Új hozzászólás Aktív témák

  • lo_jo

    senior tag

    válasz Parson #30 üzenetére

    Nem kell még Németországig sem menni, sok helyen ha nem egy kontrollmániás a főnök, akkor a dolgozó vállalkozóként bedolgozva rendszeres státuszjelentésekkel letudja az egészet és onnantól úgy osztja be az idejét, ahogy akarja, amíg kész van a munka határidőre.

    Természetesen egy gyárban könnyebb ránézésre megmondani, hogy kész lett-e a napi 6 raklap bizbasz vagy csak 4,5, de ez közel sem jelenti azt, hogy a kreatív/szellemi munkáknál ezt ne lehetne mérni. Ezért vannak pl. a SMART goal-ok: specific, measurable, achievable, time-bound. Annyi a különbség, hogy a time-bound itt nem a műszak/nap végét jelenti, hanem az adott project végét, ami lehet hetekkel vagy hónapokkal később is. Persze ezeknek a kifutási ideje is hosszabb, ha valaki alkatrészt gyárt, akkor a vevő viszonylag gyorsan elviszi és fizet érte, míg egy reklám kampány egy új termékre hosszabb idő után fejti ki a hatását az eladásokra. Akik pedig értenek hozzá, azok a sikerességét is meg tudják állapítani, figyelembe véve a piaci, gazdasági, társadalmi és egyéb analízisket.

    Aztán persze vannak azok a mérőszámok, amiket ugyan használnak, de sok mindent nem mutatnak meg. Egyik supportos ismerős korábbi munkahelyén volt a lezárt ticket per nap az atyaúristen a mérőszámok között, persze megfűszerezve egy kontrollmániás főnökkel. Ezzel csak azt érték el, hogy a banális, "próbálta már újraindítani" jellegű dolgokért már majdnem ökölharc ment (a főnök örült, hogy milyen lelkes a csapat), a valóban problémás eseteket meg tologatták jobbra-balra. Így néha hetek vagy hónapok után jutott csak oda a dolog, hogy visszakerült hozzájuk és a főnök tudomást szerzett róla, akkor viszont már tényleg meg kellett csinálni. Na ezért nem mindegy, hogy milyen vállalati környezetben kezdenek egy ilyen kísérletbe.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák