Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz szilagyiv #17 üzenetére

    Húha... nagyon is lehet alacsony költségvetésből szimulátorokat fejleszteni (jó példa erre az X-Plane). Például vannak játékfejlesztők akik csak FSX add-on előállításra specializálódtak és egy-egy jobb repülőgép (melyben több éves munka van) belekerülhet 200-300 dollárba is. Egyetlen repülő, egyetlen add-on. És van a repülő mellé mondjuk egy 150-200 oldalas PDF dokumentáció, hogy melyik kapcsoló mit csinál, hogyan vezesd, hogyan programozd a műszereket, stb. Ezek a fejlesztők egységnyi idő alatt annyi kiegészítőt gyártanak le, hogy már saját játékot is fejleszthetnének belőle, de nyilván megvan az oka, hogy miért nem teszik, ráadásul az FSX motorja megvásárolható és erre épülő még durvább, még komolyabb szimulátorok is készülnek. Ilyen a Prepar3D kódnéven futó projekt, mely egy erősen továbbfejlesztett FSX motort használ és a Lockheed Martin fejleszti (mely a világ egyik legnagyobb repülőgép gyára és egyben az USA légiereje számára a legtöbb repülőgépet készíti). A licenc nem túl drága, 200 dollár, de ezért csak egy szimulátor licencet kapsz, az igazi nagy durranás a felszín alatt van, ugyanis a Lockheed ezt azért fejleszti, hogy pilótákat képezzen ki szimulátoros repüléssel.

    Szó se róla, az FSX némileg optimalizálatlan, de ha optimalizált lenne akkor sem lenne életképes konzolon, már csak a játékok terjesztési módja által sem. A trágya Sony vagy Microsoft nem engedi, hogy garázs fejlesztők kiegészítőket gyártsanak, pedig ezek éltetnek minden szimulátort, ettől lesznek tízszer realisztikusabbak, mint az alapjáték.Nézd meg a Microsoft Flight nevű játékot, ha jól tudom azt kiadták konzolra is és az FSX grafikus motorjára épül, de közben az a repülési modell és fizika nem létezik benne, mint az FSX-ben (ezért töredéke a gépigénye az eredetinek, pedig a látvány ugyan olyan, vagy még jobb). Viszont bugyuta híd alatt átrepülős questeket kell teljesíteni és vehetsz kiegészítőként újabb területeket meg repülőket, de ezeket a Microsoft készíti... nem 3rd party.

    De ha a gépigényről van szó, akkor nem csak a látvány a lényeg, mert a vizuális tartalom mögött olyan számítási kapacitás kell, hogy a gépigény jelentős részét az teszi ki (lásd előbbi példa FSX és MS Flight összehasonlításban). Ott van mondjuk a kis költségből fejlesztett és fejlődő X-Plane, mely nem csak a repülőre ható szimpla erőhatásokat kezeli (legyenek azok gravitációs vagy időjárási erők), hanem komplexen számítja a repülőre ható valamennyi mechanikai erőhatást. Ehhez a játékhoz egy korlátozott (Home Use) licenc 70 dollár, de a Professional Licence 750 dolcsi ez pedig már FAA (Szövetségi Légügyi Hatóság az USA-ban) engedéllyel rendelkezik, így az USA-ban kiképző, gyakorló céllal használhatják valódi légitársaságok, valódi pilótái (vagy kadétjai).

    Szóval amikor valaki azt állítja, hogy egy konzol nem képes egy igazi szimulátort futtatni, azt egyrészt a gépigény miatt is mondja, másrészt meg a teljesen korlátozott, korlátolt disztribúciós módok és csatornák miatt. Értem én, warez van meg minden, de például a szimulátorok között a legalacsonyabb a warez arány. Egyrészt a vérpistit nem izgatja a stílus, mert hülye hozzá, nem kitartó és elindítani sem tud egy repülőt, ezért kilép, letörli és felmegy egy fórumra szitkozódni. Másrészt meg itt a fanatikusok nem szörnyülködnek egy 50-60 dolláros repülőgépen... ez egy teljes játék ára, de cserébe minőségi add-on jár egy nagyon szépen kidolgozott repülővel (melynél a szép kidolgozás nem csak grafikai, hanem fizikai és mechanikai is. Persze kérdés, hogy mennyire lesz szimulátor a Star Citizen, hiszen én szimulátor fanatikusként is szkeptikus vagyok az űrben lézert köpködő vadászgépek "szimulátorai" iránt. De egy komplex, jól felépített játékmenet mellett teljesen jó szórakozást nyújthat. :) Persze a szimulátor is játék, mert szórakozásból toljuk, nem kiképezzük magunkat valódi repülésre, csak játékfejlesztési oldalról és mechanizmusát tekintve nem sok köze van egy átlagos videojátékhoz.

    Amúgy nem fikázom a konzolokat, nekem is volt/van. Csak nekem kell a PC is szimulátorozni. :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák