Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz .LnB #10 üzenetére

    Van Warhammer 40k topic, nem olyan hosszú, ott bővebben kibeszéltük a témát.

    A Warhammer 40k alapvetően a Warhammer Fantasy-ra épül, a teljes szabályrendszer és a világ pár eleme is onnan származik (a négy káosz isten és a démonjaik egy-az-egyben onnan származnak, a táblás játékban még a modellek is teljesen azonosak).

    A világ sorsa pedig hát hullámhegyekre és völgyekre bontható. A Games Workshop (akié ugyebár a világ és az IP, meg a táblás játék) az 1980-as évek végén, 1990-es évek első felében nagyon felfele ívelő utat járt be, ez például az alkalmazott grafikusok minőségén is látszik, az első kiadása a játéknak már-már karikaturista színvonal, szinte csak fekete-fehér rajzok, a második kiadásra már neves festőket bíztak meg, ami meg is látszott...


    Kép a korai kiadásból, ez a kevés színes rajz egyike, két renegát űrgárdistát ábrázol


    Ez pedig a már a második kiadás korszakából származó festvény...

    Az 1990-es években a fejlesztők is odafigyeltek rendesen a világra, illetve külsős, neves novellaírókat béreltek fel - ebből a korszakból származik az Ian Watson-féle novellasorozat, ami szerintem a mai napig meghatározó a világra nézve. A 2000-es években meghatározó fejlesztők távoztak, nem kis mértékben a GW vezetés egyre pénz orientáltabb hozzáállása miatt, ezek közül is kiemelendő Andy Chambers, aki a játékszabályok terén talán kevésbé koherens, de a világot alapjaiban meghatározó hangulati elemeket hozott (Andy egyébként jelenleg a Blizzardnál kreatív vezető). A GW sajnos egyre kevésbé tudott mit kezdeni az IP-vel, ráadásul elkezdte üldözni a rajongókat, akik saját tartalmat próbáltak létrehozni (ez még az 1990-es évek végén kezdődött, de félelmetes hatása van a mai napig, fanmade filmeket tiltattak le például, nem is egyet). A lejtmenet hosszantartó volt, a vége az volt, hogy olyan fejlesztők is távoztak, mint Gavin Thorpe és a játék eredeti fejlesztője, kitalálója, Rick Priestley, aki 2010-ben lépett le. A korszak egyik nagy baklövése az volt, hogy a világ történetének fő fonalát a 41. évezredből áthelyezték a "múlt" egyik legnagyobb volumenű eseményére, a 30. évezredben lezajlott Horus Eretnekségre (Horus Heresy), és kvázi azóta is a levegőben függ a világ története a 41. évezredben.

    Kb. 2011/2012-től kezdve a GW látszólag elkezdte összeszedni magát, mind az asztali táblás játékok terén, mind az IP terén, de ez is erősen félresiklott. A táblás játékok terén hoztak egy csomó szabályt, amitől a maradék rajongó is csuklani kezdett (például kitalálták, hogy bizonyos birodalmi frakciók konkrétan gyűlölik egymást, míg a birodalom bizonyos frakciói majdhogynem barátok idegen fajokkal ráadásul, és ez úgy a semmiből jött...), úgyhogy 2014-ben gyorsan kihozták a korrekciót erre.

    Az IP terén az első reakció az volt, hogy boldog-boldogtalannak odaatták a Warhammer 40k IP-t, ha fizet érte, ebből pedig született egy nagy rakás kétes minőségű játék. Az utóbbi időben elkezdték szorosabbra fogni a gyeplőt, ami mondjuk nem baj, ha olyan játékokat eredményez, mint a Space Hulk: Deathwing...

    A lazább gyeplő másik jele, hogy hagyták viszonylag békén a non-profit Lord Inquisitor fanmade film projektet. Korábban még az ilyesmikre is helyből rászabadították az ügyvédeiket...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák