Új hozzászólás Aktív témák
-
beleszólok
senior tag
válasz Vakegérke #9399 üzenetére
Köszi, ettől kezdve végképp nem értek valamit: egy bányaféleségből kellett kijönni a kamionnal.
A meredek emelkedőn az automata nagyon hamar 8-as vagy 10-es fokozatra váltott, nem bírtam felkapaszkodni. Elkezdtem játszani ezzel a retarder izével, amitől úgy tűnt, mintha a sebváltó később (magasabb fordulatszámon) váltana... e szerint vagy bugos kicsit vagy véletlen egybeesés volt.Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso
-
LordRajZoL
aktív tag
válasz beleszólok #9401 üzenetére
Akkor ezek szerint fékezve jöttél ki a bányában. Nem csoda hogy nem bírta. Egyébként gyengébb kamionnal nehezen megy.
Más
Ittiner módot tud valaki. Ami nagyobb méretben kint lehet[ Szerkesztve ]
zZz
-
dokee78
félisten
válasz LordRajZoL #9402 üzenetére
-
nagyúr
válasz beleszólok #9398 üzenetére
Az üzemi féket kiméli, hogy a kardán tengelyt fékezi, vagy hidraulikusan, vagy mágnesek álltal. Olyasmi mint a kipufogó fék.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
beleszólok
senior tag
válasz LordRajZoL #9402 üzenetére
Nem
Épp az volt az érdekes, hogy míg kapcsolt retarderrel másztam fel, addig alig vonszolta magát, mikor bekapcsoltam, akkor meg jött normálisan.Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso
-
-
tutuhawer
őstag
válasz beleszólok #9407 üzenetére
ha figyeled a retarder karját a kormány mögött, nemcsak ki- és bekapcsolás módja van, hanem erősíted magad felé húzva, eltolva pedig csökkented az erejét, végül kikapcsolod. A műszaki részét a többiek már elemezték, az nekem idegen.
NETERROR_TERROR -- TutuHawer híres jelét mindenhol ismerik, ám neki még nevét leírni is nehezére esik -- Logitech G29, Sony Xperia 1, SONY WH-1000XM4, SONY MHC V81; SONY Dualshock 4; Dualsense
-
beleszólok
senior tag
válasz tutuhawer #9413 üzenetére
Ezt tudom, de...
Egyik variáció: emelkedőn minél erősebbre kapcsoltam, annál könnyebbnek tűnt a megfelelő sebesség elérése. Ez ellentmond annak, amit olvastam a funkciójáról. Legalábbis az én értelmezésem szerint.
Másik: némely autón mintha nem működne. Leállok, sebváltó null állásban, erre a "GPS" kijelzőjén megjelenik, hogy retarder bekapcsolva. De nem tudom kikapcsolni, sem az erősségét változtatni. Legalábbis semmi visszajelzést nem kapok róla. Ez utóbbi jelenség mintha összefüggne az elmentett állás visszatöltésével, bár ez csak egy sejtés.[ Szerkesztve ]
Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso
-
#10234880
törölt tag
válasz beleszólok #9414 üzenetére
na várjunk csak,. ácsi,. most mivan akkor,ha erősitem vagy gyengitem a retardert? milesz jobb, vagy rosszab, vagy pedig gyorsab és lassab akkor?
-
-
#10234880
törölt tag
válasz beleszólok #9416 üzenetére
túl bonyolultan van leirva,de ez, 1x-ű és érthető :
Legegyszerűbben... Azért találták ki a retardereket nem csak buszoknál hanem teherautóknál is ,hogy hosszútávú fékezést lehessen vele csinálni. Például hegymenetben lefelé. Ha folyton a fékpedált taposná a sofőr elégnének a fékbetétek ,ráadásul a levegő is elfogyna az állandó fékezéstől mivel a nagy járművek légfékesek. A retarder nem fékbetéteken keresztül adja le a fékerőt hanem a kardántengelyen fékez. Hasonlóan fékezi a kocsit mint a motorfék csak fel van egy kicsit a teljesítménye húzva.
Van belőle sok fajta az elektromostól a hidrodinamikuson át a kipufogógáz fékig minden fajta féle. Ezt a féket csak hosszú lejtőkön lefelé jövet használják máskor nincs szükség rá. A rendes féket és a retardert akár egyszerre is lehet használni a légfékkel ,mert nincs közük egymáshoz.Még 1
A retarder hosszantartó fékezésre alkalmas. Azért jobb retardert használni, mert az üzemi féket csak egyféle feladatra lehet optimalizálni. Vagy nagy teljesítménnyel tud lassítani rövid ideig, vagy kis teljesítménnyel sokáig. A forgalomban az előbbi jön jól: nagy lassulást lehet elérni, de nem lehet hosszan terhelni a féket, mert ahhoz nem elég jó a hőelvezetése és a betétek anyaga sem viseli el a hosszantartó hőfejlődést.
A retarder azonban nem súrlódással emészti fel a mozgási energiát, így a hűtését egyszerűbb megoldani. Ez nem képes olyan intenzíven megállítani a buszt, de hosszantartó fékezésre képes, meg tudja mondjuk fogni lejtőn lefelé a járművet, hogy meg ne szaladjon.
Olyan ez, mintha lejtőn lefelé üzemi vagy motorfékkel lassítanál. Nem ugyanaz a kettő: az üzemi fék megadja magát a lejtő végére, motorfékkel meg szépen lejössz. Csak a buszok sokkal nehezebbek, ott nem mindig elég a motorfék, kell retarder is a biztonsághoz.UI: A fent leírtakkal ellentétben retarderrel is majdnem nullára fékezhető a jármű, és nem csak lejtőn használjuk, hanem mindenhol.
[ Szerkesztve ]
-
#10234880
törölt tag
válasz beleszólok #9418 üzenetére
de érthető vagy nem?
-
beleszólok
senior tag
-
#10234880
törölt tag
válasz beleszólok #9420 üzenetére
az jó kérdés,. ezt a részt még homáj fedi,.
-
beleszólok
senior tag
Még egy kérdés: U gombbal valami tengely le/fel funkciót kapcsolgatnék.
Ez pontosan mit jelent?
Megpakolt kamionnál nem látok eltérést sem a mozgásban, sem a külső látványában.
(arra tippeltem, hogy a hátsó két tengelyből az egyik megemelhető, ha nem vontatok semmit)Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso
-
beleszólok
senior tag
válasz beleszólok #9424 üzenetére
Lehet, hogy ez valójában a kuplung, csak kissé el...t fordítással?
Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso
-
#70339072
törölt tag
válasz beleszólok #9424 üzenetére
Az csak akkor érvényes ha olyan vontató tengelyt választasz aminek a nevében a 2/4-van.
nyílván üresben a funció működik, de megpakolva úgy olvastam automatikusan leengei ha fel is volt húzva.
mi értelme lenne felhúzott tengellyel vontatni a szállítmányt? -
-
#10234880
törölt tag
ám ha kiveszitek a pipát, az angol szövegrész mellől, ami magyarul, pont a tengej, aut fel le emelése, akkor manuálisan tudjátok ti felemelni vagy leengedni,. ám demód van? h h ?
-
#10234880
törölt tag
válasz beleszólok #9430 üzenetére
igen,. ha minden igaz,. és szivesen,.
-
Vakegérke
veterán
válasz beleszólok #9430 üzenetére
Ez legyen a játék összes hibája.
Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)
-
Milka 78
nagyúr
Helló Urak!
Valaki tud működő váltó mod-ot az új DAF-ra?Olyan pack érdekelne amit Bunken fórumtárs hozott össze (16-18-21-stb sebességes).[ Szerkesztve ]
-
dokee78
félisten
Megy a multi vagy nem?
Mert a gépigény fórumon az beszélik megy. -
Zozzer888
addikt
Sziasztok!
Használ valaki téli modot? Melyiket érdemes felrakni?
ZárIdő témafüggő és független blog => http://zar-ido.blogspot.hu/
-
-
dokee78
félisten
válasz Feribacsi555 #9440 üzenetére
Próbáltad?
Jó lesz,ha valaha fog menni? -
Vakegérke
veterán
válasz Paladin1492 #9439 üzenetére
A téli gumi azonos módon viselkedik a hagyományosakkal nyári viszonyok közt? Nem kopik nagyon gyorsan?
Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)
-
Zozzer888
addikt
válasz Paladin1492 #9439 üzenetére
köszi Holnap kipróbálom
ZárIdő témafüggő és független blog => http://zar-ido.blogspot.hu/