Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    Hosszú idő óta az első Wh40K játék, amely hangulatban is visszaadja a világot, ráadásul még normálisan is néz ki. Az animációkon viszont még lenne mit csiszolni, főleg az oldalazás néz kis szörnyen...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • mad1

    veterán

    Hat igy doom utan eleg lassu a jatekmanet,jo lenne elkapkodni oket es szetszedni a szornyeket, de igy monoton sotet...Remelem lesz mas palya nem csak gyartelep,jo lenne sugarmeghajtassal slideolni - repulni vagy vmi...hogy gyorsabban haladjunk.

    Ne szemetelj ! = Steam

  • Cifu

    nagyúr

    válasz mad1 #2 üzenetére

    Miért kéne olyan gyorsnak lennie, mint a Doom-ban a főhősnek? :F

    Ezek Űrgárdista Terminátorok, vagy 2,4 méter magasak, és nyomnak a páncélban vagy egy tonnát. A novellákban is külön téma, hogy csak még az űrgárdisták közül is kiemelkedő az, aki viszonylag normális sebességgel tud Terminátor páncélban mozogni.

    Az lenne az esztelen marhaság, ha olyan gyors lenne a játékmenet, mint a Doomban...

    Itt egy méretarányos kép, bal oldalt hátul egy Terminátor, középen kék Power Armour-ban egy "sima" űrgárdista, jobbról a második pedig egy "sima" ember (pontosabban egy Imperial Guard).

    A Wh40k világában a Terminátorok is tudnak gyorsan a hadszíntérre kerülni - teleportálással...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • AxBattler

    félisten

    válasz Cifu #1 üzenetére

    +1 :K

    (#2) mad1
    Ez benne a lényeg, itt így kell taktikázni a mozgással, ettől lesz más hangulata, mint a Q3A-nak.

    "Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50 ......................................................................................................................

  • myckey

    veterán

    válasz mad1 #2 üzenetére

    Csúnya is volna, ha ez is olyan gyors " ugrabugra" lenne, mint a többi FPS.

    Jól írták előttem. :K

    [ Szerkesztve ]

    "Biztos mint a halál! Sóhaj, Szobaasszony, Fárosz.. 2, 9, 11. " Ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye "

  • mad1

    veterán

    Hat siman beleferne egy sugarhajtas mint a transformers ekben....Csiga a jatekmenet.Ez nekem nem valo en csak azt mondtam.
    Nemlenne jo szetkapkodni a szornyeket mint ez az esztelen lovoldozes?Monoton...remelem azert a palyak valtozatosak lesznek mert ez a csojatek igy a doom 3 szintjen van grafikailag/hangulatilag.

    Ne szemetelj ! = Steam

  • AxBattler

    félisten

    válasz mad1 #6 üzenetére

    Igen, ez még kérdés, hogy mivel akarják változatosabbá tenni a megyek-hentelek-megyek játékmenetet.

    Oké, hogy van szintlépés, és a felszerelést is variálhatjuk, de ez egy idő után kevés lesz.

    "Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50 ......................................................................................................................

  • ripla

    őstag

    válasz mad1 #6 üzenetére

    engem speciel semmi nem idegesít jobban, mint a kapkodós, 10.000%-ra felturbózott játékmenet, ahol semmit nem látsz, mert folyamatosan pörög a kamera. a doommal is félóra játék után ezért váltak el útjaink. :)

    ami inkább zavar, hogy emberi hangon kommunikálnak, holott a voxkapcsolat miatt torzítva kellene, illetve a bolter nem ilyen. a bolterlövedék háromszor ad ki hangot, egyszer amikor kilövik, egyszer amikor a rakétameghajtása rákapcsol, meg egyszer amikor becsapódik a célpontba és szétrobban.

    [ Szerkesztve ]

  • Cifu

    nagyúr

    válasz mad1 #6 üzenetére

    Hat siman beleferne egy sugarhajtas mint a transformers ekben...

    A Transformers egy másik világ, a Warhammer 40k története egy kicsit más. A világ alaptörténetét itt összefoglaltam, a világ alapját jelentő táblás játékok történetét ebben a hsz.-ben írtam le.

    Van a Warhammer 40k-ben is "sugárhajtású" meghajtás, de csak Power Armour-nál, az Assault Marine-ok által használva.

    A Terminator páncél lényege pont az, hogy zárt helyeken használják - itt is erről van szó, hiszen egy ősi hajóroncsba (Space Hulk) mászkálunk. Az ilyen helyekre direkt Terminator páncélos űrgárdistákat küldenek, hiszen a zárt és szűk tereken amúgy se lenne sok értelme a Jump Pack-ek használatának.

    Ez nekem nem valo en csak azt mondtam.

    Van ilyen, lapozni kell...

    Nemlenne jo szetkapkodni a szornyeket mint ez az esztelen lovoldozes?

    Mert a Doom nem esztelen lövöldözés? :U

    Monoton...

    A Doom nem az? :U

    remelem azert a palyak valtozatosak lesznek mert ez a csojatek

    Ahogy a Doom is az...

    a doom 3 szintjen van grafikailag/hangulatilag.

    Ha ismered és szereted a Wh40k világot, akkor a hangulat már eleve más kategória, mint a Doom3. A grafika véleményes, szvsz veri a Doom3-at, de nem éri el az új Doom-ot.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Cifu #9 üzenetére

    Volt időm kicsit olvasgatni. Elég hányattatott sorsú ez az univerzum nem? És kicsit össze-visszaság. Mint ha csak más univerzumból át lennének emelve elemek. Ezek voltak az első gondolataim. Fogták a fantasy zsánereket, alapokat és ráhúztak egy "cbyergót" köntöst.

    Elkezdek itt végighallgatni pár podcastet és mást, hogy jobban képbe kerüljek. [link]

    [ Szerkesztve ]

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • Cifu

    nagyúr

    válasz .LnB #10 üzenetére

    Van Warhammer 40k topic, nem olyan hosszú, ott bővebben kibeszéltük a témát.

    A Warhammer 40k alapvetően a Warhammer Fantasy-ra épül, a teljes szabályrendszer és a világ pár eleme is onnan származik (a négy káosz isten és a démonjaik egy-az-egyben onnan származnak, a táblás játékban még a modellek is teljesen azonosak).

    A világ sorsa pedig hát hullámhegyekre és völgyekre bontható. A Games Workshop (akié ugyebár a világ és az IP, meg a táblás játék) az 1980-as évek végén, 1990-es évek első felében nagyon felfele ívelő utat járt be, ez például az alkalmazott grafikusok minőségén is látszik, az első kiadása a játéknak már-már karikaturista színvonal, szinte csak fekete-fehér rajzok, a második kiadásra már neves festőket bíztak meg, ami meg is látszott...


    Kép a korai kiadásból, ez a kevés színes rajz egyike, két renegát űrgárdistát ábrázol


    Ez pedig a már a második kiadás korszakából származó festvény...

    Az 1990-es években a fejlesztők is odafigyeltek rendesen a világra, illetve külsős, neves novellaírókat béreltek fel - ebből a korszakból származik az Ian Watson-féle novellasorozat, ami szerintem a mai napig meghatározó a világra nézve. A 2000-es években meghatározó fejlesztők távoztak, nem kis mértékben a GW vezetés egyre pénz orientáltabb hozzáállása miatt, ezek közül is kiemelendő Andy Chambers, aki a játékszabályok terén talán kevésbé koherens, de a világot alapjaiban meghatározó hangulati elemeket hozott (Andy egyébként jelenleg a Blizzardnál kreatív vezető). A GW sajnos egyre kevésbé tudott mit kezdeni az IP-vel, ráadásul elkezdte üldözni a rajongókat, akik saját tartalmat próbáltak létrehozni (ez még az 1990-es évek végén kezdődött, de félelmetes hatása van a mai napig, fanmade filmeket tiltattak le például, nem is egyet). A lejtmenet hosszantartó volt, a vége az volt, hogy olyan fejlesztők is távoztak, mint Gavin Thorpe és a játék eredeti fejlesztője, kitalálója, Rick Priestley, aki 2010-ben lépett le. A korszak egyik nagy baklövése az volt, hogy a világ történetének fő fonalát a 41. évezredből áthelyezték a "múlt" egyik legnagyobb volumenű eseményére, a 30. évezredben lezajlott Horus Eretnekségre (Horus Heresy), és kvázi azóta is a levegőben függ a világ története a 41. évezredben.

    Kb. 2011/2012-től kezdve a GW látszólag elkezdte összeszedni magát, mind az asztali táblás játékok terén, mind az IP terén, de ez is erősen félresiklott. A táblás játékok terén hoztak egy csomó szabályt, amitől a maradék rajongó is csuklani kezdett (például kitalálták, hogy bizonyos birodalmi frakciók konkrétan gyűlölik egymást, míg a birodalom bizonyos frakciói majdhogynem barátok idegen fajokkal ráadásul, és ez úgy a semmiből jött...), úgyhogy 2014-ben gyorsan kihozták a korrekciót erre.

    Az IP terén az első reakció az volt, hogy boldog-boldogtalannak odaatták a Warhammer 40k IP-t, ha fizet érte, ebből pedig született egy nagy rakás kétes minőségű játék. Az utóbbi időben elkezdték szorosabbra fogni a gyeplőt, ami mondjuk nem baj, ha olyan játékokat eredményez, mint a Space Hulk: Deathwing...

    A lazább gyeplő másik jele, hogy hagyták viszonylag békén a non-profit Lord Inquisitor fanmade film projektet. Korábban még az ilyesmikre is helyből rászabadították az ügyvédeiket...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Cifu #11 üzenetére

    Majd írok a topikba ha lesz valami. Most a Hammer Times Lexicanum videókat kezdtem el sorban hallgatni meló közben. Szóval tanulom az alapokat. De nekem több helyen is sántít ez az univerzum. A sok másolt faj (Dredd, Alienek, Rambók stb stb) És a iszonyat sok szintű fajok. Az "x" fajnak azlfaja, annak az alfajnak az évek sorén eltorzult alfaja, meg annak az ükapjának a lányának a faja. :D Bazdki annyi féle faj és azoknak annyi frakciója van, hogy már a fejem belefájdul. Meg, hogy van a 4 káosz úr, azoknak a serege, de vannak olyan seregek akik nem a káosz urakat szolgálják, de azoknak a seregeknek az élén is van egy-egy vezető aki mégis valamilyen módon a káosz urakat istenítik.. Nem semmi. Ezt nem rosszból írom, csak elsőre ez kicsit feleslegesen van túlbonyolítva. Nem csoda, hogy egy ekkora univezum lore-ját nem lehet rendesen kordában tartani.
    Ráadásul nekem iszonyatosan ismerős sok elem a Warcraft Lore-ból is. Értem, hogy az alapja a Warhammer-nek is fantasy, de azért túl nagy a hasonlóság. Ott a void, a god lord-ok, sargeras, a Twisting Nether, ezeknek mind megvan a Warhammer megfelelőjük. De ez ne végleges vélemény. Mondjuk úgy, hogy első benyomás.

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • Cifu

    nagyúr

    válasz .LnB #12 üzenetére

    A WFB (Warhammer Fantasy Battles) első kiadása 1983, és sokat merít a Tolkien-féle Fantasy-ból (mint megannyi Fantasy világ), csak belekevert még egy rakat kora-középkori történetet az emberi fajokhoz (Bretonnia, Empire (of Man) országok, pestisjárvány, stb.), és ugyanakkor egy csomó eredeti dolgot is (a Káoszistenek és démonjaik, a Skavenek, stb.

    A közismert fajokat a fejlesztők ügyesen próbálták az angol folklórba öltöztetni, a zöldbőrű fajok (Orkok, Gretchin-ek és Snootlingok) az alsó munkásosztály nyelvezetét használta, a törpék a nyers és faragatlan Yorkshire-i tájszólásban szólnak, a High Elfek pedig értelemszerűen a kifinomult úri angolt tolják.

    A kissé átláthatatlan Wh40k világot alapvetően annak köszönhetjük, hogy a GW eredeti taktikája az 1980-as évek végétől az volt, hogy a különféle fajoknak saját Codex-ük volt, amelyben a fajok hátterét és seregleírását találhatta meg a T. vásárló. Ez is az üzleti modell része volt, ha például Űrork sereget akartál gyűjteni, akkor nem csak az alapjáték és a modelleket kellett megvenned, de az aktuális Űrork Codex-et is. Csakhogy a következetesség nem volt az erősségük, pláne, hogy sok faj / alfaj eredetileg csak egy széljegyzet volt egy White Dwarf cikkben (a White Dwarf a Games Workshop havilapja, időnként a poén kedvéért volt Május elsejei Black Gobbo verzió is... :D ). Még rosszabb volt, hogy a nagyobb űrgárdista rendek saját Codex-et kaptak, és már az űrgárdisták története se volt többé koherens.

    Erre mintapélda a Necronok esete, amelyek már az első kiadásban is feltűntek (mint Unknown Species), majd valamelyik 1990-es évek közepén megjelent WD számban köszöntek be, és az újsághoz adtak egy sima Necron Soldier modellt. Az egész faj állt kétféle karakterből (Soldier és Bug, ha jól rémlik), és annyi volt a hátterük, hogy egy rég letűnt faj, amelyek eltemetve vannak néhány mélyre ásott sírban. A félelmetes az volt bennük, hogy senki se tudta honnan jöttek, kik ők, csak azt, hogy ha kilőttek egy Necron-t, D6-on 6-ost dobva feléledt, vagyis rosszabbak voltak, mint a Swarci féle Terminátor. Aztán kijött a 3. kiadásban egy Codex hozzájuk, mely szerint a C'tan (egy ősi és nagy hatalmú, isten szerű lények) végrehajtó gépei voltak. Meg kijött egy csomó új modell. Majd az 5. kiadásban ismét teljesen megváltoztatták a történetüket, immár ők voltak a C'tan felett uralkodó afféle űr-robot-Egyiptomi faj. Ami kb. teljesen kifordította a hajdani űber-Terminátor fajt...

    A Káosz-al kapcsolatos meglátás is jogos, mert bár a nevében benne van, hogy Káosz, azt nem köti az orrunkra, hogy Khrone követői miért nem állnak neki miszlikbe aprítani Slaanesh követőit csak úgy poénból. Szóval vannak plothole-ok rendesen.

    A Warcraft / Starcraft párosítás pedig fordítva igaz - a Blizzard másolt a Games Workshop-tól, az Orkok a legtöbb Fantasy világban nagyon ostobák, a Games Workshop-féle WFB-ben viszont elég intelligensek, a maguk módján. A Starcraft Zergjei pedig kvázi egy-az-egyben a Tyranida faj...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Cifu #13 üzenetére

    Na ez más segítség volt. Mert nem vágtam mik ezek a codex-ek. A Necron-ok, C'tan-ok, Void Dragon-ról most hallgattam egy podcast-et. :)

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • Cifu

    nagyúr

    válasz .LnB #14 üzenetére

    Én a 2. kiadás környékén, az 1990-es évek elején / közepén lettem a világ rajongója az Ian Watson novellák és a 2. kiadás alapján. Akkor pörgött rendesen a White Dwarf, és Andy Chambers meg Jervis Johnson vicces csataleírásokat hozott, és akkoriban teljesen elfogadott volt, hogy a fejlesztők egy (minden WD számban előforduló) egymás elleni csataleírás folyamán szembesültek például azzal, hogy az Imperial Guard az Eldák ellen kb. addig életképesek, amíg van Hydra-juk (az egyetlen akkori légvédelmi egységük).

    Akkor volt a Tyranida Hive Fleet csaták riportja is (a Tyranida Hive Fleet-ek sorsát lejátszott csatákon keresztül formálták, ha a Tyranidák győztek, a világ az övék volt, ha a Birodalom, akkor ott a Tyranida rohamot megállították), ami kvázi annyit tett, hogy interaktív volt a világ sorsa.... :)

    A táblás játékot már ezer éve nem játszottam, de a világ sok szempontból iszonyúan megfogott, mert nagyon hangulatos a maga módján. Csak hát ebbe belerondítanak a T. fejlesztők és novellaírók, amikor egyes eseményeket úgy hoznak létre, hogy lerombolják az évtizedes korábbiakat.

    Én például Space Wolf sereget gyűjtöttem, talán a 2nd Edition Codex is megvan még valahol. Ebben le van írva, hogy a Fenris (a Space Wolf űrgárdisták "anyabolygója", a név (Fenris vagy Fenrir) a Viking mitológia óriás farkasát takarja, akik a végső nagy háborúban (Ragnarök) a Valhalla elleni támadást vezette, és megölte Odint) egy fagyos, hatalmas farkasok által uralt bolygó. Eleve az űrgárda Primarchja, Leman Russ-t is egy ThunderWolf nőstény nevelte fel két saját kölykével, Frekivel és Gerivel együtt (ez a két név például a Viking / Germán mitológiából származik, így hívták Odin (Wotan, stb.), a legnagyobb istenség két farkasát, amelyek a trónusa mellett ültek).


    Odin és két farkasa, Freki és Geri

    Leman Russ modell a Wh40k első kiadásából, Frekivel és Gerivel

    Na erre a Horus Heresy novellasorozat, ahol kitalálják, hogy "There are no wolves on Fenris"... Először Magnus (a Thousand Sons űrgárdista légió primarchja) mondja ezt ki. Amit azóta is hagynak a levegőbe lógni, nem magyarázzák el, csak ismételgetik - szerintem azért, mert aztán rájöttek a novellaírók is, hogy belenyúltak a mélykasba, hiszen marha nehéz megmagyarázni, hogy akkor mi az a sok farkas, akik már azelőtt ott voltak, mielőtt Leman Russ a Fenris-re került...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • #38167040

    törölt tag

    Én kedvelem a 40K sötét, gótikus világát, de ennek a játéknak a menete csak nekem tűnik monoton favágásnak?

  • Cifu

    nagyúr

    válasz #38167040 #16 üzenetére

    Először is nem tudjuk, milyen hosszú a játék és milyen pályák vannak.

    Ha "mindössze" egy Space Hulk-ról van szó, akkor feltehetően nem lehet túltolni, nem fogsz tudni különféle környezeteket berakni. Ez egyébként az eredeti két Space Hulk FPS-ről (uhhh, még Amigán játszottam vele...) is elmondható. Ott a taktikai része valamennyire oldotta ezt a problémát, itt a taktikai részt a szerepjátékos elemekkel, a páncélod és a fegyvered pimpelésével próbálják oldani. Hogy sikerül-e, azt majd meglátjuk....

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • oriic

    HÁZIGAZDA

    Mivel a korábbi videót törölték, és időközben érkezett hivatalos anyag is, így frissítettem a hírt és cseréltem a gameplay anyagot.

    Live-Die-Respawn

  • AxBattler

    félisten

    Egyre jobban tetszik a játék...
    ...viszont ebben az új videóban még idiótábban tolja a plaja.

    "Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50 ......................................................................................................................

  • Rexdemon

    aktív tag

    válasz copass #21 üzenetére

    Akkor ezt csekkold :)
    Elvileg jövőre jön a full film is... (bár azt hiszem, ha látom)

    Victory needs no Explanation; Defeats allows NONE.

  • SunMount3r

    nagyúr

    Az első ilyen játék amivel játszottam: [link], akkor persze még fogalmam se volt, hogy milyen lore van mögötte, ilyen infók akkoriban nem jutottak még el ide. Csak, hogy egy nagyon hangulatos és "okos" körökre osztott taktikai játék (higgyetek nekem, a grafika nem minden :D .)

    Volt belőle Amiga verzió is sokkal jobb grafikával: [link]. Én jobb híján azt csináltam, hogy megnézegettem egy játékos újságban közölt színes fotókat az Amiga verzióról és hozzáképzeltem, mikor a C64-es verzióval toltam. :D

    Kipróbáltam az új Space Hulk-ot is és a taktikai része, hangulata nagyon ott volt, de az a lore-hoz kötött marhaság, hogy a hajókon csak Gene Steel-erek lehetnek, abból is csak 1 fajta, hamar monotonná tette. :(

    Amúgy nem ismerem még ma se részleteiben ezt a világot, bár érdekesnek érdekes, de főleg az egyedi gótikus-cyber-horror hangulat ami miatt érdekelnek a játék interpretációi. Ha még körökre osztott is, akkor még inkább.

  • copass

    veterán

    válasz Rexdemon #22 üzenetére

    ezt láttam, elég dúrva. főleg hogy realtime az egész. de a teaser az nagyon epikus!:D

    "amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"

  • spae

    aktív tag

    válasz SunMount3r #23 üzenetére

    Oh a jó kis Space Crusade!
    Mennyit játszottunk vele, sőt, még mostanában is előveszem, néhány hónaponként végigjátszom újra, és újra!

  • ripla

    őstag

    válasz Rexdemon #22 üzenetére

    igen, nagyon komolyan átjön belőle a hangulat, de egy animátort nem ártana beszerezniük, mert a mozgás az irtó béna. meg a fickó, akibe marcus hármat belelő, hagy maga után vérfoltot a padlón, de a testén sehol egy szakadás, egy sebhely, holott vértől kellene tocsognia a ruhájának, meg a padlón is el kéne kenődnie a vérnek, ha már abban tapicskol.
    szóval alakul ez, de kicsit alaposabban neki kellene ülni és akkor tényleg profi munka válhatna belőle. :)

    ez az előzetes valahogy sokkal inkább egyben van:
    [link]

    [ Szerkesztve ]

  • Cifu

    nagyúr

    válasz ripla #26 üzenetére

    Az a baj, hogy a Games Workshop nem egyezik bele olyan fan-made filmbe, amelynél pénzügyi tételek vannak. Tehát nincs mód felvenni egy animátort. Mindenki, aki a Lord Inquisitor-on dolgozik, hobbiból, szívességből csinálja, és csak így mehet...

    Ha lenne eszük, akkor inkább támogatnák, esetleg még pénzt is tolnának bele, és akkor lenne igényes CGI film Wh40k világban - a "hivatalos" Ultramarines CGI film ugyanis egy nagy kalap kaki lett minden szempontból. :U

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • ripla

    őstag

    válasz Cifu #27 üzenetére

    hát igen, pedig ha tolnának bele pénzt, még ki is adhatnák, művészeti albummal, miegyébbel, lenne piaca.

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    Ebben a játékban a Tyranid faj az ellenfél?

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • Cifu

    nagyúr

    válasz .LnB #29 üzenetére

    Összetett, de alapvetően igen.

    A Tyranida, mint fő faj, de első sorban a Genestealerek az ellenségek, és az ő Hybridjeik.

    A dolog kb. így néz ki: Adva van egy űrhajó, amelyen emberek utaznak (lehet civil vagy katonai, ebből a szempontból lényegtelen). A hajóra felszökik pár Genestealer, esetleg még a hajó indulása előtt fertőzik meg a legénység vagy az utasok néhány tagját, ne adj isten 4. generációs Genestealer Hybridek.

    A Genestealer-ek szaporodási lánca:

    1. kör: Egy kifejlett Genestealer un. Genestealer Kiss-t (Génorzó csók) ad egy embernek, a Genestealerek szájszervében van egy speciális szerv, amely egy speciális organizmust ültet a célszemélybe. Az organizmus szétterjedt, és átveszi az uralmat a hordozótest felett, a tudata a Brood Mind részévé lesz, kvázi rabszolgája lesz annak. A tisztavérű Genestealer hipnotikus képességel bír, ami a Hybridekben is megvan.
    2. kör: A megfertőzött ember életet ad egy újszülöttnek. Az újszülött első generációs Genestealer Hybrid lesz, csaknem úgy néz ki, mint egy tisztavérű Genestealer, a két "emberi" karja mellett egy vagy két karmos karja is van.
    3. kör: Az első generáció utódai, a második generációsok már általában csak egy "karmos" kézzel rendelkeznek a két emberi mellett.
    4. kör: A második generáció utódai, már-már emberi kinézetük van, általában csak két karjuk van. Ők a 3. generáció.
    5 kör: A harmadik generáció utódai, olykor púpos, kopasz embereknek néznek ki, de embereknek néznek ki. Ők a negyedik generáció, és ők tudnak a legjobban elvegyülni az emberek között.
    6 kör: A negyedik generáció utódai tisztavérű Genestealerek lesznek...

    A Space Hulk-ok olyan űrhajók, amelyek a hiperűrben ragadtak, sokuk pont azért, mert a Genestealerek kiirtották a személyzetüket. Ezek néha (akár több száz, esetleg ezer évvel később) képesek visszatérni a való világba, és mint ilyen, roppant veszélyesek, hiszen megfertőzhetik a bolygók lakosságát. Mivel a Space Hulkok igen veszélyesek (nem csak a Genestealerek, de a Káosz is ugyanolyan könnyen lehet az elveszett űrhajó végzete, ez esetben Káosz kultisták és démonok vannak a fedélzeten), éppen ezért általában az Űrgárdista Rendek legveszélyesebb tagjai, a Terminator páncélos gárdisták szokták felderíteni őket. Az aztán már más kérdés, hogy a végén sikerül-e megtisztítani a Space Hulkot, és esetleg megjavítva visszatér a Birodalomhoz, avagy miután a fellelt Relics-eket kimentették, elpusztítják a roncsot.

    A Deathwing a Dark Angel űrgárdista rend első százada, kizárólag Terminator páncélos, veterán gárdisták tartoznak a soraikba.

    A Genestealerek a Tyranida faj előőrse, mint ilyen, ahol a Genestealerek feltűnnek, ott előbb-utóbb a Tyranidák is felfognak. Az nem "hivatalos" információ, hogy a Tyranidák (akik amúgy egy másik galaxisból érkeznek a Tejútba) valójában a Császár elméje (és a napi ezer feláldozott pszi lelke) által táplált Astronomicon, egy, a hiperűrben is látható navigációs fény miatt érkeztek.

    A Deathwing-ben a Tyranida faj más képviselői is látszanak, tehát a tisztavérű Génorzók és a Génorzó Hibridek (akik lőfegyverekkel és rakétavetőkkel támadnak ránk) mellett valódi Tyranidák is feltűnnek.

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Cifu #30 üzenetére

    Na, már a nagyját értettem annak amit írtál. :) Az alfajokat nem vágom (még).

    [ Szerkesztve ]

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • wednesday

    őstag

    válasz Cifu #30 üzenetére

    "nem csak a Genestealerek, de a Káosz is ugyanolyan könnyen lehet az elveszett űrhajó végzete, ez esetben Káosz kultisták és démonok vannak a fedélzeten"

    Akkor előfordulhat olyan is, hogy génorzóval fertőzött hajóra csap le a káosz a hiperűrben. :D

    Bár gondolom egyszerre a kettő nem lehet fent ( játékmenet feldobása miatt pl: ennél a játéknál), mert az egyik csak kiírtja a másikat (az évszázadok alatt is) még a TMS-ek behatolnak.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz wednesday #32 üzenetére

    A Space Hulk táblás játék, amely behozta a Génorzókat és az űrgárdista Terminátorokat is, nem foglalkozott a káosszal. Később opcionális szabályok megjelentek a White Dwarf-ban, amely a káosz által megfertőzött Space Hulkokról szólt, de nem vitték tovább ezt a fonalat.

    A hiperűr a káosz játszótere, de a Space Hulk továbbra is a Génorzókról szól.

    Ugyanezzel az erővel renegát vagy szeparatista lázadók is lehetnének rajtuk, de azokkal sem foglalkozik a Games Workshop.

    Sok szempontból nagyon vaskalaposan állnak a témához... :DDD

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • SunMount3r

    nagyúr

    válasz Cifu #30 üzenetére

    Az általam linkelt játék(ok), gondolom 100% Games Workshop aprooved státuszt élveztek anno, mégis érdekes, hogy a az általad leírtakkal ellentétben, csupa Space Marine-ből áll a felderítő személyzet. És a Gene Steeler-eken kívül képest számos más fajt(ta) is képviselteti az ellenfelek táborát.

    Jó most rákerestem és ez nem is Space Hulk volt teljesen és ezt a koncepciót is a GW találta ki. Szerintem sokkal érdekesebb, azt ellenfelek variabilitása miatt is, mint a Space Hulk, csodálkozom, hogy nem ezt a vonalat vitték tovább a későbbi játékok (újabb tiltás?).

    Akkor a 2013-as (és azt azt megelőző kettő Amigás) Space Hulk-ban is már csak Terminátorok és GS-ek voltak, ha jól értem?!

    [ Szerkesztve ]

  • Cifu

    nagyúr

    válasz SunMount3r #34 üzenetére

    A Space Crusade táblás játék még a 2. kiadás előtt jelent meg, és kvázi beleömlesztettek mindenféle ellenfelet, így "picit" furcsának tűnően egy oldalon harcoltak a Gretchin-ek (Space Ork alfaj), Génorzók (de a kezükön pengék voltak karmok helyett) és a káosz.

    Az első Wh40k kiadáshoz, amely meglehetősen lazán kezelte a háttértörténetet, igazából hű volt.

    Hogy nem vitték tovább az nem meglepő, hiszen a 2. kiadás egyik fő célja éppen az volt, hogy rendbe tegye a fajok / frakciók történetét, így a Space Crusade egy vadhajtásnak lett minősítve...

    A Space Hulk játékokban csak Genestealerek és Terminátorok voltak. Mind a táblás alapértelmezésben, mind a számítógépes játékokban.

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • SunMount3r

    nagyúr

    válasz Cifu #35 üzenetére

    És az miért volt, hogy a 2013-as Space Hulk-ban össz-vissz 1 db Gene Steeler "típus" volt, ebben az FPS-ben pedig már sokkal több al-fajta is benne lesz?! Ez is valami kötelező korlátozás volt anno a GWS szabályrendszere részéről, amit azóta feloldottak/módosítottak?! Még a táblás játékban is marha unalmas lehet csak 1 fajta (kinézetű) lény ellen küzdeni, mire jók ezek a játékélmény rontó korlátozások? :F

    [ Szerkesztve ]

  • Rexdemon

    aktív tag

    válasz SunMount3r #36 üzenetére

    Space Hulk: Deathwing :W :W :W & :( :( :(

    Victory needs no Explanation; Defeats allows NONE.

Új hozzászólás Aktív témák