Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tha_answer

    őstag

    válasz nominame #150 üzenetére

    "1. Az elektromos hajtású önvezető autóké a jövő."
    erre annyit hogy negyed paks ha minden haztartasba optikat kotunk.

    uj irodahaz pesten, kiszamoltak h hmindenhova toltes a parkoloba akkor a keruleti kabel sem eleg vastag.

    a realitasok mast mutatnak. illetve megnyugtatlak, nem lesz sokkal tisztabb a levego sem.

    az meg qrvara nem megoldas h a belvarosiak enjolvagyokoznak, a matraban meg megfulladnak.

    3. Ha nagyjaink komolyan gondolták volna a CO kibocsájtás csökkentését, akkor nem a porszívók teljesítményét maximálják, hanem a személygépkocsik önsúlyát (pl. 1500 kg) és a teljesítmény / önsúly arányt (pl. 0,08).
    igy van. ez teljesen valid.

    [ Szerkesztve ]

  • tha_answer

    őstag

    válasz nominame #152 üzenetére

    hat persze. az aramtermeles mar csak ilyen egyszeru. ulj le, 1es, mar ne is haragudj. :DD

    a toltesi idokrol nem is beszelve. a fizikarol meg meginkabb nem.
    jelen es kozeljovo akksijai nagysagrendekkel kisebb energiasuruseggel rendelkeznek mint a benzin, diesel, kerozin.

    annak nagyobb ertelme van hogy a megujulot uzemanyagok eloallaitsara hasznaljuk a levegobol kivont co2-vel.

    [ Szerkesztve ]

  • tha_answer

    őstag

    válasz nominame #154 üzenetére

    nagysagrandi energiasurusegi kulonbseg van az uzemanyagok javara, mirol beszelsz?
    jelen tudasunk szerint az akksitechnologia elmeletileg sem tud akkora suruseget.

    lasd, hazankat, szepen no a gazdasag a propaganda szerint, de megis szted realis utolerni ausztriat? :DD

    hogy mi? nezd meg well to wheel eloszor is.

    hol mukodik: carbon engineering pl.

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz nominame #154 üzenetére

    A töltési idők egyáltalán nem fejlődnek. Az változik, nem nevezném fejlődésnek, hogy hatékonyabb hűtéssel rakják körül az akksit, ezért lehet nagyobb árammal tölteni úgy, hogy nem olvad le az egész, mint fukusima.

    A kapacitás szintén nem fejlődik látványosan. Több akksit raknak be, esetleg trükkösebben rakják bele az elektródát (lásd spirálcella), de a fajlagos kapacitás nem fejlődik látványosan. 10-20-30 %-os javulás az nem látványos, ha azt nézed, hogy egy 2-2.5 tonnás teslában van 100 kWh-s akkupakk, ami 600-800 kiló, miközben egy kg. benzin vagy gázolaj (a kettő egyforma) üzemanyag fűtőértéke 43 MJ/kg vagy 11.9 kWh/kg. Jelenleg a hagyományos tüzelőanyagokból szinte pontosan 100x annyi fajlagos energiát tudunk kinyerni. Amíg ez nem változik érdemben, és nem fejlesztési ciklusonként pár %-ról van szó, addig a villanyos autózás úri huncutság.

    Az úgynevezett "megújulók" nálunk nagyjából semmit nem érnek, lényegesen több kárt csinálnak, mint amennyi hasznuk van, minden tekintetben. Ehhez még vegyük hozzá, hogy vagy van éppen megújuló vagy megújul, és addig a gázerőműveket kell pörgetni.

    Kérdezed, hogy mennyit fejlődött a belsőégésű motor: jelenleg a belsőégésű motor károsanyag-kibocsátása az eredetinek kevesebb, mint századrésze. Tehát ebben a kérdésben több, mint két nagyságrendet fejlődött a technika. Hogy is van ugyanez az akksival? Hosszú távú, városok közötti utazásra teljes életciklust figyelembe véve jelenleg a dízel autó a legkörnyezet-barátabb. Meg lehet nézni a Becsületesnepper videóját, kimentek világvégére dízel passattal egy tesláért, és hazahozták. [link]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • gabor7th

    addikt

    válasz nominame #154 üzenetére

    Igazából még ha fejlődik is, a szavakban nagy környezetbarát cégek rájöttek, hogy a kapacitást mintha DLC-k lennének kéne árulni, így csak akkor kapod meg a teljes kapacitást, ha extrán fizetsz.

    Teslánál is vannak olyanok, mint "Standard Range", vagy "Standard Range Plus" és még ki tudja mennyi.

    Volt is róla hír, hogy tévedésből valahol bekapcsolva maradt a az extra és egy szoftverfrissítéssel gyorsan le is butították az autót így mesterségesen 10%-kal kevesebb utat tud bejárni egy töltéssel, meg nem működik az ülésfűtés sem.

    "Tesla will soon downgrade software on the entry-level Model 3"

    "When the software patch rolls out, the affected Model 3s' range will become 10 percent shorter. Customers might also lose access to Tesla's onboard music streaming service and heated seats, among other upgrades, though they'll have to wait until the software lock comes out to know which ones they're losing for sure."

    [ Szerkesztve ]

    A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

  • #06658560

    törölt tag

    válasz nominame #154 üzenetére

    "Ugyanez a belső égésű motorokról nem annyira mondható el."

    Lehet ki kéne nyitni a szemed és akkor nem írnál ilyen marhaságokat.

    #167 philoxenia: Nem, ki kell menni az utcára és minden motorváltozatot minden kasztnival, felszereltségi szinttel egyéb marhasággal le kell tesztelni. És a ki kell menni az utcárával van a baj, ugyanis innentől kezdve még márkán és modellen belül sem hasonlítható össze két mérési eredmény. A #163-ban írtakhoz pedig már rengeteg igen szép tanulmány elérhető teljes járműre vonatkoztatott környezeti terhelés terén is. Igen, utóbbiban benne vannak a perui és kínai lítium, valamint kongói kobaltbányák környezeti hatásai is.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák