk 20 literes fogyasztású Euro 6-os autót csak a nagyon luxus és nagyon sport autók között találsz.
    Talán a Bentley Mulsanne a csúcs. 6.75 literes motorjához 25,3 liter benzint füstöl a városban, 100 kilométerenként.
    Németországban 735 euró az éves adója.
    Érdemes nézelődni ebben a pdf-ben.

    A szennyezőanyag kibocsájtás nem arányos a fogyasztással. A modernebb autókban, a szabad szénhidrogéneket és szénmonoxidot. oxidálja a katalizátor. A nitrogén oxidokat redukálja nitrogénre és oxigénre.
    A beszélgetés kiinduló pontja a Simson Schwalbe volt. A szennyőzanyag kibocsájtása magasabb is lehet a mai modern autóknál. Például szénmonoxidból. Még a Mulsanne-t is felülmúlhatja.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák