Új hozzászólás Aktív témák

  • hdsentinel

    őstag

    válasz #02760448 #4990 üzenetére

    Általában nem szokott ilyet okozni, de a jelzett adatkapcsolati problémák nem megfelelő kábelekre (mind adat, mind tápkábel) ill. csatlakozásokra utalnak.
    Ezek általában csak a teljesítményt csökkenthetik - de bizonyos esetekben (pl. ha nem megfelelő tápellátás is felmerül) nem megfelelő merevelemez-működéshez vezetnek, a merevlemez akár nekiállhat az elvileg hibátlan területet is hibásnak értékelni, azokat (mivel valójában nem hibásak) gyorsan áthelyezni és kizárni a további használatból. Ez akár rövid idő alatt (szinte észrevétlenül) is megtörténhet.

    Érdemes lenne ellenőrizni a kábeleket, csatlakozásokat - és lehetőség szerint a merevlemezt egy teljesen más számítógéphez csatlakoztatva is lefuttatni a Hard Disk Sentinel tesztjeit. Így kiderülne, hogy ott is történik-e további romlás vagy sem - ami valóban a jelenlegi működési környezettel összefüggő problémára utal.

    Természetesen ha nincs további hiba, azaz az esetleges javítás (pl. kábel-csere) után a számlálók tovább nem növekednek, nem változik a kondíció, akkor (mivel a problémák javításra kerülnek) a Hard Disk Senitnel-ben a hiba-számlálók nullázhatóak, így a kondíció is javul és a program csak az esetleges további új problémákat fogja mutatni.

    (ui. megjött a riport is, küldtem e-mail-ben is választ. Ahogy látom, időközben további romlás volt - ha a működési környezet az oka, akkor erre lehet számítani).

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

Új hozzászólás Aktív témák