Új hozzászólás Aktív témák
-
remélem ilyen marhaságot nálunk sose vezetnek be.
mondjuk az is kérdéses, hogy egyáltalán törvényes-e ez.szerk: a dobozra írt jelszó egy remek ötlet, hiszen csak a szállító hajón kell lefotózni minden dobozt, oszt jónapot, kici kínai megoldja ócóér.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"Az egész azon a feltételezésen alapul, hogy a gyártó nem téved, és a frissítés feltétlenül kívánatos.": nem. az egész azon a feltételezésen alapul, hogy a biztonsági problémákra a legjobb megoldás az azonnali firmware frissítés. amely feltételezés természetesen téves.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
az én esetemben a legjobb megoldás az, hogy betolom az adott sérülékenység elleni port-tiltást a kábelmodem beépített tűzfalába, és az majd intézi.
jelentős védelmet lehet még elérni az edgerouterek csomagszűrőjével is. pppoe alapú hálózatokon meg a pppoe koncentrátor, mint router is alkalmas a védelemre.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz E.Kaufmann #59 üzenetére
alapvető informatikai tény, hogy engem csak azokhoz a júzerekhez küldenek ki, akiket a cég valamilyen okból szándékosan el akar veszíteni...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
semmi gond nincs abban, ha csak azért beszélsz hülyeséget, hogy kötözködj, ezentúl minden ilyen hsz-edet ignorálni fogom.
mint ezt egy napig.
de azért meséld már el az ellenkező megoldást: internetet szolgáltatsz, mondjuk egy Debrecen méretű városban, van 20 ezer ügyfeled, reggelre ennyi router zöme beadja a kulcsot. meg van annyi embered, hogy nagyságrendileg 10 helyre tudod egyszerre kiküldeni, és egy hely egy óra.na, mit csinálsz? el tudom intézni, hogy beülhess a hibabejelentőbe telefont emelgetni kedves udvarias ügyfelek hívásánál.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
akár hogy csűröd-csavarod, reális azt feltételezni, hogy egy upgrade olyan állapotba hoz egy routert, ami emberi beavatkozást igényel. mindegy, mit. az userek zöménél nulla hozzáértés van.
úgyhogy most meséld el, mit csinálsz, ha beüt a mennykő? merugye a windowst se fektették meg még egyszer se, az ügyfélnek se jut eszébe soha, hogy ha szokatlanul villog a routere, akkor kihúzza, ha kidobnak egy update-t és a világ összes adott márkájú routere ráugrik, akkor nem száll el az egész cdn a p..ba...
ezek mint kitalált fantasztikumok, ugye?
azt meg, hogy mi ellen kell védekezni, lehet tudni. tudtommal ilyesmivel foglalkozol te is, és te is pontosan tudod, hogy nem nagy kunszt utánajárni. vagyis csak azért kötözködsz, mert nagyon ráérsz.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"A router fix HW": kis optimista... a routerekből, kábelmodemekből kb. az a fix hw, amit egy gyártási menetben gyártottak és azonos szállítmányból kapsz. már úgy értve, hogy a gyártótól a magyar nagykerig terjedő úton azonos a szállítmány.
"az azért most már elég standard gyakorlat, hogy a frissítéseket nem egyszerre mindenkinek nyomják ki, hanem lépcsőzetesen": visszatérve az előző példához. ha van 10 csapatnyi embered, akkor naponta nagyságrendileg 80-100 ügyfélhez tudnak kimenni. vagyis 20 ezres ügyféllétszám esetén 200 nap alatt tudják lejárni a várost. tehát ha ennél gyorsabban terítik a firmware-t, lehet fennakadás, ha ennél nem gyorsabbak, akkor lesz olyan ügyfél, aki 199 napig védtelen. következésképp vagy az a verzió fog előállni, hogy túlterheled az isp-t, vagy az, hogy nullát ér a védekezés.
"Egyébként te már hallottál ilyen frissítésről": nekem már volt olyan esetem, hogy felraktam, láttam, hogy nem jó, (most a közben elmorzsolt szavakat ne firtassuk), és megcsináltam kézzel, ezek után a többi eszközömre nem raktam fel. Kérdés, hogy nálad a hallottál kifejezésbe belefér-e a saját első kézből érkező orális élmény. Konkrét eset: amikor a mikrotik úgy döntött, hogy a switch kezelését, a bridge-ing hw offloadot átszervezi, akkor nálam gyakorlatilag minden mikrotik eszköz leseggelt, amiben szeparált switchportok voltak. Mivel kocka vagyok, a saját itthoni cuccomat soros portról frissítettem, tehát végzetes hibát nem okozott, csak azt a funkcionalitást veszítettem el 1-2 évre. A melós cuccokban meg egyszerűen nem frissítettem ilyen tapasztalatok után (azóta se).
olyat is láttam már, amikor egy gyártói frissítés nem sikerül, és utána felrobban a telefonközpont a callcenterben. láttam már komplett céget bepánikolni emiatt. köszönöm, az én kontómra ilyet senki ne csináljon, mert porzósra rugdosom a seggét.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz #16820480 #95 üzenetére
ebben alapvetően egyet is tudnánk érteni, kivéve, hogy nem teszek ki routert az ügyfélhez.
a felhasználó pc-je, telefonja, routere, banki adatai az ő dolga. a bankok zömében https-sen mennek, ha azt feltörik, szintén nem az én dolgom.
kirakom a modemet, az az első indulásakor bridge módba kapcsol (központból forszírozottan), utána rádugja a routerét és kész. tisztán és világosan elválasztott felelősségek.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
válasz #16820480 #100 üzenetére
és mit csinálsz egy koaxszal, amin jön a docsis egy mpeg transzport streamben? hint: semmit. vagy elfogadod a kábelmodememet vagy nem vagy előfizetőm. az end-to-end titkosítás nem szolgáltatói feladat. sem a modem elutasítása, sem a közvetlen optika a gerincig típusú álmodozás nem hoz plusz biztonságot. mi gerinchálózati szolgáltatótók vesszük a sávszélességet, így ami forgalom tőlünk kimegy, azt a gerinchálózati szolgáltató core routerén, vagy annak a környezetében, meg tudják figyelni. hiába adnék neked csajágaröcsögén a lakásodik optikát, amit utána bekötnék a csajágaröcsöge-budapest gerinchálózati csatlakozásomba, pesten a forgalom szűrhető, visszafejthető, a magyar forgalom jelentős részét a bixben is le lehet hallgatni.
tehát vagy megbízol a végponti titkosításodban, vagy visszatérsz arra, hogy mindent személyesen intézel, papíron leadva.
elvileg egy normálisan összerakott rendszerben a végponti titkosítást nem lehet értelmes idő alatt feltörni. az meg, hogy a gyakorlat rajtam kívülálló okokból ettől mennyire tér el, rajtam kívülálló ok.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz #16820480 #102 üzenetére
én nem szeretem a routeres modemet. mi nem adunk olyat, te meg nem tudsz olyat hozni, hogy felengedjem a hálózatra.
az én unpached hardverem miatt nem tud borulni a végponti titkosítás csak akkor, ha a kulcsok publikussá válnak és/vagy a tisztelt user vak, mint a bányaló. viszont a világon sehol nem tudsz szerződni l8 hiba ellen.
a bixben nem sebezhetőséggel gyakják meg a forgalmat, hanem bírósági végzéssel.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"ennyit végigtesztelni nem probléma.": értem, tehát mondjuk tplinkből van 3-5 gyakoribb típus a hálózaton, mindegyik típusból csak 2-3 hardver revízió, az szinte érdektelen 15 darab, ebből nekem mindegyikből legyen raktáron, és ha beüt egy olyan sebezhetőség, ami a firmware olyan részén van, ami általános a típusok között, akkor egyrészt teszteljem le mind a 15 revíziót, másrészt találjam ki, hogy melyik usernél milyen agyakitekert konfig van, és azokkal is teszteljem végig? és mindezt 1-2 napon belül, hogy a darknetre kikerült zeroday előtt még patchelni tudjam a hálózatot?
szerintem aki ilyet mer kitalálni, annak még a harmadik szomszédja is hülye.
"nem válaszoltál. Nyilván azért": mert nem fogom közhírré tenni a védekezési metódusokat. szabályzat tiltja.
"itt ez a példa mintha valahogy azt feltételezné, hogy ha egy firmware frissítés brickel egy HW-t, akkor azt nem visszahívják, hanem továbbra is nyomják ki.": azt kellene felfogni végre, hogy mire kiderül, hogy egy frissítés működésképtelenné teszi a routert (nem csak brickelés, elég, ha nem sikerül a régi konfigot átemelni), mire eljut a gyártóig a hír, és le tudják állítani a frissítés terítését, addigra nálam már kiment annyi helyre, amivel nem tudok megbirkózni és elindul a hisztéria.
"Egyébként meg egyre jobban nem értem, hogy miről zagyválsz.": én sem értem, hogy te miről zagyválsz, már ha ez a zagyválásnak minősítő lekezelés a te szinteden elfogadható stílus-e.
"neked, mint ISP-nek mi közöd van az ügyfelek saját routereihez": soha nem az a kérdés, hogy jogilag, szerződésileg mihez van közöm. mindig az a kérdés, az előfizető mit hisz, hogy mihez van közöm. a telefonközpont akkor is felrobban, ha közöm van hozzá és embert kell ütemezni, hogy kiszálljon és javítsa, meg akkor is, ha nincs közöm hozzá és ezt többezer ügyfélnek egyesével el kell magyarázni. ráadásul az ügyfelek zöme nem fogadja el a nem választ. hiába mondod neki, hogy nem a te köröd, attól még rossz szájízzel teszi le a telefont, mert a problémáját nem oldottad meg, hanem elzavartad (tökmindegy, milyen udvariasan), és akkor menni fog a hiszti a facebookon meg mindenféle helyeken.
ha az ügyfélé a router, és a router titokban frissül, és hiba van, az ügyfél első gondolata az lesz, hogy felhívja az isp-t. soha nem az az első gondolata, hogy nála van a baj. ha a kutyája vigyorogva szétrágta a kábelt, miközben két méterrel arrébb saját kezűleg tette rá a szekrény lábát, akkor is felhív, hogy miért nem jó az internet és te miért vagy hibás.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz #16820480 #106 üzenetére
értem, tehát mert azt mondtam, hogy van olyan eszközöm, amiben nem frissítettem firmware-t, abból egyenesen következik, hogy az benne van a szolgáltatásban?
remek, egy kekec ügyféllel kevesebb. jobb is, ha az ilyen más ügyfélszolgálatot boldogít.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Mumukuki #112 üzenetére
még mindig nem mondtad meg, mi bajod azzal, ha egy nem alapszintű routerben soros konzolon figyelem, hogy hogyan zajlik le a frissítés.
mert így az érzés (képzett szakemberrel vitázom) nem kölcsönös.másrészt a szövegértés se erősséged, én nem mondtam, hogy frissíteni hülyeség. én a kötelező, azonnali, user által nem befolyásolható frissítési metódusra említettem néhány alaposabban megválogatott jelzőt.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Mumukuki #115 üzenetére
"em baj az ha nem a szakik hozzák meg ezeket a döntéseket hanem más szinten, részben más területen": de, baj:
1. a nem szakik fel sem fogják a problémát, ergo nagy valószínűséggel marhaságot döntenek.
2. láttunk már olyat, amikor nem szaki döntött, pl. sólyom, mekkora káosz lett belőle."Nem te és nem az itteni emberek nagy része a célközönség hanem aki csak internetet akar otthon és semmi köze az egészhez": tehát én vagyok a célközönség.
azt meg ne firtasd, hogy hogyan működnek a szolgáltatók. meg lennél lepve.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
válasz Mumukuki #127 üzenetére
még mindig várom a választ arra a kérdésre, hogy isp szinten mit csinálsz, ha beüt a krach.
azt vedd hozzá az elképzelésedhez, hogy én még soha nem ültem isp call centerben, és nem is fogok. tehát engem személyesen nem érint, ha a managgák meg a jogászok meghoznak egy döntést, amiről károgtam, mint a holló, és nekem lesz igazam.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Mumukuki #129 üzenetére
szerinted isp-nél phased rollout van. az pontosan micsoda?
az egy isp által kezdeményezett, mennyiségben is kontrollált update?
mert ha igen, akkor neked egészen pontosan mi a bajod azzal, ha szerintem a kontrollálatlan update nem jó?Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz #16820480 #131 üzenetére
tehát kici kínai gyártó tudja, hogy melyik ip cím melyik isp-hez tartozik, ott hány routert lehet ráengedni egyszerre a frissítésre, hány bedöglött routert tud lekezelni az isp ügyfélszolgálata, mennyiből nem lesz még hisztéria, stb. stb.?
amikor ilyeneket leírtok, azt el is hiszitek?Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz #16820480 #135 üzenetére
"De most akkor mondd már, te felelsz a felhasználók routeréért vagy sem?": ugye erről is volt már szó, miért is olvastad volna el, mielőtt belekötsz...
nem, nem én felelek az ügyfél routeréért. de ezt az ügyfél jellemzően nem tudja vagy nem akarja figyelembe venni, tehát akkor is rajtunk csapódik le a hiba, ha semmi közünk hozzá. ezért kapálózok ellene.
ami az én kontómra megy, azt én akarom felügyelni. pont. mindenki más kibic, joga van csendben maradni.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
válasz #16820480 #145 üzenetére
két okból nem rakok olyan eszközt:
1. nem kívánok senkivel vitába bonyolódni arról, hogy lehallgatom-e a hálózatát vagy sem.
2. ha én tettem le az eszközt és én konfigurálom, akkor gyakorlatilag én vagyok a rendszergazdája a családnak. ezt nem fizeti meg senki. ráadásul az ügyfelek gépein zömében valamilyen windows van... pfujha én lennék a routerük rendszergazdája, akkor folyton csörögne a telefonom, hogy ez nem megy, az nem megy, nem kapott ip címet, nem működik, nem tud szkájpolni, elfelejtette a jelszót, új gépet vett, állítsam már be rajta a netet, stb. stb. lovat részletre.
"akkor meg pontosan azzal a lendülettel fogja a supportos a telefonban lerázni az ügyfelet, tehát nem a te problémád, hogy a saját beszerzésű routeren mi történik": de miért tartsak fenn sokkal drágább helpdeszket meg supportosokat azért, hogy lerázza az embereket? egyrészt amíg lerázza, az idő. jön a kedves ügyfél, már hallgatta a négyévszakot 15 percig, mire bekapcsol egy callcentereshez (nem nálunk történt), fel van paprikázva, rögtön üvöltéssel nyit, hogy már megint mi van. több perc, mire lehiggasztod annyira, hogy megértse, amit el akarsz mondani neki. utána elmondod, akkor megint elborul az agya, mert nem szereti azt hallgatni, hogy nem. és úgy megy el, hogy az internetet nem tudja igénybe venni, negatív választ kapott, és nem azzal fog foglalkozni, hogy ő a hibás, hanem azzal, hogy nincs net és elküldtük a fenébe. nagy rakás pénzt kihajítasz azért az ablakon, hogy rontsd az ügyfélélményt meg a cég imidzsét. tutti üzlet. miközben meg azok, akiknek jogos panasza lenne, nem férnek hozzá a callcenterhez.
itt azért tessék azt is figyelembe venni, hogy Magyarországon legalább 100 olyan isp van, amelyiknél nem állnak százasával a callcenteres bigék. a nagy cégeknél meg akkora az alultervezés, hogy sikerül felhívni egy óra zenehallgatás után, majd a bige nem érti, hogy mi bajod, de meggyőzöd, hogy küldjön embert, és akkor azt mondja mondjuk ma, október 19-én, hogy január 4-én otthon leszel-e.
"Vagy akkor most mindenért is téged lehet hívogatni?": a lehet, a szabad, meg a jogos az három erősen különböző kategória. mindenki felhívhat, aki megtudja a telefonszámot. és ez elég is nekik, semmi más nem érdekli, sem az, hogy igaza van-e, semmi. ő azt akarja, hogy ugorj és intézd el. csak ez pénzbe kerül. azt valaki fizesse ki.
"Valami probléma van a Windowsban, gyere ISP csináld meg. Elfogyott a kenyér, gyere ISP csináld meg": olyan, hogy elfogyott a kenyér, vigyünk, nem szokott előfordulni. minden más igen. azt soha nem mondják, hogy berohadt a windowsom, azt mondják, hogy nem megy a net. nem, perszehogy nem, mivel a komplett géped szétszállt a p-ba, miért pont a net menne rajta? és akkor kimegy a technikus, és kiderülnek a disznóságok, hogy kávét öntött a gépbe, a kutya belepisilt, a gyerek szétrángatta a drótot, a szekrényt rátette a koaxra, a modemet berakta a radiátor díszburkolata alá, és megfőzte, stb. stb. de olyan is volt már, hogy minket hívtak, miközben más isp-nél voltak előfizetők. meg olyan is, hogy mire kiértem az ügyfélhez, kint volt a yard két kocsival, villogtak, mint állat...
az is rendszeres, hogy raplizik, hogy nem megy a net. szólunk neki, hogy kapott levelet arról, hogy áramszünet lesz. olvasta? nem. akkor most olvassa el. vagy képtelen megoldani a bankban, hogy csoportos fizetéssel fizessen, mert azt a bonyolult lépést, hogy fogja a tetves számláját és bevigye a bankba, ahol az ügyintézőkkel megbeszéltük, hogy mit hova írok rá, nem bírja megugrani. vagy azt se, hogy megkapja a számlát x forintról és pontosan x forintot átutaljon, ne találomra egy összeget. vagy hogy behangolja a tévéjét, ha új tévét vett.
most volt törvénymódosítás a számlázás rendjéről is. hónapokkal előtte körbeküldettem levélben, hogy mit kell csinálnia az ügyfeleknek (most tekintsünk el attól, hogy szerződés szerint korábban is kötelesek voltak megcsinálni). Szerinted hány nem csinálta meg, és hány verte az asztalt, hogy a számla miért nem jó, amit miatta nem tudtunk helyesen kiállítani?
tehát minden probléma, ami telefonhívást indukál, az BAJ. van nekünk önállóan is elég bajunk, ostoba eui bizottság hagyjon békén. először tanuljanak meg dátumot írni, addig csitt.
azt becsülöm bennük, hogy amikor megjönnek a tolófájások, nem minket hívnak. minden másra ott a mastercard meg mi.
már csak a szépjáték kedvéért elmondom a legmeredekebb tapasztalatot. több cégnél is dolgoztam, az egyikből kiment egy kis spam. gerinchálózati szolgáltató raplizott miatta, majd mivel szerinte nem kapott időben választ, ezért fogta, találomra kiválasztott egy másik céget, ahol szintén kapcsolattartó voltam, és kihúzta a drótjukat. pedig ezek állítólag kazalnyi iso minősítéssel felkent hiperszuper ügyfélérdekében dolgozunk minőségi szakik voltak Pestről (hova rohanjak...)
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
-
-
-
ha elolvastad azokat a hsz-eket, amikben a példa elhangzott, akkor hogy neveznéd ezt a mondatodat: "példát nem tudott rá mondani"?
ha meg nem olvastad el, hogy neveznéd azt a vita módszert, hogy olvasatlanul reagálsz hsz-ekre?Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz #16820480 #157 üzenetére
mutass már példát arra, hogy hol írtam olyat, hogy a gyártó ne foglalkozzon vele!
amit ebben a 157-es hsz-ben írtál, az nem az én véleményemre reflektál, következésképpen téves, hogy nekem címezted.
semmilyen körülmények között nem fordulhat elő, hogy azt, hogy az user nem ért hozzá, az én nyakamba varrja bárki is.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Mumukuki #160 üzenetére
dolgozom egy cégnél vagy 20 éve, eddig minden frankón működik, majd hoz az eu egy irányelvet, ami azokra ró anyagi terhet, akiknek semmi közük hozzá. és akkor szerinted ez a cég rögtön rossz cég lesz, csak mert az eu hozott egy rendeletet. szerintem dolgozz még ezen a véleményen.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
-
válasz #16820480 #168 üzenetére
már megint álmodozol.
nem mondtam, hogy ne legyen frissítés. hányszor kell még ezt leírni?
nem mondtam azt se, hogy a gyártó ne kényszeríthesse ki a frissítést.
nem mondtam azt se, hogy ne legyen büntethető a gyártó, ha nincs frissítés.azt mondtam, az user tudjon róla, hogy frissíteni kell és ő indítsa el. ennyire szűk a fantáziátok, hogy el sem tudtok egy ilyen megoldást képzelni?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
éjszakai tapasztalat: mikrotik upgrade, mert a foteltudósok szerint az mindig hibátlan, 50% jó, 50% tégla.
pöpec eredmény.[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"Tisztul a piac, a jövőben kevesebb fejfájásod lesz.": ja. nulláig.
a foteltudósok nem a mikrotik upgrade-re mondták, hogy az mindig hibátlan, hanem általában az upgrade-re mondták, tetszőleges termék esetén, hogy majd meg fogják csinálni hibátlanra.
szerintem meg nem. és a példák jelenleg engem igazolnak. de persze foteltudósok tolhatják itt a jobbnál-jobb ötleteiket, hogy mi mindent csináljon az isp ingyen és bérmentve mások helyett, én meg biztos vagyok benne, hogy az isp ezekből *SEMMIT* nem fog megcsinálni.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Creative Hybrid Pro Classic (Egyszer kipróbált, garanciális)
- iPhone 15 Pro 128gb Natúr Titanium, bontatlan, független
- ÚJ Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49mm - titántok, alpesi szíj
- 8/16GB memoriák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia